Jump to content

gummikule til hevarm?


Kammerherren

Recommended Posts

jakt og friluft vet jeg har, har selv 2 stk derrifra. Genialt igrunn :)

Personlig føler jeg det er til stor fordel vs stålkula som er orginalt på de våpna jeg har det på.

Man får mere friksjon mot huden det vil si bedre grep. Og det føles varmere med gummi fremfor stål.

Link to comment
Share on other sites

jaktpartner på gjøvik har vet jeg.rundt en hundrings. og så klart bedre og få tak i hevarmen med gummi på.spesielt bra der du har en hevarm som på remington synes jeg,da fisker du den lettere og kjappere opp. :idea: stygt og stygt så klar på et veldig klassisk våpen så kan jeg si meg enig

Link to comment
Share on other sites

jakt og friluft vet jeg har, har selv 2 stk derrifra. Genialt igrunn :)

Personlig føler jeg det er til stor fordel vs stålkula som er orginalt på de våpna jeg har det på.

Man får mere friksjon mot huden det vil si bedre grep. Og det føles varmere med gummi fremfor stål.

 

:shock::shock::shock: HVILKE gummi snakker du om her, fikk plutselig litt feile assosiasjoner

:lol::wink:

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
OK. Men jeg synes det ser ille ut :twisted:

 

Mulig det, men den har ganske stor praktisk betydning særlig ved hurtigskyting da du får bedre grep på hevarmen. Har altid hatt det på mine konkuransevåpen, helt siden kragens dager.

Link to comment
Share on other sites

Takk folkens, jeg har fått svar på det jeg lurte på! :lol:

 

Når det gjelder bruk finnes det ingen tvil om at det er lettere å ta ladegrep med denne påmontert, men jeg er enig i at den ikke hører hjemme på et klassisk jaktgevær, men de fleste jaktvåpen i dag er ikke så klassiske uansett..... Jeg har bare en som aldri skal få dette påmontert.

Link to comment
Share on other sites

Passer disse til spade hevarmen til sauer 202 ?

 

Ja skal gå greit det, sente ei kule til en kompis med smørspade. den funka greit den.

Helt til han mista hele sluttstykket.

Hvis kula ikke sitter helt tight, så kan du legge en strikk i kula før du monterer den.

Link to comment
Share on other sites

Passer disse til spade hevarmen til sauer 202 ?

 

En kammerat av meg har, god erfaring med å sette på "gummikule" på smørspaden.

Får et mye bedre ladegrep med gummikulen, en med smørspaden.

Fårstår ikke hvorfor folk kjøper våpen med disse smørspadene, enn med en skikkelig hevarmskule.

Men forfengeligheten har vel sin pris.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg synes gummikuler gir en mye bedre feeling mht repetering av Remington sluttstykker.

Kan ikke forstå hvorfor Remington fortsatt lager sine hevarmskuler med en fasong som en overkjørt fotball :?

 

Har ellers stor sans for Remington rifler, men utformingen på hevarmskula samt lengden på selve hevarmen har etter min mening et stort forbedringspotensiale. Å sette på ei hevarmskule i gummi, slik jeg også har gjort på mine to Remington 7, er den kanskje billigste måten å forbedre selve repeteringen på. Når jeg blir rik skal jeg bytte ut hele sluttstykke eller iallefall få montert noe i rundt stål ytterst på hevarmen :)

 

På min gamle Brno ZKK 602 Magnum kommer det ikke under noen omstendigheter til å bli montert gummi på tuppen :wink:

For min hånd og repeteringsteknikk er både lengden og utformingen på ZKK hevarmen bortimot optimal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...