Jump to content

NM Rifle 2011


slemmo

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Det står da nå at det er 50 registrert, samtidig som det står 2 på waiting list, uten at jeg skjønner sammenhengen, siden det er plass til 60.

uansett, siden mainmatch er på søndag så er vel prematch på lørdag kanskje, det er vel ikke noen håpløs dag å skyte på det heller.

Link to comment
Share on other sites

Auda

 

Helgen er bortbestilt av fruen allerede. Er redd et L3 stevne ikke er stedet for to småtasser på 3 og 6 år. Jeg ville ihverfall ikke klare å ha spesiell fokus på skytinga. :roll:

 

:evil::evil::evil:

 

Det er fine klubblokaler på banen da, ta med barnevakt :)

 

Lekegrind til den minste og løpestreng til den største, evt. sett begge i kjøkkentjeneste med fritt forbruk av pølser og vafler i betaling.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan NFPS kreve at alle skal skyte Level 3 en gang i året og samtidig si at NM er "Fullt" når det er 60 deltakere?

Og samtidig er et styremedlem "stolt" over at matchen er "full" etter ett døgn med påmelding.

 

Seriøst, hvis det skal være selvpålagte aktivitetskrav kan man ikke arrangere NM med maks 60 deltakere!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan NFPS kreve at alle skal skyte Level 3 en gang i året og samtidig si at NM er "Fullt" når det er 60 deltakere?

Og samtidig er et styremedlem "stolt" over at matchen er "full" etter ett døgn med påmelding.

 

Seriøst, hvis det skal være selvpålagte aktivitetskrav kan man ikke arrangere NM med maks 60 deltakere!

Med noen knappe uker til rådighet fra arr sin side, så er det vel ikke ille at det faktisk blir NM??

Link to comment
Share on other sites

Som fast freddy sier, skal vi bare være glad over at det i det hele tatt ble NM.

 

Du mener vel kanskje at siden de ikke klarer å arrangere for 200 skyttere (på 3-4 uker), burde de bare latt væer å arrangere noe?

 

Og som nevnt er det ikke krav om ett lvl 3 Rifle stevne for å kjøpe rifle...

Link to comment
Share on other sites

For all del, godt poeng som jeg ikke har tenkt på. Jeg har aldri hørt om deltakerbegrensning i et NM før.

 

Det skal være et nasjonalt mesterskap, men for å få være med må man følge med på Nett 24 timer i døgnet, hvis ikke kan man ikke delta? Hva er det igjen da?

 

Man blir Norgesmester i å melde seg på?

Link to comment
Share on other sites

For all del, godt poeng som jeg ikke har tenkt på. Jeg har aldri hørt om deltakerbegrensning i et NM før.

 

Det skal være et nasjonalt mesterskap, men for å få være med må man følge med på Nett 24 timer i døgnet, hvis ikke kan man ikke delta? Hva er det igjen da?

 

Man blir Norgesmester i å melde seg på?

 

 

Ikke? Hvilket land er det du skyter i?

 

Alle praktisk NM de siste årene HAR deltakerbegrensning!

SNO, KO, AMO, Sandaknallen, US Nationals, EM, VM etc etc ALLE har begrensning

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste her vet, så lever vi i Norge, og man har ett begrenset antall timer med daglys i den mørke årstiden. Og da må man begrense deltakerantallet noe. Som de fleste vet, så ble det opprinnelige NM'et utsatt/avlyst.....

 

Og synes man at det er så ille at man begrenser antall deltakere, så oppfordrer jeg de som mener det til å påta seg NM neste år på sommeren. Jeg skal personlig sørge for at det blir puplisert gasnke fort når arrangøren legger det inn på Terminlisten :mrgreen:

 

PS: Det er arrangør som har begrenset antall deltakere, i samråd med NFPS

Link to comment
Share on other sites

Til Goatboy

Alle L3 å nm har en maks grense på deltagere grunnet tid å begrensninger på baneanlegg.

 

Nå er det blidt lit mindre plass på årets rifle NM side dette kun har vert planlagt og fått det godkjent av

ipsc på ca 8 dager (å det er så si umulig). Vi i Gjøvik pk mener det er bedre med et NM med begrensninger en ikke noe NM i det hele tatt. Det er årstiden å skytelys samt begrensninger på baneanlegg som gjør at det er satt en begrensning på 60 på søndag. Men med de som skyter pri match på lørdag blir det ca 100 stk totalt.

 

Men vis DU mener det er forlit så er det bare å sete i gang å organisere et NM. Er ikke noe som hindrer

Deg i å gjøre det. Så da tar du vel NM rifle 2012?

 

Vil gi ros til de i nfps styre som har jobbet med å få det til på så kort tid.

