Jump to content

Jaktpartner Gjøvik er konkurs


polmar

Recommended Posts

Dette er veldig trist. Men slik er handelen blitt. :(

 

Så til alle dere som synest det er greit å handle på nettet. Her er grunnen til at jeg handler lokalt. Koster kansje litt mere, men man har sjappa der fremover.

 

Jaggu godt jeg bor i Arendal

Link to comment
Share on other sites

Var det Svein eller faren det da tro? Begge er hyggelige og erfarne:)

 

Det var neppe faren til Svein (nåværende eier/driver), men trolig Per (tidligere eier/driver/børsemaker)

 

Men butikken og servicen er meget god. Har handlet flere våpen der og bestiller det jeg vil ha av ammunisjon der også.

Butikken er såvidt jeg vet Schoupartner og dette gjenspeiler produktene. Svein taler varmt om Tikka og selger mange slike i løpet av året.

At det i tillegg serveres kaffe i sofaen er ikke noen ulempe med tanke på service og følelsen av trivsel.

Link to comment
Share on other sites

Dette er veldig trist. Men slik er handelen blitt. :(

 

Så til alle dere som synest det er greit å handle på nettet. Her er grunnen til at jeg handler lokalt. Koster kansje litt mere, men man har sjappa der fremover.

 

Jaggu godt jeg bor i Arendal

 

Synes det ikke er noe trist, og jeg kommer til å fortsette å handle på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Det er en stund siden med andre ord:P

 

Ja, det var vel for eit par år sidan, sånn ca. 1992..

(Var ofte på ei hytte på Fefor i den tida, spesielt i påskene, men feira også ei jul der - kjempefin plass, og besøk på Vinstra Våpen var alltid eit høgdepunkt).

Link to comment
Share on other sites

Fefor/Gålå er en grei plass, men er desverre på feil side av kommune grensa.. :twisted:

Ja, men hytta var ein husmannsplass flytta frå Kvam, så då er det vel greitt?..

Sorry, litt off-topic no.

 

Hehe! Jaja! Er sånn "bygdekrangel" mellom kommunene Nord-Fron og Sør-Fron ( hvem er best ).. å siden jeg er fra Kvam må jeg støtte "kvamvèrin" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette er veldig trist. Men slik er handelen blitt. :(

 

Så til alle dere som synest det er greit å handle på nettet. Her er grunnen til at jeg handler lokalt. Koster kansje litt mere, men man har sjappa der fremover.

 

Jaggu godt jeg bor i Arendal

 

Synes det ikke er noe trist, og jeg kommer til å fortsette å handle på nettet.

 

Netthandelen er kommet for å bli, den som drømmer om noe annet, er ikke sanndrømt i alle fall :D

(mange her på Kammeret som ofte hennviser til Hjemmelading.no , kanskje dere skulle slutte med det. . :roll: )

Jeg handler der det der billig og det er hyggelig betjening !

 

PS: Arendal er ikke en god plass å bo :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig triste greier..men gir vel muligheter for andre i distriktet til å overleve en stund i det minste..Er nå våpen å få tak i og utstyr hos Turut Hamar,Fakkelmannen Øyer,Vinstra våpen,jaktpartner Elverum får vel mulig ny eier?Hard bransje,dem selger ikke våpen hver uke,det er det dem har mest fortjeneste på,og kuler:Det handler folk på nettet,derfor ser man nesten aldrig en våpenbutikk som har no særlig med kuleutvalg!Dumt i grunn..Både handlig på nettet,og digre butikker med egen import og følgelig litt lavere priser,har tatt knekken på mange små lokalbutikker,og flere blir det..Tipper innen ti år,så er det max 10 våpenbutikker igjen i landet :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er synd at Gjøvik gikk dukken , jeg har handla flere ganger hos dem og fått meget god service . Hadde mye kontakt han Geir (husker ikke etternavn) som var dyktig i mine øyne og vi hadde flere felles kalibre og diskutere om .

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Trist at våpenbutikker legger ned. Det er ikke like spennende å titte på bilder av våpen som å tukle på dem selv! Var hos Børselars i går, feks, og det er noe helt annet å se selv hva de har enn å zoome inn bilder på nett. Dessverre er det jo lett å legge inn en kjapp bestilling på ting på nettbutikker, og det går i lengden utover det å reise og se i ordentlige butikker. Er jo selv en synder på det området, dessverre.

 

Problemet med å reise fysisk innom en butikk, er at det er litt for lett å kjøpe noe, selv om man ikke trenger det... Klarte jo ikke la være i går heller, og det endte med tennhetteverktøy og avgraderingsverktøy for hylser. Har da klart meg med det jeg har, men... Jeg betalte i det minste et par timelønner for de ansatte, så da har jeg ikke dårlig samvittighet for å ha plaget han selgeren med dumme spørsmål i hvert fall! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jaktpartner Elverum er overtatt av tidligere ansatte, heldigvis er det fremdeles noen ildsjeler igjen.

