Jump to content

Federal86 sin Kaki AR-15


Federal86

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes det skulle vært flere som la ut bilder av deres AR-15.

Siden jeg synes det er spennende å lese slike tråder.

 

Amerikanerne sier jo følgende om AR-15 "America,s most versatile rifle".

 

 

Grom AR-15 du har :-)

 

Her er min AR-15

 

IMG_1283.jpg

 

ATRS Lower Billet receiver

DPMS LPK

Norgon Ambidextrous Magazine Release

Magpul ASAP Sling Plate

Magpul CTR Mil-spec Collapsible Stock

Mil-spec Buffer Tube

Colt M4 Upper

14.5" ATRS Stainless Steel Match grade Barrel, 1:7 Twist

Midwest Industries Low Profile Gas Block

Levang Linear Compensator

.223 Wylde Chamber

ATRS Quad rail

Tango Down QD Stubby Vertical Grip

Magpul MBUS Polymer flip up sights

American Defense Modular AD-B2 Base

American Defense Modular T1 CO Spacer (Absolute co-witness)

Aimpoint Micro H-1

 

Endring:18/4-10

Byttet til Magpul's Angled Fore Grip og Magpul's XTM Rail Panels.

 

IMG_0201.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og før noen flekker til med moralske pekefingre over 14,5" løpet - eieren er bosatt i Canada...

 

Er du fornøyd med Levang compen ?? - jeg har liggende en slik til montering etterhvert, kjøpt på spec og under mottoet om at normale sideventilerte komper har jeg ihvertfall ikke bruk for.. :D

Link to comment
Share on other sites

Svaret på alle AR problemer må vel være ganske enkel?

Kast driten og kjøp AK !? :lol:

 

^^ Får vel noen reaksjoner på den... haha

 

Jada, og her har du dem:

 

Kapp 2" av løpet på AK'n din, sett inn +10% fjær, monter en bolt carrier av aluminium for å få mindre bevegelse i våpnet, og jeg garanterer at du er Up shit creeck så det holder.

Følg gjerne opp med et "mikke mus" avtrekk med masse justering i tillegg, for å gjøre saken komplett.

Link to comment
Share on other sites

Og før noen flekker til med moralske pekefingre over 14,5" løpet - eieren er bosatt i Canada...

 

Er du fornøyd med Levang compen ?? - jeg har liggende en slik til montering etterhvert, kjøpt på spec og under mottoet om at normale sideventilerte komper har jeg ihvertfall ikke bruk for.. :D

 

 

Er stort sett fornoyd, men som rekyl kompensator har den ikke helt den store nytteverdien. Hoved grunnen til at jeg bruker Levang er at blaasten gaar downrange og ikke forstyrrer de som skyter ved siden av meg. Side ventilerte kompansatorer er rett og slett uhoffelig og bruke siden de som skyter ved siden av faar bakover sveis og dods angst plus at blaasten kan foraarsake at sikte bildet deres blir forstyrret. Hvis du ikke bryr deg om med skytere kan jeg anbefale KAC's Tripple Tap kompensator istedet.

Link to comment
Share on other sites

Siden du holder til i Kanada, hvordan er det med magasinbegrensinger og praktisk skyting?

 

Magasin begrensning er 5 skudd, men det finnes smutthull siden loven kun regulerer magasinets design.

Vi omgaar loven om rifle magasin begrensning ved aa bruke LAR-15 PISTOL magasin istedet siden loven ikke omfatter hva slags magasin type som blir brukt i en rifle. LAR-15 fra Rock River Arms er hovedsaklig en AR-15 uten kolbe :-)

 

Praktisk skyting er sport her borte, og det er plenty med CQB kurs og Tactical Carbine kurs aa ta.

Hjelper ogsaa at vi har Chris Costa og Travis Haley fra Magpul Dynamics paa andre siden av grensa

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Svaret på alle AR problemer må vel være ganske enkel?

