Jump to content

Federal86 sin Kaki AR-15


Federal86

Recommended Posts

Blitt så glad i lekegeværet at du tar den med under dyna og tar bilder av den :mrgreen:

 

Selvfølgelig :D

 

Du må fikse så det går an å trykke på bildene :wink:

 

Du har helt rett må justere litt her, de ble veldig små kontra de bildene som lå her sist.

Men disse bildene her er mye bedre siden de er tatt med 12mp kamera istede for 2.5mp mobil.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Apropo dette med innskyvbar kolbe og vesentlig endring, jeg har en søknad inne på en børse nå som jeg ikke har skrevet noe spesielt ang. innskyvbar kolbe. Det står jo i rundskrivet at "dersom person som har tillatelse til eie slik våpen osv. kapper løp eller bytter kolbe regnes det som vesentlig endring.

Regnes det også som vesentlig endring hvis jeg ber forhandler om et pakketilbud på et våpen og får dette satt sammen med innskyvbar kolbe før jeg kjøper det?

 

Jeg spør egentlig bare av nyskjerrighet, for jeg ser ikke for meg at jeg trenger innskyvbar kolbe uansett, men ordlyden i rundskrivet indikerer jo at man ikke har lov til å endre selv, etter man har kjøpt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kopiert fra Practac.no

VIKTIG: Ref nytt rundskriv så er bytte av kolbe regnet som "vesentlig endring". Søkes det derfor om V-Match der du som kunde ønsker innskyvbar kolbe ref minimum lengde på 84 cm så skriv i søknaden som merknad: "Med innskyvbar kolbe ref våpenforskriften om 840 mm minimumslengde"

 

Dette gjelder også 20" våpen - lengden er ok, men det må tas høyde for "vesentlig endring".

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Veldig fin rifle! :D

 

Jeg plukket denne lenger fram i tråden:

Offentlige myndigheter har ekstremt lite til overs for denne typen våpen så vi som er så priviligerte at vi har AR type våpen bør ikke gi de ammo som vil bli brukt til og forby denne våpentypen totalt.

Dette er jeg totalt uenig i, vi bør tvert om vise de fram så ofte og mye som mulig - i positive sammenhenger. Så folk og myndigheter kan se at de og andre våpen brukes til noe fornuftig, og gøy, av fornuftige folk.

Skal vi "gå under jorda" så er det eneste folk får høre om våpen, når journalister skal selge aviser i våpenrealterte kriminalsaker.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...