Jump to content

Fjellreven bukser?


ViktorS

Recommended Posts

Noen her som har erfaring med fjellreven sine bukser? Skal ha meg ny bukse, men går bestemt meg for å droppe goretex og andre membranbukser. Men har lest om fjellreven sin g1000, og etter hva jeg leser virker det meget bra.

 

Er først og framst ute etter en bukse til tørt sommer/høst vær, for hvis regnet skulle øse med, så drar jeg på meg skikkelig regnklær/poncho al etter hva været tilsier. Har først og framst sett på Keb og Vidda.

 

Ha en god helg!:)

Link to comment
Share on other sites

Har ei slik bukse som er 12år. Den har eg brukt masse dei siste åra. Behageleg bukse og utruleg slitesterk. Kan anbefalast på det varmaste.

Du kan få den delvis vannavstøtande med å bruke Grønlandsvoks på buksa. Eg har aldri brukt dette, har ikkje sett behovet for det.

Link to comment
Share on other sites

Fjellreven sine bukser er noe av det beste som finns i "no tex" verdenen.

 

Jeg har en gammel en i G-1000 stoff som nekter å dø, samt en nyere modell med strech på strategiske steder.

Begge har super passform, tørker raskt, er lette og bra vindtette.

 

Her skal kjøpes flere, det er bra sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Skal over til Sverige å prøve noen bukser om noen dager, Ser ut til at det blir ei Vidda-bukse, så lenge den er behagelig å ha på seg. Men i følge Fjellrevens egne videoer på youtube, snakker de om en VIdda Pro som er en oppgradering fra den vanlige "vidda"-buksa. Men finner ikke dette produktet på hjemmesiden, merkelig. Vil jo helst ha den oppgraderte versjonen.

 

Takk for mange svar forresten :)

Link to comment
Share on other sites

Femten år er nok å ta i ja... Er nå på mitt 4. par med Vidda. Bruker disse så å si daglig, og er meget fornøyd med de. Eneste negative jeg har opplevd, er at glidelåsen har sviktet på de to første parene. Mulig det var en svakhet for 10-15 år siden, for jeg har ikke hatt det problemet siden.

Link to comment
Share on other sites

Ser at de også har bukser og jakker som har en eller annen type membran. Er nok mere vanntett, men puster kanskje dårligere? Så hvorfor kjøpe med, og hvorfor kjøpe uten denne membranen?

 

Som andre, blie jeg å bruke disse klærne mest som tur/fisketur klær på sommer/høst. Trenger ikke noe helt vanntett siden jeg har med meg skikkelig regntøy i sekken, men trenger noe behagelig, solid og slitestwrtk.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ei Fjellreven bukse i rundt 10 år før den ble for hullete. Fant ikke ny og det ble ei Swed-Team i G-1000 som er minst like bra kvalitet og stoffet er det samme.

Har Gore-Tex klær som jeg bruker ved fare for regn, men ingenting slår G-1000 hvis været tillater det. Ullfrotte under og ullgenser i sekken ved behov.

Lårlommer er helt topp, men få Gore-Tex bukser har dette.

Link to comment
Share on other sites

Ja!, Fjellreven lager gode bukser. Hadde ei helt vanlig tynn grønn ei for noen år siden, men finner den ikke igjen, så har sikkert mistet den. Husker ikke hva den het, men det var ei veldig behagelig plagg å ha på seg. Prøver å finne ei ny, men ingen selger Fjellreven her jeg bor for tiden virker det som?. Har haugevis med butikker og kjøpesenter, men finner ikke Fjellreven for tiden. Virker som de store kjedene blir "styrt" fra sentralt hold på hva de skal ha i butikkene sine. Tidligere var det mye Fjellreven, men nå går d mye i Bergans og Norrøna i hyllene. Vet det er en egen Fjellreven butikk i gå gata på Lillehammer, for stikke innom der når jeg kjører nord eller sør en dag.

 

 

Måtte kjøpe ei Norrøna Dovre hybrid(uten membran ja) istedet da. Veldig bra bukse, men litt varm å gå inne i da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Fjällreven Vidda bukse jeg har hatt i ca. 5 år nå. Bruker den hele året så lenge det ikke regner alt for mye. Utrolig slitesterk, ikke tegn til slitasje. Er nå 21 år, og har brukt Fjällreven så lenge jeg kan huske. Holder vann unna ganske bra dersom man impregnerer den med Greenland Wax en gang i blant.Ved at de selger Fjällreven i Sportsshopen på Nordbysenteret i Sverie. Ellers finnes det jo en del nettbutikker som selger Fjällreven.

