Jump to content

H&K usp custom sport


Glenn Are

Recommended Posts

Gikk til innkjøp hos Villmarksbutikken for ca 2 uker siden av en H&K usp, grunnet tidligere erfaringer med denne.

 

Veldig fornøyd H&K eier, ser mange bruker CZ, Pardini, Tanfoglio etc...

 

Er enig i en ting og det er at det er litt høy kjernelinje, ikke noe å diskutere der. Men til min trening/hobby så er det ikke om å skyte fortest, men å treffe først og fremst :)

 

 

 

Men er det noen entusiaster av mitt slag her?

 

Jeg gratulerer meg selv, takk ska du ha Glenn Are! hehe.

 

 

Er det noen som vil dele erfaringer så skriv i vei!

 

Hilsen Glenn Are

Link to comment
Share on other sites

he he...

jeg tror ikke du vil høre mine erfaringer med HK USP pistoler...

Men den smeller sikkert vær gang, og det er jo artig ;)

 

Har sett innlegga dine ja ;) men bare skriv det du føler for du :)

 

Men at han byttet den ut så fort som du la fram, skjønner jeg ikke. Jeg føler at Glockene er å kaste kulene å håpe at man treffer ;) hehe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

USP 4 life.

 

Er nok blitt glad i den ja.

Syntes våpenet er helt fantastisk.

Jeg får godt grep på den, treffer stort sett det jeg sikter på og skyter forholdsvis raskt med den.

Jeg ser også det at om jeg legger litt konsentrasjon i det så klarer jeg å få ganske bra samlinger med den også.

 

Bakdelen jeg finner med den er at sleideutløseren ligger litt feil til så jeg presser den ned hele tiden når jeg skyter slik at sleiden ikke stopper i bakre stilling når magasinet er tomt.

 

Men magasinet skal jo ikke bli tomt før man skifter så det er egentlig ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en H&K USP Combat Competition i .40

Utrolig bra kvalitet over hele våpenet. Kommer heller aldrig til å selge den.

Forhøyede sikter, match avtrekk, og 16 stk .40 i hvert magasin 8)

 

Har ikke fått skutt mer en rundt 300 kuler gjennom den da prisen på .40 er så høy :(

Har heller aldrig opplevd feil med den gjennom de 300 skuddene :)

 

Anbefales på det høyeste.

Link to comment
Share on other sites

Har USP Expert 9mm. Har satt inn en slagfjær med redusert kraft, så nå ligger avtrekksvekten og hovrer rett over 1,4kg. Lagt en bit sykkelslange rundt grepet siden det mangler tenner der jeg vil ha dem (Bak på høyre side der designerhomoene har bestemt at grepet skal være glatt...).

 

Jeg har aldri skutt bedre med noe våpen uansett kaliber.

 

Jeg har fått en eller to forkilinger med hjemmeladet ammo, men aldri med fabrikkammo.

 

Jeg kjøpte den brukt, og har skutt mellom 10.000-15.000 skudd med den, og jeg skyter ofte serier på 45+ med standard S&B ammunisjon som jeg kjøper på klubben.

 

Pusser den en gang hvert jubelår, men det synes ikke å påvirke noe. Oljer den litt innimellom - avtrekket blir tørt etter noen tusen skudd, men en dråpe olje, så er det like bra igjen.

 

Ser på STI Edge og tenker og tenker, men USP'n gjør alt jeg forlanger, og til en mye lavere pris. Ingen innkjøring, bare plukk den ut av esken og skyt. Når du begynner å synes at 1,7kg avtrekk er for tungt, så kjøper du samme fjær som meg. bytter den, og så er det tut og kjør igjen.

 

Er litt som en Audi Quattro TDI uten vedlikeholdskostnadene - ikke den raskeste, men ligger greit på vegen, og håndterer dårlig føre bra.

