Jump to content

faksen Think! - S&W 686 - 6" Target Champion - Blogg


Think!

Recommended Posts

Ferdig å sortere hylser jeg hadde samlet. Ryddet hylser i laderommet og lagt en plan for storstilt lading av ammo med foten i gips. Så hylsetrommel surrer og går.

 

Vært å skudd 44 skudd med CCI hetter og .357 hylse, 3 klikk pga ikke tilstrekkelig anslag, jeg har igjen 200 skudd av denne ladningen. Når dette er skutt opp så går hylsene i opplag med unntak av magnum 1 ladning til NM i Hokksund til sommeren.

 

Hadde bare 2 tiere idag men roterer stort sett i svarten rundt 10'ern. Prøvde å skyte en serie med SA avtrekk, det gikk dritt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg ladet siste rest av 125 grs FP kuler jeg hadde, det ble 300+ patroner. Jeg har mer enn nok revolver ammo for 2014.

 

Square deal'n er tømt for krutt og hetter å går i opplag til neste vinter. Skal lage noen magnum 1 ladninger med karusell pressa til våren, skal brukes til spesialfelt NM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Idag har jeg pusset den innvendige mekanismen på revolveren, å kjærligheten til 1911 er bare blitt styrket. Hefte jeg hadde kjøpt var ikke helt up to date, den manglet advokatlåsen og dårlig beskrivelse av fjær som til arm som beveger tønne og arm/fjær på hane (denne fjæra var forøvrig litt maltraktert av andre enn meg = må kjøpe ny å bytte)

 

Pusset rent innvendig og blåste tørt/rent før jeg oljet rikelig innmaten. Byttet til dette Wolff fjærsettet. Brukte 13 lbs rebound fjær, den var ca 1,5 mm kortere enn den fjæra Espen ved Holstad våpen satte i.

 

Nå gjenstår bare å testskyte men foten er fortsatt i gips frem til 7 april. Personlig tror jeg at jeg må reopereres, for 5 uker siden kunne leddet fortsatt beveges vertikalt på tross av 2 skruer som skal avstive leddet. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg slapp med 10 uker i gips.

 

Vært å testskutt revolveren, skjøt 4 vrakpatroner med federalhetter, ikke noe problem. Revolver er vanskelig å skyte med så jeg hadde bare tatt med 1 pakke hjemmeladd feltammo med .357 hylser og CCI hetter = slumseammo (har bare 150 slike igjen). Omtrent 30 % ville ikke gå av, noen måtte ha både 5 og 6 forsøk. Dette er flere feiltenninger enn med C&S fjæra og CCI hetter, frykter jeg må sende revolveren til en som KAN revolver avtrekk. Pakket 100 konkurranse patroner som skal brukes på utetrening i morgen, disse har federal hetter.

 

Avtrekket var nydelig med klart definert trykkpunkt, det var som å skyte SA med DA avtrekk. Jeg må mao endre avtrekket mitt fra å dra rett igjennom til å finne trykkpunktet å så klemme av.

 

Litt usikker på funksjoneringen så jeg har bygget om 1911'en til militærfelt slik at jeg kan gå 2 runder i Larvik.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok greiest å bestille kammerflagg pr e-post, jeg skjønner ikke er kvekk av hva de sier. Link til Revolverfane.

 

:( Vært å skutt 36 skudd av konkurranse ammo med federal hetter, 4 klikk. Informert kona om at nå leveres revolveren til en som KAN revolveravtrekk. :cry:

 

Ikke tvil om at jeg begynner å bli gammel, jeg skyter mye bedre ute enn inne pga lyset. Hula er pusset opp med bl.a forbedret belysning, men kan ikke måle seg med strålende solskinn ute. Spredning i høyde var liten, men sidespredningen kan de jobbes med, det gjaldt også .22 pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Mange Smither med rammemontert tennstempel klikker fordi de har for kort tennstempel. Jeg hadde problemer med dette i spesial revolveren, og fikk laget et nytt. Jeg har ikke testet det enda, men smeden har testet og sa det ble bra. Jeg skal prøve den i løpet av uka.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med avtekksterapeuten, han har ikke tid før NM så jeg får time i august. Har derfor satt inn original fjær og strammet stilleskruen max, fy å tungt avtrekk. Jeg skal skyte revolver på Kalvedokk - Nedre Eiker 4. mai.

