Jump to content

gode rifler i 223 til under 5000 kr??


PederR

Recommended Posts

Howa1500 med Lightning-skjefte (i.e. ikke Hogue Overmold) koster vel også under eller rett rundt 5000,- tror jeg. Det føles omtrent som Weatherby sitt (jeg liker umiddelbart Howa sitt bedre, men tror ikke det objektivt er det). Derimot får du da trepunktsikring på Howa, men ikke på Weatherby. Det er verdt litt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Zastava 223 noen år nå, og er godt fornøyd med den. Mest brukt på fjellet etter fjellrypa, og har aldri hatt noe tull med den uansett vær og vind. Presisjonen er utmerket, de få gangene det blir bomskudd er det ikke børsa sin skyld. Skikkelig Mauser, liten utgave av M98, og bare drøyt en meter lang, bra trestok, altså ett skikkelig arbeidsjern.

http://www.jaktdepotet.no/webshop/default.asp?sub=pd&id=259&kid=55&uid=87

Link to comment
Share on other sites

Om du vil ha ei lett og hendig børse kan du kikke på Zastava M85. Har ei slik i 222 og denne er meget presis, bra avtrekk har den og. Ellers er vel Howa og Vanguard greie børser, men blir jo litt merkelig med 223 i so stor låskasse etter mitt syn.

 

Men er en gnien på pengane kan ein ikkje bry seg so mykje om korleis det ser ut :)

Link to comment
Share on other sites

Winge har den på ryddesalget til 2000.

 

http://wingevapen.oppdateringsfabrikken.com/files/file116Winge%20Vapen%20AS%20Ryddesalg%202010.pdf

 

Winge har jo også hardcore demperen så skulle være mulig med en grei pakke til en rimelig penge.

 

Samme butikk rydder i optikk hylla også hvis du trenger kikkert.

 

http://wingevapen.oppdateringsfabrikken.com/files/file117Ryddesalg%20utstillingsoptikk%202010.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
er det stor forskjell mellom 243 og 223?

ja det er det. både rekyl og hastighet.

243 er mer egnet til rådyr en 223.

men 223 fins det ikke rekyl i forhold til 243. men hvis du søker litt på kammeret.bo så finner du nok ut litt :wink:

Link to comment
Share on other sites

hallo

lurer på om jeg skal skaffe meg ei rifle i 223 rem.

rifla skal ikke koste mer en 5000 kr!!

 

Er den til kompisen din, som skal skyte langhold med den?

 

Du sier at du lurer på om du skal skaffe deg, men iflg. profilen din er du 14 år..

Link to comment
Share on other sites

hehe. det er ikke til kompisen min detta!

Er den til kompisen din, som skal skyte langhold med den?

 

Du sier at du lurer på om du skal skaffe deg, men iflg. profilen din er du 14 år..

den skal stå på foreldra mine. og rifla kommer til å bli brukt til baneskyting!

Link to comment
Share on other sites

nei. får nok ikke det deg.

men det jeg mener med noe uvanelig er at det er kun 22 lr, 6.5x55 og 308 som er på den banen jeg skyter i dfs...

derfor tenkte jeg på denne kaliberen :D:D

også tenkte jeg å montere på en nikon monarch III 8-32x50ed sf m bdc kikkert til 4500 kr.

skyter ikke med åpne sikter i det jeg skyter. jeg konkurerer med skytterlags venner som skyter med kikkert. har faktisk vunnet 3 ganger til nå. har da skutt med 6.5x55 og 9.3x62. vant ene ganga med 9.3 og de to andre med 6.5'n

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...