Jump to content

NM i Spesialfelt i 2010


Geir Småvik

Recommended Posts

Var på stevne der i sommer, skal se om jeg ikke kan finne og laste opp bilder fra standplassene og området rundt da jeg er tilbake fra "juleferie" :-)

 

Nærmeste "overnatting" er vel Lillesand ca 25 min unna, der finnes det både Hotell og campingplass. Er vel noen private som leier ut rom i nærheten av der vi skal skyte også. Søk etter Birkenes/Flakkeloner og overnatting :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem etter en liten juleferie til ca 1m med snø fra bilen og 20m helt til husdøra. Var heldig og hadde fått noen til å "rydde" plass til bilen, og han hadde vært så flink å laget en 3m høy kant akkurat der jeg har min vei til huset....hehe..så er vel enig i det med å lengte etter sommeren :-)

 

Har en del bilder fra standplasser også, men blir jo flere skyttere i laget så de vil ikke vise så mye. Er ett flott terreng/sted å arrangere stevne, og for de som er glade i friluft er det mange muligheter i nærheten for feks fiske :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vel ikke være stort problem...

Vil man imidlertid ha camping fasiliteter med dusj, toalett osv. er Hamresanden Camping nærmeste, ca. 20 min kjøring unna.

De leier også ut hytter til en overkommelig pris.

 

http://www.hamresanden.no/

 

Ellers vet jeg ikke hvordan arrangør kommer til å avvikle overnatting på banen.

Det pleier å være oppslått telt/bobiler på selve baneområdet, men om arrangørene kommer til

å praktisere/akseptere dette under NM vet jeg ikke mtp. det kan bli mange telt... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er flott å ligge i telt på Flakkeloner, gjort det mange ganger i de siste årene og senest i sommer. Faktisk noen år lå vi bare inne på 100m standplassen :-) men i år var det meg og bikkja i telt helt nede ved vannkanten :-) kan anbefales men ta med en hund som ikke snorker som en voksen mann ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hmmm :?

 

Synes dårlig om Magnumløypen :(

Vanskelighetsgraden blir sikkert høy nok - det er ikke det jeg mener :)

 

Men Magnum 1 og 2 burde i vesentlig grad vært 20-60 m`s hold.

Ikke 12-25 m.

 

De avstandene har vi jo i spes.rev/pistol og "vanlig" felt.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Shadob. Jeg synes det smaker av overkill å dundre på med 44 mag på papp på 10- 15 meter. Når det først skal arrangeres et eget magnum- stevne, synes jeg det hadde vært snasent å få skyte på lange hold. Reglementet tilsier jo hold på ut til 200 meter.

 

Dette innlegget er ment som konstruktiv kritikk til arrangøren :D

Link to comment
Share on other sites

Rent avstandsmessig skiller nok ikke årets løype seg voldsomt fra fjorårets. Da var det vel to standplasser hvor man hadde hold på hhv 45 og 70 meter. Ellers var man vel innenfor 15 - 25 meter der også.

 

Såvidt jeg kan huske var vi innom samme "problemstilling" i forkant av NM i fjor - allikevel må jeg si det var moro å skyte.......... :wink:

 

Gleder meg som bare rakker'n til dette NM'et også.

Link to comment
Share on other sites

"Ellers var man vel innenfor 15 - 25 meter der også"

 

Poenget mitt er at jeg synes at alle magnumholdene bør være moderat lange.

200 m synes jeg er for langt (selv om jeg traff med de fleste skuddene for et par år siden :lol: ).

 

Mulig jeg tenker for mye jakt :?:) - men synes at det skal være et snev av "praktiske" avstander.

Link to comment
Share on other sites

Jakt er jakt shadob 8) men jeg er helt enig at 15-25 er for kort med magnum! Kanskje vanskelig når det gjelder baneforhold mange plasser å få den variasjonen alle ønsker.

Jeg for min del velger NM i MS i år, så får vi se neste år, kanskje midtnorge trekker det lengste strået?

Link to comment
Share on other sites

"vanskelig når det gjelder baneforhold "

 

Lå vel an til at Midt-Norge skulle ha spesialen i år ????

Men noe skjedde :shock: - eller har jeg misforstått?

 

Der :wink: er det ihvertfall forhold til å sette en løype - tilpasset magnumkalibere :) - hvis det er problemet :mrgreen:

 

Jeg satser på at det blir en noe annerledes løype neste år - og tar pause :( i skytingen fra 27.5 (pga. skulderoperasjon - ikke pga. manglende interesse/og at jeg ikke er fornøyd med løypeoppsettet :wink: . Bare så det er sagt :) ).

Link to comment
Share on other sites

Men Magnum 1 og 2 burde i vesentlig grad vært 20-60 m`s hold.

Ikke 12-25 m.

 

De avstandene har vi jo i spes.rev/pistol og "vanlig" felt.

 

Helt enig, dette ligner ikke mye på ei magnumløype :?

 

Lengste hold burde vært minst 120m :D

12 meters hold med magnum :shock: er di morsomme :mrgreen:

(kan vel gå på sikkerheten løs også det)

 

Spesialfeltløypa, så helt grei ut 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Hvis det menes rangering på 100 metersmålet er svaret ja på største skiva,

Skiva på siden er det flaks hvis en treffer så på den er det ikke rangering

LYKKE TIL :D

Takker for et voksent svar!

Gleder meg til å komme, gruer meg til å ligge.

Link to comment
Share on other sites

Kommenterte dette i den andre NM tråden og, men er det ingen som reagerer på startlistene ?

Reglane seier at ein ikkje bør ha skyttere frå same klubb på tilstøtande standplasser, men likevel er dette noko som gjentek seg veldig ofte i dei forskjellige laga.

 

Eg seier ikkje at dette oppfordrar til triksing, men eg trudde at poenget med denne regelen var at det ikkje skulle vere mogeleg å tenkje tanken eingong ? Eller ?

 

Ingen problem ? Eg som overragerer ?

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke problemet, slik jeg kjenner skytterne er det ingen som vil skyte på en annens skive. Det være seg en klubbmedlem eller en annen. Så problemet er nok ikke spesielt utbredt, eller føler du selv at noen bør passe på deg ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Labrat har et poeng her... Men saken er ganske enkelt at det er et samarbeid mellom flere klubber for å få til dette NM et.

Klubbene blir delt inn i tidlige og sene lag samt at det er fler som skal benytte samme våpen, så dette er desverre eneste måten å få kabalen til å gå opp.

 

Stevneleder NM 2010 Spesialfelt

Link to comment
Share on other sites

Då er eg på veg til NM Spesialfelt. Lang veg frå Volda, så no har eg teke kvelden på Nesbyen. I morgon går turen vidare til Birkeland, der eg har fått rimeleg overnatting på folkehøgskulen. Gledar meg til å treffe - i alle fall kjentfolk! Og håper på godt ver.

Snakkast!

Link to comment
Share on other sites

Det har sett ut til at jeg skulle få besøk denne helga men nå er det avblåst.

Tenker selv å campere ei natt eller to på banen men skulle det være kammerfolk som står i beit

har jeg noen sengeplasser til disposisjon omtrent 40-45 minutter fra banen.

Tilgjengelig på mobil 45 00 55 06

Jæger J

 

ADVARSEL! Det er sommerferie og skytetid. Nedvask og støvtørk står nederst på Pri-lista :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...