Jump to content

Skyvelær/Mikrometer


bombom

Recommended Posts

Da tar jeg sjansen på å legge inn min første post siden overgangen fra SL :D

Noen som har forslag til forhandlere i Oslo-Drammen området som har digitale skyvelær og digitale micrometer egnet til lading? Prisen spiller ikke så stor rolle, men det viktigste er at det er bra utstyr, og ideelt til hjemmelading.

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg sjansen på å legge inn min første post siden overgangen fra SL :D

Noen som har forslag til forhandlere i Oslo-Drammen området som har digitale skyvelær og digitale micrometer egnet til lading? Prisen spiller ikke så stor rolle, men det viktigste er at det er bra utstyr, og ideelt til hjemmelading.

 

Trenger du virkelig digitalt mikrometer?

Link to comment
Share on other sites

Trur iallefall eg ville ha gått for eit vanlig skyvelær/micrometer. Fort dei billige sakene ikkje er 100% kalibrert og plutselig står du med skjegget fullt av postkasser før du veit ordet av det.

 

Har ein kompis som har testa eit slikt Biltema skyvelær og iallefall det som han hadde viste ikkje rett etter ei lita tid med bruk.

 

Skal du bruke dette mykje å spare tid, ville eg heller ha satsa på eit som er litt betre kvalitet på. Ikkje det Biltema har blitt ein heil del betre på kvalitet dei siste åra, så det kan jo være at dei har blitt ein tanke betre no.

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg sjansen på å legge inn min første post siden overgangen fra SL :D

Noen som har forslag til forhandlere i Oslo-Drammen området som har digitale skyvelær og digitale micrometer egnet til lading? Prisen spiller ikke så stor rolle, men det viktigste er at det er bra utstyr, og ideelt til hjemmelading.

 

Trenger du virkelig digitalt mikrometer?

 

Neida, trenger strengt tatt ikke det, var mest interessert i å se hva som fantes.

Men Skyvelær vil jeg ha digitalt, mikrometeret kan være analogt bare det er bra kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Biltemas skyvelære sjøl, og synes det er konge. Jeg kom i skade for å kjøpe wurth sitt til jobben, og makan til mannskit! Mulig jeg var uheldig, men det finnes ikke en eneste positiv ting å si om dette eksemplaret. Jeg veit ikke om de pleier å være slik, men ligg unna uansett..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

DIESELLA elektronisk mikrometer dersom pris ikke er noe argument.

 

DIN 863. ABS fra 25 mm. Mattforkromet med hardmetall måleflater.

Lakkert isoleret bøyle. Omskifter mm/tommer. Nulstilling.

Kontrollmål medfølger fra 25 mm. Batteri: 1,5V - SR44W.

Varenr. Lev. nr. Måleområde mm Avlesning mm Forp. Pris

56325947 EM025000 0 - 25 0,001 Stk 1199,-

 

http://www.proffpartner.no/page?id=1486

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Et tips nå om dagen er å gå på Tools og se. Ofte har de tilbud fordi det er skolestart, og nye elever trenger skyvelær og mikrometre. Jeg kjøpte et sett med fire mikrometre med treeske til oppbevaring, samt kalibreringsstaver for 699 for et par år siden, på et slik skolestarttilbud. Riktignok analoge, men det er bare å lære seg å lese de.

Link to comment
Share on other sites

Spørs nøyaktigheten man er ute etter. Er 0.01 mm nøyaktig nok er Biltema mer enn bra nok. Skal man ned på 1/10000'' så må det annen kvalitet til, det er mange som påstår at de kan måle det såpass nøyaktig, men de er ikke repeterbare.

 

Mitt Biltema micrometer har jeg hatt i 5 år, jeg har kontrolbiter å måle/kalibrere mot - det er fremdeles mer enn bra nok så lenge en nøyaktighet på +/- 0.5/100 mm er bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...