Jump to content

faksen Think! - S&W 686 - 6" Target Champion - Blogg


Think!

Recommended Posts

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Farlig ladning var 4,5 grs Virtahvouri N32C og H&N 125 grs WC satt 2,8 mm ned i .357 hylse. Trykket ble kalkulert til 2200 bar, kula er laget for max 1200 bar. Så om våpenet hadde tålt trykket så hadde muligens deler av kula blitt i overgangskonus tønne/løp = mulig katastrofe ved påfølgende skudd. Hadde jeg benyttet 38 spl hylse hadde trykket blitt tilsvarende en 30-06 rifle patron.

 

Den foreslåtte løsningen er å sette kula lengre ut men i konusen i tønna. Nå var det ikke så lett å finne hvor kula tok i konus fordi det var ikke vanskelig å dytte kula gjennom tønna. Min løsning ble å holde revolver nesten loddrett og så slippe en kule ned i tønna. Da var det bare å måle avstanden kula hadde igjen ut, kalkulere litt, så kom jeg til patronlengde på 37,4 mm. Jeg har 4,5 grs N32C krutt bak og enkelte skal ha fått veldig bra presisjon. Så nå har jeg ladet 50 patroner å det skal holde til crono og presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Er det H&N HBWC 125gr belagte kuler det snakkes om her?

 

Disse har jeg skutt med col 30.5mm (38spl hylser) med N32C, og krutvekter fra 4.0-4.5gr. Siste jeg holder på å skyte opp har 4.4gr men varierer fra 4.3gr - 4.5gr, har alri merket noe som helst problemer (4.5gr kjennes noe het til feltladning å være). 4.5gr har altid gitt meg følelsen av å ligge i øvre skikt med denne settedybden, mens 4.3-4.4gr kjennes helt ok.

 

Denne settedybden er 0.6mm lenger enn 2.8mm ned i 357m hylse (forutsatt at hylsa er 32.7mm lang).

 

Denne kula har stor/dyp hulbase, slik at jeg ikke følte jeg fikk lite nok luft i hylsa til å få jamne hastigheter.

 

Ladningen jeg helst ville bruke var 4.2gr, men av grunner som ikke er kjent satte litt for mange kuler seg fast i løpet med denne ladningen. Dette tiltross for oppveide ladninger og nøye kontroll av hver enkel patron, siste teori går på at dette hadde med hylsene å gjøre. Uansett var dette grunnen til at jeg øket til 4.4gr, da selv duds som dette tusslet ut løpet og i skiva.

 

Hadde nesten ikke problemer med dette md belagte DEWC på 148gr. Sålangt heller ikke noe problem med 105gr SWC (som også er flat bak).

 

Skytes i en 38S&Wspl +P 686 OBS! Jeg bruker mine ladninger i 357m og eller 38S&W spl +P våpen, jeg går ikke god for trykk eller lignende, kun at jeg har skutt hundrevis av skudd årlig uten å merke noe spesielt i mine våpen.

 

Har byttet til 105gr SWC LEE støpte kuler (clarry H sine 105gr kommer fra Mimek tang, og skal vistnok være enda litt bedre), og har bedre presisjon og flygeegenskaper med disse.

 

Har editert litt i posten. OBS! sette dybde var 30.5mm ikke 30.0mm.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg skutt 50 skudd ladet slik at kula ligger på konus i tønna. Det viste seg at ikke alle patronene lå mot konusen, testet med patroner som tok i konus i alle kamre å klarte ikke kjenne noen forskjell. Jeg legger derfor til grunn at forskjellen skyldes forskjeller i patronlengde, men da jeg ladet idag så var forskjellene i COL mellom hver patron bare 0.04 mm så lang det kan måles med skyvelær. Jeg klarte å kjenne forskjell på rekyl og hørte forskjellen, jeg antar at forskjellene skyldtes hvem som ikke lå mot konus. Ikke alle kulene er 100 % runde, ser ut som de har fått en smekk under transport.

 

Måledata måtte korrigeres fordi 2 hastigheter var langt utenfor normalen, på første serie har jeg fjernet 500,3 fps og på andre 363,2 fps.

