Jump to content

Winge Våpen hever lista


Think!

Recommended Posts

For orden skyld, jeg jobber ikke for Winge våpen eller er sponset på noen som helst måte.

 

Men jeg våknet kl 03.55, så etter dusj og frokost ble det surfing på div norske våpebutikker. Det kan sies mye om manglene på web sidene til norske våpenbutikker men nå har winge våpen hevet lista. De har åpnet egen Youtube canal med egenproduserte filmer. Nå kan vi titte på Rino hver dag om vi vil.

Link to comment
Share on other sites

Det er et gjennomgående problem i bransjen, de prioriterer folket i butikken. Lettere å selge til folk i butikken enn i telefon/internett. Men god internett side er alfa og omega for at folk skal bli mere interessert å dermed ta kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bra de er å se noe sted da, for de tar jo pokker ikke telefonen!

 

De svarer ikke på mail heller. Jeg syns Winge har tapt seg stort på service! Merkelig å ha en lang mailkorrespondanse med bestilling og så blir det plutselig helt stille fra Winge sin side når man spør hvordan det går med bestillingen. Dette gjelder T/C produkter. :roll: Nei, da benytter jeg heller andre butikker

Link to comment
Share on other sites

Sånn som beskrevet her er de fleste større jakt/nettbutikker idag desverre. Umulig å komme i kontakt med. Erfaringsmessig, så er det noen få ansatte som har mer enn nok bare med å drive butikkutsalget, og ta seg av kundene der. Ta telefonen eller svare på mail har de forståelig ikke tid til. De som eier butikken, ser at butikkdelen bærer seg bra, og klager ikke da. Ikke vet de at det er/kan være en "storm" på telefonen/mail av kunder som vil handle med dem. Rart?, for dette er jo et luksus problem, at kundene står i kø, og telefonlinja nesten tar fyr.

 

En annen ting, som kan være et problem for disse butikkdriverene, er kanskje å få tak i nok personell i disse dager?. Jeg har akkurat sendt en mail til Winge jeg, så når jeg leser dette, venter jeg vel ikke kanskje å få svar. Litt dumt at det skal være sånn, for det er på nett jeg og de fleste andre er idag i 2010.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Jeg har til dags dato ikke hatt noen problemer med å få kontakt med noen forhandler på tlf, via mail eller nettbutikker i det hele tatt. Har handla både våpen, deler, skyte og laderelaterte ting og jaktrelaterte saker på denne måten i mange år og er godt fornøyd med de fleste.

Link to comment
Share on other sites

Hvor handler du hen da?. Det kan være noe med at når jeg har tid til å ringe på ettermiddagen, så er det når ALLE ringer, og butikken er stappfull av folk?. Mail er det nesten ingen som svarer på enten det er offentlige instanser eller ellers i næringslivet, så det er igrunnen greitt.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring:

Mail funker bra, får som oftest svar fra de fleste bytikker.

Nettbutikk funker bra (for de fleste, har hatt et tilfelle der det etter 1 mnd kom mail om at varen var utsolgt.)

Tlf er til tider vanskelig å komme i gjennom på (for flere butikker jeg har prøvd, så jeg bynte sende mail isteden)

 

NB:disse erfaringene mine gjelder ikke winge, men erfaringer jeg har ang butikker generelt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har vært innom både nettbutikken og den fysiske noen ganger. Førstnevnte er sjelen oppdatert, mens selve butikken er trivelig å stikke innom med mye snacks i hyllene. Når man bor for langt unna for en tilfeldig drop inn (noe de fleste tross alt gjør) er det jo greiere å handle over nett, så kanskje de heller skulle brukt tiden på å oppdatere beholdning på nettet samt svare på telefon/e-post henvendelser, i stedet for å mekke filmer til You Tube? Dette handler kanskje mer om hva vi synes er gøy å drive med enn om hva som er mest matnyttig?

Link to comment
Share on other sites

Må jo påpeke at jeg har mye kontakt med mange av de største, og har ALDRI problemer med å komme i kontakt med hverken Landrø eller J&F hverken på telefon eller mail. Det hender jeg må prøve to-tre ganger, men det oppleves ikke som problematisk.

 

Hos Winge er det ikke uvanlig å sitte i telefonkø i to-tre evigheter, for så å bli møtt med opptattsignal til slutt. Dette skjer langt oftere en at man faktisk får snakke med noen. Når man så får lagt inn bestillinga si, og den ikke ankommer, og må purre eller ønsker å sjekke status er det samme h*lvettet om igjen. Jeg har til nå brukt omtrent en hel arbeidsdag, spredd over ett kvartal, på å få bestilt ei ny tønne til revolveren min, som jeg fikk bekreftet fantes på lager første gang jeg oppnådde kontakt. Den har fremdeles ikke ankommet, på tross av både mail og telefoniske henvendelser.

 

Dette er ikke travelhet, det er reinspikka kundeforakt!

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Ut fra egne erfaringer så er 98 % av telefonene spørsmål om info som ikke står på Web-siden evt kontrollere at det som står på Web-siden er korrekt (er våpnet/delen på lager eller er det ventetid. Ofte er det ikke samsvar mellom Web-side og faktiske forhold). Altså munner det ut i mangelfull Web-side.