Kast driten og kjøp AK !? :lol:

 

^^ Får vel noen reaksjoner på den... haha

 

Jada, og her har du dem:

 

Kapp 2" av løpet på AK'n din, sett inn +10% fjær, monter en bolt carrier av aluminium for å få mindre bevegelse i våpnet, og jeg garanterer at du er Up shit creeck så det holder.

Følg gjerne opp med et "mikke mus" avtrekk med masse justering i tillegg, for å gjøre saken komplett.

 

Var ment som en spøk, men..men...

Har gjort en hel del med SAR'en på huset, og den funker knirkefritt ennå...

Men du får vel skrudd nok i SAR'en som ankommer Skien i Januar tenker jeg, så kan vi snakkes da! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke slik csandberg.

Open, Standard - semi/manuell er divisjonene vi skiller våpnene etter, ikke hvor stor kule børsa sender avgårde.

 

Hadde det vært slik du mener hadde man hatt dobbel "kvote" i alle praktisk klassene, også pistol.

Og selfølgelig vil jeg pushe flest mulig børser, men man må uansett forholde seg til fakta.

Link to comment
Share on other sites

Nei men er det noe i veien for å ha våpen både i minor og major i hver klasse?

I så fall tror jeg du først måtte skaffet deg ei børse som kun tåler puslete ladninger, for så å senere søke på en som tåler faktor kravet til major (hvilket vel omfatter alle børsene som er godkjente?)

Så jeg tror muligens våpenkontoret hadde sagt nei dersom man hadde brukt den begrunnelsen på søknaden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei men er det noe i veien for å ha våpen både i minor og major i hver klasse?

I så fall tror jeg du først måtte skaffet deg ei børse som kun tåler puslete ladninger, for så å senere søke på en som tåler faktor kravet til major (hvilket vel omfatter alle børsene som er godkjente?)

Så jeg tror muligens våpenkontoret hadde sagt nei dersom man hadde brukt den begrunnelsen på søknaden. ;)

 

Om du greier Major med en 5.56x45 (223Rem)....er jeg veldig interesert i oppskriften

Link to comment
Share on other sites

fng1 skrev: "...sett inn +10% fjær, monter en bolt carrier av aluminium for å få mindre bevegelse i våpnet..."

 

hvor får jeg en boltcarrier i alu? og vet du hvor mye fikling det er å få en slik inn i galilen?

 

Var vel heller et eksempel i overført betyding, finnes slike til AR. Finnes ikke slikt til AK/Galil, så vidt jeg veit

Link to comment
Share on other sites

Da AK rifla ble konstruert, og utviklet, fant man ut at den fungerte best slik den er....antagelig pga at ingen lager en alu bolt carrier, at våpnet har et så godt rykte i forhold til funksjonering som den har.

 

Og OM du laget en, ville det nok bli ødelagt ganske fort, en AK veksler ikke akkurat "mykt"

 

Lettere sluttstykkebærer, vil uansett ikke hjelpe på "bråstoppen", gir i teorien, mindre bevegelse i våpnet, da det er mindre masse i bevegelse. Lettere bærer, gir raskere veksling, gitt at rekylfjæren er den orginale, igrunnen uansett. Dette går ut over funksjoneringen

Link to comment
Share on other sites

Er avtrekket ditt dropp inn og kan demonteres i en del for rengjøring?

Har du sammenlignet det med JP sitt? Etter ca 5000 skudd måtte jeg bytte JP fjære med den orginale fjæra grunnet mange klikkskudd. Bruker mye billig ammo, men etter bytte har det gått bra.

Er avtrekket fulljusterbart? Hvor lett er det? Hvor får en kjøpt det?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Men siden det er så mange som ikke liker den slags rifler så er det greit å presisere for alle de

kritiserende/sjalu/Mr. Vice Guy osv...

 

Tror du må blande trådene Federale86, jeg kan ikke lese i tråden din at det er mange som har noe mot denne typen rifler.

 

Jeg for min del har ingen ting mot denne typen våpen, har vel hatt tilgang til det meste av denne typer våpen gjennom tidene.

