Jump to content

Forsikring av hund


oggy007

Recommended Posts

Hei der! Lurte på om folk kunne komme med noen erfaringer ang forsikrings selskapene for jakthund?

 

Skal selv hente en strihåret dachs til fredag, og har sett litt på priser på forsikringene, men det er jo ikke bare prisen mann må gå ut ifra, vil gjerne ha erfaringer med hvilke forsikringer som er best?

Tante og onkel av meg har alltid hatt gjensidige, og er veldig fornøyd der, så heller mest mot den.

 

Sjekket litt rundt, og priser jeg fikk var

 

If 7454

Gjensidige 4381

Agria 3400

 

Disse er sjekket på nette, og jeg oppga 30.000 som forsikrings sum.

 

Men uansett så vil jeg gjerne ha innspill fra folk som har har gode/dårlige erfaringer med forskjellige selskaper! :)

 

Mvh O.Løge

Link to comment
Share on other sites

Hei Oggy007, som du sier, ikke la deg blende av prisen, alene. Sjekk opp i vilkårene, egenandeler osv osv. Det er store forskjeller i saksbehandlingstid, "vilkårs- og paragrafrytteri", priser, dekningsgrader, noen forsikringsselskaper tilbyr dyreforsikring "bare" for å tilby det, som en pakkeløsning osv. Jeg har hatt dårlig erfaring med Agria (vet at mange andre lovpriser de), men jeg kommer ikke til å bruke de igjen på nye hunder (gamlefar skal få bli ut tiden sin der). Fikk nettopp ny valp for noen uker siden og den ble ikke forsikret der for å si det slik. Det som ble avgjørende da jeg byttet til nytt forsikringsselskap var hvor "vilkårs-og paragrafryttere" de fremsto, de som kun henviste til vilkår og paragrafer uten videre seremoni, ble luket bort. De selskapene som var åpne for å vurdere skadetilfeller, basert på epikrise/veterinærattester fikk i pluss i margen hos meg. Det er ikke dermed sagt at for det om man får en veterinærattest så godtar forsikringsselskapet det, men de er hvertfall åpne for å vurdere det, og det er vesentlig for min del.

 

Glem heller ikke at det er en egen jakthundforsikring som NJFF og IF tilbyr sine medlemmer, den er rimelig og skal være grei, har jeg hørt.

 

Lykke til med valg av forsikring til din dachs :D.

Link to comment
Share on other sites

Gjensidige = billige, hyggelige folk,.....HELT TIL DU FÅR EN SKADE! da blir de umiddelbart noen nazisvin som kun er ute etter å lage mest mulig helvette for hele oppgjøret ditt.. selv erfaring med 2 skadetilfeller! STYR UNNA!!! det er en grunn til at selv forbrukerrådet kaller dem "Gjenstridige"

 

IF: har jeg kjempegode erfaringer med der jeg blandt annet måtte benytte meg av hundeforsikringen, det var INGEN diskusjon, bare forståelse, behjelpelighet og en veldig god og høflig tone fra saksbehandler. gode priser om du samler alle forsikringer hos dem.

 

Sparebank 1: elendig kundeservice men sinnsykt gode forsikringspriser for totalkunder, kortvarig kundeforhold grunnet elendig kundeservice.

 

det var mine erfaringer. går personlig god for IF om du vil ha strålende kundeservice og problemfritt forhold til forsikringer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har støveren min i TrygVesta, Kr 2500 i premie, 500 kr egenandel, vanlig dekning ved operasjon/medisiner ved uhell slik som hos Agria, if osv. Men jeg har utvidet erstatning. Kr 60 000 i erstatning for rovdyrtatt hund/påkjørsel/bortkommet hund osv. (død hund med andre ord).

Link to comment
Share on other sites

Har brukt IF i snart 20 år og har hatt null problemer med å få dekka alt opp til makssummen. Min gjelder også materiell som bandasjer og annet som veterinær ber en om å kjøpe til hjemmepleie.

Å ha mindre egenandel enn 1500 kr har for meg aldri vært aktuelt. Ikke rare greia en veterinær gjør før man er oppe i den summen (spesielt ikke i helgene).