 

Første serie ga et snitt på 674 fps (720,4 689,1 642,6 643,9)og andre serie 678 fps (715 661,3 619,4 716,6) = veldig jevne.

 

Jeg klarte ikke få 5 skudd i en klynge, men 3 av 5 skudd havnet (2 ganger) i en klynge. De beste 5 skudds seriene ville vært 10'ere.

 

Jeg ønsker å oppnå en hastighet på 700 fps = litt svakere enn 38 spl fabrikk. Så jeg har øket kruttmengden til 4,6 grs (opp 0,1 grs) og patronlengden til 37,6 mm (opp 0,2 mm). Dermed håper jeg alle patronene tar i overgangskonus i tønna. Planen er å testskyte i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Da er 4,6 grs N32C krutt og COL 37,6 mm prøveskutt. Igjen må jeg fjerne første skudd i serien fordi den er helt unormal, hhv 371,7 fps og 405 fps. Da ble viste seriene snitt på hhv 663,77 fps (693,7 - 609,4 - 687,5 - 664,4) og 651,9 fps (653,6 - 622,0 - 677,9 - 654,1).

 

Alle patroner var nå i kontakt med konusen, men noen måtte dyttes på plass. Men hva om jeg i feltløypa får beskjed om å tømme våpen, det blir da vansker med å få dem ut av tønna. Så tanken er å beholde kruttmengden på 4,6 grs N32C men minske patronlengden til COL 35,6 mm, altså redusere med 2 mm.

 

Så noen bilder av skivene:

 

Serie 1

serie125nov.jpg

 

Serie 2

Serie225nov.jpg

 

Serie 3 ( hva gikk galt, jo jeg holdt våpenet for slappt)

serie325nov.jpg

 

Serie 4

serie425nov.jpg

 

Serie 5 (her holdt jeg passe hardt)

serie525nov.jpg

 

Serie 6 glemte jeg å ta bilde av men det ble som serie 3 0 jeg holdt for svakt.

 

Serie 7 (her holdt jeg våpenet for hardt mot skytestøtte)

serie725nov.jpg

 

Måte prøve de 5 siste for frihånd

frihand25nov.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg testskutt ladningen med 4,6 grs N32C krutt og COL 35,56 mm. Crono viste snitt på hhv 695,8 fps (681,0 - 722,7 - 715,8 - 687,7 - 671,7) og 706,8 fps (663,6 - 712,1 - 720,6 - 732,9 - 704,7).

 

Serie 1

25novserie1.jpg

 

Serie2

25novserie2.jpg

 

Serie 3

25novserie3.jpg

 

Serie 4

25novserie4.jpg

 

Serie 5

25novserie5.jpg

 

Serie 6 (3 skudd nede i 10-ern)

25novserie6.jpg

 

Jeg syntes det var så fæl rekyl :D så jeg har ladet nye med samme COL men redusert krutt til 4,4 grs.

Link to comment
Share on other sites

Da er ladningen med 4,4 grs N32C krutt og COL 35,56 mm prøveskutt. Jeg hadde en dårlig dag på banen så Crono grafering og skyting gikk så der. Når en fjerner første skuddene som viste hhv 589,2 fps og 441,8 så fikk jeg et snitt på 671,8 fps (624,4 - 713,0 - 642,5 - 707,7) og 716 fps (728,4 og 704,3, litt tynt grunnlag). Skjøt bare 4 serier ammo testing, her er bildene:

 

Serie 1 (som dere ser var det nødvendig å bytte skive fordi midten holder så dårlig sammen :lol: )

26novserie1.jpg

 

Serie 2

26novserie2.jpg

 

Serie 3

26novserie3.jpg

 

Serie 4

26novserie4.jpg

 

Skjøt opp en pakke .357 magnum fabrikk, fikk gnagsår i høyrehanda. Men ettersom jeg er alene hjemme vil historien på jobben bli en ganske annen når jeg skal forklare hvorfor høyrehanda er sår.