 

Kunne hatt litt mer vekt foran, sikring, magasinutløser og sleidestopp kunne vært mer ergonomiske, og grepet kunne vært mindre, men jeg har lært meg å skyte med dette grepet, og man får en svært korrekt plassering av fingeren på avtrekkeren.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

har personlig ingen erfaring med usp'en annet enn å observer en i klubben som hadde en. Syns den virket ganske livlig i rekylen til å være en såpass stor postol (kjærnelinjen?)

Men den gikk jo greit, så jeg ville ikke synes noe for eller mot. Det endte tilslutt med at den ble byttet inn til en Glock :o

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
"Litt" sent ute her... :)

 

Antagelsene er helt riktige :D

1911 ja! Og kun stål...

 

Neida, har ingen ting imot tupperware. Kunne tenke meg både HK USP, Glock og S&W M&P, men får desverre ikke kjøpe flere håndvåpen.

Den alt for lille kvoten er desverre oppbrukt.. :(

 

 

Ja jeg hadde rett ja.

Det var liksom ingen tvil.

Link to comment
Share on other sites

Har vel skutt rundt 350 skudd hittil, og har bare gode opplevelser, får inn gode skiver også :)

 

Med tiden så sitter nok teknikk og "kald" hånd etterhvert også, beste valget jeg har gjort 8)

 

Beste på vanlig treningskive er 43, ligger sånn rundt på gjennomsnitt 35-37. Men jeg er for flink ennå ved å dra til høyre, som sagt må nok legge inn en spesiell teknikk med tiden :oops:

 

Men har det morro og det er foreløpig viktigst :)

Link to comment
Share on other sites

mine erfaringer med usp begrenser seg til noen magasiner med compact, og noen magasiner med lara croft-utgaven.

 

det som gjør at jeg ikke trives med usp, er flere ting:

-jeg får ikke tak i grepet, det kjennes ut som å forsøke å holde en plankebit.

-sikringen kommer i koflikt med grepet mitt, sikringen ligger ivenen for tommelknoken min når jeg fprsøker å komme høyt opp med hånden.

-ukjent rekylbevegelse, den spretter alle veier. dette kan sikkert bedres med trening.

 

nå er jeg ikke motstander av plastikkpistoler, og mener at HK p9 og glock er meget gode pistoler. selv om jeg aldri har eid noen av disse har jeg skutt endel med begge, og trives godt med dem.

 

det at glocken "kaster" kuler handler mer om skytterens avtrekksteknikk enn noe annet...

Link to comment
Share on other sites

mine erfaringer med usp begrenser seg til noen magasiner med compact, og noen magasiner med lara croft-utgaven.

 

det som gjør at jeg ikke trives med usp, er flere ting:

-jeg får ikke tak i grepet, det kjennes ut som å forsøke å holde en plankebit.

-sikringen kommer i koflikt med grepet mitt, sikringen ligger ivenen for tommelknoken min når jeg fprsøker å komme høyt opp med hånden.

-ukjent rekylbevegelse, den spretter alle veier. dette kan sikkert bedres med trening.

 

nå er jeg ikke motstander av plastikkpistoler, og mener at HK p9 og glock er meget gode pistoler. selv om jeg aldri har eid noen av disse har jeg skutt endel med begge, og trives godt med dem.

 

det at glocken "kaster" kuler handler mer om skytterens avtrekksteknikk enn noe annet...

 

Ja mulig du sier det om glock, generell diskusjon er greit men jeg respekterer at noen kjører audi og jeg kjører opel, da krever man samme respekt tilbake, på sine områder av interesse. :wink:

 

jeg synes rekylen på USP er god og jevn, som du selv sier. Det handler om deg selv og ikke noe annet :)

 

Og jeg er venstre-skytter så grep problemer har jeg ikke heller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke gjør det.... 8) For da vil du bare skjønne hvor mange bedre pistoler en USP som finnes :twisted:

 

Det kan du jo si.

Men folk bruker jo en del forskjellig nå om dagen selv om at det Cz om Glock som gjelder i prod.

Men jeg sverger alikevel til min Hk Usp custom sport.

Jeg vil heller ha en Hk som sier pang enn en Smith & Wesson M&P som klikket/kilte seg hele tiden under Hokksund Open. Syntes synd på skytteren, han tok jo meg.

