Jump to content

faksen Think! - S&W 686 - 6" Target Champion - Blogg


Think!

Recommended Posts

Tja, normalt sjekker jeg alle "Tvilsomme" klasseføringer på bane (Med tvilsom mener jeg skyttere som muligens stiller i lavere klasse enn de skal, ikke høyere). Men i felt finnes der ingen måte utover om klubben kommer med korreksjon på resultatlista.

 

Men jeg flytter ikke en skytter som ønsker å starte i A. Det er rett og slett ikke vår jobb å tulle rundt med slikt, om noen skulle ønske å starte i A er det deres problem. Ikke mitt.

 

Forøvrig tekst fra regelverket (Merk bruken av ordet skal):

2.3.2.2 Skytteren skal på alle stevner/mesterskap forevise sitt startkort. Den skytter som ikke kan fremlegge startkort, skal i angjeldende stevne stille i høyeste klasse. Kan skytteren på annen måte dokumentere sin klasse, skal arrangøren utøve smidighet ved klassesettingen, spesielt hvis andre enn skytteren kan lastes for at hun/han ikke har gyldig startkort, for eksempel ved forsinket utsendelse av startkort.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men jeg flytter ikke en skytter som ønsker å starte i A. Det er rett og slett ikke vår jobb å tulle rundt med slikt, om noen skulle ønske å starte i A er det deres problem. Ikke mitt.

Problem eller ikke. Dersom skytteren havner på premieplass vil h*n "ta fra" de som kommer lengre ned på lista hele eller deler av premien de rettmessig skulle ha hatt.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare gøy om bedriftsidrettere vinner eller plasserer seg bra i proffligaen;) Det viser da at klasseføringssystemet ikke funker helt 100%..

 

Så som jeg leser reglemanget kan man fint velge å skyte i klasse A.

 

1.3.2 KLASSE A, B, C og D

Klassene A, B, C, D er klasser for begge kjønn og alle aldersgrupper

(unntatt ungdom) som er kvalifisert for klassen. Klasse D (eller C) er

begynnerklasse for nye skyttere som ikke ut fra alder og / eller ønske kan

plasseres i andre klasser. Dersom klasse D ikke eksisterer i en øvelse, vil

begynnerklassen være laveste klasse i systemet, for eksempel klasse C.

Det er ikke kvalifiseringskrav for begynnerklassen.

Klasse A:

Klasse for kvinner og menn som er kvalifisert for klassen og som

1. ikke faller inn under noen av de ovennevnte klasser, eller

2. som faller inn under noen av de ovennevnte klasser, men som

velger å skyte i klassen

Link to comment
Share on other sites

Ken Adams fant den.

 

Klasse A:

Klasse for kvinner og menn som er kvalifisert for klassen og som

1. ikke faller inn under noen av de ovennevnte klasser, eller

2. som faller inn under noen av de ovennevnte klasser, men som

velger å skyte i klassen

 

I rest my case.

 

Og hvorfor skulle man ikke få skyte i A hvis man vil? Det gir jo ingen fortrinn, tvert imot.

 

@ Torf: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Synes hele diskusjonen beveger seg bort fra det som er intensjonen med klassesystemet.

Nå jobbes det intens i trådene for å rettferdigjør man at alle kan bare melde seg opp i A-klassen

etter eget ønske.

 

Intensjonen med klasser er jo at folk skal vere i en reell konkuransegruppe ut fra ens eget

prestasjonsnivå, og at det skal vere muligt og premiere selv skyttere som ikke er like drevne og erfarne.

Man har klare prosentvise målepunkter for når du rykker opp eller ned en klasse.

 

Intensjonen med med å sette en skytter i klasse A som ikke kan redgjøre for startkort eller klasseføring, er

jo at man vil eliminere at dyktig skytter som egentlig tilhører en topklasse ikke skal kunne sette seg

selv i en lavere klasse kun for å toppe listene og sope mest mulig premie. Altså....kan du ikke redgjøre for

klassen du tilhører, så får du værsegod konkurere med dem beste eller bli listefyll for dem beste. Det

er egentlig en helt grei ordning.

