Jump to content

JetCarrier


ThomasS

Recommended Posts

Jeg får hauger av advarsler når jeg prøver å kjøpe et underbeslag og 3 magasiner fra Cabelas. Trenger lisens for eksport av slike varer må vite. Hvordan skaffer man en slik lisens?

 

Og hva skjer evt hvis jeg ikke gjør det, og sender med Jetcarrier uansett?

Link to comment
Share on other sites

OK. da har jeg lest meg opp på emnet.

 

Cabelas sender ikke slike deler ut av landet uansett. Selv om de koster under $100.

 

Jetcarrier frakter ikke våpen eller våpendeler.

 

JetCarrier frakter ikke våpen eller våpendeler, hverken nye eller antikke. Gebyrer for forsøk på overskridelse av dette er fra 500 - 5000 USD.

 

Så da så. Må finne en annen leverandør/transportør.

Link to comment
Share on other sites

Magasin, kikkert, base, ringer, avtrekk, boltmuffe, kolbedemper, kolbe, avtrekksfjær, choke, chokenøkkel, reim, reimfeste, ammobokser(plast), mye ladeutstyr. Alt skaffet igjennom jetcarrier og ser ikke noe problemer med det. Hadde jeg støtt på noen som mente at dette ikke var lovlig ville jeg tatt en snakk med de og spurt om hvor de har fått det for seg.

 

EDIT: La til noe. Og.. JetCarrier VET at jeg har sendt dette, kvittering fra selger osv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jet carrier oppgir følgende som forbudt eller med restriksjoner:

 

Våpendeler som sluttstykke, løp, løpsadaptere, ammunisjon, komplette kuler, krutt, enkelte avfyringsmekanismer.

Rifler, hagler, pistoler, spretteter, eksplosiver m.m. Kort sagt alt som har med komplette våpen å gjøre. Sjekk Toll.no for restriksjoner på kniver og annet.

 

http://www.jetcarrier.com/info/notWanted.asp

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm..... Kan det være så lurt å diskutere hva jeg har i pakkene fra USA via Jetcarrier :wink:

Det kan være personer her på kammeret som har tilknyttning til firmaet.... Det var min tanke på dette.

 

Hvis du bestiller fra Brownells, så kan du kjøpe våpendeler for inntil 100 dollar uten problem. Skal du ha mye våpendeler, så må du dele opp i flere pakker.

Jeg har hatt x antall pakker over dammen de 2 siste månedene. Det kan være vise typer våpendeler som de har fått restriksjoner av produsenter å ikke sende ut av USA, og da sender de ikke dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk besjed at shocker til hagler ikke var tillatt.. Tok kontakt med tollvesenet som henviste meg te en teit webside så det ikke sto noe om det.. Så kontaktet jeg våpenkontoret og de sa det var ikke en registrerings pliktig våpen del så det kunne jeg fritt impotere uten telatelse.. Synes de har en litt rar politikk i jetcarrier ang våpendeler.. De burde jo sjekka opp hva som var fritt å impotere uten telatelse fra politiet:) Da er det bra og ha kjent folk over dammen:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et problem som jeg har støter på oftere og oftere når jeg vil handle noe fra USA er at nettbutikkene krever samme adresse på kortet du betaler med som adressen de skal sende varene til.

 

Denne idiotiske regelen gjør at jeg ikke får brukt Jetcarrier.

Og å sende direkte til Norge ser vist ut til å være veldig vanskelig for noen nettsteder.

Link to comment
Share on other sites

de fungerer som et mellomledd.. sånn at du kan handle fra de nettbutikkene som "opprinnelig" ikke sender til norge.. via jetcarrier får du en personlig postboks adresse i usa. nærmere bestemt i jersey.. så da blir varen sendt til den adressen din hos jetcarrier, og de videresender den til din norske adresse.. mot et lite gebyr selvfølgelig.. fortollingsgebyr er inkludert..

veldig enkelt å greit.. men de sender ikke våpen, løp etc..

Link to comment
Share on other sites

Kommer ann på hva det er.

Enkelte tunge og/eller store ting kan vel bli billigere med JC sjø.

Men generelt er det vel greiest å sende direkte hvis selger er villig.

Dog må du huske på at fortollingsgebyret er inkludert i fraktprisen med JC mens det kommer i tillegg med posten

Link to comment
Share on other sites

i det gebyret ligger frakt, fortollingsgebyr og det lille ekstra dem skal ha.. er selvfølgelig billigere hvis selger sender direkte.. men da er ikke jetcarrier nødvendig.. eneste grunn til å bruke de er om selger ikke sender varen selv ut av usa..

 

eller som post en over her skrev.. hvis det er veldig tunge ting.. du kan velge om du vil ha det sendt med fly eller sjø frakt.. sjøfrak er billigst men tar lang tid..

Link to comment
Share on other sites

. men de sender ikke våpen, løp etc..

 

Eller våpendeler i det hele tatt...

Og er det eksportrestriksjoner på en vare og selger ikke vil eksportere, blir det ikke noe mer lovlig om man bruker JetCarrier..... :roll:

 

 

jeg har fått sendt stokker gjennom jetcarrier..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det beste med JetCarrier ... er at du slipper Posten´s fortærende - byråkratiske - somlende - ass sucking organisasjon.... på mottakssiden i Norge.

JetCarrier er Speed and Service :-) Du følger pakka fra avsender til New Jersey... ut på fredag... i kassa på tirsdag.

Det som er surt... er prisen for kjapp levering.

I mange tilfelle kommer Trond Alvestad gunstig ut..

Link to comment
Share on other sites

Det er, såvidt jeg husker fra en del nettråling, en del firma som enten sier at de ikke sender til slike fraktbyråer, eller at de ikke godkjenner salg til utlendinger overhode.

 

De største problemene ligger i eksporten fra USA, reglene er kompliserte og endres rett som det er, og det er vel derfor JC helst ikke vil styre med det. De har ikke ressurser til å ro seg i land ved en eventuell uønsket hendelse.

Link to comment
Share on other sites

det er KID deler jeg leter etter,til min fremtidige ruger takedown :P

men de som lager delene http://www.coolguyguns.com/ selger ikke ut av statene, i det hele.

fant ei side som gjør det,men er fortsatt 100 dollar regelen,kan alltids bestille i flere parti,men er jo selfølgelig en del som koster mer en 100 dollar.

 

de selger også KID deler i england,om en er villig til å betale nesten trippel pris.. bolten som i amerika koster 100 dollar,koster 140 pund i england.

 

så da ble det jetcarrier jeg funderte på :P

sendte en mail til det svenske firmaet som skal selge KID deler, men har ikke fått svar enda..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...