Jump to content

Noen med planer om jakttur i nærmeste framtid?


kimjorgen

Recommended Posts

Hei. Noen som har planlagt jaktreise i nærmeste framtid?

Kunne gjerne tenkt meg ivei å jakta i utlandet. (alt ifra sverige til sør afrika).

 

Noen punkter som er relevant:

 

Riflejakt

Pris innenfor rimelighetens grenser <-20/30 000,-

Vilt fellbart med 308w (stryk denne, en unnskyldning for å kjøpe ei ny rifle er aldri feil)

Èn uke +/- varighet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har planer om en tur etter hjort/dåhjort/sikahjort, men ingen ting er fastsatt ennå. Det kan bli alt fra Irland/England til Danmark/Polen/Tyskland/Ungarn/Tjekkia/Bulgaria... :mrgreen:

Har også tenkt meg til Sørafrika eller Namibia. Men med to turer til RSA dette året er egentlig budsjettet allerede oppbrukt for 2012...elller kanskje ikke.... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Skal muligens på "Studietur" til Skottland neste oktober :mrgreen:

 

Stalking på switch-stag i det skotske høylandet. 8)

 

 

Jakta switch-stags i Norvest-Skottland i fjor, i eit fantastisk område. Ta gjerne kontakt på PM om du vil ha tips om stad, viss du ikkje alt har bestemt deg.

Link to comment
Share on other sites

Planen er Sør Afrika i mars igjen, men så ligger det an til en fisketur til Bahamas eller Cuba i samme måned også.

 

Så hvordan man skal få presset disse turene sammen :forvirra:

 

Når påsken er over - begynner jo Herlige Norge å spire også.

Derfor er vintermånedene avsatt til utenlandsturer.

Og selvsagt til varmere strøk :winke1:

 

 

Det ville vært mye enklere - og billigere - om man hadde "å sitte foran TV`en" som hobby :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg kunne tenkt meg en mnd i et godt hareterreng her i Fædrelandet
hvor bor du? å hva er begtegnelsen godt?:) kanskje jeg kan hjelpe:)

 

Jeg bor på Sørlandet. Har en del terreng her, men det er ikke uvanlig å gå en dag uten at bikkja kommer på fot. Så det skal lite til for å kalle det godt. Kan bikkja komme på fot innen et par timer og det ikke er skumle bilveier rett i nærheten er terrenget godt etter min målestokk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

me reiser til polen i slutten av nov. polsk operatør som me reiser med for 7 gong. ifjor fekk me 78 vilt men iår har han funne eit statsrevir som garanterar 100 på 4 dagar+ at me kan skyte dåhjort og mufflon mot å betale i tilegg. kriblar frykteleg allerede. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Drar til Polen i september for å se etter kronhjort og gris. Tar med min far og min sønn for "generasjonsjakt".

Skal prøve å spare opp til Namibia neste år, og har løse planer om sikajakt i Irland. Men først kommer buejakt hos Koedoeberg i NWT i SA nå i august. Har lagt merke til at reise og jaktfeber er nært beslektet og at det koster........

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trådstarter spurte i desember om noen kunne tenke seg å ha han med som selskap på jakttur, men 95% av svarene er at dere andre kupper tråden og jabber og skryter om de turene dere selv skal på, uten å nevne et ord om trådstarters ønske og opprinnelse for tråden, langt mindre inviterer han med. :roll:

Hva han måtte ha fått av svar på PM er en annen sak. Kimjorgen, var det noen som inviterte deg?

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter spurte i desember om noen kunne tenke seg å ha han med som selskap på jakttur, men 95% av svarene er at dere andre kupper tråden og jabber og skryter om de turene dere selv skal på, uten å nevne et ord om trådstarters ønske og opprinnelse for tråden, langt mindre inviterer han med. :roll:

Hva han måtte ha fått av svar på PM er en annen sak. Kimjorgen, var det noen som inviterte deg?

 

 

Hei. Joda, jeg fikk da et par fine invitasjoner. Det var spesielt en bjørnetur som frista mye.

Meen, i disse jaktfritider (tidlig i år) finner man jo på tydeligvis litt av vært for og få tiden til å gå. Så i oktober kommer en ny liten jeger til verden. :)

 

Satser på å få til en tur til neste år, det hadde vært veldig ønskelig iallefall! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...