 

Dagens ladning har jeg laget 100 stk av, 50 skal en klubbkamerat bruke på klubb NAIS stevne på torsdag (hans har selvfølgelig fått sånn krymp at kobber belegget er brutt = elendig presisjon). Han skal pent få betale for jobben med .22 ammo og lån av Walter SSP.

 

Så har jeg ladet neste testbatch. Søker etter koningen i tønna, ved Col 36,9 mm er det ytterst få som tar i koninga. COL 36,9mm er en økning på 1,3mm i forhold til ladningen ovenfor, men 0,7 mm kortere enn en tidligere ladning som definitivt tok i koningen. Når dette er prøveskutt så skal jeg redusere COL til 36,7 mm.

 

Jeg har ca 100 H&N 125 grs WC igjen. Så skal jeg begynne med Hornady 140 grs XTP.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vi inne på noe. Når jeg fjerner 2 åpenbart gale hastigheter sitter vi igjen med 773,2 - 775,8 - 727,7 - 783,7 - 756,5 - 754,2 - 772,9 - 732,8. Dette er en økning i hastighet på ca 80fps, med samme kruttmengde, men kun øke COL med 1,3 mm. Noen få måtte jeg fortsatt dytte inn i sylinder. Jeg skal nå redusere COL med 0,3 mm til 36,6 mm, samme kruttmengde på 4,4 grs N32C, federal hette, Magtech hylse og H&N 125 grs WC kule.

 

Serie 1 (2 stk ØH i 10'ern)

28novserie1.jpg

 

Serie 2

28novserie2.jpg

 

Serie 3 (2 stk NV i 9'ern)

28novserie3.jpg

 

Serie 4

28novserie4.jpg

 

Serie 4 og 5 (jeg glemte å lappe serie 4, men det ble 5 x 10 i serie 5)

28novserie4og5.jpg

 

Serie 6 (Ble så vanskelig å lappe 10'ern så jeg måtte legge i ny skive, :lol: Vi har alle våre problemer)

28novserie6.jpg

 

Testskjøt også .357 Magtech magnum over Crono å fikk hastighetene 1216 - 1244 - 1264 - 1268.

 

Ga opp å skyte .357 magnum 2 hånds, gnagsåret gikk opp igjen. I morgen er det NAIS klubbstevne.

Link to comment
Share on other sites

Skutt mitt første NAIS stevne, fikk 176 av 350 mulige poeng. Slo NAIS generalen som angivelig har skutt sin dårligste NAIS stevne :lol:

 

Har ikke skutt duell på sikkert 1 år, så jeg hadde bare 2 treff på hver av de 2 seriene. 20 sekundern gikk på 8 sekunder, der hadde jeg fin samling øverst i poeng sonen. 10 sekunderen gikk enda raskere å der hadde jeg også bare 2 treff.

 

Mulig enkelte av kulene kantet, de går for raskt. Jeg har ikke testskutt idag, har ikke vært i storform idag.

Link to comment
Share on other sites

test dag å jeg setter strek for H&N test lading i .357 mag hylser. Godladningen er:

 

.357 mag Magtech hylser

H&N 125 grs WCHB kule (holstad våpen)

4,4 grs Virthavouri Tin Star N32C krutt

Federal Hetter

COL 36,6 mm (patronlengde)

 

Når jeg fjerner 1 åpenbar feil å måler jeg hastigheten til 713,4 - 696,9 - 687,5 - 769,0 - 693,2 - 710,5 - 715,7 - 698,7 - 710,3. Dermed har jeg fått en hastighet rundt 700 fps som vistnok skal være gunstig med tanke på skyting på 70 meter og rekyl på 25 meter. Ladningen vil bli testet til sommeren på 50 meter.

 

Serie 1

2desserie1.jpg

 

Serie 2

2desserie2.jpg

 

Serie 3 (2 i 9'ern og 2 i 10'ern)

2desserie3.jpg

 

serie 4

2desserie4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ny testladning:

 

.357 mag Magtech hylser

Berry's 125 grs Flat Point kule

4,4 grs Virthavouri Tin Star N32C krutt

Federal hetter

COL 39,1 mm (patronlengde - skuldra er vel ca 0,5 mm under hylsekanten slik at krympen holder hyla i skuldra)

 

Denne ladningen ga følgende hastighet når jeg har fjernet 1 åpenbar feil: 722,8 - 716,3 - 650,5 - 732,6 - 718,4 - 707,9 - 716,7 - 726,2 - 634,5.

