Jump to content

Hvor ER sluttstykke????


Dachs

Recommended Posts

Den var bra! :D Men seriøst, har du rota bort bolten din? Det gjorde jeg også en gang i tida. Fant den igjen i en pose i uthuset. Men det var etter flytting. Steder det kan ligge: I lommer på jaktklær, i poser/vesker hvor du har skytemateriell, f.eks skiver, ammo, el. , sklidd nedimellom baksetet på bilen, under bilseter. Jeg ville skjekka alt av steder med jakt/skyterelaterte ting (men det har du sikkert gjort) så ville jeg tatt for meg steder hvor ting settes fra seg i farta (og gjerne blir stående).

 

Ellers kan du jo prøve å ringe hu her:

 

http://resonant.info/lilli/

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det her er på sin plass å fortelle en liten sluttstykke-historie fra virkeligheten. Faren min var reinjeger i sine yngre dager, men etter at han giftet seg med en bydame mistet han interessen. Allikevel hadde han nok suget der fordi jeg var med endeløse turer på Løvenskioldbanen da jeg var liten med skyting med 7,92, skjorte på skulderen mot rekylen og vattdotter i ørene. Han bodde alene på slutten og da han døde for noen år siden var det ikke lite å rydde opp i fordi han likte å gjemme på gamle ting og hadde foruroligende god plass. Blant tingene hans var en Sako Finnbear som han hadde gjemt innerst i et skap og knapt skutt med, bare kost med, men han var en samvittighetsfull person så sluttstykket var fjernet. Spørsmålet var hvor i h.... finner du det i et stort gammelt hus fullt av "rææl". Men lykken smilte til meg. Ved gjennomgang av noen gamle papirer kom vi over en lapp hvor det stod "bolt til Sako i bunn av symaskin". Til alt hell var det meg som fant den lappen fordi jeg var den eneste i familien hvor ordene "bolt" og "Sako" hadde noen mening. Av alt han hadde var også en gammel symaskin av typen bord med pedaler. Her kunne symaskinen vippes frem og under der var sluttstykket (bolten) gjemt. At jeg fant den lappen og at vi ikke da allerede hadde kvittet oss med den symaskinen må sies av være ren flaks for den som ikke tror på skjebnen. Uansett har jeg beholdt den rifla som også er et deilig våpen i bruk.

Link to comment
Share on other sites

Et sluttstykke eh, unnskyld, en BOLT kan være lei å finne igjen. Tror dere et underbeslag til AG-3 er noe enklere?

"Det hendte i de dage" da A-pressens landsskyting fortsatt eksisterte. På forsommeren en gang skulle vi skyte heimebaneskyting, og jeg hentet fram AG-en fra innerst i våpenskapet. Men den var uten underbeslag! Og hvor var det? Jeg hadde sikkert kommet passe trøtt fra manøver, og som en dobbelsikkerhet tatt av underbeslaget, og lagt det på et smart sted - men HVOR?

Jeg måtte skyte med lånt underbeslag (da fikk jeg skylde på et skrekkelig avtrekk). Men til "årets trening" om høsten måtte jeg finne det! Jeg endevendte det meste, uten resultat. Men om sider fant jeg det - stukket inn mellom noen feltfigurer med stang, slik at treverket skjulte at det var noe der inne.

Kombinasjonen "sikker våpentransport / -oppbevaring" og "Altzheimer light" vil nok føre til mange leteaksjoner i tida framover!

Link to comment
Share on other sites

første tanke som slo meg her var om der var noe ny info om sluttstykket dått kom at det var game over for godt. men neida, fillebikja vår har surra igjen. lykke til med letinga. kan jo sjekke finn.no og kona alt har lagt det ut for salg siden det lå og slang ett sted det ikke skulle 8)

Link to comment
Share on other sites

Utdrag fra jegerprøvebok år 2126:

"Denne bolten kalte vi før for et sluttstykke. Men plutselig ble alle jegere enige om å gå over til å bare kalle det en bolt. Dette skjedde vel i aprildagene 2008. Noen påstår at det var noe med noen nettsteder og navnene på de, men det vites ikke sikkert, da nettkrakket i 2068 visket vekk de siste sporene av historien." :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...