Jump to content

faksen Think! - S&W 686 - 6" Target Champion - Blogg


Think!

Recommended Posts

Tatt i bruk RAy-vin SuperSmoker. Litt omstendelige instruksjoner med vannkammer og kammer for stein, så skrur enn litt på en skrue som presser vann inn til steinene, som medfører at det lages gass som antennes med flinthjul, en regulerer styrken med å dreie "vannskruen".

 

Men det funka veldig bra:

 

Før (laget pga slitasje med cordura hylster):

svertefor_zps55e68cc7.jpg

 

Etter:

sverteetter_zpsac4341d7.jpg

 

Det ble veldig svart og fint, nå får vi se hvor "solid" sverten er.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da foreligger endelig resultatlista. På Finfelt lå med i toppen helt til standplass 8 hvor jeg hadde 2 bom, så svikta våpenet på standplass 10. :( Det ble 91 av 104 mulige poeng.

 

I revolverfelt så kan jeg ikke ha husket alt i gårsdagens referat. Har nok bommet på standplass 1 og så husker jeg at jeg ved en feil bare skjøt 5 skudd på en standplass. Det ble 95 poeng av 104 mulige.

 

Litt dugnad for klubben, tatt service på snøfreser.

Link to comment
Share on other sites

Time will show. Bare 1 uke ferie nå så skal jeg starte oppkjøring til Felt NM. Enhåndsskyting som det må øves på. Teste ammo også.

 

I klubben så brukes det bjørkenever og "patronholder" fra esker med .22 ammo til å sverte sikter. Det brukes vell carbid og parafinlamper når tilpassning mellom våpendeler skal sjekkes fordi sotet er "finkornet" og litt slitesterkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilbake fra 5 dager i NL, Kjerring og unger er fortsatt trygt forvart hos svigers i NL = jeg gjør som jeg vil når jeg vil i 14 dager.

 

I dag har jeg fraktet ned alt jeg trenger for å crone og teste ammo = nå kan jeg bare slenge meg på scooter med våpen og ammo = enkelt og greit.

 

Crona 3 typer ammo, men her kommer bare ressultat fra den ene, resten kommer forhåpentligvis i morgen.

 

Ladningen :

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,2 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 35,3 mm (skuldra litt nedenfor hylsekanten)

 

Ga følgende hastigheter: 681,5 (første bruker alltid å være svak av en eller annen grunn), 778,7 773,0 676,7 731,6

 

Treffene med denne ladningen ble:

 

14juli13serie1_zpsb370476c.jpg

 

14juli13serie2_zpsb6a44d2b.jpg

 

14juli13serie3_zpsd0550b5d.jpg

 

14juli13serie4_zps21c11b23.jpg

 

Jeg ga opp etter disse 4 seriene, jeg var helt skjelven. Tanken er å teste mer i morgen tidlig før jeg gjør noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for trøsten. Her er samme ladning skutt i dag formiddag:

 

Første serie (2 stk nede i treffbildet):

 

15juli13tc1_zpsa4a1aa75.jpg

 

15juli13tc2_zps7ad91bb6.jpg

 

15juli13tc3_zpsb9d6e99d.jpg

 

Det gikk mao litt bedre i dag. Jeg er påmeldt finfelt NM, skal igjen låne Walther SSP (den samme som alltid), han skal "låne" revolverfelt ammo hos meg. Heldigvis har jeg tidlig start i både revolver- og finfelt, det passer meg helt utmerket helsemessig.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg cronografert følgende ladning (stjålet av en annen forumbruker), som vistnok skal være på grensen med VV N32C Tin star. Den sparker mer enn mine vanlige feltladning men hastigheten er jevn, kanskje kruttet har sitt rette arbeidstrykk (jeg og flere har problem med ujevne ladninger med dette kruttet).

