Jump to content

Ny på hjemmelading, anbefaling av utstyr


Trond@Hagen

Recommended Posts

Det eg meiner er at ein vanligvis halspresser altså bruker collet dien, men såvidt eg har fåt med meg så går dette berre noen få gonger å da må ein heilpresse. Det eg da lurer på er om ein kan halspressen noen ganger før ein går over til å heilpresse ein gang i blant ser fram til at du får prøvd pressa di:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp avprøvd min LEE Hand Press.

Dette er ikke akkurat noen 1-håndspresse.

Til det er den for stor.

Vekten er like under 1 kilo. Litt mere enn en passende hammer til Classic Lee Loader.

Ett kjekt alternativ til reisende som ikke vil vekke for mye oppmerksomhet på flybussen ; -)

Det er en hylse øverst på pressa hvor det er mulig å kjøpe flere for å kunne skifte dier kjapt.

Dette er en klar forbedring fra tidligere modell og vil for min del fungere som en foring i stål som bedrer produktets slitestyrke.

Jeg helpresset 5 stk .308 hylser og finner at den fungerer utmerket som 2-håndspresse.

Å presse den mellom lårene går også greit.

Jeg er ikke akkurat den sterkeste i klassen (Selv om jeg fremdeles er en kløpper til å åpne Norgesglass og lignende - men det er mest teknikk :-).

Jeg vil tro at flertallet ned til og med 13 år takler denne.

Hvis ikke så har de bare godt av litt trening.

Å gi den noen dråper olje på glideflater skader ikke.

 

Med hensyn til halspressing så tar jeg det for gitt at det fungerer greit i lys av at helpressing går greit.

 

Det er tilstrekkelig med plass til 30-06 hylser.

For den som vil ta med litt håndarbeid på reisen så er denne en fin mulighet.

 

Jeg bestilte den på mandag ettermiddag og hentet pakken på lørdag formiddag.

 

All takk til:

rob @Titan Reloading

USPS

2 anonyme flyvere som fløy en aldrende 747 fra Chicago til Frankfurt Am Main i stummende mørke

Toll.no

Posten.no

og Rimi

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Du kan halspresse helt til de ikke vil kamre i rifla lenger. Da må du helpresse en gang og så kan du fortsette å halspresse.

 

Jeg har halspresset mine .308 hylser fem ganger nå med Lee Collett, og de viser ingen tegn til treg kamring.

 

takk for svar både til deg og jim114 var innformativt, sån ca kor mange ganger skyte du da før du må trimma lengda? Er litt skeptisk til presisjonen ein får med handpressa pga vil vel vera litt vinglete? meinte iverfall det på robsoft men de som har kjøpt noe som er mange ganger dyrere vil jo gjeren meine at det billige ikkje held mål er vel litt menneskligt.

Link to comment
Share on other sites

sån ca kor mange ganger skyte du da før du må trimma lengda?

 

3-4 ganger muligvis, men du er nødt til å sjekke lengden på hylsa før du setter i tennhette. For lang hylse gir ugreie problemer.

Jeg husker ett innlegg i USA hvor hylsene ble trimmet litt for korte for å senke frekvensen for hylsetrimming.

Jeg har ingen anelse hva det eventuelt kan medføre.

Selv bare trimmer jeg alle uten å måle først.

Jeg bruker Lee Quick Trim Case Trimmer.

http://www.titanreloading.com/quick-trim

 

Jeg er ingen god skytter, så presisjon må du spørre andre om.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Gjer meg ikkje heilt med lee loaderen enda :smile: Noen som kan fortelle meg om det går ann og lade blyspiss med den eller vil ein slå spissen på kula sund, når ein skal setta i kula. såg at sinclair reloding hadde fått inn lee loaderen i 6,5x55 no til 27 dollar men får vel frakt og toll også da men meiner midway skal ha 420 kr svindyrt.

Link to comment
Share on other sites

Gjer meg ikkje heilt med lee loaderen enda :smile: Noen som kan fortelle meg om det går ann og lade blyspiss med den eller vil ein slå spissen på kula sund, når ein skal setta i kula. såg at sinclair reloding hadde fått inn lee loaderen i 6,5x55 no til 27 dollar men får vel frakt og toll også da men meiner midway skal ha 420 kr svindyrt.

