Jump to content

Den STORE Marlin-tråden.


Mr.Polar

Recommended Posts

Her tenkte jeg at vi lykkelige eiere av Marlin rifler kunne legge ut bilder av våre våpen,tips og triks samt linker til tillbehør for disse eminente våpen :mrgreen:

Siden jeg starter,så kan jeg legge ved et bilde av min Marlin.

Dette er en Marlin XS7 i kal.308 som jeg kjøpte i Sep 2010 fra Rygge Våpen.

Løpet er kappet til 43 cm å påmontert en Hadcore Twister 45 med ekstra modul.

Stokken er selvsakt fra Boys i USA.

Denne rifle har skutt 12 rev,15 kråker,3 ravn og noen bom så langt.

Aldri hadd noen problem med den.

Så får vi se om jeg er den eneste brukeren her på kammeret som har Marlin :)

My+pictures.0612.jpg

Følg link for flere bilder: http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... n-min.html

Link to comment
Share on other sites

Blir sikkert full denne tråden også, lik ladetråden din for nevnte rifle.... :wink:

Synes du kunne spart deg for den kommentaren.

 

 

I håp om at det kommer flere bilder, starter jeg med min 336. Den har selskap av to Marlin rifler til i skapet som jeg muligens tar bilde av senere.

 

http://kammeret.no/bilder/albums/userpics/11454/normal_mail4.jpg

Leupold VX3 og ALM titan demper

Link to comment
Share on other sites

Den reima er en tyskprodusert sak som heter Niggeloh. Kjøpte den på XXL.

 

Fungerer fint og er behagelig på lengre turer. Kan også ha den under en lett tursekk og "klipse" den av dersom man plutselig ser Bambi ute på isen.

Hadde vært bedre om den var i lær i stedet for neopren, men det er den da altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

kan få kjøpt min billigt,ok konsept,men rifla går å slanger bak på ryggen.Det er ikke godt etter et par dager som hundefører.Konstuksjoner er ok,men man bør da montere remfester på siden av kolba slik at rifla ligget bedre på ryggen din.

Her er MorganKane sin rifle :)

Jeg har jo nå lært meg hvordan jeg legger ut bilder her på forumet :mrgreen:

normal_mail4.jpg

 

Hvilken rifle stropp er det på denne, hvor er det mulig å kjøpe denne evt?

Link to comment
Share on other sites

skattebo: bruker du stoppen nederst rundt kolben? Mitt våpen legger seg på siden..

 

Edit;

Ok.. slenger ut en Marlin til. Jeg er egentlig ingen Marlin fan, selv om plakat på ett av mine våpenskap tilsier noe annet ;)

Denne riflen er kjøpt fra Aasrud på tidlig 90 tall, og ble merkelig nok levert med en fin stokk. Den andre stokken på bildet skal kuttes ned for å passe til min datter og sønn.

 

Sitter en Leupold VX-II og Caldwell tofot (montert motsatt vei) på denne, demperen tror jeg er A-tec.

Driftsikker, relativt presis og med ett elendig avtrekk. Nettopp skiftet ut deler som var helt utslitte, slik som rekylbuffer, tennstempel, sluttstykket (bakre del ble hamret flatt) og noen smådeler i mekanismen. Så snart jeg har fått fikset den nye stokken, skulle den være klar for at de unge lovende tar over stafettpinnen og sender ytteligere kasser med skudd gjennom den ;)

normal_02042011661.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har en Marlin 1895G i .450 Marlin. Lita og hendig børse som lagar store hol i alt! :) Fantastisk hendig i krattskog og på korte hald på drivjakt etter Vestlandshjorten.

 

MEN: Skytebana vår har limit på 8 mm på grunn av dei elektroniske anvisarane. Det blir mykje styr når eg må ha eiga papp-skive og stoppe all skyting på dei andre skivene for anvisning på mi skive. Det er heller ikkje spesielt moro å LIGGE og skyte med denne - det vert fort sårt kragebein :)

 

marlin1.jpg

marlin2.jpg

marlin3.jpg

 

Marlin 1895G, 2001-modell

Kikkert: Fuji 1,5-6x44

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikkje spesielt moro å LIGGE og skyte med denne - det vert fort sårt kragebein :)

 

kolbekappa på disse har en innvendig "rygg" som gjør at den mest fungerer som en øks mot skuldra.