 

Enkelte går jo rundt og tror dem får mere status av å vere i A-klassen, og bevist spekulerer i å ikke

dokumentere noen ting for å bli satt i A-klassen. Dem har jo tydligvis et annet problem og bør behandles

for det.

 

Om man skulle ha glemt kortet engang, så er det ikke verre en at man sender dokumentasjon på klassen

man tilhører samme kveld og får listene korrigert før dem blir offisielle.

 

Men det er jo et rimeligt fornuftig skjønn som kan utvises. Vet man at vedkommende er nybegynner, så

vet man at han ikke skal stå i A-klassen selv om han ikke har fått kortet sitt. Da bruker man fornuft og setter

han i D-klasssen ved en innmelding. Men kommer Pål Hembre eller noen andre veteranser i miljøet

opp uten startkort, så skal dem settes i A-klassen.

Link to comment
Share on other sites

Klasse A:

Klasse for kvinner og menn som er kvalifisert for klassen og som

1. ikke faller inn under noen av de ovennevnte klasser, eller

2. som faller inn under noen av de ovennevnte klasser, men som

velger å skyte i klassen

(Min utheving og understreking)

 

Det vil etter min mening si at de eneste som kan skyte i A er de som er kvalifisert for klassen. Punkt 2 i sitatet er en etterlevning fra det gamle systemet, der vi hadde kvinne- veteran- og juniorklasser i vanlige åpne stevner. Da kunne kvinner/veteraner/juniorer velge å skyte i seniorklassene i stedet, men valget måtte gjelde for hele året.

 

For øvrig har jeg konsultert vedkommende som i sin tid forfattet fellesreglementet, og han sier helt klart at det var aldri intensjonen at skyttere skulle kunne spekulere i å velge høyere klasse for å tilegne seg urettmessige fordeler. Som f.eks. høyere premiebeløp.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellig premiebeløp? Jeg regner med at beløpet er størst i klassen med flest deltagere.

 

Husk også at dette kan bli innberetningspliktig til skattemyndighetene hvis de mistenker at totalbeløpet er over 4000.- på en skytter totalt i løpet av et kalenderår.. Stakkars kasserere..

Link to comment
Share on other sites

Helt riktigt. Det er stort sett D-klassen og tildels B-klassen.

 

Da ønsker man ikke at en uten startkort og som kanskje har kvaliteter som A-skytter

skal få lov og sette seg selv i en lavere klasse for å bare sope premier. Da få han

avfinne seg med å bli satt i A-klassen og enten vere blandt dem beste eller bli listefyll.

Link to comment
Share on other sites

Apropo hylster, hadde før ett uncle mike hylster (cordura? Noe mykt dritt som partridge siktet fort laget hakke mat av (funker fint med vanlige forsikter).

Skaffet meg ett safariland ipsc hylster og er fornøyd med det.

 

P.s. Noreen lager hylster i skinn, m.a. til Matchpistoiler som Pardini SP og Hammerli SP20.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Forskjellig premiebeløp? Jeg regner med at beløpet er størst i klassen med flest deltagere.

 

Husk også at dette kan bli innberetningspliktig til skattemyndighetene hvis de mistenker at totalbeløpet er over 4000.- på en skytter totalt i løpet av et kalenderår.. Stakkars kasserere..

 

eeeehhhhhhh ??????

Link to comment
Share on other sites

Forskjellig premiebeløp? Jeg regner med at beløpet er størst i klassen med flest deltagere.

 

Husk også at dette kan bli innberetningspliktig til skattemyndighetene hvis de mistenker at totalbeløpet er over 4000.- på en skytter totalt i løpet av et kalenderår.. Stakkars kasserere..

 

eeeehhhhhhh ??????

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Link til Lignings-ABC 2012/13, det er skattekontorenes bibel. Slå opp på stikkordet Prisbelønninger og pkt 4:

 

4 Premier i amatørkonkurranser

Sporadiske premier i amatørkonkurranser er normalt ikke skattepliktige, se FSFIN

§ 5-15-7 (1) og FIN 10. juli 1980 i Utv. 1980/322.

 

Dersom du googler FSFIN 5-15-7 så får du følgende tekst:

 

§ 5-15-7. Inntekt av naturproduksjon utenfor virksomhet

(1) Som skattepliktig inntekt regnes ikke avkastning av hobbyvirksomhet. Det samme gjelder avkastning av hage- og naturprodukter som kan høstes fritt. For salgsinntekter av slike produkter er skattefritaket begrenset til et beløp på 4.000 kroner.