Bedre med lavere forsikring og litt høyere egenandel om man ikke beregner å sy bikkje hver helg

Link to comment
Share on other sites

Okei! Ringte å snakka med Gjensidige idag, og da de i tillegg ikke gikk ned noe på prisen så er ikke det så aktuelt. Den prisen på if sjekka jeg på nettet, men skal ta å ringe å høre med dem imorra. Tusen takk for alle svar :) Hjelper med litt veiledning :)

Link to comment
Share on other sites

ingen som har sine hunder i Agria ? de er jo best på hund.

 

Har mine hunder forsikret hos de .På 8-9 året nå jeg bruker disse og der har det ikke vært spm. når uhellet har vært ute.

Er veldig fornøyd og kan trygt anbefalle disse videre.

 

Elite Forsikring hos Agria.

Link to comment
Share on other sites

To bekjente av meg har forsikret hundene sine i Gjensidige forsikring og nylig hatt behov for å benytte seg av den til operasjon.(dessverre) Når de ringte fikk de liten forståelse for hvorfor forsikringen skulle dekke det :shock: Han ene valgte å flytte alle forsikringene sine til IF samme dag grunnet elendig kundebehandling og arrogant kundebehandler

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier bare en ting: TERRA.

 

Ved død driter jeg i hva jeg får, bikkja er jo likevell borte. Det som betyr noe for meg er veterinær dekningen. Og den har jeg brukt MYE. Terra dekker 20000 pr skadetillfelle.

 

Egenandel på 20%, minimum 1000kr. Pengene på konto samme dag som de mottar skademelding. Uten unntak, uten diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har (dessverre) testet hundeforsikringen til Agria endel. Min veterinær har direkteoppgjør med Agria så eneste jeg har betalt er egenandelen. Har hatt bruk for både veterinær og livsforsikringen. Ikke mottatt spørsmål om hvorfor skadene eller sykdommen skulle dekkes og de gangen jeg har snakket med de direkte har jeg bare gode erfaringer.

 

Jeg har 2 strihårs dachser.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt to forsikringstilfeller hos Agria, og de var utrolig trege med utbetalingen, 3 måneder saksbehandlingstid begge gangene før vi fikk oppgjøret. Hver gang jeg har rådspurt saksbehandler, har de enten ikke svart eller svart så vagt at jeg har bedt om å få snakke med en annen saksbehandler og fått helt forskjellige svar på samme spørsmål. Også prøvd å få tak ombudet deres, heller aldri fått svar. Agria, er billig, men makan til dårlig oppgjørsrutine og saksbehandlere skal man lete lenge etter. Til og med veterinæren min nevnte at Agria kunne være til tider ekstra vanskelige på oppgjør kontra andre forsikringsselskap...Så jeg kommer aldri til å anbefale de til noen :evil:!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde røntgen av bikkja i fjor sommer og veterinæren hadde direkteoppgjør med Agria og svar og oppgjør kom allerede dagen etter. Jeg betalte kun egenandelen.

 

Jeg hadde også CT av dyret neste dag - og der tabba vetten seg ut fordi han IKKE kontaktet Agria på forhånd... derfor dekket de ikke undersøkelsen.

Det var ikke Agria sin feil for det står spesifikt i papirene at visse ting SKAL forhåndsklareres med dem.

 

Nå hører det med til historien at vetten la seg langflat og dekket halve regninga for meg så det ordna seg.

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra at jeg måtte betale først selv, og så sende regningene til dem (egentlig helt tullete), har jeg kun bra å si om sparebank1.

Alt jeg har sendt dem av regninger, har blitt dekket.

 

Er en blakk når en får bruk for forsikringen der, vil det nok ikke sees på som forsikring, vil jeg tro

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også CT av dyret neste dag - og der tabba vetten seg ut fordi han IKKE kontaktet Agria på forhånd... derfor dekket de ikke undersøkelsen. Det var ikke Agria sin feil for det står spesifikt i papirene at visse ting SKAL forhåndsklareres med dem.

Tja, jeg jobber selv i forsikring, spørsmålet her blir ville kravet blitt avslått uavhengig av om kravet var forhåndsmeldt eller ikke? Hadde kravet blitt dekket dersom det var forhåndsmeldt, vil jeg påstå at det ville være "paragrafrytteri" å ikke kunne saksbehandle det manuelt i ettertid dersom veterinæren tok kontakt med Agria og sa at tabben skyldtes forhold på deres side. Men, ifht til den berømte "lille" skriften til forsikringsselskapene, så har jo Agria alt på sitt tørre, og de bruker det for det er verdt. Hvorvidt det er kundevennlig å være så rigide ifht til vilkårene må jo hver enkelt selv ta stilling til :wink:.