Men alikevel så var det temmlig spesielt å se på en pistol få funksjons feil for vært 3skudd.

Jeg tror skytteren hadde 6mag bytter uten at det hjalp noen ting.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt morsomt da at den til synelatende lykkelige eier av usp sverger å at denne skal man aldri kvitte seg med. Og det etter 300 skudd :shock:

 

Personlig ville jeg ikke trukket noen som helst konklusjon før etter, tja - si 3000 skudd da.

Bare for å ta et tall.

 

Ja noen ser ting som er bra litt tidligere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er veldig fint at Federal86 ikke vil ha bilen og pistolen min jeg. :mrgreen:

 

Jeg har jo også et par ting som også ikke er helt 100% .

Det er liksom en slags sjarm med slike ting som ikke er helt 100%.

Men jeg synes det er greit å ha noen ting som virker cirka 100%.

 

Men for å være helt ærlig så hadde jeg nok ikke hat noe imot å hat en silverado vis jeg hadde bodd et sted hvor ny prisen ikke var så dyr.

Å drivstoff prisen var vesentlig lavere.

 

Men jeg har desverre ikke råd til å kjøpe en amerikansk truck.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt morsomt da at den til synelatende lykkelige eier av usp sverger å at denne skal man aldri kvitte seg med. Og det etter 300 skudd :shock:

 

Personlig ville jeg ikke trukket noen som helst konklusjon før etter, tja - si 3000 skudd da.

Bare for å ta et tall.

 

Tja det er jo ikke godt å si.

Jeg skrøt jo av min USP etter kun 50skudd.

Men nå har jeg banket ut over 5000skudd med den å jeg er fortsatt like fornøyd. :D

 

Det er jo også litt spesielt at de eneste som knocker uspen er 1911 fanatikere. :?

Link to comment
Share on other sites

 

det som gjør at jeg ikke trives med usp, er flere ting:

-jeg får ikke tak i grepet, det kjennes ut som å forsøke å holde en plankebit.

-sikringen kommer i koflikt med grepet mitt, sikringen ligger ivenen for tommelknoken min når jeg fprsøker å komme høyt opp med hånden.

 

 

Vi må ha like hender. Jeg tror at USPen må ha vært et av de siste prosjektene til Hr. Dr. Dr. Ing. Otto Fritz Querdaum på H&K før han ble pensjonert, han som designet den originale sikringsfløyen på AG3/MP5 vet du. Han hadde en tommel som var innfestet nede ved håndleddet og som var så lang at den nådde fram til pekefingerens fremste ledd. :wink:

Link to comment
Share on other sites

... jeg er mye mer glock fantatiker, CZ fanatiker eller springfield xD fanatiker en 1911 whaco...

 

både CZ og Glock har meget gode grep, uten sikringer som kommer i veien for oss som har skjønt hvordan man skal holde en pistol :wink: !

 

en ting disse pistolene har felles med 1911er, er at de er slanke i bredden ved toppen av grepet, og det finner jeg som noe av det viktigste når jeg skal gripe en pistol, og her faller USPen totalt igjennom. når sikringen i tillegg kræsjer med tommelknoken min, da harden tapt.

 

jeg dømmer ikke USPen fordi alle andre misliker den, jeg dømmer den basert på det jeg finner som innlysende feil ved konstruksjonen.

 

og ja, det er bra at vi ikke er like- selvfølgelig skal folk få lov å like det de vil, men jeg synes at en tråd om en pistol også skal innholde logiske vurderinger av hva som er galt for noen brukere, når andre brukere skryter pistolen i været!

tenk om alt man leste om våpen rudtomkring kun var poitivt, hvordan skulle man da kunne finne ut noe ved å lese det andre har sagt?

 

god jul!

Link to comment
Share on other sites

Tråden ryddet for en drøss unødvendige siteringer. Husk siteringsreglene folkens. En behøver sjelden sitere innlegget som ligger rett over ens eget.