(2) Bestemmelsen i første ledd gjelder ikke når inntekten er innvunnet som ledd i virksomhet.

 

Beløpsgrensa på kr 4000 er KUN anvendelig for jordbruksprodukter, den har forøvrig vært uendret siden en gang på 80 tallet. For "vanlige" personer så er det "næringsbegrepet" som "avgjør" om du driver hobby. Hovedpunktet her er "for egen regning og risiko" og "egnet til å gi overskudd over tid". De aller aller fleste vil ryke solid på "egnet til å gi overskudd over tid", da inngår ammo, våpen, reise mv ikke bare for den enkelte konkurranse men også får å nå nivået som skytter.

 

For personer som i kraft av sine resultater oppnår kunder for børsemakerarbeider, salg av produkter mv i EGEN næring så KAN saken stille seg annerledes. Ansatte i en våpenbutikk f.eks bedømmes som vanlige personer i avsnittet ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Vel, vi har fått beskjed av skattemyndighetene om at alle utbetalinger opp til 4000 til en person pr år ikke er innberetningspliktig. Alt over er innberetningspliktig hvis det ikke foreligger dokumenterte utgifter i form avbilag. Hvis noen skulle motta mer enn 4000 totalt, feks 3000 i styrehonorar og 1500 i premie, er klubben pliktig til å innberette dette. Da regner jeg med at 5000 i premie også må innbetettes.

 

Hvis en person er styremedlem i 2 klubber a 3000, totalt 6000, er vedkommende selv innberrtningspliktig og skattemyndighetene kan be om dokumentasjon fra begge klubbene.

Link to comment
Share on other sites

Det vil etter min mening si at de eneste som kan skyte i A er de som er kvalifisert for klassen. Punkt 2 i sitatet er en etterlevning fra det gamle systemet, der vi hadde kvinne- veteran- og juniorklasser i vanlige åpne stevner. Da kunne kvinner/veteraner/juniorer velge å skyte i seniorklassene i stedet, men valget måtte gjelde for hele året.

Din mening har ingen betydning, da regelen nå engang er der i den form den er. Og da forholder vi oss til regelen og ikke meninger.

 

For øvrig har jeg konsultert vedkommende som i sin tid forfattet fellesreglementet, og han sier helt klart at det var aldri intensjonen at skyttere skulle kunne spekulere i å velge høyere klasse for å tilegne seg urettmessige fordeler. Som f.eks. høyere premiebeløp.

Helt riktig, og det skjer ikke heller at noen kan gjøre det. Men husk at dette svaret du har fått gjelder klasse B, C, og D, ikke A. Det er sjeldent om noengang mulig å oppnå fordele rmed å starte i klasse A, premiebeløpene er normalt lavest i klasse A, antall deltakere er normalt lavest i klasse A, mulighet for å vinne premier er lavest i klasse A o.s.v. Kort sagt, det er i klasse B, C, Og spesielt D pengene ligger. Og der får man kun starte om man er kvalifisert til det. Det er kun klasse A som har mulighet til å ta inn skyttere fra alle klasser. I tillegg er det knappest noen fordel å hente å starte i klasse A når samme klasse brukes som "straff" for alle andre. Jeg gadd vite hvordan det spørsmålet var formulert, siden svaret du fikk i prinsipp er kun halvparten av saken. :wink:

 

P.s. Vi bruker vel strengt tatt plass på noe som forlengst er avklart nå, kanskje vi skal la Think få igjen tråden sin. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det vil etter min mening si at de eneste som kan skyte i A er de som er kvalifisert for klassen. Punkt 2 i sitatet er en etterlevning fra det gamle systemet, der vi hadde kvinne- veteran- og juniorklasser i vanlige åpne stevner. Da kunne kvinner/veteraner/juniorer velge å skyte i seniorklassene i stedet, men valget måtte gjelde for hele året.

Din mening har ingen betydning, da regelen nå engang er der i den form den er. Og da forholder vi oss til regelen og ikke meninger.