 

CBC 38 spl hylse

Federal hette

H&N 125 grs WCHB (Whade cutter holow base)

4,2 grs N32C krutt

COL 30,6 mm (kula ca 1mm utenfor hylsekanten)

 

Dette ga følgende hastigheter (i skyterekkefølge): 793,9 807,2 803,4 812,3 808,9 833,2

 

Men samlingene er omtrent som med H&N 125 grs TC kula:

 

15juli13wc1_zpsb3ed4027.jpg

 

15juli13wc2_zpsd1cc16e5.jpg

 

15juli13wc3_zpsf3416065.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også cronet denne ladningen:

 

CBC 38spl hylse

Federal Hette

Hornady 125 grs FP/XTP

4,2 grs VV N32C krutt

COL 38,0 mm

 

Hastigheter i skyterekkefølge: 699,7 - 769,8 - 751,1 - 668,6 - 714,7 - 783,3

 

Ladningen ga en del rekyl, her er treffbilder:

 

15juli13xtp1_zpsb7d57e48.jpg

 

15juli13xtp2_zpsa2828803.jpg

 

(kun 2 treff på de hvite lappene selv om det ser ut som 3)

15juli13xtp3_zps0aca78c9.jpg

 

I morgen skal jeg lade XTP og H&N TC kula med 4,0 grs N32C og samtidig redusere COL med 1 mm i håp om at arbeidstrykket skal øke og dermed gi jevnere hastighet.

 

Jeg er fristet å teste ut Hodgdon HP38 krutt i håp om det er mindre "kilent" enn VVN32C

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte å crone men fikk feilmelding 1 og 9. Jeg hadde ikke med meg bruksanvisningen så jeg fikk ikke sjekket. Men feilmelding 1 er at sensor 1 ikke har gitt noe utslag men det har sensor 2. Feilmelding nr 9 var det ikke noe svar på. Jeg hadde helt ville hastigheter, da sier bruksanvisningen at solskjermene må på. Så jeg skal lade opp noen flere av denne ladningen å teste:

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,3 mm

 

Å mere er det vel ikke å si om den saken, felt NM er berget:

 

16juli13tc2_zps5f4cdcc3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder h&n 125gr hbwc så bruker jeg 4.4gr n32c med col 1mm over hylsekanten. Men er ikke fornøyd med presisjonen. (Som nevnt tidligere er min 586 med 3"løp glad i denne ladningen).

 

Ellers har jeg gått over til støpt swc kule (lee 105gr) i 38n. (Samme ladning og svak rull akkurat over enden av bærekraften).

 

Spennende resultat med den tc kula, skal prøves.

 

P.s. n32c liker ikke luft i hylsa,det kan se ut som hulbasekuler ikke er tingen med dette kruttet

Link to comment
Share on other sites

55 mm er noe av det bedre fører klarer selv med støtte. Har funnet frem gammel crono å skal i hula nå straks å crone den nevnte ladningen. Kunne ha lyst å redusere COL til 33,8mm bare for å prøve om det gir jevnere hastigheter og dermed potensielt tettere samling. Men først må det crones i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Var i formiddag å forsøkte å få i gang ny cronoen, det gikk ikke så da måtte jeg trene enhåndskyting 2 av de beste (skutt rett etter hverandre):

 

17nov13s1_zpscdb1b8b1.jpg

 

17nov13s2_zps922d80ba.jpg

 

Seriene skutt på formiddagen har jeg stoppet ved "trykk kula", finsiktet å avtrekk (DA avtrekk).

 

Nå i kveld har jeg vært nøkkel. Da har jeg øvd på å bare dra avtrekket rett gjennom, det gikk like bra det. Beste serie 3x10, 2x9 og 8'er, har dessverre ikke bilde.

 

Crona ladningen :

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,3 mm

 

I skyterekkefølge: 621,6 - 770,8 - 807,9 - 799,4 - 739,1 - 807,3 - 796,3 - 818,6 - 810,5 - 748,6 - 726,8 - 776,5 - 770,5 - 775,8 - 786,1 - 810,2 - 814,8 - 766,2 - 809,5

 

Ladningen ble prøveskutt i en annen revolver, her var spredningen rundt 50 fps. Til i morgen skal jeg lade samme ladning bare justere lengden til COL 34,0 mm.

Link to comment
Share on other sites

Vært å crona ladningen:

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,0 mm

 

I skyterekkefølge: 778,3 - 832,4 - 814,7 - 780,5 - 821,9 - 805,2 - 714,0 (første etter fylling av tønne) - 806,6 - 804,0 - 811,4 - 807,4 - 778,0 - 707,7 (på ny tønnefylling, bare 1 skudd).