 

Jeg har ikke prøvd, men han karen her bruker en spiss jeg ikke kjenner men som ser myk ut og det går bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpte meg ein lee loader. Det eg lurer på om noen kan sjekke for meg er den delen som ein slår kula fast i hylsa med. Den slår ein til den møter dien, metall mot metall med andre ord. Det eg lurer på er om delen som ein slår ned skal ha eit blankt merke på undersida der den møter dien, altså 2 merker ett på kvar side. Det har iverfall min, vanskelig og sei om den var der heile tida eller om den fekk det av meg når eg slo nedi kulene. Irriterande og oppdage at ein har muligens klart å ødelegge ting på første forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Det eg tenker på er den delen som ein også bruker når ein slår fast tennhettene, kuleisetterstanga står jo fast i denne delen på ein eller annen måte. På begge sider av der kuleisetterstanga møter den svarte "dingsen" har eg fått ett par solide merker. Trur ikkje at dei skal vera der pga at delen kunne fås som reservedel hos lee og på reservedelen var ikkje desse merkene. Ein annen ting er at bankinga mi gjekk sån ca 100 ganger tyngre enn youtube videoen av Richard Lee selv når han slår fast kulene.

Link to comment
Share on other sites

Skriver litt videre her. Noen som har tips til hvilke tennhetter som er lettest å slå på plass i hylsa? Dei eg har brukt til no har vært Winchester sine large rifle trur eg dei heiter. Var litt tungt å slå dei på plass selv om eg har reingjort med Pocket cleaneren til Lee. Hylsene eg bruker er Norma sine.

Så litt på forskjellige måter og reingjøre hylser på, ser at det er mange som bruker ulltralyd eller hylsetrommel. Selv tok jeg litt bremserens på ett tørkepapir og gjorde de reine på den måten trur det kan fungere ok sett at det ikke er alt for mange hylser, låg iverfall igjenn ein del skit på papiret.

Når det gjeld den dere skeia som ein får med loaderen så syns eg det er for stor differanse på ladingen selv om eg er så nøyen som eg berre kan, skal komme tilbake med tall når eg har fått testa den skikkelig ut.

Link to comment
Share on other sites

Har målt opp 10 ladninger med lee skeia som følger med loaderen resultatet blei som følger:39,4-39,4-39,4-39,5-39,2-39,6-39,3-39,0-39,5-39,1

Altså ett avik på 0,6 synes det er litt mykje.Kruttet var norma 11, mulig resultatet hadde blitt bedre med ett meir finkorna krutt. Inntil vidare får eg vel fortsette å veie på den "fantastiske" lee vekta mi den digitale fra dx var ikkje så bra alikevel fant eg ut.

Tar ca 1 min å veie en ladning på vekta har eg funne ut, bruker først skeia så ei teskei for å få det nøyaktigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sån gjere eg det når eg lader med Loaderen:

 

1. slå ut dei gammle tennhettene.

2.gjer rein hettelommene med lee sin Pocket cleaner.

3.vasker hylsene i ei bytta med svært varmt vatn og Zalo, skåler grundigt og tørker dei på ett spikerbrett i et varmeskap.

4.polerer hylsene med hylseholder, drill og stålull fra jula.(dette punktet kan droppest)

5.slår hylsa inn i loaderen, necksizer hylsa.

6.slå inn ny tennhette.

7.svarv av innvendigt i med lee sin camfer tool. dersom ein ikkje gjer dette er det veldigt vanskeligt å slå kulene på plass.

8.fyller på krutt veier kvar lading med ein dillon eleminator bruker ett hylsebrett og ei kruttrakt.

9.slå inn kula, forsiktigt til å begynnne med og mot slutten slik at ikkje verktøyet blir ødelagt.

10.måler lengda på patrona med ett digitalt skyvelær, rist på kula for å vera sikker på at det er krut i ho og trill ho på ein bein overflate for å sjekke at det ikkje er kast i ho.

 

Sån ca kor mange gonger kan ein skyte før ein må trimme hylsa og er det likt mellom hver gang eks vis skyt 3 ganger trim skyt 3 ganger trim osv

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt can, men jeg har en litt merkelig erfaring når det kommer til hylselengde. Når jeg helpresser engangsskutte normahylser (både i 308 og 6,5x55) så blir hylselengden (nesten uten unntak) henholdsvis 51mm (308) og 55mm (6,5). Med andre ord, 308 er "på stedet vil" mens 6,5 strekker seg noe. I går kontrollmålte jeg en mengde hylser som har vært helpresset 4 ganger (i begge kalibrene). Jeg trodde disse måtte trimmes, men hylselengden var nesten uten unntak 51 og 55mm. 6,5 en strekker seg altså ganske mye ved først omlading, men ikke ved de 3 neste. 308 har ikke strekt seg noe på 4 omladinger. Jeg bruker en standard RCBS die.