 

For øvrig har jeg konsultert vedkommende som i sin tid forfattet fellesreglementet, og han sier helt klart at det var aldri intensjonen at skyttere skulle kunne spekulere i å velge høyere klasse for å tilegne seg urettmessige fordeler. Som f.eks. høyere premiebeløp.

Helt riktig, og det skjer ikke heller at noen kan gjøre det. Men husk at dette svaret du har fått gjelder klasse B, C, og D, ikke A. Det er sjeldent om noengang mulig å oppnå fordele rmed å starte i klasse A, premiebeløpene er normalt lavest i klasse A, antall deltakere er normalt lavest i klasse A, mulighet for å vinne premier er lavest i klasse A o.s.v. Kort sagt, det er i klasse B, C, Og spesielt D pengene ligger. Og der får man kun starte om man er kvalifisert til det. Det er kun klasse A som har mulighet til å ta inn skyttere fra alle klasser. I tillegg er det knappest noen fordel å hente å starte i klasse A når samme klasse brukes som "straff" for alle andre. Jeg gadd vite hvordan det spørsmålet var formulert, siden svaret du fikk i prinsipp er kun halvparten av saken. :wink:

 

P.s. Vi bruker vel strengt tatt plass på noe som forlengst er avklart nå, kanskje vi skal la Think få igjen tråden sin. :wink:

Jada, han skal få igjen tråden sin. Så dette er mitt siste innlegg i denne saken. Forskjellen mellom min mening og din mening er at jeg er ærlig nok til å skrive at det er min mening, mens du presenterer din mening som "Regelen". Ordet "kvalifisert" kan kun forstås på en måte. Man må ha skutt seg opp. Man kan ikke kvalifisere seg for klasse A ved å bare bestemme seg for å skyte i denne klassen.

 

Det stemmer heller ikke (for feltskytingen sin del) at klasse A normalt har det laveste deltakerantallet. Intensjonen er at klassene skal være like store, men i praksis har A-klassen vokst i såpass stor grad at klassekravet nå er oppe i 97%. Og likevel ser jeg på lista for stevne 1319028 at i finfelt er deltakerantallet i både klasse A og B 18, mens det startet 5 skyttere i klasse C og 8 skyttere i klasse D. På grovfelten startet det 15 skyttere i A og B, 2 skyttere i C og 1 D. Eller kanskje vi har unormale skyttere i nord?

 

Siden du trekker min redelighet i tvil angående svaret jeg fikk fra forfatteren av det aktuelle reglementet, foreslår jeg at du spør han sjøl. Dersom du ikke husker hvem som gjorde dette arbeidet, kan du kontakte meg på PM for å få kontaktinformasjon.

 

Ha en fortsatt god dag, uansett hvilken klasse du er kvalifisert for!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det faktisk sånn at du kan skyte i klasse A hvis du vil og kan du ikke dokumentere annen klasse på forespørsel så havner du automatisk i klasse A, det er ikke noe man mener men regelverket som sier at det forholder seg slik og det er slik det forstås og praktiseres på stevner.

 

1. Enten så skyter man i klasse A fordi man er kvalifisert.

2. Eller så skyter du i klasse A fordi du velger det selv.

3. Eller så skyter du i klasse A fordi du ikke kan dokumentere annen klassetilhørighet.

 

At enkelte skryter på seg klasse A ser jeg ikke som noe problem da det faller veldig fort igjennom på resultatlista og man ytterst sjelden kommer i konflikt med premiepotten.

 

Desverre er det enkelte som tilhører høyere klasse som helst vil skyte i lavere klasse fordi premieutbetalingene i lavere klasser er høyere i snitt over tid og fordi en som normalt ville ligge rett utenfor premie i høyere klasse vil få premie i en lavere, noe som igjen går utover de som hører hjemme i klassen.

 

For å kontre dette ser jeg at noen velger å doble førsteplasspotten i klasse A.

Link to comment
Share on other sites

Da er 2000 hylser tromlet, helpresset og UL vasket = klar til bruk. På øyemål så var det ca 1200 CBC (Magtech) og 700 MRP (fabrikkmerke ?), resten var 9mm (GFL), .38 spl GFL og diverse inkl 1 INDUMIL (evt hylsesamler får si fra skal jeg sende den over).

