Jump to content

Blaser Tactical 2


ulv

Recommended Posts

Etter å ha prøvd å oppdrive en Blaser Tactical 2 over disk her til lands så har jeg endelig fått det til. Måtte kontakte Blaser i Tyskland for at ting skulle ordne seg..

 

Har vert i kontakt m flere Blaser forhandlere og ingen kunne hjelpe. Var så i dialog med Norma. Norma var ikke så interessert i å prøve å hjelpe meg før jeg tok kontakt med Blaser i Tyskland,som igjen kontaktet Norma. Da fikk pipen hos Norma en annen lyd!

 

Så nå skal jeg inn i løpet av uken og bestille min kommende Blaser Tactical 2 i 338.Lapua Magnum med ekstra løp,bolthode og magasin i 308.Win.

 

5mnd leverings tid da men..den som venter på noe godt.. :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fått endelig pris enda men ender vel opp på 60 tallet en plass håper jeg..jævlig dyrt iforhold til å hente ifra Statene.Ca 20lapper å spare på det, men vil helst handle over disk her hjemme med tanke på garantier og evt reklamasjon service etc..

 

Veil priser ifra norma: T2 338LM m brems ,to fot ,mono pod/tail spade, 53777kr

Ekstra 308WIN løp m sluttstykke hode,magasin 18196kr

Link to comment
Share on other sites

Den på J&F er min "gamle", helt strøken og kan anbefales. Det etterfølgende er ment som gode råd:

Dersom du er mottagelige for gode råd, kjøper du den LRS 2'en som J&F har. Det er kun en vesentlig forskjell på denne og en TAC2, og det er at du ikke får LRS'en i 338. I LRS2 kan du i tillegg bruke alle R93 løpene og dersom jeg ikke husker helt feil så får du fluta LRS2 løp i 300WM? Sjekk prisen på 338LM hylser om du ikke alt har gjort det? Og hvorfor legge så mye penger i det når du alikevel kommer til å skyte mesteparten av skuddene med 308W løpet ditt, som du også får til en LRS 2?

Den børsa du må betale 53 000 + løp 18000 for, har falt 50% i verdi før du kommer ut fra butikken, på grunn av forhandleravanse og begrensede aktuelle kjøpere på bruktmarkedet. Dette har jeg smertelig erfart nå nylig, i forbindelse med forsøk på salg, som endte med et innbytte. Selv om jeg kjøpte brukt, tapte jeg ca kr 15000, dvs ca kr 1000 pr mnd jeg hadde den. :D

Når det er sagt, så er det et utrolig stilig, presist og facinerende våpen. Med fantastisk presisjon. Og j a, jeg vet at det er forskjell på de to, har tross alt eid en av de :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den på J&F er min "gamle", helt strøken og kan anbefales. Det etterfølgende er ment som gode råd:

Dersom du er mottagelige for gode råd, kjøper du den LRS 2'en som J&F har. Det er kun en vesentlig forskjell på denne og en TAC2, og det er at du ikke får LRS'en i 338. I LRS2 kan du i tillegg bruke alle R93 løpene og dersom jeg ikke husker helt feil så får du fluta LRS2 løp i 300WM? Sjekk prisen på 338LM hylser om du ikke alt har gjort det? Og hvorfor legge så mye penger i det når du alikevel kommer til å skyte mesteparten av skuddene med 308W løpet ditt, som du også får til en LRS 2?

Den børsa du må betale 53 000 + løp 18000 for, har falt 50% i verdi før du kommer ut fra butikken, på grunn av forhandleravanse og begrensede aktuelle kjøpere på bruktmarkedet. Dette har jeg smertelig erfart nå nylig, i forbindelse med forsøk på salg, som endte med et innbytte. Selv om jeg kjøpte brukt, tapte jeg ca kr 15000, dvs ca kr 1000 pr mnd jeg hadde den. :D

Når det er sagt, så er det et utrolig stilig, presist og facinerende våpen. Med fantastisk presisjon. Og j a, jeg vet at det er forskjell på de to, har tross alt eid en av de :D

 

Joda har vurdert Lrs 2 i 308. men når jeg først skal invistere så gjør jeg det skikkelig..tenker ikke på tap. er 338lm jeg var ute etter i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Som første eier (før skinner) av Lrs`en som står hos Jakt & Friluft mener også jeg bestemt at Lrs`en er et bedre valg enn Tactical`en mht. kaliber.

 

Når jeg solgte Lrs`en mente jeg å bytte den med en Tactical - men har nå kjøpt tilbake "min egen" rifle fra J & F :lol:

Har falt ned på at det er mest fornuftig tross en god porsjon ufornuft :D

 

Og til dere som vurderer Lrs`en til langholdsrigg; løp og kjøp (og vent en stund...) - knallrifle !

Link to comment
Share on other sites

Skal si denne tråden utløste en haug med kvinnespørsmål he he he Hva skal du med det... så ufornuftig.... osv osv Herregud!!! :mrgreen: Det fine med dette forumet er jo nettopp å unngå disse kommentarene - vil jeg ha de diskuterer jeg riflekjøp med min bedre halvdel istedet..... :wink:

 

 

Jeg sier bare kjør på!!! Gleder meg til å se en Tactical 2 her på berget!

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på LRS2 og Tactical2 - sistnevnte er dimensjonert for 338LM
Her må jeg arrestere deg. LRS 2 ble levert i 338LM omtrent frem til Tactical 2 kom. Men du har rett i at du ikke får tak i nye LRS 2 i 338LM lenger med mindre det er en eller annen forhandler som har en stuet vekk en nedstøvet i et hjørne.