 

Trekker en vekk første skudd etter hver tønnefylling så er ikke dette ille. Skal for moro skyld redusere COL ytterligere 0,2 - 0,3 mm å testskyte i kveld.

 

Trente 6 serier enhånd (med stopp på kule/trykkpunkt) med slumseammo fra i vinter (=ikke se på treffpunkt plassering), her er de 2 beste skutt etter hverandre.

 

18juli13s1_zps16ecfad7.jpg

 

18juli13s2_zpsedfeb086.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vært å Crona ladningen:

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 33,8 mm

 

å fikk følgende hastigheter i skyterekkefølge: 765,1 (første) - 790,6 - 831,1 - 782,8 - 800,0 - 767,6 - 768,3 (første) - 833,8 - 826,8 - 734,9 (første) - 806,7

 

Det ble mao ikke noe bedre så da går jeg tilbake til COL 34,0, setter strek, å starter å lade til NM.

Link to comment
Share on other sites

For noen dager siden var jeg å hentet vesten min, den har fått "Horten og Omegn Pistolklubb" på ryggen, så da var den klar for NM felt. Men når jeg ser på værmeldingen så er det uaktuelt å virre rundt med t-skjorte og vest i 26 grader i skyggen. Så nå har jeg vært på Biltema å kjøpt 2 x "spikerlomme" for kr 26,90 pr stk til å henge på belte, en til patroner og en til tomhylser.

 

Ladepressa går med ladningen

 

CBC 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,0 mm

 

Han jeg skal låne Walther av har prøvd ladningen å sier de går finfint, han får til samling på ca 50 mm. En annen i klubben skal bruke samme ladning. Så da ser det ut til at jeg blir klubbmester i revolverfelt siden jeg har ladet til mine konkurrenter også 8)

 

Jeg har ladet samme ladning med MRP hylser, skal teste de i dag. Regner med at det funker bra så da kan ammofabrikken bare surre å gå i noen dager til, da burde jeg ha ammo til langt inn i 2014 vist ikke til 2015.

Link to comment
Share on other sites

Vært å testet ladningen:

 

MRP 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,0 mm

 

Ikke gjort noe justeringer på pressa, kun byttet til MRP hylser fra CBC hylser. Dette ga følgende hastigheter i skyterekkefølge:

 

713,0 - 770,2 - 766,7 - 718,5 - 761,5 - 740,4 - 778,9(første etter omlading) - 726,6 - 761,4 - 740,3 - 747,8 - 800,3

 

Jeg klager ikke på presisjonen heller. Skjøt bare 2 serier, var ikke nødvendig med flere. Jeg brukte ikke hvit prikk i 10'ern = roligere siktebilde. Skal gjøre det samme i morgen med match ammo:

 

20juli13s1_zps788ef167.jpg

 

20juli13s2_zps9a130eb8.jpg

Link to comment
Share on other sites

I formiddag var jeg igjen å trente enhånd samt sjekket innskytingen uten hvit prikk i 10'ern. Å slik gikk det:

 

21juli13s1_zpsbd94443e.jpg

 

Nå må du skjerpe deg med siktene, fremsikte skal være jevnt med baksikte:

 

21juli13s2_zpsc3528010.jpg

 

Sånn, innskytingen er i orden.

 

Første frihånd skyting:

 

21juli13s3_zps5e33e4dd.jpg

 

Adskillig mer å ønske men nå er det i grunnen for sent. Pusset revolver i dag, skal bare skyte litt i morgen å teste at alt funker. Tirsdag har jeg helt fri.

 

Brukte vidundermiddelet KG 12 fra KG Systems da jeg pusset løp og sylinder. Den funkjer minst like bra som forest bore foam, og adskillig raskere å letter å bruke. Den funket ikke spesielt bra på brente kruttrester. Det er et herk å pusse revolver, spesielt ved inngangen til løpet, gitt opp å få bort alt. Jeg bruker bronsjeførste da blir flaten mot sylinder ren, å det er det som teller. Tønne, krank og "utstøter" går i UL vasker, litt gnikking så blir det rent.

 

Sikte sverter funker strålende, men sverten slites bort av skumgummi i våpenkoffert. Om det er verdt kr 550 + påfyll av "stein" får hver enkelt avgjøre men siktene blir i alle fall klare å tydelige.