 

Jeg har vært opptatt med hylseprep så ingenting har skjedd på lade og test fronten.

 

På gutterommet mitt ligger 4 godkjente søknader; grovfelt, finfelt, militærfelt og spesialrevolver. Med søknadene fulgte et brev jeg aldri har fått før, jeg var både edruelig mv å dermed var søknadene godkjent. Her på kammeret er det annonse på en S&W model 63 i .22, men selgeren reagerer ikke på PM, han ber om bud men jeg kan ikke by på noe jeg ikke vet hvordan ser ut. Tanken er å sende den til børsemaker å få satt på nytt løp og sikteskinne slik at den passer i spesialrevolver. HH har en slik på sine bruktsider og jeg sjekker FINN daglig.

 

Jeg får ikke skutt felt i helga, kona skal med jobben på event fra kl 14, så her i huset er det ikke jeg som bestemmer.

Link to comment
Share on other sites

Eh! En 63 er vel en 3" J i 22lr med rustfri frame, og fiberfrontsikte, og justerbart baksikte? (Bruker å skyte litt med en flett ny slik). Denne ramler rett ned i spesialkassa uten modifisering, og trenger absolutt ikke mye tuning (Den jeg skyter med er Noreen tunet og smooth). Pent våpen.

 

Husk at den er en liten J frame, og derfor er 3" løpet egentlig noe kort for kassa. Til sammenligning har min 586 har også 3" løp, og går akkurat i kassa.

 

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product4_750001_750051_766307_-1_757768_757767_757751_ProductDisplayErrorView_Y

Link to comment
Share on other sites

Modell 63 er J frame. Og dermed med spiralfjær. Jeg har hatt en slik, som ble ganske bra, tror det refereres til den over her. Men den kan neppe bli like glatt og lett på avtrekk som på min nye modell 67-3 som er bygget om av Noreen, har også en 617 .22 bygget av Noreen som spesialrevolver som er utmerket. Tror kanskje ikke DU blir helt fornøyd med j frame.

Link to comment
Share on other sites

dyrt, gjorde alt, avtrekk,kule,beavertail,squarebut, til round, sjekkering på skjeftet, nill club 30 grep, lothar pipe, lpa txt sikte,target korn, dreid ned tønna for å beholde løpstyngde. Skal du til sessvollmoen den 8 eller på stevnet den 9 så skal jeg ta med. gikk på 14 tusen inkl revolveren. men meget god.

Link to comment
Share on other sites

Vært på post i butikk å hentet revolver, sommervikar baben har blitt 1 år eldre å det ble ikke noe rot i år. Pedersen vaabenlager har inkl transport brukt 1 uke på å gi revolveren ny kroning innen garanti. De har prøveskutt revolveren å rapporterer om 14 mm samling på 25 meter med Magtech 148 grs WC fabrikkpatroner.

 

Stor var derfor forventningen da jeg ladet med Fiochi .38 spl for prøveskudd og innskyting av eier. Samlingen var ikke noe å vise bilde av så skuffet ladet jeg på ny, da ble det slik:

 

7juni1338gfl_zpsed256173.jpg

 

Så fulgte en serie med det som er konkurranse hjemmeladningene mine:

 

7juni13konk_zpsc1fa9b31.jpg

 

1 knepp ned og til høyre så fulgte flere dårlige serier som jeg ikke gidder å legge ut bilder av. I tillegg avslørte lyden at ladningene var ujevne :(

 

Jeg ga opp, det var kveld og jeg tok medisin før jeg gikk på banen (en unnskyldning må en jo ha). Men så prøveskjøt jeg en .38 spl hjemmeladning med Hornady GTX kule, halvthjertet bare interessert i komme meg hjem:

 

7juni1338hjem_zps9ae584fc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vært på feltstevne, Kalvedokk, Nedre eiker Pistolklubb. Skjøt først finfelt med en lånt Walther SSP som var innskutt "rullende" felt = uvant innskyting og våpenet har jeg ikke holdt i på 2 mnd. På første standplass fikk jeg klikk på skudd nr 5, utdrager fikk ikke tak i patronen, fikk lov til å skyte i bakken. På en senere tohånds standplass kolliderte venstre tommel med sleid-"håndtaket", uten at det ble feilmating mv, mulig det var det som skjedde på standplass 1 også. Ba ikke om noe "reshoot".