 

Nå hører det med til historien at vetten la seg langflat og dekket halve regninga for meg så det ordna seg.
Det kaller jeg hvertfall kundevennlig, for jeg er ikke sikker på om veterinæren hadde vært pliktig til det, her er det goodwill som skinner gjennom :D.

 

Uansett, tråden gikk på valg av forsikringsselskaper, og mitt poeng er at vilkår og kundevennlighet er en like stor faktor å sjekke ut som pris, til syvende og sist :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker IF, er fornøyd så langt. Brukt de en gang da Bikkja fikk hjernehinnebetennelse. Sendte inn krav elektonisk om kvelden, dagen etter fikk jeg epost at de dekket det. dagen etter sto pengene på konto. Egenanndelen på kr 1000,- dekte de også da jeg ikke hadde benyttet forsikringen før :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

"Her er NJFF´s jakthundforsikring

Med NJFFs jakthundforsikring får du muligheten til å

kjøpe livsløpsforsikring for din valp eller unghund.

Disse reglene gjelder:

.................

3. Forsikringen dekker hunden fram til den dagen den

fyller 8 år."

 

Kva forsikringsselskap nyttar de når hunden er passert 8 eller er 10 år gamal?

Link to comment
Share on other sites

Kva forsikringsselskap nyttar de når hunden er passert 8 eller er 10 år gamal?

IF slutter å tegne forsikringa på hunden etter den fyller 11 mener jeg å huske. Det blir uansett dyrt samt at de reduserere

utbetalinga med x antall % hvert år etter fylte 9 (mener jeg å huske,men kan ta feil her)

Kutter forsikringa på mine når de har fylt 10 år

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minikrokodilla Angie er nå registrert hos Agira etter det dere har skrevet i denne og en annen tråd her på kammeret. Jeg satser på at jaktlykke har peiling! :)

 

Hvorfor er det ikke en 'sticky' informasjonstråd her på forumet om forsikring, vaksineringer og chipmerking av hunder? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Så var det min tur til å prøve Agria sin forsikring!

 

Sako, dachsen min fikk et brudd i en fot, etter en elghund sleit seg løs, og løp på han, om det er bitt eller blitt tråkket på er usikkert.

 

Så har hatt 4 turer til vetrinæren, med 4 runder av røntgen, i dag ble bandasjen tatt borte for gått, bruddet er leget!

 

Så får vi se hvordan det er å få tilbake noen kroner fra Agria.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Min hund ble skutt av ett viltnemdsmedlem under ettersøk for en tid tilbake. Viltnemda/kommunen har ansvarsforsikring i Gjensidige. Kommune/Viltnemd anerkjennte tilslutt att de hadde arbeidsgiver ansvar og dermed var det de igjennom sin forsikring som skulle dekke tapet. Juristane til Gjensidige derimot meinte att det å skyte en dachs på ettersøk istedet for en skadet hjortekalv, var å regne som ett hendelig uhell. Og dermed ikke utløste rett til erstatning.

Link to comment
Share on other sites

Gjensidige kommer jeg aldri til å bruke igjen ifm 2 saker tidligere (ikke hund). Styr langt unna! I tillegg har jeg vært totalkunde i Gjensidige i ca 20 år før disse to sakene kom noelunde tett på for ett par år siden. Sparte ca 6500,- i året på å bytte til Storebrand.Håper jeg slipper å teste ut deres kundeservice. :)

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har vært ekstremt heldig med Gjensidige men de gangene jeg har hatt behov for å bruke forsikringen har jeg aldri opplevd kritiske spørsmål eller lang behandlingstid. Jeg kan med hånden på hjertet ikke gjøre annet enn å anbefale gjensidige. Siste gang jeg benyttet meg av hundeforsikringen var da tyskeren knakk to fortenner. Vetrinær ordnet hele saken og jeg fikk regning på egenandelen.

 

Samme da jeg mistet rifla mens den ble transportert i skiboks fra østlandet til vestlandet :oops: 25k på konto uka etter at jeg hadde mannet meg opp til å spørre gjensidige om dette ble dekket av forsikringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...