Jump to content

Desert Eagle. Noen med erfaring?


Maribou

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har lest blandede meninger om desert eagle.

I de forskjellige kalibermodellene.

 

Er det noen med erfaring som kan fortelle meg om det er noe å kikke på eller kanskje skygge unna?

Kan man forvente noen særlig presisjon med dem?

Hvor driftsikre er dem?

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Har også hatt en i 44. Magnum. Utrolig stilig å se på og holde i.

Veldig bredt skjefte på den så nevene bør være litt store.

Ikke noe ulempe å bruke i magnum 2 da du kun bruker begge hender i dag.

Men må bare si at det var utrolig mye mate feil på den uansett ammo.

Var plaget ca hvert 3 skudd. Så solgte den i sinne.

Og den jeg hadde var ikke skutt mange skudd med siden ny.

Link to comment
Share on other sites

Har en Desert Eagle i .44 mag :D

Har pr. ennå ikke deltatt i noen stevner med den, men har skutt ca 500 skudd med den.

 

Er meget fornøyd, har ikke hatt noen funksjonsfeil eller lignende på den i det hele tatt.

 

Presisjonen er rimelig grei, kan ikke klage på det som er skutt til nå værtfall :)

Link to comment
Share on other sites

En kompis har en i 357. med riktig ammo har den fra benk gitt grupper mellom 25 og 30mm gjentatte ganger.

 

Avtrekket var langt og knirkete, men vi har klart å redusere inngrpet litt med en hylse som begrenser searens inngrep, og knirkingen har gått seg til og blitt ganske fin. fortsatt mer inngrep enn ønskelig, men hvis vi reduserte innrepet for mye slapp den hanen når man slapp sleiden.

 

Rekylen er veldig hyggelig til 357 å være, men det kommer bl annet av at pistolen er det VJ kalte "et digert lodd av en pistol"...

Link to comment
Share on other sites

Har en DE i 44.mag, IMI produsert

Har skutt ca 1500-2000 skudd uten noe problem med matefeil.

 

Eneste som må passes på er å pusse/rengjøre "låseklakken" til løpet slik at den er "smooth" og fin

NB disse våpnene må ha god ladning (jeg kjører nesten max) for å få god funksjonering.

 

Har montert på justerbart sikte og den går som en drøm.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Desert Eagle XIX i .357 Magnum på slutten av 90-tallet en gang. Tung sak og tungt avtrekk. Mye matefeil var det på

denne óg - med fabrikkammo så vel som hjemmeladet.. Mest vanlige var ufullstendig mating der sleida stoppet 1-5mm før den

lukket. Skjedde omtrent for hvert magasin. Så pass irriterende at jeg solgte den til slutt. Morsom pistol uansett! Har inntrykk

at IMI pistolene har bedre funksjonalitet enn deres Amerikanske bror.

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Har en Desert Eagle mk. VII i .357mag. Trur det er det siste håndvåpenet av alle mine håndvåpen jeg ville solgt. :mrgreen:

 

At våpenet skal være upresist er bare bullshit, er faktisk meget presise våpen, orginalt tenkt til siluett. Er vell mer mannen bak våpenet som ikke mestrer det helt med en gang. Magnum og dårlig tid skyter jeg bedre DE bedre enn med 586'en min. Mild rekyl og slipper det lange DA avtrekket, selv om den er tuna og avtrekkstopper så foretrekker jeg pistolavtrekk på felt. Har vært på pallen med den. :P

 

Desert Eagle har ingen matchavtrekk, helt ok i forhold til mye annet, men jeg har fått tunet avtrekket hos bøsemaker noe som hjalp godt!

 

Sliter man med funksjonering bør man ta en titt på "spring tune-up kit"

http://www.magnumresearch.com/Browse.as ... ment+Parts" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Å pusse pistolen er enkelt og raskt, all dritten blir blåst forran til "gas piston" Med det område må holdes rent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har DE i cal 44.mag. har skutt sikkert 500-1000 skudd med tilnermet 0 ladefeil. kun med enhånds det kan bli problem å få ny lading, men den skytes jo bare i to-hånds.

er på utkikk etter en likens i cal .357mag nå. er så fornøyd at det blir likens våpen i magnum 1..

