Jump to content

pent hjortehode


donner

Recommended Posts

:mrgreen: Øra på denne er 100% kopier av originale hjorteører så hvordan de kan være for spisse forstår jeg ikke :wink:ser for mange utstoppa hjort med runde ører noe som ikke finnes i virkligheten! :wink: her støpes det ører etter orginalørene hver gang.og legg merke til at dette er ei hjort med tidlig høst pels og ikke en fra seinhøstes med masse hår/ull i og rundt øra noe som gjør at de ser større ut!!
Link to comment
Share on other sites

Tja. Jeg driver med hjorteoppdrett og er nærmere hjort enn de fleste. Kan med ett øye igjen se at denne hjorten ikke er levende! Men det er vel ikke mulig å stoppe ut en levende hjort?

 

Forøvrig tror jeg at denne (eller "faren") til denne har vunnet en eller annen pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Hadde ikke vært meg i mot med et skikkelig eksemplar av kronhjort på veggen... jeg får nøye meg med bamsefar ;)

 

Jeg liker dem også helst med mer pels enn dette - men hver sin smak. Nice work.

 

... og nå har jeg faktisk fått meg en fin bukk på veggen!! Og denne ser faen meg levende ut ;)

 

Kronhjort-Helga--Mari-Tessem-2014_zpse3f92769.jpg

Link to comment
Share on other sites

Flotte hjorter begge to ! Misunnelig som bare det. Den jeg har ser spinkel ut i forhold. Måtte høvle av mannekengen mye for å få skinnet til å rekke rundt halsen. Men slik er det av og til, noen har slankere hals enn andre og man kan ikke trylle. Eneste lille minus med Helgas er den blanke bakplata. Personlig liker jeg ikke skjold på baksida, men det er min personlige mening og den skal dere bare se bort fra :lol:

Har i det siste begynt å lage biotop arrangement ved siden av bogmontasjene og det bringer liv til montasjen. Er litt arbeidskrevende, men har fått fine tilbakemeldinger

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Øra på denne er 100% kopier av originale hjorteører så hvordan de kan være for spisse forstår jeg ikke :wink:ser for mange utstoppa hjort med runde ører noe som ikke finnes i virkligheten! :wink: her støpes det ører etter orginalørene hver gang.og legg merke til at dette er ei hjort med tidlig høst pels og ikke en fra seinhøstes med masse hår/ull i og rundt øra noe som gjør at de ser større ut!!

 

 

Men geviret ser ikke ekte ut 8)

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

jaha hva er galt med geviret da ?Broderen skjøt denne bukken i Danmark så det er 100% ekte både form og farge ingenting er gjort med det! :roll:

 

Det er antakelig ikke noe galt med verken hjorten eller geviret, men hører de sammen? Nå skal det i all rettferdighets navn legges til at jeg aldri har sett en lys levende dansk hjortebukk. Da går det iallefall an å se forskjell på dansk og norsk hjort. Danskene er større i hode i forhold til geviret enn de norske. Kan det være en riktig observasjon?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...