Jump to content

Leopold VXR


jaktlykke

Recommended Posts

Leupold VX-R er siste nytt fra Leupold serien. Flere størrelser å velge i på denne modellen. Sikkert ikke mange som har fått testet eller montert et VX-R sikte på riflen enda. I følge reklamen har siktet dag og natt lys med 8 innstillinger. Bevegelsensor når du løfter våpnet. Synes selv siktet ser inntresant ut og prisen er heller ikke så "hakkande gæli".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har testet den på bane. I litt mørke. Virker som en kjempe grei kikkert i mellom pris klassen. Uten at jeg sier noe "feil" vil jeg sammenligne den med zeiss duralyt og kanskje opp mot zeiss classic. ELLER kanskje bedre!? Min mening ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Rakk akkurat å teste den på årets siste beverjakt - og den virket lovende.

Klart den ikke kan stå seg mot dyrere kikkerter - men det er vel heller ikke meningen.

Brukte den under Kammersmellen 2011 og den holdt helt greit der med.

Kan for de som vurderer en slik anbefales på det varmeste.

Jakt og Friluft vurderte den til å bli en bestseller.....

Link to comment
Share on other sites

Bare et spm, hvordan er det med garantier når ting kjøpes feks i USA? Skulle noe skje med kikkerten må den leveres inn i USA da? Tenker bare ting skjer jo, jo mer hitech en ting er, jo mer ting kan skje.. Men bare lurer asså :)

Link to comment
Share on other sites

Gode priser på VXR på ebay.....

Bare et spm, hvordan er det med garantier når ting kjøpes feks i USA? Skulle noe skje med kikkerten må den leveres inn i USA da? Tenker bare ting skjer jo, jo mer hitech en ting er, jo mer ting kan skje.. Men bare lurer asså :)

 

Så sender du det til fabrikken i USA, kostar deg kanskje 500,- totalt. Ta ein sjangs, eller la det vere!

Link to comment
Share on other sites

har du/dere mulighet så les testen i jakt nr 3 . der er leupold vxr 2-7x33 firedot 4 testet til 7/8 av 10. pluss er god optikk,moderne rødpunkt. minus er ikke best i dårlig lys,treffpunktendring ved justering av forstørring. zeiss duralyt 2-8x42 med retikkel 60 er testet til 9 av 10. pluss pris,kvalitet. minus småpirk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har nettopp bestilt en VX-R 2-7x33 FireDot 4 på ebay. 500 dollar inkl. frakt. Det er rundt 2800,- Så kommer

det 25% mva på det i tillegg. Sparer fort et par tusenlapper i forhold til å kjøpe den i butikken her hjemme.

 

Jeg skal ha den på en kombi(Blaser BBF97). Kommer tilbake med erfaringer når jeg har den har kommet og jeg

har fått testet den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg har nettopp bestilt en VX-R 2-7x33 FireDot 4 på ebay. 500 dollar inkl. frakt. Det er rundt 2800,- Så kommer

det 25% mva på det i tillegg. Sparer fort et par tusenlapper i forhold til å kjøpe den i butikken her hjemme.

 

Jeg skal ha den på en kombi(Blaser BBF97). Kommer tilbake med erfaringer når jeg har den har kommet og jeg

har fått testet den.

 

Da er min kikkert kommet. Men jeg må dessverre meddele at jeg ikke kommer til å montere kikkerten på kombien min.

 

Virker som en grei kikkert til sitt bruk. Problemet er synsfeltet, som jeg mener er for dårlig. Det er spesielt viktig i min situasjon når jeg skal bruke siktet på en kombi. Da trenger jeg størst mulig synsfelt. Den er sikkert grei på ei vanlig rifle.

 

Jeg har sammenlignet med en Meopta R1 1,5-5x20 og en S&B 1,5-6x42. Sammenlignet alle 3 på 2x forstørrelse. Synsfeltet var temmelig mye dårligere på Leupolden. De to andre var ganske gjevngode.

Link to comment
Share on other sites

Må bare nevne, at i siste "Jakt" tester Jørund Lien VXR 3-9x50 Firedot.

Får godt skussmål, beste Leupolden han har testet!

Heldig at jeg kjøpte meg en slik i våres da :winke1: .

Har ikke fått testet utenfor bane ennå, men virker bra så langt.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Hei!

 

Ifølge den store testen av kikkertsikter i siste Vapen Tidningen så er VXR'en like god som alle andre kikkerter de testet på dette punktet.

 

 

Slik jeg leser testen:

Justering av trådkorset etter "fikantmetoden": 4 poeng (av maks 4 = ingen avvik)

Sjekking av treffpunktet gjennom hele forstørrelsesområdet: 3 poeng (av maks 3 = ingen avvik)

 

 

Mvh,

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

@seawolf:

 

Helt enig. Men siden jeg ikke har erfaring med akkurat VXR'en selv (ennå!), så tenkte jeg at jeg kunne referere til testen i Vapen Tidningen. Ser noen har lest en test der de fikk forandring av treffpunktet. Mulig de hadde et "madagseksemplar" eller testet litt unøyaktig. Kommer nok til å handle meg et eksemplar selv når jeg drar til USA om en uke :)

 

Mvh,

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ikke prøvd den, men har vx-r 3-9X50 med lys, og den er helt fabelaktig. Har en ganske ny Zeiss Victory 2,5-10X50 også, og skulle jeg kjøpt et nytt sikte måtte jeg nok tenkt meg lenge om for å rettferdiggjøre at Zeissen koster dobbelt så mye. Litt skarpere er den selvsagt, mindre rødpunkt og bedre i skumring, men det er så marginalt at jeg kunne levd godt med vxr'n egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler VXR 2-7x33.

 

Min har cm knepp og har siddet fint i QRW ringe på rail på henholdsvis S&L Victory 9.3x62 og Tikka T3 30.06.

 

Fandt den brugt til 4200DKK for 3-4 år siden.

 

Her på S&L

VXR%202_7x33.jpg

 

Kommer med Leupolds Golden Ring garanti, skal blot sendes til Gyttorp:

 

LEUPOLD PRODUCT SERVICE SWEDEN

Gyttorp Jakt AB

attn. Mr. Anders Karlsson

Riksvagen 15

36044 Ingelstad

Sweden

Tel: +46(0)10 6023400

Fax: +46(0)10 6023410

E-mail: info@gyttorp.se

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nå har jeg hatt VX R 2-7x33 med lys i over ett år. Den sitter på en kombi i fast montasje (A.Zoli 12/6,5x55).

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Både med optikk, lys og vekt. Har ikke hatt noen problemer. Skjøt et rådyr med

den i høst på 110M. Skuddet satt der jeg siktet med max forstørrelse. Synsfeltet er ikke det beste på max forstørrelse,

men jeg går normalt alltid med laveste forstørrelse, ser jeg noe skruer jeg fort opp ved behov.

 

Jeg hadde en aimpoint comp på den før. Helt greit det også. Men jeg angrer ikke ett sekund på at jeg byttet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...