 

Så smått begynt å pakke, solkrem er klar. Det samme er Squibrod, jeg er ikke så jævlig med mine klubbkamerater at de risikerer å ødelegge løpet for å få ut kula på mine hjemmeladninger.

Link to comment
Share on other sites

Var å testskjøt våpenet etter gårsdagens puss. Det gikk dritt både enhånds og to hånds. Måtte finne frem støtte å sjekke at siktene og treffpunkt var OK, å det var de.

 

Skal ta service på Supersmoker,

 

Pusse skytebriller og skifte til solbrilleglass. Har begynt å samle sammen ting som skal med å pakker fortløpende i bilen. Bilnøkkel legges oppå våpenkoffert så da skulle det bli vanskelig å glemme våpenet.

Link to comment
Share on other sites

emarkus vet resultatet veldig godt, han har vært på sekretariatet å sjekket for å få en avgjørelse i "Hortenmesterskapet". Jeg kom sist av Hortensgjengen, likt på poeng med nr 2, men 2 sentrumstreff mindre, førsteplassen hadde 5 poeng mere. Ikke nok med det men de gir bort ammoen min til Svalbard skyttere, men ingen turte å klage på ammoen i alle fall.

 

Været ble ikke så bra som jeg hadde forberedt meg på, men greit nok. Bra organisert NM, jeg fikk parkere nært stadion med beina som unnskyldning og er fornøyd med det.

 

Børselars var der med trailer. Fikk holde i Pardini og 3 modeller av Morini (alu/alu, Alu/stål og stål/stål). Morini var smekker men jeg måtte tvinge håndleddet mer på plass. En av fordelene med Walther er at vinkel på grepet kan stilles, men jeg holder fortsatt en knapp på Feinwerkbau med Rink skjefte. Kjøpte .22 ammo boks fra børselars til den nette sum av kr 300,- (du får ut 6 skudd av gangen = feltskyting), litt bittert å se at Magnum lær (noren) hadde samme for kr 200.

 

2 stk selgere av blykuler, ikke aktuelt for meg. Ellers var det skuffende lite salgsboder.

 

Iht planen er nå hovedfjær i revolver skiftet tilbake til C&S fjæra som fulgte med avtrekksjobben fra pvas.no. Nå skal denne fjæra testes med hjemmeladd ammo med federal tennhetter. Håper det funker fordi da kjenner jeg "kula" i avtrekket bedre = lettere å skyte presist. Det er selvfølgelig dette dårlige avtrekket som gjorde at jeg tapte hortenmesterskapet idag.

 

Ellers har jeg tafset på praktisk rifle AK, HK417 og AR-15 av typen DPMS og JP.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm, lest meg opp på Morini CM22 RF, bl.a denne artikkelen. Grepet kan jo justeres, ikke bare grepsvinkel, men også sideveis hellning. Rart at Børselars (det var neppe børselars personlig) ikke viste dette, hevdet at det ga mindre rekyl. En fordel med slike justeringer er at enn som fersk skytter ikke vet hva som passer meg = må prøve og feile over tid for å finne ut hva som er best.

Link to comment
Share on other sites

Testet 35 patroner i revolver, ikke noe problem nå som det er lettere hovedfjær. Skjøt bare DA avtrekk fordi det har kortest hammer-time = svakere anslag enn med SA avtrekk.

 

Skutt 63 patroner med Walther SSP. Letter å treffe med .22 enn .38spl. Liker ikke avtrekket slik det er stilt nå. Siktene er sånn omtrent der jeg vil ha dem. Blir en tur i morgen også med 50 skudd. Så denne gangen har ejg trent med Waltheren før jeg bruker den.

 

Alt er pakket og klart for finfelt på Lørdag, bare ikke glemme våpenet så går det bra.

Link to comment
Share on other sites

Skutt Walther idag, 50 skudd, totalt 113 skudd uten problemer. Håper det fortsetter slik på Felt NM i morgen også, det blir i tilfelle første problemfrie konkurranse med denne. Han har byttet til Top Shot Competition ammo fra XXL (tidligere brukt CCI standard som klubben selger). Skyter så sjeldent med denne at jeg kan ikke være sikker, men jeg tror denne ammo gir mer rekyl, Alternativt så har han byttet rekyldemper pluggen fra 0,6mm til 1 mm åpning. (Morini har trinnløs justering av rekyldemping).