 

Ronny

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan NFPS kreve at alle skal skyte Level 3 en gang i året og samtidig si at NM er "Fullt" når det er 60 deltakere?

Og samtidig er et styremedlem "stolt" over at matchen er "full" etter ett døgn med påmelding.

 

Seriøst, hvis det skal være selvpålagte aktivitetskrav kan man ikke arrangere NM med maks 60 deltakere!

 

Seriøst... akkurat her er jeg hoppende uenig med deg Goatboy. Jeg tror du også glemmer at NM var planlagt på lista i August i år, men at forbundet valgte å utsette det. At vi nå har fått et arrangement med uheldige begrensinger, er faktisk et godt stykke arbeid, alle utfordringen som har komemt til tross.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan NFPS kreve at alle skal skyte Level 3 en gang i året og samtidig si at NM er "Fullt" når det er 60 deltakere?

Og samtidig er et styremedlem "stolt" over at matchen er "full" etter ett døgn med påmelding.

 

Seriøst, hvis det skal være selvpålagte aktivitetskrav kan man ikke arrangere NM med maks 60 deltakere!

 

Bare en annen ting, det er vel ikke noe krav om at alle skal skyte en Level 3 hvert år....? Kravet gjelder kun ved erverv av rifle.

Link to comment
Share on other sites

Forstår at det er vanskelig og arrangere stevner i Norge. Men jeg må si meg litt enig meg goatboy her. Spesielt med tanke på det foreslåtte kravet om aktivitet! Om jeg ikke kan få 24 timer betenkningstid om jeg i det hele tatt har anledning til å møte.

Link to comment
Share on other sites

Forstår at det er vanskelig og arrangere stevner i Norge. Men jeg må si meg litt enig meg goatboy her. Spesielt med tanke på det foreslåtte kravet om aktivitet! Om jeg ikke kan få 24 timer betenkningstid om jeg i det hele tatt har anledning til å møte.

 

Mener du da at arrangør skal fordele plassene over flere dager.....? Eller har du noe forslag om hvordan dette skulle vært løst?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser absolutt fordelen av å kunne ha fritt antall påmeldte i enhver større match som arrangeres her til lands, men selv på sommerstid med lange dager finnes det begrensninger på hvor mange timer/dager folk gidder jobbe på en stage i strekk for at alle skal kunne skyte. Nå har vi dessverre færre timer på dagen, kort tid på planlegging samt noen gryende minusgrader å tenke på, så beklager at begrensningen ble som den ble.

 

Uansett, velkommen oppover/bortover/nedover til Gjøvik for de som skal skyte eller se på. Vi satser på en ålreit dag, med om mulig, raskere skyting enn det var innspurt på påmeldingen...

 

Hilsen

Svein Roar

Link to comment
Share on other sites

Kjempe imponert av Gjøvikgjengen som stabler dette på bena på så kort varsel. Til de som ikke fikk plass og som ikke var i nærheten av pc'n noen timer denne kvelden, ser det ut som det er ledige plasser i prematchen. Som på alle andre stevner er det helt sikkert bruk for hjelp. Så jeg vil jo ikke si toget er gått for NM deltagelse ennå, det er sikkert bare å kontakte arrangøren.

Selv må jeg takke jungeltelegrafen som gjorde at jeg kom meg med i main match.

 

Jeg blir rett og slett litt sliten av alle som må klage uansett hva som skjer. Om det ikke er for få plasser, så er det sikkert noe annet å klage på. Var vitne til at prematchen i SM sist helg måtte skyte i lysene fra bilene sine. Det er jo litt kjedelig i en mainmatch, så de fleste som er kjent med at vi har det mørkt her på denne årstiden har full forståelse for at det må bli begrensinger i antall deltagere.

 

Begeistring smitter, det gjør også det motsatte.....

 

Rune P

Link to comment
Share on other sites

Sier at dette er et praktisk eksempel på problemet med det foreslåtte aktivitetskravet (slik jeg har forstått det)

 

Det er ingenting i Retningslinjene som sier at det skal være en Level 3 riflematch. Og synes man det er for lite Level 3 riflematcher, så er det bare å få sin egene klubb til å ta ett tak(sammen med evt. naboklubber)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stage descriptions har ligget ute noen dager nå (http://www.coldfox.org/) og jeg vet at proffene har dette med hitfactorer osv i hodet, men jeg har ikke brydd meg om å fokusere på så mye annet enn å skyte forholdsvis fort og presist. Men hvordan er i korte trekk reglene om hvilke typer stager det lønner seg å skyte fort ift til presist?, hvilke type stager lønner det seg ikke å lappe en charlie f.eks osv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...