 

Eneste kommentaren som kan fårstås negativt er vel min kommentar på den innskyvbare stokken.

Link to comment
Share on other sites

General8! Avtrekket er en modul som festes med splintene til originalavtrekket eller medfølgende splinter med c-klips. Mener det ikke er stillbart men ble litt i tvil. Ingen problemer med anslag etter det jeg har hørt....

 

Du kan kjøpe det hos Pedersens Vaabenlager! Mener han har andre typer avtrekk fra. bla. Timney

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Sako TRG22.

 

Finner ikke ChipMcormick match-avtrekk hos pedersens, men Timney har de.

Har ikke problemer med anslag etter bytte av fjæra, men jeg ønsker et lett avtrekk med kort vandring og som er lett å rengjøre. Derfor ville jeg at Federal86 skulle uttale seg..

 

EDIT: Det må også fungere under alle forhold.

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig sitering fjernet. Kjell Olav

Pedersens har solgt flere ChipM avtrekk. Det er et meget godt avtrekk, men om det fungerer under alle forhold kan jeg ikke uttale meg om. Du må vel bruke et originalt avtrekk da :wink: Men når hele avtrekket er montert i en kasett er det vel mindre sjanse for at ting glir ut av posisjon.... Har også prøvd Timney og synes det var ingen forskjell. Broderen har hatt litt problemer med sitt Timney, men hva det skyldes vet jeg ikke. Det beste avtrekket jeg har hatt var et Accuracy Speaks...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Accuracy Speaks og synes det er ett meget bra avtrekk. Fordelene med det, er at når man har filt og justert det, er det ingen skruer eller lign som kan løsne og justere seg selv midt i en stage (og lage problemer for deg).

 

+1 Har noen slike selv også. Ganske enkelt det beste single stage avtrekket man får tak i til AR15.

Link to comment
Share on other sites

dritkul rifle!

Kunne ha tenkt meg en sånn en;)

 

Det er en fin liten rifle, det er den virkelig.

 

Et lite smykke av en rifle må jeg si.

 

Gratulerer.

 

Blir en på meg også med tid og stunder ;)

 

Takk Takk, er veldig fornøyd med den.

Har alltid hat lyst på en slik rifle å i desember 09 fikk jeg endelig drømmen oppfylt.

Den kosta jo en del men den er verdt det, den skal jo bli brukt enda mere når været tilsier det.

20- blir litt for kaldt for meg gitt når det gjelder å skyte.

 

Tillykke :wink:

Fin skyder og ja nogen er misundelige og andre nævenytige min du har dit på det tørre tillykke med den :D

 

Martin

 

Takk, det har du nok helt rett i gitt.

Jepp den 100%lovlig.

 

Amerikanerne sier jo følgende om AR-15 "America,s most versatile rifle".

Ja, det er jo LEGO! :lol:

 

Det er det virkelig, å det er jo et stort pluss når det kommer til å gjøre rifla perfekt for deg.

Om den skal være tung/lett/holdbar/presis/taktisk osv.

 

Jeg synes det skulle vært flere som la ut bilder av deres AR-15.

Siden jeg synes det er spennende å lese slike tråder.

 

Jeg er helt enig.

 

Og denne var veldig spesiell. Gratulerer!

 

Den er temmlig unik ville jeg tro.

Takk.

 

Jeg synes det skulle vært flere som la ut bilder av deres AR-15.

Siden jeg synes det er spennende å lese slike tråder.

 

Amerikanerne sier jo følgende om AR-15 "America,s most versatile rifle".

 

 

Grom AR-15 du har :-)

 

Her er min AR-15

 

 

Jeg er tydeligvis ikke den eneste.

Den var temmlig rå din AR-15 også. :D

 

Men siden det er så mange som ikke liker den slags rifler så er det greit å presisere for alle de

kritiserende/sjalu/Mr. Vice Guy osv...

 

Tror du må blande trådene Federale86, jeg kan ikke lese i tråden din at det er mange som har noe mot denne typen rifler.