 

Jeg kan alt nå si at denne kula vil bare bli brukt til trening. Jeg har den hastigheten jeg vil ha, men hullene i skiva er ullne. Derfor er det best med WC eller semi WC, de har rene hull. .357 magnum har renere hull i skiva, fortsatt ikke som WC, jeg antar at det skyldes at hastigheten er vesentlig raskere enn mine feltladninger.

 

Serie 1

2desserie1b.jpg

 

Serie 2

2desserie2b.jpg

 

Serie 3

2desserie3b.jpg

 

Serie 4

2desserie4b.jpg

 

Serie 5 og 6

2desserie56b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det spørs hvor mye enn kan stole på alle tallene fra cronografen, første tallet i en serie er alltid lavt. Innendørs må en være veldig nøye hvor nært enn skyter, nærmere jo bedre, men det har jo sine egne farer :lol:

 

Lysrør blinker med en frekvens, dermed kan lysrør blink avleses som skudd. Jeg bruker arbeidslampe som lyser mot taket, lampa er montert lavere enn cronograf = cronografen ser bare lyset i taket.

 

Konkret så skjøt jeg 2 serier og den siste var ganske jevn med både Berry's kule og H&N.

Link to comment
Share on other sites

Ullne hull med Berry's, Om enn ser på hullene så er de markert der den flate spissen har truffet, men rundt så er det vanskelig å se hva som er truffet og hva som er revet. Enn ser det enklest treff i det hvite. WC kuler er som en hullemaskin med en klart definert treff i pappen.

Link to comment
Share on other sites

Bare en liten hilsen fra en fersk "stuttvåpen-skytter" som koser seg med å lese om dine erfaringer både med revolver og pistol. Jeg storkoser meg når du forteller og forklarer alt fra ladeprosesser via testing og til hvordan og hvorfor du "tuner" eller endrer dine våpen.

Det er rett og slett hyggelig å følge med deg og din hobby!

Takk!

Pekkan

Link to comment
Share on other sites

Ullne hull med Berry's, Om enn ser på hullene så er de markert der den flate spissen har truffet, men rundt så er det vanskelig å se hva som er truffet og hva som er revet. Enn ser det enklest treff i det hvite. WC kuler er som en hullemaskin med en klart definert treff i pappen.

 

Skulle jo bare mangle, da de er spesielt fremstilt til det formålet.. :P

Link to comment
Share on other sites

Mandag begynte jeg å lade trenings ammo med Berry's kulene, i eske med 50 patroner var det 3 med hetta feil vei. Da kom jeg på at det var idioti å bruke karusellpresse på mengde lading. Dermed begynte jeg å bygge om Dillon Square deal pressa, også her gjorde jeg feil, jeg begynte å demontere 9mm pressa = den må justeres inn igjen. På 40sw pressa fant jeg ut hvorfor det var umulig å lade med Archipelago kuler, hylsefører i isetterpressa var merket .45acp. En skal vite hva en gjør når enn handler med Dillon.no (=Midway norge), har ikke sjekket om jeg har fått med den riktige (De har bygget om en .45acp presse til .40sw, men bare halvveis ombygging, den er solgt som ny).

 

Da har jeg ladet 5 testpatroner (+2 for å eksperimentere litt med hvor krympen skal ligge i rilla på kula). Ladedata er:

 

Hornady XTP 140 grs kule

4,4 grs Virthavouri N32C Tin Star krutt (= samme kruttmengde som i de belagte kulene)

COL 40,1 mm

Magtech engangsskutt .357 hylse

Federal hette

 

Jeg har hatt noen dårlige dager så først idag kommer jeg videre med ammotesting.