Ellers slutter jeg meg til de som gratulerer med en utrolig flott rifle. De 5 månedene jeg måtte vente på LRS 2'en var vel verdt det.

Link to comment
Share on other sites

Da er børse bestillt! 8) Så nå er det bare å smøre seg m tolmodighet!Må si jeg gleder meg en smule..

 

Herligheten endte opp på 60 lapper..

 

Har ikke bestemt meg for optikk enda men det har jeg jo noen mnd til å bli enig med meg selv om..Skulle hatt noe universalt.Toppjakt,hjortejakt,seljakt,skummringsjakt og langholds skyting.

 

Evt en til hvert løp. Har en ok Chales 3-12x56 som er god til jakt samt en burris eliminator som er helt grei til praktisk jakt. Så evt en litt heftigere til langhold med mil-dot.Får se...Må ha noe skikkelig til en sånn børse.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle svare litt påtiltale og tips her..

 

Ja jeg kunne kjøpt meg en lrs2 i 308 og feks en Rem 700 MLR i 338. og noe optikk for samme sum som T2en..

 

Vel jeg har en Mauser som jeg har lurt på å oppgradere,sikring,pipe,avtrekk etc..men den funker uten disse oppgraderingene og den vil forrsatt vere en gammel mauser med disse tingene. Når jeg satt å regnet på dette,sammt at jeg allikavel ville ha en ny børse så var ikke avgjørelsen om å heller bruke penger på en skikkelig sak m løps bytte muligheter vanskelig.

 

Så lenge på Lrs2 men ville ha 338n. Så da er ikke Tac 2 noe vanskelig valg da jeg får alt i den pakken. Ja jeg må grave dypt i lommeboken for å si det sånn men ser på det som en engangs innvistering.

 

Ang verdi tap så tenker jeg aldri på sånt fordi jeg meget sjeldent selger ting videre..

 

 

Takker forøvrig for oppmerksomheten!

Link to comment
Share on other sites

Grattis igjen :wink: syns ikke 60K ble så galt med ekstra kaliber!

 

Det finnes et hav av muligheter når det gjelder kikkerter, men skal du ha noe i stil til børsa ville jeg vurdert en PM2 3-20, som blir leveringsklar nå på vårparten...

 

Hvilke kikkert er det?Police marksman?

Link to comment
Share on other sites

Var litt kjapp i avtrekkeren der gitt..hehe..tidlig på dagen..

 

Har funnet den kikkerten i Usa til 3300dollar. Er ikke noe å hente på å kjøpe der ifra i allefall..hørte m j&f. I følge de kommer den ikke i hyllene før på sen sommeren..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg fått fingra litt på en Blaser Tactical 2 som antagligvis er en av de eneste i landet enda.

Jakt og Friluft i Volda har denne børsa inne i 338 LM til ca 40K.

 

Veldig dårlige mobilbilder siden jeg plutselig ble så skjelven i hendene 8)

IMAG0111.jpgIMAG0113.jpg

 

Reagerte litt på at pistolgrepet er såpass tynt som det er, men det knekker nok ikke på første skuddet :mrgreen:

 

IMAG0110.jpg

IMAG0112.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikke over det, men jeg tror ikke den passer for links.

Viss du ser på plata under pistolgrepet så har den en bra "anleggsflate" på høyre side, mens på venstre er der bare en liten kant.

 

en får jo links sluttstykke..

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om man kan løsne den plata under pistolgrepet og flytte den over mot venstre.

Mener å huske at det sitter en skrue under grepet.

Da trenger man bare ett links sluttstykke.

 

Stokken i seg selv er lik fra begge sider.

 

Ring Norma og spør etter Kai, han kan gi deg svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Vel får oppdatere litt her siden tiden for levering av børsa er her. Ble lovet den innen 10.07.11. Men ingen ting enda :evil: . De venter visst på 308 pipa. Tok visst 2 uker + 3-4 uker for eksport tillatelse..ting tar tid! Norma ville ikke love noen dato men august-september.. :(

 

Fikk tilbud om å kjøpe den ribba Tac2 som er omtalt her i tråden til redusert pris hos min forhandler, for så å flytte alle eksta deler over når den andre kommer, men jeg vill heller vente til børsa kommer komplett.

 

Som plaster på såret for utvidet vente tid fikk jeg låne min forhandlers private ny innbrekkte Sako Trg 42 338lm i sommer. :D Snakker meg om! Kjekk fyr! Får i allefall smelle litt i sommer...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Endelig!6mnd vente tid er over! Norma nissen har vert på besøk hos min lokale forhandler med den nye T2n. Synd jeg er på reisejobb og ikke får hentet den før på fredag.. :( med du hendelse jeg ser frem til helgen!

Link to comment
Share on other sites

Kan absolutt anbefale denne rifla. Prøvde ei slik ei for noen uker siden på en bane. Skjøt 5 skudd uten å sjekke anviseren, trodde først jeg hadde bommet med alle. Men det viste seg at alle satt MIDT i blinken :P Dette var forøvrig uten to-foten.

 

Var i kaliber .338

 

Eneste grunnen til at jeg ikke vil kjøpe denne rifla er at jeg ikke kan bruke 50K på noe sånt ^^

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er børsa innbrekkt og innskutt. Testet i dag forskjellige ladninger med forskjellige krutt typer. Brukte 250grs og 300grs scenar med følgende krutt typer. h-1000,N165,N560 0g N570. Ladningene med N165 0g N560 ga hull i hull på 200meter.De øvrige spredde noe mere.

 

Må si meg kjempe fornøyd med børsa hva presisjon angår samt at den kan tillpasses helt 100%.

 

Gleder meg til å fin tune god ladningene og få testet på laaang hold.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...