Jump to content

Strizh/Strike One


jlovold

Recommended Posts

Etter drøyt 1000 skudd er jeg fortsatt entusiastisk, minimalt med munningsvipp, mindre en noe annet jeg har skutt med, svært god presisjon, godt avtrekk, god ergonomi.

Og ikke minst en importør som står bak produktet.

Skal også bli interessant og se hvordan dette produktet utvikler seg fremover. Baksikte med full bredde på sleiden er høyt på ønskelisten ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja april er det vel ja, ikke mars.

 

Per i dag et den ikke på lista, og det er hva IPSC sier som gjelder i IPSC konkurranser, ikke Arsenal. Sånn er det bare.

 

Når det er sagt så står den på lista for vurdering, og det er all grunn til å regne med at den blir godkjent. For å si det sånn, jeg setter gjerne penger på det hvis noen vedder i mot. :winke1: Så pust dypt inn, dette går kjempebra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Har en endelig liggende i skapet..

Det tok sin tid da Arsenal Firearms har hatt div problemer, har dog ikke fått prøvd den alt for mye enda(venter på hylster til den).

Men det lille jeg har prøvd den, så fungerte den som den skulle. Gleder meg til å kunne trene mere med den og se hva den er god for.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt ca 500 skudd med speeden sålangt og det uten ein einaste feil, utanom at baksiktet datt av. Det er no locktita på att, så det går vel bra. Likte ikkje avtrekket på den slik den kom. Det var både tungt og ikkje så glatt eg ville ha det. Men etter eit fjørskifte og litt polering så er det no rimeligt bra vil eg sei.

 

Har godfølelse når eg skyt med den, føler at den "peiker" lett slik at den er kjapp og få på mål.

Neste oppgradering for meg vil være ei vekt på picatinny skinna.

Link to comment
Share on other sites

Mitt dynamiske hjørne? :lol:

 

Bare måtte spørre, ble nysgjerrig. Legger man på vekter så er vel litt av greia med plastpistol borte? Hvis du ikke liker avtrekket heller så sitter man vel ikke igjen med mye?

 

Jeg har bare prøvd original Strike One, ikke Speed, og med unntak av lang reset så var avtrekket på den helt fortreffelig til å være striker-fired. Presisjonsmessig var den også helt knall, kunne lett skutt felt med den.

 

Har du hørt med Tore hos 2alfa/Rigg? Han heter vel AGR416 eller noe i nærheten her. Jeg har forstått det sånn at det er litt tuningmuligheter på avtrekket, justering av samspillet mellom reset, avtrekksvekt og lignende?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ikke funnet ut hvordan justere på reset enda nei...

Ser for meg at jeg kanskje tar en tur på Youtube eller hører med leverandør for å finne ut noe...

 

Dersom jeg finner ut av det - og det funker - skal jeg gi en lyd her !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nå har jeg hatt pistolen i ei uke. Under første tur på skytebanen var jeg plaget med at det ene magasinet falt ut under skyting. Andre tur på skytebanen, ALLE magasinene falt ut under skyting. Jeg har verifisert, flere ganger, at jeg ikke er borti utløserknappen og at magasinet sitter skikkelig i. Ser på youtube at andre har samme problem.

Noen her som har opplevd det samme?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe slikt nei, hadde en kamerat som slet med å få magasinene ut - de falt ikke fritt - men litt polering og pussing så funket det.

Har ingen problemer med at magasiner faller ut...de holder seg på plass til jeg trykker på knappen og vil ha dem ut.

 

NB! Har Speed-versjonen !

Link to comment
Share on other sites

Samme her, ingen problemer med å holde på magasinene. Stopper aaav og til halvveis i droppinga, men trur det er en kombo av enda ikke tilslitt finish i brønnen og en tendens til å legge pistolen horisontalt før kjapt under magbytter. Ellers ingen problemer what so ever. Har også speed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med at magasinene ikke faller helt ut når jeg løser dem ut. Har snakket med 2alfa, de sender en ny magasinlås fjær.

Kommer tilbake med oppdatering når jeg har skiftet lås.

 

Har også Speed versjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...