Link to comment
Share on other sites

Har en fjellreven älv bukse er meget godt fornøyd. Selv om jeg har litt å klage på

 

Det jeg har å klage på er sømmene på min har gått i skrittet to ganger, nå siste gangen har eg ikke sendt den inn, men har en muntlig avtale med importøren om at når eg er i Lillehammer kan eg bytte den i ny. I tillegg er det at det er ikke skikkelig stopp på glidelåsen i skrittet, denne røk kjapt etter innkjøp, men jeg har fikset det med å sy et par runder med sytrå slik at den ikke hopper av igjen. Dette skal og ha vært et problem på flere av buksene sa de da jeg snakket med de.

 

Ellers er det en av de beste buksene jeg har, kanskje hakket over forsvarets feltbukse som jeg og er en fan av

 

jeg bor i tørre kalde østerdalen, og derfor er gortex mindre og mindre brukt, men når jeg bodde i Bergen var det et must for å komme igjenom en dag ute

 

Ellers er importøren veldig grei å ha med å gjøre når en skal klage eller få fikset opp i noe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå prøvd noen Fjellreven-bukser.

 

Vidda: Bra passform, virker veldig solid og bra! Men har lyst å teste videreutviklingen VIdda Pro før jeg kjøper!

Hunter: Hydratic-bukse med membran. Solid og god, men blir nok litt klam i denne, men fortsatt interessant! Må få prøvd jakka også...

 

Lurer litt på hvilken jakke jeg skal komplementere med til en evt Vidda-bukse. Prøvde blandt annet en Iceland jakke, som jeg desverre syns ble litt for lang.. Vil ha litt lommer for plass til diverse (kvikklønsj, og andre nødvendige turting).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jammen ikke mye dere bruker klærne deres... Jeg har tygd meg gjennom 4 Fjellräven-bukser på like mange år. 2 av dem er riktignok brukbare ennå, men ser bra slitte ut.

Jeg likte Vidda, men den lages visst ikke lenger - neste gang skal jeg prøve Kebne, noen som har erfaring med den?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kikket på disse i årevis kjøpte jeg to Drev bukser i sommer og grunnen var vel prisen. Ble solgt til 800-900,- på XXL. Alle G-1000 bukser er tunge, men en får vel igjen i form av slitestyrke og kvalitet. Eneste jeg har å bemerke er at en av trykknappene løsnet i ankelen. Samt at stoffet er litt klamt, men på den annen side tåler litt regn.

http://www.fjellrevenshop.no/fjallraven ... c-144.aspx" target="_blank

 

Likte løsningene på dene, men detaljene drar vel opp vekten....

http://www.fjellrevenshop.no/fjallraven ... -3950.aspx" target="_blank

 

Ser de har Vidda på fjellrevenshop som dere elsker, prismessig en "killer" da det trolig er den eneste buksa som automatisk utløser honnør-rabatt på all kollektivtransport :lol::roll::oops:

Link to comment
Share on other sites

Vidda ser ut til å være ute av produksjon ja. Derimot så har det dukket opp en som heter Vidda pro, men denne er neppe helt lik. Den ser lik ut, men den skal, i følge beskrivelsen, ha lavt liv og det mener jeg å huske at vidda ikke hadde.

 

Jeg har ingen personlig erfaring med Keb(for jeg regner med at det er den du mener), men jeg kjenner folk som er godt fornøyd og som bruker buksene sine hardt.

Derimot har jeg litt erfaring med andre Fjällrävenbjkser med innslag av softshell med stretch. Og de har vært bra, men ei av de nupper noe alldeles for jævlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte Vidda, men den lages visst ikke lenger - neste gang skal jeg prøve Kebne, noen som har erfaring med den?

 

K

Har nettopp fått 2 nye på reklamasjon på gamasjekroken og i går klarte jeg å slite hull i en av de nye uten at jeg merket det engang. Forstår ikke hvordan folk klarer å ha disse buksene i år etter år uten å slite de ut...

 

Utenom det er jeg veldig fornøyd med Keb. Litt varm på varmeste sommeren men det kan jeg leve med. Mer fornøyd med årets modell enn de tidligere. De brukte stretch på utsiden av anklene og det ble veldig fort slitt når en gikk og vaste utenfor sti.

 

Det jeg er aller mest fornøyd med er servicen deres! Outstanding.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Eg bruker nu en Fjellreven Keb bukse. Det er en turbukse med stretch og g1000 som er utrolig behagelig å gå med. Slitesterk er den også. Har brukt den 2 sesonger på jakt og ellers på skogsturer. Må si eg er utrolig fornøyd med den, mest pga komforten. På lange dagsmarsjer, så teller komforten mye for meg.

Gikk før med norrøna finnskogen, og ble aldri helt fornøyd med den. Fant ut at å gå 10-14 timer med bukse som har gore tex er ubehagelig og irriterende. Uansett hvor mye de reklamere om at gore tex puster, så blir det aldri så luftig og behagelig som med ei bukse uten. Blir ny keb bukse på meg nu til høstjakta, så har eg å bytte mellom dagene. Blir det regn, så så drar eg på meg ei standar regnbukse fra didrikson.

 

Anbefales på det sterkeste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...