Jump to content

Feil på S&W 686?


eg1l

Recommended Posts

Hei. Kjøpte akkurat en ny S&W 686. Har skutt 20 38. special og 5 magnum med den.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg et sår i løpet. Det kan se ut til at tønnen har truffet løpet og skadet det.

Om jeg dytter tønnen frem, og så lukker tønnen, så kan jeg kjenne at tønnen tar borti løpet.

Slik bør det vel ikke være? Kan jeg gå tilbake til butikken og få dette fikset, eller er dette et kjent problem?

Legger ved et par bilder i slik at man kan se skadene.

 

686_2.JPG

686_1.JPG

Link to comment
Share on other sites

det skal i utgangspunktet ikke vere slik på et nytt våpen,men på den annen side så er dette en enkel sak og utbedre ,det er bare og shimse tønna( sett for formålet selges fra numeric og flere andre leverandører).

 

det kunne jeg gjort på et "gammelt" våpen , men ikke på et nytt...... reklamasjon er det eneste rette mener nå jeg

Link to comment
Share on other sites

Og ingenting å reklamere for. Revolveren din er ikke skadd,og det går ikke ut over noe som helst.

 

Den skal nå uansett ikke være sånn etter 25 skudd........... Reklamer og få en som er i orden.

 

Hadde det vært ei gammal slarkepurke som du hadde kjøpt og ikke sjekket skikkelig så måtte du takke deg selv og fikset det med med shims :-)

Link to comment
Share on other sites

Fatisk enig med deg OlavM selv om jeg nærmer meg bunn av ei annei flaske :roll: .

Har hatt en del REVOLVERE men jeg har alderi hatt noen skade på nevnte plas så det

jeg kan mistenke er om det kan være en fabrikasjons feil.

Ville i allefall ha shimsa TØNNE og LØP og hvis det liggerr innenfor gitte mål og presisjonen

er det vel bra. Hvis ikke vile jeg ha byttet løpet

Link to comment
Share on other sites

3 ting du bør sjekke.

1- Er utstøterstangen til tønna taitet til (lings skrue) om ikke er det slark i tønna frem og tilbake.

2- Er fremre sideplateskrue taitet til.

3- På sideplata er det 3 skruer, 2 med konet tupp og en uten, en av de med konet tupp må sitte fremst (nærmest løpet) til Låsing/sentrering av tønna. Den uten kon nærmest grepet.

 

 

 

Er alt dette ok, så reklamerer du selvsagt på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Nei det skal ikke være slik.

 

Og shimsing og all slags tull og tøys: Dette er et NYTT våpen - hvordan blir gleden av å eie et nytt våpen som måtte mikkes med det første som skjedde? Tror nok bunnen er nådd nå ja, både i flasken

 

- Men vi har ikke sett og undersøkt våpenet:

Hvis du åpner sylinderen, går den da mye frem og tilbake?

Og når den er lukket, tar den da borti løpet? Hvis du har hylser i / tom. Evt hvor stor er åpningen sylinder/løp.

Gjelder det alle kammere? Hvis ikke er noe skjevt.

Hva med cranen, er den tight? Er det noe vandring på den frem og tilbake?

 

Muligens er løpet skrudd for langt inn. Det kan fikses, kanskje lett.

Muligens er sylinderen eller yoken skjev. Det kan ikke fikses så lett. Kanskje ny crane?

Muligens noe annet...

 

JEG ville forlangt et nytt våpen hvis det er noe problem som en børsemaker må fikse - jeg hadde aldri slått meg til ro med noe som man stort sett finner på brukte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor fikk du tak i denne? Jeg har lett over hele Norge men ingen har inne. Winge hadde heller ikke og de er impotør. Vel å merke vist det er en 6" du fikk tak i da?

Har du sjekket med Intersport Bogstadveien?

 

Er sylinderakslingen din løs? Dette ser ut som en skade som har skjedd når du har lukket tønna.

Det har nok skjedd når tønna har blitt lukket ja, da man kan se merket på tønna også.

 

3 ting du bør sjekke...

Jeg tenkte kanskje ikke jeg skulle røre en eneste skrue slik at butikken får den tilbake slik jeg kjøpte den.

 

 

 

Nå har jeg prøvd å studere revolveren nøyere, og det her er mine observasjoner:

[*] Både tønna og utstøterstangen kan bevege seg frem og tilbake, muligens en halv mm.

[*] Tønna virker til å ha for mye slark i akslingen den sitter på, den kan altså beveges sidelengs på akslingen, så mye til at visst man vrir tønna til venstre, vil den treffe løpet unansett.

[*] For å være sikker på at den ikke treffer løpet, må man "dra" tønna bakover mens man lukker den.

[*] I tillegg har revolveren merker på sideplaten, noe som jeg tror en fabrikkmaskin har gjort (bilde).

 

686_3.JPG

 

 

 

Om jeg så skulle be om et nytt våpen, hvordan gjøres det da med våpensøknad/våpenkort?

Link to comment
Share on other sites

"Både tønna og utstøterstangen kan bevege seg frem og tilbake, muligens en halv mm."

En slik liten bevegelse er normalt.

 

Men skruen med kon må være på rett plass ????? om ikke kan dette være grunnen. Men skulle disse skruene ha byttet plass er våpenet skrudd på og ikke nytt å regne.

 

Du får nok vise butikken problemet. Papirene ordner butikken.

Link to comment
Share on other sites

Hvis en lukker tønna med et Hollywood inspirert vrikk med ei hånd kan en løs (lang) eller røff utstøterstang gjøre at yoke blir skjev. Kan være en tøffing som har hatt våpenet i hånda før deg. Må ha vært mer enn vanlig lukking for å lage merke på tønne og løp.

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=15&t=62699

 

Det har vistnok at gjøre med når den ble produsert. Jeg har ikke boka og vet ikke når de lagde "mk6" utgaven, men mk3 utgaven er laget sent 80-tal til tidlig 90-tal.

Noen her med boka kan sikkert hjelpe deg når din nye revolver er produsert.

 

Ellers fint det ordnet seg for deg på en enkel måte.

 

Voldsomt til raske svar, kammeret ruler :D

Link to comment
Share on other sites

Voldsomt til raske svar, kammeret ruler :D

Helt enig :)

 

Sjekket litt på nettet og -3 ble produsert fra -88 til -94, ergo ikke helt ny.

Den hadde sannsynligvis smidde deler mens den nye har støpte.

Den første hadde iallefall støpt avtrekk, og hammer. Dette er vel gjort i nyere tid?

Kan hente selve rammen var gammel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...