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra NM Finfelt i Larvik. Et solid arrangement, lite kø og ordnede forhold på det meste. Var redd for regn i morest fordi det regnet i Horten, men sola lurte blant skyene = ypperlig skytelys.

 

Fikk 83 av 100 poeng og 13 sentrumstreff. Tidvis ypperlig skyting, men som vanlig enkelte fluer. På standplass 2 kom jeg ut av tellingen å skjøt bare 5 av 6 skudd. På bane 3 fikk jeg matefeil på 5 skudd, så der tapte jeg 3 poeng på våpenet, så det blir ikke Walther på meg. :evil: På liggende gjorde jeg en taktisk bommert, skjøt 3 skudd på 2 skiver på 50 meter, burde skutt det siste skuddet på nærholdet.

 

Baben fra TV-Vestfold var ikke tilstede så trolig blir jeg sistemann på laget, om ikke Waltheren svikter igjen da.

 

Var hos Magnum Lær (Norèn) å snakka revolverjobb. Full jobb på min 686, pipebytte, avtrekk, aristocrat skinne, annen låsing av tønne koster ca kr 11.000. Kjente på deres egne revolvere, nydelig avtrekk, kun avtrekksjobb kr 1500. Jeg har visstnok bra pipe så aristokratskinne og avtrekksjobb på min revolver kommer på kr 5 - 6.000. Federal hetter er det eneste som duger og de skyter inn rullende på 3 forskjellige avstander. Han nevnte ikke ladningen men blykula var laaannnnggggttt ned i .38 hylsa.

 

Da jeg kom hjem fikk jeg anklagende blikk og beskjed om at hun hadde ryddet etter ungkarsferien min. Enda godt jeg fikk brent laknene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kanskje vurdert Tore Sivertsen på Skreia.

Har revolveren min der nå for modifisering.

 

Han tar ca. 4-5000,- for følgende.

 

-Montering av matchpipe rustfritt stål i 6 tommer lengde (med “slabbed” sider”)

-Montering av Aristocrat sikteskinne

-Installasjon av låsekule på tønnearm

-Tuning av avtrekk

-“Chamfering” av tønne

-Mattblåsing av revolver

-Bytte av utstøter

 

Da stiller jeg med Aristokrat skinne og Nill grep selv.

 

Ender opp på ca. 12200 kr totalt for revolver, utstyr og modifisering (kjøpte brukt S&W 686 for 4000,-)

Link to comment
Share on other sites

I Norèn sine priser så inngår alt unntatt våpen.

 

Vært å skutt litt i dag, må nok trene regelmessig for ikke å være det svakeste ledd på laget (Han hadde 2 funksjoneringsfeil på Waltheren å enda var han bare 2 poeng bak Hortens bestemann).

 

Den største faren med enstasjons/karuselpresser er overlading og patroner uten krutt (squib). Å i dag fikk jeg min andre squib i hele mitt liv. Så langt fra munningen havnet kula:

 

28juli13squib1_zps08f26da9.jpg

 

Å her etter at kula har returnert tilbake mot tønne (ikke tilbake i tønne):

 

28juli13squib2_zps071ebf8f.jpg

 

28juli13squib3_zpse83e8e7f.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Crona ladningen:

 

GFL (fiocchi) 38 SPL hylser

Federal hette

4,0 grs VV N32C krutt

H&N 125 grs TC kule

COL 34,0 mm

 

Altså min feltladning og eneste endring er GFL hylse. Det ga følgende hastigheter:

 

674,1 (første skudd) - 764,7 - 745,7 - 736,6 - 630,5 (første etter tønne fylling) - 729,9 - 737,3 - 705,2

 

GFL er i 9 mm kjent for å være myke hylser og med mindre volum enn andre merker, ser ut som det samme gjelder i 38 spl.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da har jeg vært på feltstevne igjen, i Porsgrund denne gangen. Max oppnådd var 107 poeng og jeg fikk 97 poeng med 28 innersoner. Vi dro sent å da ledet jeg Revolver klasse D. I utgangspunktet lett løype (jeg hadde noen uforklarlige bom) men det var rangering på alle standplasser. Små lag, bare 6 stk, men nytt lag hvert 10 min så det fløt bra på, bra organisert. Baneanlegget er en byggeplass for Eidanger tunnelen (jernbane), men når det er ferdig så kan det bli et av landets beste.