Link to comment
Share on other sites

Ladedata er:

 

Hornady XTP 140 grs kule

4,4 grs Virthavouri N32C Tin Star krutt (= samme kruttmengde som i de belagte kulene)

COL 40,1 mm

Magtech engangsskutt .357 hylse

Federal hette

 

 

Overnevnte ga en snitthastighet på 666,55 fps (644,0 - 691,1 - 663,7 - 667,4). Ladet 5 nye patroner men nå med 4,8 grs krutt.

 

Testskjøt 38 spl fabrikk Magtech, snittet ble 762,98 fps (754,2 - 768,4 - 763,0 - 783,1 - 770,1 - 739,1)

 

Så har jeg skutt litt frihånd, her er beste serie:

7desfrihand.jpg

 

Så har jeg skutt opp siste rest av .357 mag patroner, gikk etterhvert lei av lappe å da ble det slik:

7desmagnum.jpg

 

Så har jeg skiftet Hovedfjæra til C&S. Da fikk jeg lyst til å pusse revolveren, det er en drittjobb selv med UL vasker.

 

Så har jeg hatt et lite uhell på laderommet, dyttet til Lyman kruttmål og røret falt av, det var halvfullt med krutt :(

Link to comment
Share on other sites

Ringte kona i NL for å få klarering til å bestille Crony cronograf fra Midway som julegave. Hun har vært forberedt på utgiften lenge fordi den jeg har er litt "slitt". Å for vel en uke siden sneiet jeg en av pinnene, så jeg tenkte det var beste å være litt føre var slik at ikke ammotesting får en bomstopp, bokstavelig talt. Men hun var påtagelig mutt i stemmeleiet men det viste seg etterhvert at hun hadde ventet 1 time på fremkalte bilder i express skranken. Så jeg fikk tillatelse å slapp å søke tilgivelse.

 

Har også bestilt .243" (6,17 mm) Partrigde fremsikte, originalt er det .223" (5,8mm), så dette er ca 0,4 mm høyere. Da har jeg litt mere å gå på, siktet er nå bare 5 - 6 klikk max ned. En kan også få .278" (7,06 mm), da vil høyden på baksiktet bli sentrert på skalaen, men ser ikke nødvendigheten av å ha høyere sikte enn nødvendig. Lurer på å slipe ned bredden slik at jeg får mere lys på sidene, det er vanskelig å sentrere siktet på duellskivene (stor rund sort sirkel).

 

Så har jeg bestilt Houge Lamo Camo grep til revolveren. Holdt i slikt grep på praktisk revolver og det var mye bedre for mine små hender enn det originale Nill-Griffe, som ser ut som et konversion grip fra round butt til Square butt.

 

Det beste grepet jeg har hatt var på STI pistolen, det var stipplet med store ringer. Helt utmerket for mine konkurranse svette hender. Så jeg har bestilt Houge nylon grep som skal få en omgang med svipenn, koster bare kr 220 så det er ikke verdens undergang om prosjektet blir mislykket. Grepet er i utgangspunktet like stort som Lamo Camo grepet.

 

Sortert Dillon Square deal deler, og den riktige .40sw hylseføreren til isetterdia var levert med pressa men ikke montert.

Link to comment
Share on other sites

Følgende ladedata:

 

Hornady XTP 140 grs kule

4,8 grs Virthavouri N32C krutt

COL 40,1 mm

.357 magtech hylse

Federal hette

 

Den ladningen ga en snitthastighet på 707,55 fps (711,1 - 731,1 - 683,0 - 705,0) = perfekt utfra målet om ca 700 fps som enkelte sier skal være et gunstig kompromiss. Så nå har jeg ladet 25 testpatroner.

Link to comment
Share on other sites

Overnevnte ladning er nå testskutt og jeg har definitivt grommladning til julestevne. Hadde glemt mobilen så jeg har ikke bilder men 1 serie ble fint dekket av femmer og i en annen serie stakk litt av 1 hull utenfor femmeren. Så nå er siktene stillt inn for denne ladningen og jeg har ladet resten av kulene så nå har jeg konkurranse ammo. Det må nevnes at det muligens kunne vært skutt litt bedre men jeg var dødsliten etter å ha brøytet til utgangene i hula vår.

