Jump to content

Ny film om skogsfugljakt


hjortebukken@

Recommended Posts

Uten tvil en helt konge film!

Eier du ikke denne filmen, er du heller ingen skogsfugljeger ;)

 

Synes nesten det var litt latterlig gjort med "Bonusmatreal" på DVD filmen.

Det var ikke noe bonusmatreal, MEN EN HEL SPILLEFILM TIL MED TOPPJAKT!

 

Fra en skala fra 1-10

 

10!

 

Tusen takk for opplevelsen!

 

/Melk

Link to comment
Share on other sites

Har sett ferdig filmen nå, men har bonusfilmen tilgode enda. Artig å se så mange jaktsituasjoner og fellinger. Bra film! Og bra at noen gidder å lage slike filmer. :D

 

Regner med at dette er i sverige, og at dere skyter med bly-ammo(?)

 

Kan du si litt om valg av trangboringer i haglene deres når dere jakter i skogen. Ser forresten at du går uten kolbekappe? hagla for lang?

Link to comment
Share on other sites

Har sett ferdig filmen nå, men har bonusfilmen tilgode enda. Artig å se så mange jaktsituasjoner og fellinger. Bra film! Og bra at noen gidder å lage slike filmer. :D

 

Regner med at dette er i sverige, og at dere skyter med bly-ammo(?)

 

Kan du si litt om valg av trangboringer i haglene deres når dere jakter i skogen. Ser forresten at du går uten kolbekappe? hagla for lang?

 

Hyggelig at du likte filmen! Filmen er spilt inn i Sverige. Jakter stort sett kun i Sverige, og da bruker jeg naturligvis bly :-).

 

Jeg bruker skeet og 1/4 tidlig på sesongen. Går over til 1/4 og 1/2 senere på høsten. Jakter med US 6 (2,75 mm) tidlig i jakta, US 5 ( 3,00 mm) senere på høsten. Kan variere litt, men dette er i grove trekk.

 

Har bare ikke blitt til at jeg har kappet stokken, da hagla er for lang med kolbekappe. Derfor har jeg tatt den av.. fungerer like bra uten ;-)

 

M.v.h Dag Erik Blakkisrud

Link to comment
Share on other sites

Dag Erik Blakkisrud og Thomas Dahl har gjort en fantastisk jobb! Det er bare å gratulere! Ja -faktisk er det nærmest to filmer i en.... 1 time med skogsfugljakt med hund - og over en halvtime med toppjakt. Vi i Brunst as er helet klart stolte over å ha blitt valgt som hoveddistributør av filmen.

 

En snutt av filmen kan ses her: http://www.brunst.no/se-film.html

 

Pierre Aker

http://www.brunst.no

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ikke så mye peiling på filming, men har sett en del jaktfilmer, og denne var bare fantastisk bra - Beste jeg har sett! Overrasker meg at dette er deres første prosjekt.

 

Positivt at det filmes mens hundene jobber, tar stand og støkker. De har liksom alt med, alt fra gode situasjoner med full uttelling til bomskudd. Mye fuglekontakt og action. Flotte stemninger i naturen har de også.

 

Det beste med hele filmen er, etter min mening, bonusmaterialet - TOPPJAKTA! Den er bare helt rå! Håper de har mer om dette i neste prosjekt. Kunne kanskje vært litt mer "dokumentar" i filmen, at de forklarer og forbereder seeren på hva, hvor og hvordan. Tenker da spesielt på toppjaktsdelen. Ønsker enfilm om bare toppjakt :)

 

En super film å ha hjemme, den blir nok sett mange ganger.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en kjempe bra film med mange situasjoner og mye hundearbeid, men er ikke helt enig i at den er bedre en clausen sine. Nå har jeg bare "skummsett" Toppjakt delen men jeg synes clausen er i en klasse for seg når det kommer til toppjakt og skogsfugel, da spesielt tiur.Men smaken er som baken, delt i to :wink: Men som sagt en meget bra film og siden den er den første filmen fra disse karene så lover det jo veldig bra 8)

Link to comment
Share on other sites

Kjempe film dette, dyktige hunder, god skyting og masse action.

Moro å se nye jegere i aksjon også så håper på mere fra disse gutta.

 

Har også sett den nye filmen til Blom, men ble skuffet over den. Noe rar redigering, mye små kyllinger som skytes i skogsfugljakta og ganske tam rypejakt.

 

Skulle jeg valgt blant disse to filmene så er filmen til Dahl/Blakkisrud mange hakk bedre!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig fått kommet meg til XXL og skaffa meg "På skuddhold".