 

Fikk låne en Sig P226 (helt vanlig utgave) å skjøt Militærfelt klasse D, vant også denne (da vi dro i allefall) med 88 poeng og 13 innersoner. Jeg skjøt konstant lavt, rundt 10 cm, så måtte forlegge siktepunktet. Sig passer ikke meg og mine små hender.

 

Lånte bort revolver til 2 nybegynnere slik at de fikk prøve noe annet enn finfelt. (Vi bruker å låne/låne bort våpen til hverandre så enn får prøve). Horten hadde en stor kontigent skyttere, vi kom vel til 16 stk med minst 2 starter på hver.

 

Neste helg er det stevne i Hokksund og 20 okt planlegger Nedre Eiker stevne som Hokksund avlyste, det blir bare fin, grov, revolver og militær på dette stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Vært på felt stevne i Hokksund, må ha vært den vanskeligste feltløypa til nå, spent på om noen skyter fullt. Det gikk veldig bra tom standplass 5, tror jeg bare hadde tapt 3 poeng. Men på hurtigdelen (standplass 6) og liggende (standplass 7) ble et sorgens kapittel for min del.

 

På standplass 3 (tror jeg) fikk jeg klikk på skudd 2, men beholdt roen å fortsatte å skyte treff, lett å klikke seg til den tapte patronen, tapte ikke noe på den standplassen.

 

Hatt en dårlig uke så det var først idag jeg bestemte meg for å dra på stevne. Men det gikk bra, det var ikke noe felles Horten's opplegg denne gangen, så jeg fikk ikke lånt noe våpen = bare 1 runde på meg selv om føttene kunne gått 2. Så da jeg kom hjem klargjorde jeg 1911'en for å sende den til pvas.no for avtrekksjobb. Da har jeg 2 egne våpen, revolverfelt og militærfelt.

 

Å sannelig fant jeg 1 pk H&N 125 grs TC kuler så nå går hylsetrommel slik at jeg kan etterfylle konkurranseladningene.

 

11 september skal jeg opereres, stortå skal avstives, det innebærer i utgangspunktet 8 uker med gips, kanskje spjelking som kan tas av. På privat sykehus slipper enn alt dette, hvorfor vet jeg ikke. Om noen ønsker hurtig operasjon så er det bare å slå opp på frittsykehusvalg.no, finn et privat sykehus med avtale, ring konsulent hos frittsykehusvalg.no å spør om ventetid mv på det aktuelle private sykehuset. vips så har du brev med time hos offentlig sykehus, det funka for 1 år siden og det funka denne gangen også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Ladet tidligere std ladningen min men med Berry's kule, prøveskutt idag å første serie ble ca en halv håndflate (sterk hånd). Etter på dette ble det bare verre og verre selv om ammo fungerte som håpet = jeg kan lade noen hundre trenings patroner.

 

På en halv time "siktet" jeg hylser og fikk sortert .45acp, .40sw/.38spl/.357 magnum og 9 mm, Sparte masse arbeid. Nå gjenstår bare finsortering av 9 mm haugen.

Link to comment
Share on other sites

Hovedfjær på revolveren er en "lett" Cylinder & Slide fjær, på Federalhetter så funker det 99% av gangene. I en annen tråd linket en til denne Wolff hovedfjæra. Den har jeg idag bestilt + hefte som viser hvordan demontere S&W 686 i atomer, alt fra Midway.

 

Tanken er å demontere revolveren i atomer å fjerne alt av fett som noen hevder gjør revolveren treigere, skal bruke olje. Litt må en ha å pjuske med når foten er 6 - 8 uker i gips.

 

Jeg har sikret meg hjelp til å montere våpenet igjen om jeg skulle kjøre meg fast. Problemet er at han ble dumpa ned i minor med .45acp revolver med ammo jeg hadde crona og vi er konkurrenter med revolver. Så jeg skal absolutt gjøre mitt beste med å klare meg selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...