Link to comment
Share on other sites

Skutt revolverfelt i Nedre Eiker idag, en håndsskyting gikk dritt men resten gikk "vanlig". På 6 sekunder skytingen fikk jeg med nød og neppe ut 5 skudd. Må nok trene revolver å venne meg til tungt avtrekk.

 

Colt Mustang har fått grip tape på front og back strap, men gikk ikke med den idag.

 

Jeg hadde solbriller på skytebriller, det ble litt mørkt når skyen var foran sola. Jeg har satt litt lysere glass, men fremdeles solbriller, da slipper jeg å skifte glass ettersom jeg ute eller inne å skyter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skulle snike meg i hula å tjuvtrene, men der var det folk å trente til magnum 1 NM. Måtte ta noen revolverrunder jeg også, skal crone .357 patroner i morgen å se om noen av dem holder faktor.

 

Har meldt meg på Militær, revolver og finfelt NM på Elverum. Kilde gjestgiveri hadde fortsatt bookingen min som jeg gjorde for 1 år siden. Mor skal betale startene i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Vært å crona fabrikk ammo med tanke på magnum 1 NM. Detaljer kommer i morgen når jeg har banka ut kuler og veiet dem.

 

Skjøt bare 4 serie trening, ikke noe å rope hurra over.

 

Crona for andre også med varierende ressultat.

 

Fått tracking nr fra Hunters House, så da er SIG P210 Silver Target på vei, Kanskje den får debut på Ringerike 26 mai.

Link to comment
Share on other sites

Vært å crona fabrikk ammo med tanke på magnum 1 NM. Detaljer kommer i morgen når jeg har banka ut kuler og veiet dem.

 

Skjøt bare 4 serie trening, ikke noe å rope hurra over.

 

Crona for andre også med varierende ressultat.

 

Fått tracking nr fra Hunters House, så da er SIG P210 Silver Target på vei, Kanskje den får debut på Ringerike 26 mai.

 

Skriv gjerne litt om siggen og sleng ut masse bilder, har du testet 226 x-six og lignende for sammeligning?

 

Tipper du mener 25 mai?

Link to comment
Share on other sites

Testet Fiocchi .357 magnum 158 grs hulspiss i min revolver, det ga et snitt på 1270 fps (1228, 1298, 1311, 1323, 1190) og med kulevekt 158 grs så gir det en faktor på 200,66 (faktorkrav for magnum 1 er 190). Den ene kula jeg veide var 157,7 grain, men likefullt plenty margin og det kjentes på rekylen.

Link to comment
Share on other sites

Testet Sellier & Bellot .357 magnum med 158 grain belagte FP/TC kuler. Her ble det litt taightere og dermed testskjøt jeg 2 ganger:

 

Snitt 1209 fps (1219, 1242, 1192, 1230, 1163), med kulevekt 158 grain så blir det en faktor på 191 (faktorkrav til magnum 1 er 190)

 

Andre runde ble snittet 1217 fps (1236, 1218, 1219, 1211, 1202), med kulevekt 158 grain så blir det en faktor på 192.

 

Siden det var så tett så banka jeg ut 5 kuler, kalibrerte vekta og fikk vektene:

 

158,8 158,7 158,5 158,6 158,7

 

Så da blir det S&B på NM Magnum 1

 

Jeg skal forske på egenprodusert magnum 1 ladning også men det skyves litt ut i tid fordi grompistolen er på vei fra Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Natt til idag var første gode natt siden 17. mai = dårlig med skyting. Vært på trening og behandling hos fysioterapeut og klippet plen = ikke den beste oppladning til dagens skyting.

