Jump to content

Hunden til naboen gjør ifra seg hos meg


Sir

Recommended Posts

Har i lengre tid funnet igjen beviser for at bikkja til naboen er innom trappa mi og gjør ifra seg, jeg har ytret min mening om den saken, men gjøken gjør ingenting med det. Hva faen gjør en med slikt som ikke setter meg i konflikt med loven ?

Møkka kaster jeg bare over til han, snart vil jo møkka slutte og fryse, slik at den vil bli godt synlig på bilen... Saken er at jeg ikke kan sette igjen noe ute lenger, dette er en uønsket situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Det må da kunne løses på en fornuftig måte uten at bikkja voldes noen skade. Den har jo bare funnet seg en trygg plass for å utføre et nødvendig ærend. At eieren ikke tar tak i dette er jo ikke særlig hyggelig, men skittkasting - i ordets rette betydning - kan jo utarte seg til en åpen krig med konvensjonelle våpen.

 

Kanskje litt eddik på trappa er nok til at hunden finner seg en annen plass å utføre ærendet sitt på? Det går ikke lange tida før de begynner å skite på neste nabos trapp...

 

Eventuelt kan du jo gjøre en sport ut av det her. Se linken, denne lar seg raskt bygge, og vil kunne sende uønskede pakker omentrent dit du vil.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Trebuchet

 

Vi leser vel i dagbladet om deg om et par ukers tid?

Link to comment
Share on other sites

Webkamera med lagring av video. Hvis du kan bevise hvilken hund det er, og hva den gjør, så kan du kreve at hundeeieren rydder opp. Hundeeier er alltid ansvarlig for hundens handlinger. Jeg bruker webkamera på min egen hund inne i leiligheta på dagtid. Med dette systemet http://skjm.com/icam/support.php" target="_blank og en iphone. Ellers kan et billig viltkamera gjøra nytta.

Det hender ikke du glemmer igjen en kartong sure pølser på trappa da? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hva jeg har lyst til og hva jeg kommer til og gjøre er 2 forskjellige ting, men jeg har ikke noen planer om og holde på meg på godfot med en gjøk som ikke kan folkeskikk. Alle tips som har med lovlige pek og gjøre er velkommen som forslag. (Jeg er venn med hunden, vi er på hils)

Link to comment
Share on other sites

Legg bæsjen i en papirpose. Legg posen på trappa til naboen. Sett fyr på posen. Ring på. Sitt i buskene og se på når han tråkker på posen for å slukke flammene.

 

Tror nok det hjelper viss du får satt strøm på hunden også. De fleste bøndene bruker ikke elektriske gjærder på denne tiden av året. Viss du har kontakt med en bonde kan du spørre om å få låne et.

Link to comment
Share on other sites

Skriv ut følgende side og gi den til eier. Gi ham noen tanker om hvordan en slik opplevelse vil påvirke nervene til bikkja.

 

Edit: Jeg vil bare presisere at jeg ikke oppfordrer noen til å bruke slikt på hunden, tanken er å få eier til å tenke litt gjennom ting. Det er alltid eier som er ansvarlig for hundens oppførsel, så om noe ville jeg festet et slikt strømgjerde til bilen hans :twisted:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ideen er jo bra, men må nok løfte meg litt over gjøken. Jeg informerte om at jeg var lei av og finne hans møkk på min trapp, jeg tok med i samme åndedrag at jeg kom til og levere bikkja over til lensmannen om den gikk løs på tomta her igjen. Så fortalte jeg at han gjerne fikk bli sint, men jeg ba han om og tenke seg godt om før han svarte. Han har ikke svart enda, skal bli spennende og se om han hilser til uka.

Link to comment
Share on other sites

Men kjære vakre vene...løsningen ligger jo klart i dagen, selv om den helst bør utføres på nattetid.