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg hadde en i 44 mag for noen år siden.Deltok bl annet på NM i mosjøen ( spesialfelt) og ble desidert sist. Våpnet fungerte utmerket, men hadde såpass stort grep og tungt avtrekk at det ble litt napping i hytt og pine. kult var det likevel da, tror faktisk at det ligger bilde av meg på siden til Mo Pk, tatt under skytinga på en av standplassene. Ble plukket ut til kronografering og hold i massevis, en mager trøst etter å fått jumboplass :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Har en DE i 44.mag, IMI produsert

Har skutt ca 1500-2000 skudd uten noe problem med matefeil.

 

Eneste som må passes på er å pusse/rengjøre "låseklakken" til løpet slik at den er "smooth" og fin

NB disse våpnene må ha god ladning (jeg kjører nesten max) for å få god funksjonering.

 

Har montert på justerbart sikte og den går som en drøm.

 

Var det noe sted her på berget det er mulig å få tak i justerbart sikte og "oppgraderingsdeler" til DE .44M?

Link to comment
Share on other sites

Kan slenge med min erfaring angående Desert Eagle... Den er rett og slett konge :D Jeg har en MK VII i .357 som jeg har hatt rundt 1 år og jeg venter på papirer slik at jeg kan handle en i .44 en eller annen gang i år.

 

Avtrekket er greit (ganske greit balansert i forhold til hva pistolen veier da min oppfatning her er at jo lettere avtrekk, jo vanskeligere vil den være å håndtere). Jeg har målt avtrekket til 2,2kg og er en av de mest presise pistolene jeg har (til sitt bruk). Her følger en pro/con liste med min mening angående MK VII .357.

 

Pro's

- Lav rekyl

- Lett å demontere for rengjøring.

- Presis som juling der alt går i det svarte.

- Kulhetsfaktor 11 av 10 poeng. :mrgreen:

 

Con's

- Kresen på ammo.

- Krever mye puss.

 

Sammendrag

Jeg har brukt den på feltstevne og gjorde det greit (hadde blitt bedre om mannen ved siden av meg hadde skutt på sin blink :roll: + litt mer trening med DE'en). Den har en fordel i Mag1 siden den er halvauto og man kan koste på seg litt ekstra tid på å sikte når man snakker om +/- 10 sekunders standene.

Man må være ganske nøden på puss, men om man har en god rutine på puss av våpen gjør det ikke noe. Husk å pusse godt i kammeret, spesielt om du bruker kuler som har litt eksponert bly. En solid dråpe med olje på kontaktflatene mellom sleiden og rammen er alfa og omega. Så har man effekten som ikke har noe med selve funksjonaliteten, men den har rekruttert en del skyttere som har fått prøvd den :winke1:

 

Forbedringer

Nå kjøpte jeg riktignok min DE for koseskyting, men den lurer seg med i bag'en til Mag1 stevner pga sin presisjon. Vil ikke modde VII'en min da den er Israelsk og jeg vil beholde den original.

Men her er hva min optimale DE for konkurranseskyting er. Kanskje jeg kjøper en som reserve, om jeg deltar på 10 Mag1-starter eller hva som er kravet for en ekstra en i samme kaliber.

Forbedringene jeg kunne tenkt meg er som følgende:

- Grep av gummi.

- Optisk sikte m/ justèrbart baksikte.

- Avtrekk på 1,6-1,8kg.

Link to comment
Share on other sites

Forbedringer

Nå kjøpte jeg riktignok min DE for koseskyting, men den lurer seg med i bag'en til Mag1 stevner pga sin presisjon. Vil ikke modde VII'en min da den er Israelsk og jeg vil beholde den original.

Men her er hva min optimale DE for konkurranseskyting er. Kanskje jeg kjøper en som reserve, om jeg deltar på 10 Mag1-starter eller hva som er kravet for en ekstra en i samme kaliber.

Forbedringene jeg kunne tenkt meg er som følgende:

- Grep av gummi.

- Optisk sikte m/ justèrbart baksikte.

- Avtrekk på 1,6-1,8kg.

 

Hmm, morsomt du skulle si, siden jeg har fått de til å montere sikte på de nå, og lagt inn ordre på gummeigrep her forrige dagen.... :D

Men du veit at VII og XIX har justerbar avtrekker, og nei tenker ikke på avtrekkstoppen....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

KM, DM eller NM? Jeg synes faktisk det kan være vesentlig tilleggsinformasjon... Det er stor forskjell på å vinne bronse i KM for veteraner og å komme på pallen i åpen klasse i NM.

 

Trur det bare var et helt normalt stevne :lol:

Man vinner nok ikke NM og bruker Desert Eagle med det første.