Noen som har en forklaring på det? Jeg lurer på om skyvelæret er for unøyaktig (ikke digitalt). Men det er lett og se forskjellen på engangsskutt og "engangspresset" 6,5. Den er på ca 0,2mm.

Link to comment
Share on other sites

Lada opp noen norma hylser men tenkte eg skulle sjå om alle kammra før eg skulle på skytebanen. Oppdaga da at med noen av dei var det litt tungt å ta ladegrep dvs føre hevearmen ned. Dette var med norma sine hylser skutt ein gong av meg, fabrikkskut dersom det ikkje er noen av dei som eg har tatt med meg som er skotne av andre da, kan ikkje garantere at det ikkje er tilfelle. Men er det farligt å skyte desse skota der hevearmen/sluttstykket var tungt å få på plass?

Link to comment
Share on other sites

Skriver litt mer her, er jo snart jul og får spm om kva eg ønsker meg. Har i den sammenheng lurt på om eg skal gå over til presse. Har funne noe ting eg trur eg treng men lurer på om det er alt, eller om eg treng noe meir her er lista:Breech Lock Challenger Press, Lee DELUX RIFLE 3 DI 6.5 X 55 Mauser, Lee ergo prime samt hylsefett av ein eller anna type.

 

Det eg har er:balansevekt, primer Pocket cleaner, lee sitt trimmeutstyr, verktøy til å ta gradene med, skyvelær, trakt,ladebok,hylsebrett samt patronboks.

 

Liker å veie ladningene så noe krutmål vil eg ikkje ha. Men altså er det nok med lee si presse, lee sitt deluxe die sett, lee sitt verktøy for å sette i tennhettene samt hylsefett utenom dei tinga eg allerede har da. Har ikkje kapitulert med lee loaderen enda men tenkte at dersom eg skal kjøpe noe er det greit å vita kva eg treng.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 8 years later...

Har rent litt vatn på havet sidan forige innlegg vart skrivd. Kjøpte lee loader, selde den. Kjøpte lee si C presse selde den. Kjøpte lee classic cast brech loock, selde den. Kjøpte lee classic cast, den har eg endå og ladar med jevne mellomrom på.

 

Men lee loaderen i 6,5x55 som eg selde i 2015 byrja eg og sakna etter ei tid. Det er jo det ultimate ladeutstyret for ein minimalist som meg. Vart veldig glad då ein vennleg kammer-at tok kontakt her, pga at han hadde ei eg kunne overta. Så no ser det ut som det blir banking igjen. Tre klubba har eg endå. Boat tail kuler fungerar best meinar eg og hugse.

Lee loader er best ingen protest:) neida skal prøva og vera seriøs, men skal ta ein uhøgtidelig test med same hylser, tennhetter, krutt og kuler og sjå kva som skyt best. Lada med lee loader eller classic cast. Får bli til våren det då. Eg har sakna lee loaderen alltså.

Link to comment
Share on other sites

No har eg fått den, og pussa den med omega 636, samt vaska eskå av plast. Einaste, eg trur ikkje tennhetteutstøtaren er original pga at den passar ikkje der den skal ligga i eskå. Får ligga i boten.

Det eg manglar då, er avgradingsverktøy til og ta innvendig i hylsehals. Kan svara seg og vera litt generøs med det når ein brukar Lee loader. Sånn som dette https://www.landro.no/forster/102553/forster-deburring-tool enten får eg kjøpa ein ny, ellers får eg sjå om eg kan få tak i ein brukt. Kruttausa som følger med er berre på 2,5 cc så der har eg ei på 2,8 & 3,1 cc på veg. Når eg har fått det, er eg vel ‘’good to go’’880706D0-D0B0-41D2-95B0-9CB6F4F8C6C2.jpeg.f4939fe7c170995009a8310541c9b3f0.jpeg8167BA54-924C-4278-92CA-A1B262BC5D0E.jpeg.c190c659cf86760c92bbd161fe1da25f.jpegDDD7589C-3BE1-4710-AEB0-9D961D99B288.jpeg.56326c4712f770bf97582fc89cc03d92.jpeg

Edited by Stihl Crazy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Herlig!

Jeg har Lee Loadere selv til diverse patroner, men 6,5x55 har jeg ikke fått tak i.

 

Når det gjelder avgrader (for minimalister); Lee sin (fingerbøl) fungerer også overraskende bra til å fjerne krymp på nitede hettelommer (små som store). 

