Jump to content

223 til rype og rev.


kjhl

Recommended Posts

Hei.

 

Vurderer å kjøpe meg Rifle til rypejakta. Dette må være en rifle som kan pakkes i sekken, med lyddemper og kikkertsikte. Har lest og sett over hele forumet, men finner ingen som passer mitt eksempel. Prisen bør ligge fra 6000 til 10000, iaf ikke over 10k. Håper noen som har erfaringer er villig til å dele den med meg. :wink:

 

 

PS: Skulle helst hatt denne ganske så kjapt, er en del rever som lusker rundt hushjørnet. :P

Link to comment
Share on other sites

Er ute etter en knekkrifle som jeg kan ta med meg i sekken på rypejakt. Kikkert og lyddemper må også være med, siden jeg kan skyte rev fra soveromsvinduet(ikke særlig populært til samboeren). Helst skulle jeg fått en samlet pris på dette, bør ikke overstige 10k.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Den finnes men ikke til den prisen du ønsker.

Mye omtalt på forumet er den og, Blaser K95.

Ellers er vel TC Encore det nærmeste du kommer, fin den og, men holdes sammen av bolter som må inn og ut hver gang du har tatt den fra hverandre.

 

http://www.tcarms.com/firearms/encore.php

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=714

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Då har du den nevnte Blaser'n og andre i den prisklassen.

 

So har du Star'n. Den kosta vel 1900,- ny, so då har du masse å gå på til kikkert, tofot og dempar. Veit om fleire som har tatt utgangspunkt i denne børsa til rype-rifle.

 

Ellers fins det sikkert eit og anna på bruktmarknaden som kan byggast på. Veit Brno hadde ein "kombi" ein gang. Der du kunne bytte mellom enkelskots rifleløp og hagleløp.

Link to comment
Share on other sites

Er ute etter en knekkrifle som jeg kan ta med meg i sekken på rypejakt. Kikkert og lyddemper må også være med, siden jeg kan skyte rev fra soveromsvinduet(ikke særlig populært til samboeren). Helst skulle jeg fått en samlet pris på dette, bør ikke overstige 10k.

 

mvh

 

Sist noen skjøt noe som helst fra soveromsvinduet(iallefall offentlig kjent) endte det vel med inndragelser av våpen og anmeldelse. Var vel forøvrig predikanten som tidligere var gift med en svensk grand prix artist som stod for "bragden"

Link to comment
Share on other sites

Eg har hatt ei Star Baikal IJ-18 i .223. og eg gjenga den for demper, fin og snerten rifle å ha med seg i sekken på tur og jakt. Det ei grei rifle med ganske god presisjon i faktisk, sjølv om den ikkje akkuat er så veldig estetisk og vakker.

 

Mitt tips, kjøp deg ei sånn rifle, spander på et par tusenlapper i ein god avtrekksjobb ( det er eit tungt hagleavtrekk på den ) og gjenging til lyddemper. Kjøp deg ein lett teleskopdemper, og eit lett og bra kikkertsikte, så får du deg ei grei rifle å ta med på turen. Du vil nok aldri få alt av penger igjen den dagen du skal selge den, men moro koster.. Optikken og demperen kan du alltids ta med deg på neste rifle. Lykke til i valget. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...