 

Synspunkter kommer senere i kveld, må bare se RBK knuse Brann først. :mrgreen:

 

Edit: Da var filmen unnagjort (dog ikke toppjakt-delen). Kjempefilm! :D Gode fuglesituasjoner, mye action, bra skyting, fine hunder - anbefales absolutt!

 

Finnes det planer om mer filminnspilling til høsten?

Link to comment
Share on other sites

Må igjen få takke for positive tilbakemeldinger på filmen våres. Hardt arbeid og mye slit har tydeligvis gitt resultater. :-)

 

Vi hadde vel i utgangspunktet ikke noe planer om mer filming, men det er klart- mye skryt og positiv kritkkk- er en stor motivasjonsfaktor. En oppfølger hadde vært spennende. Time will show :-)

 

M.v.h Dag Erik Blakkisrud

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"På skuddhold" er en film om skogsfugljakt med stående fuglehund. Den inneholder også hele 36 minutter bonusmateriell med toppjakt. I filmen får man et innblikk i hvordan skogsfugljakt med stående fuglehund foregår. Filmen får fram den riktige stemningen man har under skogsfugljakta. Kameramann, hundefører og hund har en god tone. Fuglene ser også ut til å være til stede, og dette gjør at det er mange fine situasjoner på filmen. Filmkvalitet og lydkvalitet er veldig bra. Alt dette gjør filmen til en god film om skogsfugljakt, og den anbefales på det sterkeste!

 

 

Trailer til filmen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Den leverte den :)

Kanskje ikke like bra som den første men den lista la dere rimelig høyt, likevel det beste jeg har sett av småviltjakt på film siden deres første utgivelse.

 

Nb. Husk å ha kamera klart, evt suppler med gopro eller liknende på skytter slik at en har større muligheter til å fange opp situasjoner som dere gikk glipp av i denne. Et trykk på en gopro går jo noe fortere enn å pakke ut kamera når ting skjer litt fort?

Link to comment
Share on other sites

Har da endelig etter en god ventestund, fått sett " På skuddhold igjen " , ikke overaskende leverte den varene nokk en gang! Det fikk jegerblodet til å bruse, så ille at det ble en opptelling på kalenderen til det braker løst igjen i August.

Med tanke på forrige film, og alle de andre filmene som er å finne ute i markedet idag ( ang jakt på skog/fjell ) er dette den beste som er laget pr dags dato etter min mening. Mye av dette kommer av at det er mye likt som å være ute på jakt selv. Vi ser i en hel rekke filmer idag, at de som lager filmene ofte er mere opptatt av hundearbeidet, enn selve jakten. Masse godt fuglearbeid, rett å slett spennende og se på. Vil gjerne nevne noe som jeg synes var litt morsomt, det å skyte fugl på kvist! Jeg helt enig i dette så lenge bikkja har tatt stand på den tidligere, dette nevner forøvrig jeger i filmen. Selv skyter jeg fuglen på bakken om hunden står godt, da det er effektivt & humant ( Hunden behersker dette ) Man er tross alt på jakt, å dette gjør filmen utrolig underholdene. Savnet muligens litt ang Toppjakten, da forrige film var unik der. Det hører med at de felles en god del Tiur på høst her, å det er urkomisk at det er like gøy vær gang, dette viser jegerne også hehe :)

 

Sumsumarum så har gutta har lyktes veldig godt med denne, med å ikke følge strømmen!

 

Stå på, slike filmer vil vi ha flere av :)

Link to comment
Share on other sites

Artig film dette også. Jeg gidder ikke sammenligne den med den første. Det jeg kan si, er at begge anbefales på det sterkeste, hvis det er gode skogsfugljaktfilmer man ønsker seg.

 

Når det gjelder den siste, så er det mange artige situasjoner, med fugl som kommer både sidelengs og imot, både høyt og lavt. Skudd på fuggel på kvist. Jerpe som trykker i lyngen...osv. Den viser dessuten skogsfugljakta gjennom alle årstider fra januar til desember. Den viser også endel gode skudd etter ryper i skogen.

 

En annen ting som gjør filmen bra, er de to likandes karene som jakter. Artig å se ekte glede når det felles tiur, uten å være tilgjort.( Mye tristere å se på filmen av en annen mann som står å tenner pipa, alvorlig som graven, med ryggen mot kjærringa) Disse karene føler du at du kunne trivdes på tur sammen med.