 

Du går over til naboen og driter på plenen hans, ganske enkelt. :twisted:

 

Har du sett for mye på filmen " Me, myself, and Irene" :D Den beste filmen Jim Carrey har gjort i mine øyne :D

Han gjør nettopp det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

For noen år siden bodde jeg ett annet sted, der en i nabo gata hadde en border collie som hadde det med å komme til akkurat min lille plenflekk og bruke den som toalett. Den hadde det også med å kjefte (gjø) på ungene mine når de ville leke ute på plenen. Snakk med naboene hjalp ingen ting. Det var ikke ett problem for dem. De bare bikket på døra om morran og slapp hunden ut , og åpnet for den igjen senere når den stod utenfor og var sulten. Det utviklet seg absolutt til en ampert forhold mellom oss. Jeg begynte med å samle opp dritten i en sekk og legge den på trappa deres. Jeg tror i bunn og grunn at de syntes det var pent gjort av meg. En praktisk ordning for å si de slik.Så begynte jeg å ringe på døra før jeg gikk på jobb om morran, der jeg stod med drittsekken. Jeg begynte på jobb kl.0700 og hadde en time å kjøre...

Jeg forstod etter hvert at de syntes det var plagsomt. Jeg fanget også hunden ett par ganger og tjoret den til en lyktestolpe i gata deres, der den ble stående og gjø søndag morra til irritasjon for alle de nærmeste naboene deres, og sikkert for dem selv også.

End of story ble at til slutt så jeg faktisk kjerringa på morra runden med bikkja i bånd, slik normale hundefolk gjør...

Link to comment
Share on other sites

Har et lignende problem selv.

 

hunden til naboen blir sluppet løs og går rundt på lekeplassen uten tilsyn i lengre perioder (opptil 1time er ikke uvanlig), hunden er forsåvidt snill og barnevennlig, men eieren(e) ble regelrett forbannet på meg når jeg endag holdt på å kjøre på hunden som kom løpende ut fra under en hekk rett forran bilen min. Ble truet med politianmeldelse og vetrinær/erstattning om jeg ikke var mer forsiktig i fremtiden (eieren hadde tilfeldigvis sett dette ifra kjøkkenvinduet).

 

I min kommune er det utvidet båndtvang året rundt men selv utenfor en båndtvang periode skal vell ikke hunder slippes løs uten tilsyn (jeg betrakter ikke å kikke ut vinduet hvert 10minutt for å følge med hva hunden driver med som "tilsyn")

 

Men hva om jeg hadde kjørt på hunden? kunne eier gjøre alvor på trusslene?

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ditt på det trygge ruger13

 

Jeg siterer hundlovens § 4;

 

"§ 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs

 

Hunder kan være løse bare når de

 

a) blir fulgt og kontrollert på aktsom måte, eller

b) er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel.

 

Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll.

 

Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel.

 

Hundeholderen skal vise særlig aktsomhet der det er barn, for å hindre slik kontakt mellom hund og barn som barnet eller voksne som følger barnet, ikke inviterer til, og for å forebygge at barn blir skremt. Om nødvendig skal hunden bli satt i bånd eller holdt tett inntil hundeholderen.

 

Hunder skal alltid holdes under slikt tilsyn at de så vidt mulig hindres i å drive eller forfølge vilt, jf. likevel § 9 tredje ledd. "

 

En kan vel ikke kalle det tilstrekkelig ettersyn å kikke ut av vindu ved ujevne mellomrom.. Dessuten skal ikke en hund gå løs på en lekeplass uten skikkelig tilsyn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet hva jeg hadde gjort, jeg hadde gått bort på trappa til naboen og driti! Neida jeg hadde rett og slett funnet en løsning på og lagd en "lydfelle" så når kjøtern hopper opp på trappa de så kliner du til med en høy grufull lyd som gjør biskja til nervevrak! Så etter 2-3 ganger kommer den aldri til og våge seg trappa igjen!

 

En annen ting som funker er ta tak i biskja neste gang, ta deg en laaaaaaaaang kjøre tur til en kennel langt unna og sett den igjen der. Spesielt midt i bånntvangen. Først må eieren betale en sur bot pluss en enda surere kjøretur.Det gidder ikke eieren mange gangene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...