 

Fra regelverket:

- Når du siterer en annen person: Stryk ut alt som ikke er direkte nødvendig for svaret ditt. Ingen liker å lese en lang beskjed sitert for tredje eller fjerde gang, bare for å bli svart med ett ord: «Enig!»
Link to comment
Share on other sites

som tideligere nevnt i en annen tråd må jeg ta meg sammen og skrive mer i 1911tråden, og redigere ting jeg har fått bedre innsikt i siden sist...

 

... vi får skjærpe oss, og gå tilbake til tema, elsket og hatet: H&K USP!

 

i den klubben jeg er NFPS-tilkyttet fikk jeg prøve en av USPens mange fettere: den nye tjenestepistolen til politiet, H&K P30...

 

positiv overraskelse. kun et par magasiner, men førsteinntrykket var mye bedre enn USPen, de har forsøkt å age et grep jeg klarer å få tak i!

Link to comment
Share on other sites

Hva synes du om P30 vs USP (og kanskje vs glock)?

 

Politiet har som jeg har forstått det valgt en pistol som blant annet har et langt avtrekk (slik at blant annet ikke skuddene skal flyge ukontrollert avgårde). Hvordan var den å skyte med, er det mulig å skyte litt presisjon med den i tillegg til felt/pratisk?

Link to comment
Share on other sites

som tideligere nevnt i en annen tråd må jeg ta meg sammen og skrive mer i 1911tråden, og redigere ting jeg har fått bedre innsikt i siden sist...

 

... vi får skjærpe oss, og gå tilbake til tema, elsket og hatet: H&K USP!

 

i den klubben jeg er NFPS-tilkyttet fikk jeg prøve en av USPens mange fettere: den nye tjenestepistolen til politiet, H&K P30...

 

positiv overraskelse. kun et par magasiner, men førsteinntrykket var mye bedre enn USPen, de har forsøkt å age et grep jeg klarer å få tak i!

 

 

 

Det var bra at du var positiv til den.

Men jeg er ikke særlig imponert over politiet+P30.

 

Grunnen til det er enkel, på praktisk kurset som jeg tok for en stund siden så var det en politi tjeneste mann der med en P30.

Å den var det mye tull med gitt, klikk/hylsa spratt ikke ut/kamret feil/magasinet falt ut osv.

Enten så var dette en mandags versjon av en P30 eller så har den blitt tatt dårlig vare på.

Men det var en sivil person der med en sivil P30 å den hadde null problemer.

hmmmmmmmmm :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ha en Hk som sier pang enn en Smith & Wesson M&P som klikket/kilte seg hele tiden under Hokksund Open. Syntes synd på skytteren, han tok jo meg.

Men alikevel så var det temmlig spesielt å se på en pistol få funksjons feil for vært 3skudd.

Jeg tror skytteren hadde 6mag bytter uten at det hjalp noen ting.

 

Den skytteren var meg, og det var en veldig frustrerende dag på skyttebanen.

Grunnen var en av to eller en kombinasjon av magasin som aldri har vært pussa og/eller tørt våpen.

Fikksa på de tingene, så har jeg ikke opplevd noe slik hverken før eller etter.

Så her er det eieren som er til skyld og ikke våpenet.

Det finnes mange tester som viser at M&P er et driftsikkert våpen.

Så med en viktig lekse lært, så håper jeg på bedre resultat i 2010

 

Og som resultatene viser, tiden ble veldig høy p.g.a tekniske problemer, men hit scoren ble bra.

Og det for en uerfaren skytter som var på sitt andre praktiske stevne.

Så våpnet går godt, og med riktig sjåfør er fult på høyde med CZ.

Største forskjell er at M&P er en tjeneste pistol og ikke en produksjons klasse pistol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den asså.

Alltid veldig kjedelig når slikt skjer.

Hvordan er avtrekket på pistolen din forresten ?

Har nemlig aldri prøvd en orginal/urørt M&P.

 

Hadde selv problemer på stage 6, noe jeg trodde var pistolen sin skyld.

Men ifølge erfarne praktisk skyttere som så på, så viste det seg å være triggerfrezze.

Avtrekker fingeren stod fast. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...