 

Men om en ser det fra andre siden må det fortone seg som 98 % telefonene er "rør og dumme spørsmål" som ikke gir penger i kassa direkte. Det er klart de prioriterer kunder i butikken fremfor sile ut 2 % "nyttige" telefoner. Mail er jo litt greiere å sile ut og bør prioriteres synes nå jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Hei Dagfinn føler at dette er et personangrep på meg, og jeg fikk spørsmål av sjefen min hvorfor dette kommer ut på kammeret.

Det ble litt vel mye her Dafinn, etter det jeg husker spurte du meg om vi hadde tønne på lager og det sa jeg at jeg hadde (ja for en stund tilbake) og du lurte på om jeg kunne gi deg en god pris på.

 

Jeg er ganske sikker på at du skulle sjekke om du hadde bevilgning eller mulighet og ta den igjennom en (kan være jeg som har missforstått) så jeg har lagt tønnen på pulten min og der har den ligget i vente på svar.

Når det gjelder at vi ikke tar telefonen kan det hende det at det tar tid før folk kommer igjennom, vi har faktisk mange kunder som både ringer og vi har faktisk også kunder i butikken og tro meg, vi prøver og ta alle telefoner vi kan, for vi ønsker å svare kunden(e).

 

Du har telefon nr til Winge Våpen, mitt dirrekte nummer, og mitt mobil nummer, jeg kan ikke se ett ubesvart nr på min mobil fra deg, eller en tekst melding.

Vil fortsatt si at du er en kammerat, men prøv og ring meg på mobilen og hvis jeg ikke tar den send meg en SMS så kontakter jeg deg.

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Rino, dette var ikke ment som personangrep - men som en klar og tydelig frustrasjon over hvor sinsykt mye tid jeg har brukt på å komme gjennom på telefon til dere de få gangene jeg har hatt behov for det. Det er kapasiteten på telefonsystemet - det at man venter i en evighet i kø, for så å bli kastet ut i opptattsignal over halvparten av forsøkene - som er hovedproblemet mitt.

 

Saken med revolvertønna, og hvorfor det ikke har ordna seg, er en diskusjon vi godt kan ta utenfor kammeret da den ikke har noe her å gjøre. Men jeg vil legge til at jeg har tatt opp med nevnte sjef at tilgjengelighet er ett stort problem av ovennevnte grunner flere ganger.

 

Dere som jobber der er hyggelige, kunnskapsrike og hjelpsomme, det hjelper meg bare så lite når jeg ikke klarer å få tak i dere.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Dette føler jeg at jeg må svare på.

Jeg må si meg veldig(!) fornøyd med servicen jeg har opplevd fra Winge.

Min personlige erfaring er at de er en klasse for seg selv med å svare på telefon og e-post.

 

Jeg oppfordrer alle forumets medlemmer til å bruke mindre uavhengige sport- og utstyrsleverandører fremfor å spare noen få kroner på å handle i kjedebutikker der det står en kvisete 17-åring uten noen form for kunnskap.

Selv handler jeg heller på Oslo sportslager og Winge enn å spare noen hundrelapper på å handle på f.eks. XXL.

 

(Og jeg har absolutt ingen relasjon til noen butikker, kjeder eller leverandører)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ALDRI MER handle noe fra Winge!!

 

For 3 1/2 mnd sendte jeg inn en bestilling til Pedersen Vaapenlager og winge samtidig. på alle varene stod det at de var inne på lager, varene mine fra Pedersen fikk jeg etter 5 dager, De fra winge skal forhåpentligvis hentes på posten imorgen... det har vært mye frem og tilbake med winge, jg har ringt, det har gått 5min , 10 min, noen ganger svarer de, andre ikke. mail føler jeg var en like sikker kommunikasjon som å sette alle sparepenga på at brann skal vinne en fotballkamp. Manger timer og dager med frustrasjon og energi brukt opp på en enkel bestilling. De påstod også at de ikke lenger fikk tak i den ene varen jeg bestilte, men når jeg snakka med den aktuelle produsenten av varen hadde ikke de mottatt en henvendelse/bestilling på varen engang, for den er fremdeles i produksjon.

 

Det er noen få der som gjør jobben sin bedre enn andre og takk gud for det, men dette skal ikke gå ann!

 

Oppgitt og aaaaarrrrghhh

Link to comment
Share on other sites

kan ikke si jeg er enig med at Winge våpen er så vanskelig og få tak i, har selv opplevd og ikke kommet gjennom men det er forståelig etter som jeg neppe er den eneste som prøver å ringe. har prøvd igjen litt senere og kommet gjennom.

ting jeg bestiller bestiller jeg fra Winge våpen, det gjelder både våpen og annet jakt utstyr. det jeg har tid til å bestille har jeg også tid til å måtte ringe etter både 1 og 2 ganger. og i verste fall kanskje jeg må vente til neste dag som jeg ikke har opplevd hos Winge men har opplevd det til mange andre. har man det så travelt med å få varene må man heller kjøpe de lokalt!

winge våpen syns jeg er topp! og har all forståelse for at de ikke alltid kan nås på tlf. til og med om man ringer banken tar det år og dag å komme gjennom! winge tar i det minste telefonen om man prøver et par ganger :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...