 

Men skriveleif: Hva f** skulle du med den pumpehagla? Uten skudd :lol:

Dere er dessuten elendige til å lokke elg! Elgen sprang fortere og fortere jo mere dere lokket :mrgreen:

 

Når det gjelder den jerpa du TRAFF, så lo jeg så jeg rista når hunden kom med "lærva", mens kjerringa og dattera mi ropte NEI og ÆSJ. :wink:

 

Men altså, hundemat :shock: ..... neste gang foreslår jeg at dere prøver kattemat, så vi får høre hvordan det smaker også. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei Vømmøl! Takk for artige kommentarer, og hyggelig skriving om filmen våres.

 

Når det gjelder den halvautomat hagla ( som du kaller pumphagle :lol: ) så har den vært min trofaste venn i mange år. Det er vel første gangen jeg glemmer å lade, men bare morsomt i etterkant!

 

Når det gjelder den jerpa, så stemmer det at den tok sine siste vingeslag i sitausjonen du refererer til ;-)

 

Elgjakt- og lokking, har vel strengt tatt ikke vært mitt sterke felt. Det er vel en grunn til at vi lager filmer om skogsfugjakt, og ikke elgjakt. :roll:

Nå støkket vi riktignok ut de elgene, så jeg tror personen som hadde klart å stoppet de med lokking, ville overbevist enhver!

 

Kattemat? Neeeeeei.....

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder den halvautomat hagla ( som du kaller pumphagle :lol: )
Ha, ha.. :wink: Jeg så godt at det var en halvauto. Har både pumpe og halvauto selv i tillegg til o/u. Var bare litt rask på tastaturet. :mrgreen:

 

åtejeger94: Kan ikke skjønne annet enn at de bruker bly, i og med at det er innspillt i sverige. Men selvfølgelig interressant å høre om hva slags patroner de bruker, og hva de synes funker best.

Link to comment
Share on other sites

Hei Tunderbrd! Det er godt med butikker i Norge som selger filmene våres. Nå vet ikke jeg hvor du kommer fra, men om du ønsker så send meg en PM her på kammeret, så sender jeg filmene i posten. ;-) Vi har hatt visse problemer med nettsiden våres; http://buskproduksjon.no/Bestill-film , men det kommer stadig inn bestillinger på siden, så jeg tror det er enkelte nettlesere som ikke klarer siden... :roll:

 

Filmene blir også solgt på de store messene som står for tur!

 

Åtejeger; Hyggelig at du likte filmen! :-) Vi jakter stort sett kun i Sverige, og da er det selvsagt bly det blir ladet med. Vi bruker stort sett kun Hagl nr 5 og 6. Da både i US og Italiensk nummerering ( som er forskjellig). 3 mm US 5 fungerer gjennom hele sesongen. Bruker endel 6 i tidligjakta. Jeg bruker aldri grovere hagl enn US 5.

 

Min favorittpatron er Winchester XX, og Winchester super speed. Det er noe med å ha en god følelse med ammunsjonen, og vite at man kan stole på det.

 

Vi jakter endel rundt i Sverige, men mye av filmen er spilt inn i Härjedalen . Noen klipp fra filmen er hentet fra Värmland, og noe fra Vestebotten..

 

M.v.h Dag Erik Blakkisrud

Link to comment
Share on other sites

@mengis: Har du sett den første? http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2254" target="_blank

Til dere som ikke har sett den, så vil jeg bare minne om at denne er grunnen til at jeg kjøpte den siste. Den siste er styggbra, men det skal noe til å overgå den første likevel. Kanskje mye på grunn av "tilleggsmaterialet" som bl.a. var en halvtime med toppjakt, men ikke bare derfor.

 

Teaser forresten:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg fått kost meg i ro og mak med første filmen av disse to "På skuddhold"-filmene.

Og jeg ble meget imponert! :D

Masser av action, bra filmet og en skikkelig inspirasjon med tanke på høstjakta.

Samarbeidet mellom jeger og hund var en nytelse, ja jeg savna faktisk hunde mens jeg så filmen.

Tror han må ligge i sofaen på siden av meg neste gang.

Særlig morro var det å se Gordon Setterens enorme iver på første jaktdag, hun kunne knapt sår stille.

En herlig jaktlyst! (jada, jeg fikk også lyst på Gordon...)

At der var med en egen film om toppjakt som bonusmateriale er jammen ikke ille

i en verden hvor folk flest skal ha penger for alt!

 

Anbefaler alle å skaffe seg disse filmene, og gleder meg til neste stille stund i heimen, så jeg kan få sett film nr.2 i serien.

Håper virkelig der kommer flere filmer fra Dag og Thomas i tiden framover!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...