Jump to content

SBSK inviterer til BR 100 m poengstevne 18/2-2012!


TRG-22

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Da kjører SBSK igang med årets første BR stevne.

 

100m BR 18 Februar 2012

Sørlandets Benkskytter klubb inviterer til 100m BR åpent klubb stevne på Grotjønn i Kristiansand lørdag 18. februar 2012.

 

Stedsbeskrivelse:

http://kart.gulesider.no/m/pwqSq

 

Påmelding på bane mellom kl 10:00 og 11:00 eller mail styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

 

- Navn

- Klasse

- Benk/Tofot

- Brems eller ikke

 

Klassedeling.

Junior (under 16 år), grov og fin

voksen, grov og fin

Fin = 22lr

Grov = alt annet enn 22lr men max kaliber 400.

 

Felles for begge er fri vekt, fri kikkert og fritt avtrekk så lenge avtrekket ikke er tilstand for tilfeldig avfyring.

 

Medlemmer kr 50, ikke medlemmer kr 100. halv pris på andre klassen dersom noen vil skyte grov og fin.

 

Tofot/front rest, bak rest etter eget ønske.

Av hensyn til andre på standplass oppfordres der til bruk av lyddemper.

 

Skyteprogram:

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x8 skudd) liggende eller sittende.

10 minutter skytetid pr. serie.

Samlet poengsum av 3 serier teller.

 

NB. Vi har kun 2 benker til rådighet på banen, og skyteprogrammet er ikke helt etter NBSF sitt regelverk. Skyteprogrammet er lagt opp til at flest mulig som ikke har BR rigger også kan skyte, og få stevne resultater :wink:

 

For mer info om klubben se http://www.sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

Styret.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldingsliste.

 

1. Tommy Pettersen, Begge klasser, rekylbrems

2. Aslak Kittelsen, Grov klasse, rekylbrems

3. Ole Netland, Begge klasser.

4. Lene Netland, Grov klasse.

5. Espen Bakken, Begge klasser.

6. Tor Bjarne Justnæs, Grov klasse.

7. Frode Mølland, Grov klasse.

8. Lars Olav Tveito, Grov klasse, rekylbrems.

9. Jon Yngvar Jensen, Grov klasse.

10. Cathrine Skjervedal, Fin klasse.

11. Geir Kahrs Andersen, Begge klasser.

12. Jan Erik Aas, grov klasse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Poacher:

 

Jeg er fullt klar over hva slags skiver som skal brukes under et poengstevne.

 

Dette er et stevne som er først og fremst for personer som ikke har rene BR rigger men langholdspanger eller andre våpen som har lyst å prøve. Dette er ikke et 100 % approbert stevne etter NBSF sitt regelverk, og det er det opplyst om i tråden.

 

Vi har valgt å bruke de skivene som Ole beskriver, da disse igjen er vanskelig også. Her er det FUN faktoren som spiller mest her.

Link to comment
Share on other sites

HVIS en med en ekte BR-rifle møter opp, så kan det nok bli en utfordring å holde styr på 10 skudd, hvis de skal skytes på samme skiva. Eller er det 10 skiver pr, serie?

Vanligvis så skytes det jo på 5 skudds serier, mot 5 enkle skiver med ett skudd på hver. 10x er på størrelse med et knappenålshode. Hvis første skudd er "bulls-eye" hvordan vil dere se at resten av de 10 skudda er 10x eller bare 10 osv?

Bare nysgjerrig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

så kan det nok bli en utfordring å holde styr på 10 skudd, hvis de skal skytes på samme skiva.

 

Vi begriper såpass Buster :wink:

2111a6ec.jpg

 

Halve poenget er vel at det er 5 blinker på ei 15m DFS-skive, og 10er er 1.4mm eller noe i den stilen.. Planen var to skudd i hver blink = 10 skudd på hver skive.

På Grotjønn er det ikke mulighet for bakpapir, så derfor er det nyttesløst med 5skuddsgrupper - det er allerede flere som skyter såpass at det er stokk umulig å se om det 3 eller 5skudd som er skutt, eller om det er 4 eller 10. Og det er uten rene BR-rigger 8)

 

En god og en dårlig nyhet :wink: Jeg blir ikke med likevel - dukket opp noe som er enda morsommere :D

 

K

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert påmeldingsliste:

 

1. Tommy Pettersen, Begge klasser, rekylbrems

2. Aslak Kittelsen, Grov klasse, rekylbrems

3. Ole Netland, Begge klasser.

4. Lene Netland, Grov klasse.

5. Espen Bakken, Begge klasser.

6. Tor Bjarne Justnæs, Grov klasse.

7. Frode Mølland, Grov klasse.

8. Lars Olav Tveito, Grov klasse, rekylbrems.

Link to comment
Share on other sites

Det er stevne på lørdag, så møt opp!

 

Dog, det "ryktes" at det er mange som skal komme, at han kommer og han kommer osv... Men det reflekteres ikke i påmeldingslista.

De som skal være med, vær så snill og meld fra at dere kommer, på mail til styret, eller her i tråden. Det er veldig greit for arrangør å vite sånn ca. hvor mange som kommer, og hva de skal skyte.

 

Noen indikerer at de må skyte inn før stevnet, og det vil bli gitt mulighet til det - jeg vil be de som trenger å skyte inn om å komme tidlig, dvs. kl. 10.

 

K

Link to comment
Share on other sites

10m/s er igrunnen en grei vind å skyte .22LR over Grotjønn i. Da vinner den beste skytteren - ikke han som har best rifle/ammo... Et plastbånd på hver ende av skivestativet så skal det vel sitte i 10eren iallefall :wink:

Er isen tjukk nok går det jo an å driste seg utpå med en pinne på midten - eller helst en på hver side.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Takk for knallstevne ja!

Så fikk vi endelig debutert i dette her. Har besøk av Tom Erik og Frode her, og jeg tar som avtalt skylda for alt som gikk galt :mrgreen:

Mye bra skyting av de store kanonene, selv hadde jeg nok litt flaks i tillegg til at jeg nappa noen inn i tieren.

Flott stemning og mye blide folk, dette frister til gjentakelse!

Lunefull vind gjorde det hele - ehhh - interessant...

Skal forsøke meg på litt opplasting av bildere senere i kveld.

TB

Link to comment
Share on other sites

It looked like you had a good time at the range, lobo1980.

I heard you had a qiute a bit to travel, very glad you took the effort to visit us.

 

... En god og en dårlig nyhet :wink: Jeg blir ikke med likevel - ...

Jeg får kanskje stå fram og takke deg for min tredjeplass i fin, ei virtuell eske konfekt sendes din retning :mrgreen:

Men du hadde vel ei fin helg med smell i på tross av å miste pallplassen?

 

TB

Link to comment
Share on other sites

Har samla bilder og musikk til et slideshow, er det interesse for dette?

Vet ikke om det er marked for denslags og skulle gjerne høre om det er eventuelle motforestillinger å dele dette til dømes via jutjub. Ingen eksplisitte bilder, stort sett samme som ligger tidligere i tråden.

 

TB

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...