Jeg modda min med å borre noen 6mm hull gjennom kappa, da demper kappa bedre og rekylen blir fordelt på et større område

P1000814.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk min hos Børselars -det var en overligger fra beholdningen til Sarpsborg våpen- men ellers er jeg redd det er langt i mellom dem. Jeg mener at jeg så en annonse for et par stykker i .38-55, men jeg husker dessverre ikke hvor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Disse tre gir meg mye glede :D ! Fra venstre mot høyre: 1895CB (.45-70 Govt), 336XLR (.30-30 WCF) og 1895G (.45-70 Govt)

 

 

Merker du forskjell med rett stokk og pistolgrep?

 

Jeg kan ikke si at jeg tenker på forskjellen når jeg skyter, men når jeg ser på dem er det ingen tvil: rett stokk ser best ut :D !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hei :winke1:

har hatt ett problem noen gang ved rask skyting.det blir stopp i ladingen,virker som den ikke vil kaste ut tomhylsen fort nok/noen ganger blir den liggende før neste skudd kommer og da blir det STOPP :forvirra:

ikke så artig det da i rette situasjon....

det er en marlin xs7 308w med boydstokk

 

noen som har vert borti noe sånt?eventuelt hva feilen er..

Link to comment
Share on other sites

Om du tenker på Hornady sin Lever Evolution så har eg testa ekspansjon og nokre ladningar.

Ikkje heilt i mål på presisjonstesting.

Får gode hastigheter og den virkar som ei god kule. kanskje litt mykje ekspansjon, men bra restvekt.

 

Einaste eg har registert så langt er at den traff betraktleg høgare på 100 m enn 350 grain blykule gjorde.

 

Må komme meg ut ein dag å teste presisjon, men reknar i grunn med at den er god.

Link to comment
Share on other sites

hei :winke1:

har hatt ett problem noen gang ved rask skyting.det blir stopp i ladingen,virker som den ikke vil kaste ut tomhylsen fort nok/noen ganger blir den liggende før neste skudd kommer og da blir det STOPP :forvirra:

 

er du helt sikker på at du tar fullstendig ladegrep da? Ser selv at hvis jeg prøver å lade raskt så har jeg en tendens til ikke å dra sluttstykket helt tilbake

Link to comment
Share on other sites

"Feilplassert"krymperille? Er det i en GuideGun du skyter disse?

 

Ikkje ein Guide Gun, men ein 1895. Er vel ganske likt.

Om du kjøper Hornady sine FTX patroner på butikken er hylsene kortare enn vanleg.

Dei har ein eigen infosak om dette på heimesida si.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg er ihvertfall godt fornøyd med 925'n min. Var litt hard boltmekanisme de første 3-400 skuddene, men begynner å gå seg til nå :)

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1600 Den ammoen er den som har gått best i min.

Remington thunderbolt går også forsåvidt greit, men er veldig forskjell i utgangshastigheten virker det som (forskjell i smell)

RWS subsonic ammoen funker også bra, men går (noe som jeg regner med er naturlig?) endel "dårligere" enn "overlydsvarianten".

 

Samler på en knyttneve på 100m, ofte mindre, med ett par utdragere, som nok jeg må ta skylda for, har ikke skutt så mye ennå.

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke bilder men kan si at cci std og sk std + går godt som treningsammo i min 925 fiocchi maxac gikk helt greit men vil ikke anbefale disse til konkuranseskyttere. winchester superX subsonic holow point går også helt greit som jakt ammo men ikke de aller tetteste samlingene med disse :)

Blir nok å holde meg til cci std som trenings ammo, men skal leite etter noe som er bedre på jakt ;)

Link to comment
Share on other sites

hei :winke1:

har hatt ett problem noen gang ved rask skyting.det blir stopp i ladingen,virker som den ikke vil kaste ut tomhylsen fort nok/noen ganger blir den liggende før neste skudd kommer og da blir det STOPP :forvirra:

 

er du helt sikker på at du tar fullstendig ladegrep da? Ser selv at hvis jeg prøver å lade raskt så har jeg en tendens til ikke å dra sluttstykket helt tilbake

 

 

hei,har samme problem fortsatt,men når de skjer blir tomhylsen liggende feil vei etter utkast..noen som har noen ide om det er noe å gjøre med det??det kan skje på 1 av ca 10 utkast....

 

håper på svar..sånn småfrustrert :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Hei her er et bilde av min Marlin XS7 i 308.

Jeg har kjøpt på en BOyds tommelhullstokk i laminat, og nettop gjenget den.

Nå står det en A-TEC Maxim demper og en leupold.

 

Merker du no forskjell på presisjon med boyds stokken kontra vanlig plaststokk? Og har du beddet stokken eller montert den rett på?

Har samme rifla og vurderer å bestille ny stokk da den plaststokken virker billig å myk.

Ble den mye tyngre?:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...