 

Den originale fjæra er nå satt på plass, jeg hadde 3 klikk (av 15 skudd) med DA avtrekk på federal hetter. Men med SA avtrekk hadde jeg ikke noen klikk. Det ble veldig bra avtrekk med C&S hovedfjær, men det hjelper ikke når jeg får klikk på DA avtrekk. Så da får jeg høre på rådet fra Holstad våpen, "slutt å klag og begynn å trene".

 

Nå skal jeg lade Sierra kulene.

Link to comment
Share on other sites

Vært å testskutt Sierra kuler, det ble en fiasko med 4,1 grs N32C krutt, topphastigheten ble 402 fps. Noe av forklaringen kan være at krymperilla i disse kulene er dypere enn hornady XTP = jeg klarte med fingrene presse kula front av krymperille. Så nå har jeg justert både ekspander die (med kruttmål) og isetter/krympedie slik at den holder kula godt midt i krymperilla. Ladedata blir da:

 

Sierra 110 grs kule

4,9 grs VV N32C krutt

COL 39,8 mm (patronlengde)

Federal hette

.357 Magtech (merket CBC på hylsebunnen) hylser

 

Min 5 år gamle sønn fikk prøve 1 skudd med revolveren, på 3 meters avstand traff han faktisk en Charley på mini IPSC skive. Han er egentlig redd høye lyder så det holdt med 1 skudd. Men etterhvert ville han skyte mere men da hadde jeg pakket ned :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ladedata blir da:

 

Sierra 110 grs kule

4,9 grs VV N32C krutt

COL 39,8 mm (patronlengde)

Federal hette

.357 Magtech (merket CBC på hylsebunnen) hylser

 

Overnevnte ladning ga følgende hastigheter 498,5 (første er stort sett alltid dårlig) - 756,3 - 680,8 - 782,8 - 812,1. Men hastighetene sier ikke alt, en kunne høre og føle at patronene var ujevne, noe sa poff og andre pang. Jeg tror rett og slett at kula er for lett til til å lades med dette kruttet i .357 hylser så lenge settedybde styres av krymperille. Neste testbatch blir med .38spl hylse.

Link to comment
Share on other sites

I går kom pakken fra Midway så idag har jeg montert Houge Lamo Camo grepet, angrer på at jeg ikke bestilte "checered" typen (husker ikke om det var på lager). Jeg måtte dremel justere grepet slik at stoppeskrue til avtrekker fikk plass. I tillegg har jeg justert med tape på hjørnet av tangen i samsvar med bruksanvisningen, passformen ble ikke helt 100% men bra nok.

 

 

PC230009_zps83071b7c.jpg

 

PC230008_zpsec2f7d00.jpg

 

PC230011_zps546b7ca0.jpg

 

PC230012_zps91089144.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I desember begynte jeg med utprøvning av ny medisin og etterhvert ble jeg veldig dårlig = det ble bråstopp i ammo testing og trening. Jeg har nå i april vært 1 tur med revolveren på banen, resultatet er ikke verdt å nevne = jeg må trene.

 

I November fikk jeg prøve en Walter SSP, eier fikk noen 38spl patroner til NAIS stevne av meg mot at jeg fikk låne Walther'en 200 skudd. Idag har jeg skutt 40 skudd på NAIS stevne, fikk 225 poeng med et våpen jeg ikke har skutt med siden november, skal vistnok få gullmerke. Skjøt dårlig på hurtigdelen fordi siktene ikke falt automatisk på plass = brukte tid på å lete. Ha lysten er overveldende.

 

Men nå må jeg trene så revolveren er klar til årets feltsesong.

Link to comment
Share on other sites

Var på jakt etter Hornady XTP 140 grs kule som jeg har utviklet gromladning til, men Holstad og Hjemmelading er tomme. Vært innom Holstad å kjøpt inn VV N32C krutt og H&N 125 grs TC kuler, de var tomme for WC. Så da skal jeg lage ladning med denne kula også.

