Jump to content

Børsemakere hvor har dere gjemt dere??


Ole Brum

Recommended Posts

Var det mulig å lagt ut en oversikt over børsemakere som tar på seg oppdrag for private?

Det er rett og slett vanskelig å finne dere. Delebyttere finnes det jo noen av, men utdannede fagfolk?

 

En mulighet ville være en egen tråd i begynnelsen av denne avdelingen av kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, få opp en liste, gjerne med spesialkompetanse i tillegg.

Søker man på gule sider får man bare en drøss med forhandlere som skjelden har eget verksted.

Kunne også tenkt meg en rankingliste :overrasket: Det ryktes at noen har for mange mandager på kalenderen.

Rykter er en ting, fakta er mer å stole på....Har forøvrig ikke noe behov for å henge ut noen.

Det er tross alt en meget liten yrkesgruppe vi snakker om her

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på nytten med enda mer lister og forsøk på klassifisering av leverandører, så dropp det gjerne for min del.

Ingen kan stole på informasjonen som fremkommer, fordi det er alle og hvermansens mening.

Det er mer interessant og ta opp konkrete eksempler på våpen arbeid, med bilder og beskrivelser, erfaring vunnet osv.

 

Gule sider er nevnt...

 

http://www.nettkatalogen.no/bransjelist/b%F8rsemaker/1.htm

 

her er ett tidligere forsøk:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=8631

Link to comment
Share on other sites

Synes dette høres ut som et godt initiativ jeg. Jeg vet ikke helt om en ranking-liste er praktisk gjennomførbart, men en liste med navn, telefon, addresse og eventuelle spesialiteter skulle vel la seg gjøre. Så kan folk eventuelt legge inn sine personlige erfaringer med de aktuelle børsisene.

 

Jeg ser Ragnar Hansen er nevnt her, og det slår meg som en mann som vet hva han driver med. Jeg har ikke møtt ham, men jeg kjøpte ei rifle bygd av ham nå i helga, og den var ikke veldig skuffende, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Hos Rogne Våpen i Trondheim (eller mer nøyaktig på Heimdal) har de en børsemaker som jeg ihvertfall har god erfaring med. Kai Rune eller noe slikt. Husker ikke etternavnet.

 

Der oppe har jeg inntrykk av at utfordringen kan være å komme seg forbi Rogne selv, og få prate med børsemakeren... Min erfaring en av gangene jeg skulle ha noe gjort var ihvertfall "hvorfor i all verden vil du gjøre det da." i kontakt med sjefen sjøl, men når jeg pratet med børsemakeren så var det "jada, det skal vi ordne. Ingen problem".

Link to comment
Share on other sites

Ja, en ressurstråd over børsemakere høres nyttig ut.

 

Hva med en tråd som inneholder ei liste med f.eks Navn - Sted - Spesialitet - Kontaktinfo, der føringene er at det kun skal tilføyes ny informasjon til listen, ikke diskusjon.. Altså noe alà Røverkjøp tråden. Er det noe kunne tenkt deg å lage Ole Brum? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...