 

Jeg har laget noen kruttøser i kveld, av avkappede tomhylser og ståltråd. De fungerer riktig bra! Ingen statisk elektrisitet, i motsetning til Lee sine. For x55 hylsevolym, passer det å lage et kruttmål til halvparten av ønsket volum- og forskyne seg to ganger.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det geniale er ofte så enkelt at det blir oversett, er det noko som heiter. Prøvde og laga av 6,5x55 hylsa og ein stiv streng men fekk det ikkje til pga at ‘’ausa’’ vart for lang i forhald til diameter. Såg for meg .308 hylsa eller noko grovare. Kom rett og slett ikkje på det der med og forsyna seg to gonger. Lee si fingerbøl har eg hatt men vil nok seie at eg ikkje vart så veldig imponert av akkurat den meinar eg men andre kan jo ha anna erfaring.

Når me fyrst er inne på minimalisme, i staden for kruttdryppar. Fyll ei hylse med krutt og drei den mellom fingrane, får ut eit og eit korn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3C31BE40-3B49-4324-A5AE-F7E2F067EEA9.jpeg.1380c400586d1331eac5aa90264ec26d.jpegMen noko som eg synes er litt ulempe med loaderen er at den neck sizer for mykje, iverfall i 6,5x55 og iverfall når ein berre brukar lapua hylser. Tenkte litt på det og fann ut at eg ikkje skulle slå hylsa så langt inni. Gjekk opp på arbeid og fann nokre skiver som eg la imellom. Når dei er jevne med hylsa er det ok. Kom ikkje heilt i mål, dvs fann ikkje heilt ut kor mange/tjukke skiver eg treng men det skal eg klara og finna ut av trur eg. Håpar og at det skal bli likt frå patron til patron pga ein kjenner det ganske lett om hylsa ikkje er slått nok på, slik at ho ikkje er jevn med hylsa. Eg hadde litt for få hylser i dag.

AD24AB93-26E4-4278-A1C7-F2FC25BF0587.jpeg.ee5623d3459aad230bb0f69b9929d45b.jpeg38EA07D2-BE72-47A6-9A79-EA270F8D2308.jpeg.3ba666237dafba048786f4ec979b2f9f.jpeg

Edited by Stihl Crazy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja lurte litt på noko sånt eg og men tok ikkje sjangsen, er redd eg skal øydeleggja den og i 6,5x55 er det ikkje lett og finna ny, men er ein litt fiks så går det nok bra. Min metode med skjever er jo litt fiklete og så må ein følgja med når ein slår. Att ein ikkje gjere for mykje utav det og slår for langt inn, så det tar litt tid ser eg men har det ikkje så travelt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er det greit og oppbevara krutt i ein plastbehaldar slik som eg har her? Då slepp eg og slå det oppi og utav for kvar gong. Kan berre fylla på etter kvart når eg lastar opp krutt med skeia. Er ein liten plastbehaldar eg kjøpte på Jula, sannsynligvis tiltenkt mat eller noko sånt.

61FD3CA7-247D-4B64-9DF4-B98F5704F49E.jpeg.75630c2fa58055273239e87893925f23.jpeg

 

Edited by Stihl Crazy
Link to comment
Share on other sites

Jeg er skeptisk. Jeg er ingen ekspert, men jeg tror kruttbokser- i motsetning til generelle plastbokser- produseres av plast med redusert tilbøyelighet til å danne statisk elektrisitet. Metall eller glassemballasje burde være trygt. 

Som sagt har jeg ikke fasiten, men det er mitt synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

den originale beholderen er HDPE, men den er svart. Det er grafitt i den, for å gjøre den elektrisk ledende, og unngå risiko for gnister pga. statisk elektrisitet. Det betyr i praksis lite for røyksvakt krutt.
Men å ha krutt på andre beholdere (altså oppbevaring, ikke til dosering) er nesten å be om å ta feil kruttype på et tidspunkt. Det er årsaken til sikkert 90% av overladninger og ladeuhell. De som gjorde det var nok akkurat like sikre som du på at det går fint..

 

Hvorfor ikke bare helle kruttet tilbake i boksen sin?

 

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Beklagar og skuffa deg @spindrift men loaderen for ut igjen. Var ein anna her på forumet som kunne tenka seg ein og sidan rifla mi skyt presist til no iverfall med dei patronene eg ladar på classic cast pressa mi. Ja så gjekk det som det gjekk.

 

Dette her har eg faktisk opplevd før og når eg tenker meg om. Leita i åravis etter ei rustfri ruger m77 hawkeye i 6,5x55. Når eg endeleg fekk tak i ho så hadde eg den 2-3 mnd kanskje før eg selde ho vidare. Litt «bjedne kniven» for dei som huska den historien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...