Jump to content

NM Rifle 2011


slemmo

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner godt at det ikke ble tid til å løse dette på noe bedre måte mtp tiden man hadde til rådighet, men neste gang man må arrangere med så begrenset kapasitet kan det være en idé at klubbene foretar seleksjon internt, slik at man får de "beste" med. Man vet jo godt hvem som ligger på toppen av listene i de forskjellige divisjonene gjennom året, og det er jo surt å vinne et NM om de 3-4 man vet kanskje gjør det best gjennom året ikke deltok. Bare en tanke fra min side, uten at jeg vet hva som var praktisk mulig å få til. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner godt at det ikke ble tid til å løse dette på noe bedre måte mtp tiden man hadde til rådighet, men neste gang man må arrangere med så begrenset kapasitet kan det være en idé at klubbene foretar seleksjon internt, slik at man får de "beste" med. Man vet jo godt hvem som ligger på toppen av listene i de forskjellige divisjonene gjennom året, og det er jo surt å vinne et NM om de 3-4 man vet kanskje gjør det best gjennom året ikke deltok. Bare en tanke fra min side, uten at jeg vet hva som var praktisk mulig å få til. :-)

 

Nå har det vært en "tradisjon" i Norge at man ikke forfordeler plasser, dette gjelder også til f.eks. EM/VM. Er man f.eks norgesmester 20 år på rad, men blir nr. 51 som melder seg på EM fra Norge, og vi har 50 sloter, da er det så enkelt at da er man for sent ute...

Sånn har det vært, og jeg tror ikke det vil bli endret med det første.

 

Det flommer jo ikke akkurat over av klubber som gidder å arrangere NM rifle eller da(nå ble 2011 litt spesiellt da)

 

Vi har nå to år på rad hatt ett NM i rifle som har ett begrenset antall plasser(dette er litt feil, siden det alltid er ett begrenset antall plasser), i år skjedde dette pga 22/7 og forbundet og opprinelig arrangør ble enige om å avlyse/utsette.

I fjor var det ingen klubber som "giddet" å gjøre noe for å få til NM, så TFS trådde til på slutten av året.

 

 

Så her må skytterne gå på sine egne klubber, få de til å ta på seg arrangementer i god tid, så man fortsatt har lange dager.

 

PS All honør til Gjøvikgjengen som tok på seg dette på kort varsel, etter litt påtrykk... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tippe det gikk noen telefoner rundt i landet når registrering av stevnet åpnet, så vidt jeg kan se er det potensielle open og standardnorgesmestere med blant deltakerne.

 

Dette har du nok rett i, å slik vil det alltid være. Alternativt kan være å bruke modellen fra andre arrangementer med begrenset antall plasser, offentliggjøre en frist der påmeldingen starter. Og satse på at systemet ikke krasjer.... :mrgreen:

 

Alternativt, at forbundet legge beslag på noen plasser

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den, blackops, men jeg tenkte som et alternativ i år, da man hadde få plasser. Om man fordeler plassene prosentvis til klubbene med flest medlemmer blir det jo "rettferdig" på et vis. Selv om det kan være kjedelig for aktive klubber på mindre steder.

 

Uansett bra det ble NM, flott at Gjøvik tar dette. - Det er nok et av de viktigste NM'ene som har blitt avholdt i regi av NFPS.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde jeg var rask ute, men var ca 40 stk foran meg. Det var jo spesielt at matchen ble fullbooket på 3 timer. Uten sammenligning forøvrig ble vel "birken" fulltegnet på noen minutter. Og der var det vel et par tusen plasser...

 

"kvalifisering" til NM håper jeg vi slipper, det er jo flott for oss som ikke er i toppen å kunne ende opp på squad med de som er i toppen. Det er utrolig lærerikt å følge med på hvordan man kan løse øvelsene. Og tviler på om det hadde blitt "rettferdig" uansett, en klubb med mange medlemmer, men kun fåtall rifleskyttere kontra en liten klubb med mange rifleskyttere.... Som min klubb f.eks. Da hadde det ikke blitt noen fra oss vil jeg tro. Og i år stiller vi opp med 2 mann. Skulle vært 3, men en måtte trekke seg (sikkert en annen som ble glad over plassen), eneste som er dumt er at vi da ikke får stilt med lag. Vi får komme sterkere tilbake neste år.

 

Støtter Blackops i at man må prøve å planlegge i egen klubb og satse på å arrangere i den lyse årstiden, håper jo de som måtte avlyse tar neste års NM i samme tidsrom det skulle vært i år, så da blir det nok mange plasser. Da regner jeg med "hylekoret" melder seg på, eller så er det vel andre unskyldinger man finner på for ikke å delta :winke1:

 

Har kontrollert "nullpunktet" og smørt børsa opp, så da er det vel bare å skyte som gjenstår. Gleder meg til å skyte på søndag ja :-)

Link to comment
Share on other sites

Kvalifisering til NM? ellers takk, dessuten er det vanskelig nok å få arrangert rifle NM alene om en ikke må bekymre seg for flere kvalifiseringsmatcher i tillegg.

De antatt beste? hva om den beste ikke var antatt og dermed ikke fikk skyte? Lite sannsynlig, men kan skje selv om mange kjenner mange innen riflemiljøet.

 

Jeg er uansett veldig for førstemann til mølla prinsippet, gjerne hjulpet av jungeltelegrafen, da har alle en sjans for å bli med.

 

Uansett, rifle NM er like rundt hjørnet nå. kikk gjerne innom http://www.coldfox.org for litt oppdatering av sponsor.

Capsicum stiller opp denne gangen også :D

 

SRG

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Gloria, Hosianna og halleluja! :mrgreen:

Gjennom herren, Mijahil Kalashnikovs uransakleige veier, har lykkens gudinner smilt i nåde og jeg har tusket til meg en 20skudds Valmet .308 magasin til! Så nå blir det finsk AK, og Major i morgen! Håper det går greit å endre fra minor til major i Shoot and score it... :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Da er NM rifle 2011 over å ut. (må vis rydde lit da)

Jeg vil takke alle som var med og jobbet så vi fikk aransjert et NM, og en gratulasjon til våre ferske Norges mestre GRATULERER.

 

Så ønsker vi på Gjøvik pk lit tilbake meldinger på godt å vondt så ting kan bli bedre.

Hvem vet kanse blir det fler L3 matcher på revegården.

 

send til rr@coldfox.org

eller sr@coldfox.org

eller tp@coldfox.org

 

Ronny

Link to comment
Share on other sites

Knakandes artig!! En lang men utrolig morsom helg!(er)

Fantastisk innsats fra klubben! Og spesielt gutta som har ledet oss andre blinde helskinnet igjenom helgen.

Er det lov å håpe på flere stevner i regi av GPK/praktisk gruppe?

Var mye skryt på stager om utrolig rask og fin gjenomføring...

Neste gang skal en stille med en børse en har skutt med FØR et stevne hahahaha :crazy: B.R.D. har festet sin klamme hånd over min sjel!!

Jeg er frelst!! HALLELUJA :angel:

 

 

Jada Hassel, valmet'n lot seg høre.... Skrangla i tenna for hvert skudd.... hahaha

Link to comment
Share on other sites

Likte dette trikset her, slemmo! :P - Du tar film av en skytter, som skyter major i standard for så å skyte open i klippet etter... Da er det klart det ser ut som du skyter virkelig fort... :mrgreen:

 

Jeg hadde 4. beste score på den stagen i open da, forsåvidt med den tregeste tiden av alle de 10 beste, men jeg siktet mer :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...