Link to comment
Share on other sites

Tja, når folk får den til å gå svart i svart så kan jo ikke presisjonen være helt ræva, "ALLE" bruker jo en Smith 686, men det er jo brukt adskikkelige 1000lapper på de som bruker våpnene sine høyt oppe på pallen, så tror vel ikke nødvendigvis at det er en DE gjør det dårlig i seg selv.

Å sammeligne en dyrt tunet 686 mot en "rett fra boksen" DE synes jeg blir feil. En nøye beabeidet DE i hendene på en som har trent masse og brukt den er det man jo må bruke som sammenligningsgrunnlag.

 

Dessuten, ja jeg har ingen ambisjoner om å havne høyest mulig oppe på pallen, jeg skyter fordi det er moro, konkurrerer med meg selv og mine nærmeste venner og har det veldig gøy med det.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, morsomt du skulle si, siden jeg har fått de til å montere sikte på de nå, og lagt inn ordre på gummeigrep her forrige dagen.... :D

Men du veit at VII og XIX har justerbar avtrekker, og nei tenker ikke på avtrekkstoppen....

 

Er det Hogue-grepet som er av gummi?

Hmmm, det er jo ikke vanskelig å bytte om hverandre på grepene.

 

Justèrbar avtrekker hadde jeg helt glemt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Endel har kostet på de betydelige summer.

 

Men sumarum:

Den er kresen på ammo(men det deler den vel også med endel høyt elskede Pardinier også vel)

Den er uvanlig(siden de fleste sverger til revolver for magnum)

Den er stor og tung(som igjen tar opp en del av rekylen)

Krever endel puss(som om det er noe dumt å ta hånd om våpenet sitt)

Er nøyaktig( i henhold til de som har og er fornøyd med våpnet sitt)

 

Kan vel ikke sies å være så mye mer negativt enn de fleste andre merker det...?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har en DE i 44.mag, IMI produsert

Har skutt ca 1500-2000 skudd uten noe problem med matefeil.

 

Eneste som må passes på er å pusse/rengjøre "låseklakken" til løpet slik at den er "smooth" og fin

NB disse våpnene må ha god ladning (jeg kjører nesten max) for å få god funksjonering.

 

Har montert på justerbart sikte og den går som en drøm.

 

Var det noe sted her på berget det er mulig å få tak i justerbart sikte og "oppgraderingsdeler" til DE .44M?

Jeg har grønn Trijicon på min. Lyser bra opp og du treffer der du sikter :)

Link to comment
Share on other sites

Har en "mirrorpolished chrome" i 44.

Mateproblemene kommer av for veik ammo.

Jeg bruker ikke samme ladningen i superredhawk'n, for å si det sånn.

Med max-ladninger kaster den hylser så fint atte.

Det er derfor jeg ikke har brukt den i feltløypa mer en engang.

Alle hylsene forsvant...

Myk rekyl, høy blingbling, grei presisjon og driftsikker.

Skulle jeg noengang kvitte meg med min, er det mot min vilje.

Link to comment
Share on other sites

Har vært på pallen med den. :P

KM, DM eller NM? Jeg synes faktisk det kan være vesentlig tilleggsinformasjon... Det er stor forskjell på å vinne bronse i KM for veteraner og å komme på pallen i åpen klasse i NM.

Så sant, så sant. Forskjell på å vinne bronse i et samlagsmesterkap, og å få plass på kongelaget i LS. Har vært der.

Desert Eagle er, som noen sa, et tungt lodd av en pistol. Uvanlig, men også morsom. Har bare skutt noen få serier med en i .357, uten funkfeil, med mantlet fab-ammo. Passer best for tohåndsskyting.

Husker en film der Dolph Lundgren skjøt enhånds med en.

HAN har store hender (197 cm høy, Dolph).

Link to comment
Share on other sites

Var det noe sted her på berget det er mulig å få tak i justerbart sikte og "oppgraderingsdeler" til DE .44M?

 

Mener DE har utfresning i sleiden tilsvarende "BO-MAR". Så et sikte som passer i et "BO-MAR"-utfresning vil kunne passe og installeres av en med normalt håndlag (+ hammer og en messingdor).

 

Midway.no har, men det koster:

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/secd7f8453908/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/589565&ff_pos=2&ff_origPos=2&ff_simi=99.89&ff_TrackGUID=5129EBB1-2593-5360-62B2-1414141BD508

 

Hvis do googler litt og ikke har "handle-utenfor-riksgrensen-skrekk", så bør du kunne halvere den prisen, ink frakt.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...