 

Jeg for min del har ingen ting mot denne typen våpen, har vel hatt tilgang til det meste av denne typer våpen gjennom tidene.

 

Eneste kommentaren som kan fårstås negativt er vel min kommentar på den innskyvbare stokken.

 

Tror ikke jeg blander trådene gitt.

Men når du går ut på et offentlig forum å sier at min rifle ikke har lovlige modifikasjoner, så blir jeg temmlig irritert.

Siden min rifle faktisk er 100% lovlig.

Å din melding hadde vært mere passende å tatt gjennom PM.

Hvorfor skal min tråde lide på grunn av din uvitenhet.

 

Syns det er mye off-topic her....

Ja og siden Federal86 ikke har fått med seg spørsmål som stilles i tråden, blir den liksom ikke så interessant..

 

Da har du fått svar på ditt spørsmål gjennom han som faktisk monterte avtrekke mitt. :D

Link to comment
Share on other sites

Federal86 skrev:

Men siden det er så mange som ikke liker den slags rifler så er det greit å presisere for alle de

kritiserende/sjalu/Mr. Vice Guy osv...

 

Som jeg skrev så ser jeg stort sett bare en kommentar som kan forstås negativt, nemlig min om kolben.

 

Kan vel ikke se hvordan denne tråden har lidet som følge av min kommentar ang. kolben din.

 

Andre kommentarer jeg har hatt i tråden er at lower ikke er reg. pliktig del som det ble hevdet.

Vil påstå at det er matnyttig info til alle som ønsker og bygge seg en AR i dag.

 

Kommentarene dine i Rødt gjentatte ganger om at riflen var 100% lovlig kom jo etter at jeg meddelte at jeg ikke så noe ulovlig i våpnets oppbyggning.

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Bare for å klare opp litt ifht. Chip McCormick avtrekkene...

 

Vi har solgt flere av disse drop-in avtrekkene før de ble trukket fra markedet.

Chip McCormick trakk samtlige fra markedet da de fant ut at flere hadde problemer med at hanen falt

før avtrekk, dermed gikk 2-3 skudd uten forvarsel.

Dette skyldes noen feil grader på disconnector'en, og McCormick tilbød samtlige som hadde kjøpt disse gratis

rep./bytte av deler ved innsending til fabrikken.

 

"Chip McCormick Corporation is voluntarily recalling all CMC Match trigger modules sold from May 2007 through December 2007.

 

The potential defect can cause abnormal wear to the suface of the disconnector with usage. When this happens the trigger may cause the rifle to fire more than one shot with each pull of the trigger.

 

If you have purchased a CMC AR15 Match Trigger Module ( Products 91503, AR15 single stage flat small pin trigger; 91507 AR15 single stage flat large pin trigger; 91501 AR15 single stage curved small pin trigger; 91505 AR15 single stage curved large pin trigger) during the period of May 2007 through December 2007 please call the toll free number or visit our website to initiate a free return and product replacement.

 

888-879-4612"

 

Vi er for ordens skyld også nå importør av Chip McCormick produkter. :)

 

Selv har har jeg Chip McCormick avtrekk i en av mine AR'er, og har aldri hatt lignende problem med mitt

avtrekk.

 

Så.. vi har altså ikke disse lenger for salg, men har Timney som ett fullgodt alternativ.

Disse er fullt justerbare på lik linje med JP, Jard, Accuracy Speaks, Geissele osv.

Link to comment
Share on other sites

Må bare infomere deg tilbake, for de er justerbare... har montert ett sånt selv for en kunde :)

 

Mer info finner du bl.a. her:

http://www.brownells.com/.aspx/pid=237/ ... GER_SYSTEM

 

Redesigned geometry adds a clean-breaking, smooth-feeling trigger with a light pull to any AR-15. Speedlock hammer and disconnect are EDM-cut from solid stainless, then heat treated for durability. Trigger and hammer feature improved sear angle and notch with neutral engagement for lighter letoff and minimum creep. Adjustable for weight of pull from 3½ to 4½ lbs.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...