 

Fikk sett litt på Feinwerkbau AW93, grepet gnager ved tommel men det var jo ikke tilpasset mine hender. Venter til Espen er tilbake så får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Tatt tjangsen å bestilt 600 Hornady TSX 125 grs fra hjemmeladning.no, blir neppe skuffet siden 140 grs utgaven gikk utmerket i mitt våpen. Så nå blir det litt testing fremover.

 

Ryddet laderom og ommøbler litt. Ladet treningsammo med dillon square deal. Klargjort ladebenken for ammo testing. Skal presse og ta ut hetter i morgen samt UL vaske dem.

 

Vært på banen å trent med DA avtrekk, vanskelig men med fremgang. Utebanen er åpnet men jeg skal ha vakt på innebanen neste uke så jeg venter litt med å flytte ut.

 

Fra dødsbo skal det selges Benelli 90 WC .22 pistol, fikk prøve noen skudd og det var greit. Så fikk jeg prøve Feinwerkbau AW93 med Rinkskjefte kjøpt fra huntershouse.dk, jeg er forelsket.

Link to comment
Share on other sites

Glemt å nevne at jeg har skutt 60 treningsskudd med CCI hetter for å teste om revolveren funker med "vanlige" hetter. Alt gikk vel så treningsammo fremover vil bli ladet med CCI til lageret er tomt.

 

Ladet testladninger med H&N 125 grs TC kule, 4,4 grs VV N32C krutt, COL 38,2 mm (skuldra litt nedenfor hylsekanten slik at krympen holder i skuldra på kula), .357 magtech hylse og federal hette. Ladningen er lik (med unntak av COL) som ladningen med Berrys 124 grs kule (treningsammo), så jeg har tatt sjansen på å lade presisjonstest ammo også.

Link to comment
Share on other sites

Var å henta Hornady XTP 125 grs kulene på posten i går kveld, det kostet kr 1530 for 600 kuler inkl frakt. (Hjemmelading.no)

 

Ladet crono patroner, i utgangspunktet lik ladningen jeg bruker på belagte 125 grs kuler, men dette er mantla kuler så jeg ladet bare 10 stk for cronografering. Ladedata:

 

Hornady XTP 125 grs FP

4,4 grs VV N32C krutt

COL 40,4 mm (krympen sitter midt i krymperilla)

.357 magtech hylse

Federal hette

 

Fredagen skal jeg montere opp Crono, da kan den stå over helga = lette å ytterligere teste ammo.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk av kulevekt:

 

Hornady FP/XTP 125 grs:

 

124,7 124,7 125,1 124,9 124,8 125,3 124,7 124,7 125,1 125,3 = snitt 124,93

spredning = 125,3 - 124,7 = 0,6

 

 

Haendler & Natermann TC .38/.357 HS 125 grs:

 

126,5 126,5 126,3 126,0 126,6 126,6 126,7 126,5 126,5 126,6 = snitt 126,48

Spredning = 126,7 - 126,0 = 0,7

Link to comment
Share on other sites

Vært å skutt litt i dag, bl.a presisjons testet testladningene med 125 grs H&N TC kula.

 

Første serie

17apr13s1_zpsfd24324c.jpg

 

4 og siste serie = 20 skudd på omtrent samme sted men hovedtyngden til venstre

17apr13s4_zpsbb125031.jpg

 

Så presisjonen er sånn ca lik ladningene med Berrys kuler.

Link to comment
Share on other sites

"testet testladningene med 125 grs H&N TC kula."

 

25m?

 

ja, 25 meter innendørs.

 

Skal teste hastighet på fredag, da kan crono stå fremme til mandag i tilfelle jeg skal crona andre ladninger. Ut fra gefylen så sparket disse mere enn tilsvarende Berrys kuler.

Link to comment
Share on other sites

feiga ut fra dynamisk eller? 8)

 

Nja, jeg ahr fortsatt S&W 1911 som "alt" er gjort med. jeg har problemer med føtter, ankler, knær og hofter bl.a så det å springe rundt frister ikke så mye. har lyst å skyte noen level 2 matcher, men kan ikke forhåndspåmelde meg fordi jeg ikke vet helsesituasjonen den dagen matchen er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...