 

Var innom min egen våpen pusher i dag og bestilte meg både limbsaver og en kikkert, som jeg helt sikkert kunne spart hele 1000.- kr ved og bestille på nett.

 

Men hva gjør vi viss vi sitter igjen med 1-2 butikker, og resten er netthandel. Hva med børsemakere vi presser pris, de må redusere på kvalitet for å tjene penger.

 

Jeg betaler litt ekstra for varen og da beholder jeg forhåpentlig vis både ett sted å ta en kopp kaffe og en prat med kjentfolk.

 

Er fra vestlandet inne i en liten fjord, det var 3 små butikker der, så åpnet det en større butikk 5 mil unna, kundene forsvant, butikkene er borte. Er det så galt da, tja spør de uten bil, tidligere kunne vi gå, sykle eller ta båt.

 

Vi må velge, pris, kvalitet, tilgjengelighet.

Link to comment
Share on other sites

Vinstra våpen med kaffe å prat i sofan med Svein å hunden er bare utrolig trivelig :mrgreen:

Det er noe som betyr mye for oss som kunder :D

Slike butikker er det desverre snart ikke igjen, så ta turen innom å handle hos Svein slik at det er liv laga :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sitter her med Gjøvik Blad fra 19. April. (Ikke 1. April)

 

På side 2 lese jeg overskriften: "Arendalsfirma åpner ny avdeling på Gjøvik"

(Are Venemyr er intervjuet)

Her skriver de at konkurse JaktPartner AS sine gamle lokaler pluss et tilliggende lokale på totalt 320kvm skal bli Jakt og Friluft sin nye avdeling på Gjøvik!!

 

Dette er midt i blinken for oss som bor i Gjøvik/Toten og omegn!

Jeg bor bare 3 km unna:)

 

Tusen takk Venemyr & co!

Link to comment
Share on other sites

Mx sport på Gjøvik skal starte opp med litt våpen veit jeg. Så kommer jo xxl i nærmeste åra. De har vært bla på Lillehammer å sett på akktuelle tomter/lokaler. Men klart, som nevnt tideligere i tråden, store kjeder ødelegger for de små lokale butikkene. Store butikker som xxl og en del nettbutikker tar en stor del av kaka på den biten der. Men jeg vil tro att en del vil overleve på god service og kunnskap om produktene.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer :D:D

Får dere en avdeling av jakt og friluft så skal dere se det ordner seg med tilgang på bra jakt og friluftsutstyr,

til hovedsaklig gode priser.

Har handlet en god del optikk og ammo ol fra jakt og friluft og har alltid vært fornøyd med de.

Venter på at de skal få leveranse fra S&B, da jeg venter på 3 PM2 og 10000 5,56 patroner.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Var innom på jaktpartner Elverum i dag og ble møtt med gitteret nede. På gitteret stod det skrevet at de desverre måtte holde stengt inntil videre på grunn av problemene som Gjøvikavdelingen hadde. De jobbet med å få nytt eierskap på plass og håpet å åpne igjen snart.

 

Vinstra våpen er en trivelig butikk. Hatt mange turer innom der, siden vi har hatt hytte på Gålå siden midten på 80 tallet. Kjøpte mine første Norønna Finnskog bukser der, et par som jeg fortsatt bruker jevnlig 15 år etterpå :) Støtter fullt ut det mange her sier om å holde liv i de lokale butikkene, selv om jeg som de fleste andre lar penga styre hvor jeg handler mer og mer. Store aktører som Jakt og Friluft bidrar også i mine øyne til å dra mange ut i økonomisk uføre grunnet deres størrelse og de innkjøpspriser de klarer å forhandle seg til. De selger for eksempel veldig mye Blaser og kan med sine gode avtaler selge disse ut for mindre enn det for eksempel jaktpartner Elverum fikk de inn for. Da blir det tøft å være liten uten kunder som er villig å betale litt mer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Østlendingen hadde en "notis" den 19. april:

Jakt-konkurs også i Elverum http://www.ostlendingen.no/nyheter/elverum/jakt-konkurs-ogsa-i-elverum-1.6184289

 

93,75 % av aksjene i Jaktpartner Elverum var eid av Gjøvik, så det er vel kanskje ikke så rart...

Det står også i artikkelen at bl.a. Jakt & friluft har sniffet på varelager og lokale.

Vi kan jo håpe! :)

Link to comment
Share on other sites

Synd det ikke blir fortsatt drift på Elverum da. Trivelig plass og trivelige folk der.

 

Ellers synes jeg det må tas et dugnadsarbeid og flytte Gjøvik til rette siden av Mjøsa, slik at vi hedmarkinger slipper å reise heeeelt dit for å fikle på børser og utstyr når J&F kommer dit! På den annen side, det holder jo med butikken egentlig... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Av kenneth sjøl, sendte han ei mld pga jeg bestilte noen patroner som kunn blir produsert i år å kanskje alldri mere så jeg ble litt stressa gudsjelov så så hang det lapp med nr hans, så jeg sendte en sms å fikk hyggelig mld tilbake. Håper virkelig dem får til detta :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...