 

Runde 2 var med revolveren. Liten taktisk bommert hvor jeg glemte å skyte figur ved siden av en liten figur i samme målgruppe, men hjernen var tilkoblet og siste skuddet fikk jeg sendt i senter på den glemte skiva. På slutten ble det snakk om antall poeng "borte", å da ble jeg svar skyldig, men jeg har en god følelse.

 

Dagen i dag har vært en test av muligheten til å gjennomføre 2 omganger "med stil". Hadde mulighet til å låne Sig 226 til militærfelt som 3 omgang men stod over å det kjennes klokt ut. 2 omganger er nok max for meg, så dermed skyver jeg spesialrevolver mer i bakhodet og satser på kjøp av Feinwerkbau til finfelt, eller noe annet brukt. Men en vet jo ikke hva som kan dukke opp å godkjente søknader ligger klare.

 

Også denne gangen velorganisert stevne og stort sett klare standplass beskrivelser som ble lest opp likt fra standplass til standplass.

Link to comment
Share on other sites

Lite spørsmål. I felt så er det innersone som ofte teller som rangering mellom de som har lik poengsum. Som oftest så er det en hvit strek "rundt" innersonen. Holder det at en "bort på" den hvite streken "rundt" innersonen eller må den være "bort på" innersonen (=en må helt ha brutt den hvite streken) for at det skal telle som treff ?

 

Idag har det blitt dømt ulikt på meg, fikk noen ganger ikke og andre ganger fikk jeg innersone når jeg hadde vært i den hvite streken rundt = noen må ha dømt feil.

Link to comment
Share on other sites

Åååååå fy f... . Vant klasse D med 100 poeng av 104 mulig, ulempen er opprykk til klasse A neste år. Premiebeløp kr 185, totalt kr 626, nesten i mål med kontingenten for 2014. Jeg må jo begynne å trene gitt.

 

Neste søndag er det Hokksund som har feltstevne, å vi dit.

 

I finfelt ble det 82 poeng av 104 mulige = C skytter neste år.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge bestemann i stevnet ikke skjøt 104, vil 100 være et A-krav.

 

Edit:

Når jeg går inn på lista, ser jeg at beste revolverresultat er 104, ergo holder ikke 100.

Tipper arrangøren har et stevneprogram som ikke er oppdatert.

Det er ikke avrunding.

Har man 96,999%, så har man altså ikke A-resultat.

Link to comment
Share on other sites

Nedre Eiker Pistolklubb har opplyst at resultatlista som kommer på NFS sin side skal være rettet opp.

 

Tilbake fra Holstad Våpen, var ferdig å handle før de hadde åpnet, sneik meg inn siden døra var åpen. Hovedformålet med turen var å sikre meg Virthavouri Tin Star N32C krutt, forøvrig samme lot som det jeg har brukt tidligere. Med unntak av 5 dager i NL så blir jeg alene hjemme i ferien = jeg skal lade opp et lager med patroner. Det hele er oppkjøring til NM Felt i Larvik, skulle jeg vært lenge i NL hadde jeg ikke vært gangfør på NM.

 

På lyman 9 mm diesett så har jeg ødelagt settskruen til låsering, Brukt nøkkel på låseringen uten at settskruen har vært inne. Stjal låsering fra ekspander die i et hornady diesett, forøvrig den beste låseringen målt mot Lyman og RCBS. Så idag kjøpte jeg et Hornady vedlikeholdssett som bl.a inneholdt en låsering. Det er noen år siden det ble ødelagt en utstøterpinne, men nå har jeg det også.

 

Var i ferd med å gå tom for Forest Bore foam mantelfjerner. Espen på Holstad anbefalte heller KG12 Big Bore Cleaner som skal være mer effektiv på kopper belegg. Påføres med en pusselapp og la virke ca 15 min, altså mer brukervennlig enn skum.

 

Forøvrig laget meg et lite regneark slik at jeg kan følge med på felt resultater og ikke minst premiepengene.