 

Skjøt 40 skudd med revolveren, godt fornøyd men ingen super samling, bare skutt DA, burde vel egentlig begynne å skyte litt SA som trening til magnum 1 NM.

 

Ung gutt var mer enn fornøyd med å hjelpe meg med å skyte opp den siste pakken med felt ammo med cci hetter og .357 hylser. Disse hylsene går i trommel i morgen. Da er det klar for hjemme mix av magnum 1 patroner.

 

Detalj strippet en nummerlik Kongsberg Colt fra 1942, oljet den opp. Min vurdering er at løpet var så slitt at det ikke var rifling igjen. En annen mente at den ikke var pusset siden krigen = løpet var full av dritt. Selve pistolen var ikke bedriten, utdrager var feiljustert (for hard) og firing pin stopp sprukket på "vanlig" sted (klokken 8 ). Ellers var den tight og fin.

 

:trist: Grom pistolen er ikke kommet lengre enn toll i Danmark, så da kommer den noik ikke til meg før mandag/tirsdag :trist:

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra feltstevne arrangert av Ringerike Pistolklubb, det er et stevne jeg helst vil glemme. Jeg hadde lagt alt klart, unntatt våpen, som noenlunde lovlydig borger lå de natta over i våpenskapet. Kona glemte å utlevere dem da jeg ble hentet. Fin felt ble skutt med en gammel Hammerli som jeg aldri hadde holdt i tidligere (trangt siktebilde) og Militærfelt med M&P Pro som det vel er 1-3 år siden jeg skjøt med.

 

Av endringer på M&P så er det grep med mer stippling og utdrager festet med rollpinn (= mulig å få av med håndverktøy for puss), så det er bra.

 

En av oss hadde bygget om SIG 226 til SRT (short reset trigger) avtrekk, han klaga fælt men vi syntes det var helt topp. Mulig vi byttelåner SIG på et stevne.

 

Børselars var med bussen sin på stevne, 2 nydelige revolvere for revolverfelt, utgangspunktet var S&W 14, men for noen priser. De ny Armi revolverene håpet han å ha i butikken til NM på Elverum.

 

Det blir nok et bra NM neste år, bra baneanlegg med god plass.

Link to comment
Share on other sites

Etter 2 feltrunder hadde jeg fått nok men revolveren fikk 1 feltrunde av fersk skytter. Av en eller annen grunn har han latt være å skyte 2 patroner, trolig på enhåndsskyting. Utover det hadde han visstnok gjort det veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Potensiell kunde har lånt revolveren, han fikk ikke avgårde 2 skudd fordi han spente hanen for hvert skudd å gikk "tom" for tid. Ellers ingen problemer.

 

Satt masse .38/.357 hylser for salg. Omtrent halvparten solgt på mindre enn 1 time.

Link to comment
Share on other sites

Da har revolveren luftet seg i Magnum 1 NM på Hokksund, brukte S&B .357mag fabrikk som jeg selv har crona til 192 i faktor, ingen problemer. Med det treningsgrunnlaget jeg har på revolver skyting i år så synes jeg det stort sett gikk bra. Jeg dumma meg ut på liggende skyting, hvor ellers. Normalt skyter jeg revolver DA, erfaring tilsier at jeg ikke blander DA og SA skyting. Jeg hater liggende skyting, og når enn velger å skyte SA så blir det bare bom og elendighet. Den fryktede 180 meteren gikk ganske bra, skjøt bare SA, men med et hav av tid (1 minutt), jeg hadde 3 treff hvorav 2 innersoner (forøvrik håndhilste jeg på standplass leder, vinner av spesialpistol, presang terte meg som taper av spesialpistol.

 

Jeg synes Magnum løypa var passelig og et NM verdig (spesial løypa var for vanskelig). Veldig bra arrangemang, det beste jeg har vært på, jeg nevner i fleng:

 

- Effektiv etteranmelding og våpenkontroll.