Link to comment
Share on other sites

Det er en stund siden jeg fikk hylster i posten. Hadde ikke tenkt å skrive noe før jeg hadde prøvd det i praksis på stevne men stevne i Hokksund ble avlyst. Da jeg bestilte la jeg vekt på at det skulle være kanal til fremsikte, ikke noe lær skulle være bort på baksikte, lavt hylster slik at våpenet enkelt kommer forbi valkene, trykknapp mv skulle ikke slite på våpenet, stroppen måtte kunne dyttes på baksiden = ikke i veien når enn tar våpen inn/ut, og det skulle være et enkelt design, ikke noe dill dall ala cowboy hylster. Produsenten har selv laget "trakt" slik at våpenet er enkelt å hylstre og ikke hekter i fremkant av sylinder. Våpenet går lett inn/ut av hylster = ikke nødvendig å holde igjen hylster ved trekk. Lærkvaliteten synes å være gedigen.

 

 

P6130287_zps98995aff.jpg

 

P6180325_zps1067c8d5.jpg

 

P6180326_zpsc41d9b42.jpg

 

P6180327_zpsc0711e7a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Midway har pakkedag torsdag og mandag, jeg bestilte varer torsdag 30. mai kl 18:03, altså dagtid i USA på pakkedag. Varene ble ikke pakket/sendt før mandag 3. juni og ankom mitt lokale postkontor igår kl 17. Altså forsinket levering i forholdt til de 8-10 dagene de oppgir. I hovedsak inneholdt pakken dette:

 

P6180324_zpsfc5da8e0.jpg

 

Fra Høyre et underlag for våpenarbeider, spesiallaget for 1911 men markedsført som universell. 2 stk HKS hurtigladere og taske, blir endel av feltutrustningen. Sammenleggbar pussestang, blir lagt i reisepussesettet. Spesialtang for å holde igjen yoke ved demontering av sylinder, Espen ved Holstad våpen var ikke så fornøyd med Letherman merker og svingte pekefinger samtidig som jeg fikk beskjed om at denne pinnen er lett å bøye når enn holder den igjen på enden. Nå har jeg i tillegg ytterligere maltraktert nettskjæringen på enden, men nå er tanga her til den nette sum av kr 330 (en kan visstnok bruke en lærbit og tang). Tanga skal brukes så nært sylinder som mulig. Reserve skrue som sikrer sylinder til ramme. Nytt fremsikte i høyde .278, nå er det montert .243. Jeg har lyst til å gjøre dette fremsikte litt smalere enn originalt. Ute har dagens sikte rett bredde, men innendørs på duell skive (stor sort ring) er det vanskelig å skille fremsikte fra baksikte. Forøvrig en veldig god grunn til å kjøpe Walther SSP som finfelt våpen fordi der kan en enkelt bytte ut baksikte til forskjellige skytegrener = forskjellig innstilling (bredde på baksikte) eller innskyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilbake fra Feltstevne i Kongsberg. Med revolver gikk det lenge veldig bra helt til standplass 7 eller 8, det var første standplass med enhånd. Dessverre fortsatte uløkka = det merkes at jeg ikke har holdt i våpenet siden forrige feltstevne.

 

Fikk også denne gangen låne en Walther SSP, denne gangen hadde han finpussa våpenet og oljet iht til instruksjonene. Jeg skjøt feilfritt helt til standplass 7 eller 8, første med enhånd å 2 bom. På siste standplass glapp utdrager taket på tomhylsa da den var 3/4 ute, dermed fikk jeg bare ut 4 skudd, på de 4 hadde jeg 3 bom. Det må sies at jeg ikke har skutt noe særlig med dette våpenet.

 

Forøvrig fungerte utstyret utmerket. På første runden hadde jeg vanlig oppsett med caps og elektroniske hørselvern. På andre runden hadde jeg formstøpte propper og hatt med rund brem. De formstøpte proppene demper så bra at det blir litt trøblete å få med seg alt som skjer rundt så det blir nok caps og elektroniske hørselvern fremover.

 

Heller ikke nå ble det snakk om startkort, mitt ligger klart hos formannen, men glemt å hente det.

 

Speedgear.no hadde liten shop der, jeg kjøpte Ray-Vin Super Smoker carbid siktesverter. Den skal vistnok sverte bedre og mer varig enn vanlig. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...