- Oppslag med stoppskilt og forklaring på kommende standplass, så ble en vinket frem = en var forberedt på skyteprogrammet.

- Merking så enn ikke gikk for nært skiver.

- Tydelig merking av plass nr.

- Ekte felt løype.

- Arbeidsoppgaver en ble tildelt på standplass var tydelig fordelt med oppslag på plass nr.

- Scoring ble sjekket av deltager, en fikk ekstra innersone takket være meg, alle gjør feil.

- Toalett forhold.

- Skikkelig matservering og spiseplass.

 

Han jeg kjørte med skjøt både magnum 1 og 2, så jeg hadde rikelig tid hos Børselars personlig og overvære profesjonelt utført bil-innbrudd (en låste nøkkel inne i bilen). Fikk god tid til å kose med .22 Morini i alu/alu versjon (den letteste), mulig jeg er blitt litt slarkete i håndleddet etter at kona dro, men den pistolen har det beste grepet. Jeg er heldigvis ikke så slarkete i håndleddet at Pardini passer meg. Kjøpte 2 stk 100 skudds ammo bokser til 9 mm og 2 stk score cards.

 

Fikk overlevert 6 stk ammo bokser for .38/357 og unngikk skjeggete klem.

Link to comment
Share on other sites

Fillern Knut, da slo du meg med 2poeng :lol: Synes NM på Hokksund var et strålende arrangement, fikk samme resultat som deg på langholdet :D Godt fornøyd med det.

Synes litt synd på i hvert fall et par av de som ble diska med fabrikkammo, vet at en av de Chrona til jevn 200faktor for litt siden, ganske drøyt at en greide å bli diska med en 460s&w da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Han jeg lånte 460 med ammo av sa at den skulle holde faktor med 26gr 110(?) og 230gr kule, men han hadde i 30gr krutt for sikkerhets skyld. Resultatet ble 251 i faktor og DQ. Etter å ha hørt på all sytingen til han som stod ved siden av meg (ble bl.a. anklaget for usportslig opptreden fordi jeg brukte den eneste revolveren jeg hadde tilgjengelig for utlån) var det faktisk litt moro å fortelle han at det han trodde var "minst 400" var langt under faktorkravet.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo fullt mulig å bruke både .45 colt og .454 casull også i denne revolveren og det er jo opp til han som lader hvilken kulevekt og hvor mange kruttkorn han drysser oppi hylsa.

 

Her er det åpenbart at den aktuelle personen hadde ladet seg kraftig ned.....gambling....

 

En kompis av meg var en av de som ble disket med en standard S&W 686 6" med fiocchi .357 fabrikkammo. Den holdt faktor med grei margin i en helt identisk 686 (testet på NM nesten samtidig) men det er tydeligvis forskjell på våpnene, og ikke ubetydelig heller...

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir litt dumt når de som skyter med rimelig gjennomsnittlige våpen (686 6") og fabrikkammo blir disket, i så fall burde strengt tatt faktorkravet vært justert noe ned så alle tryggt kan delta. Lå selv på 199-200 Faktor med Glock20 med std pipe.

230 grn 45acp kule har ikke noe å gjøre i ei 460 hylse :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da har Revolver, penger og papirer byttet hender å mitt liv som "revolvermann" er over og kommer neppe til å gjentas. Dvs jeg har papirer på spesialfelt revolver i .22.

 

Colt Mustangen regner jeg også med får ny eier om en uke eller 2.

Link to comment
Share on other sites

Hei Think! . Regner med du solgte unna alt samlet, så jeg må heller spørre hvor man får tak i verktøy for å skifte sikteblad på baksiktet? Og skulle du nå ha noe liggende i en glemt skuff vil jeg gjerne kjøpe ;) Må innrømme at jeg ikke har lest hele bloggen din, men har frekventert nok til at denne tråden var min første tanke når jeg trengte verktøy :);)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...