Jump to content

Valg av pistol


Øyvind999

Recommended Posts

Takker. Har lest noe om en ny regel knyttet til 15 skudd. Har dette noen betydning ved valg av pistol ? er det ok å bruke pistol med magasin som tar mer enn dette ?

 

Sorry for nybegynnerspørsmålene, men ikke helt lett å orientere seg i alle regler når man prøver å kjøpe pistol som kan passe til litt ulike formål :)

 

Det med 15 skudd går bare på at man kun kan ha 15 skudd i magasinet. Magasinet kan være større enn det

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 sp-01 Shadow

H&K USP

Glock 17

S&W MP9 Pro

SIG Sauer P226 (dyr?)

Berette 92 (dyr og upopulær)?)

 

Av disse ville JEG først sett bort fra USP og Beretta.

 

Og av de andre så vil det være hva som sitter best i hånden, og hvor mye penger man vil bruke.

 

Prismessig så strekker de seg vel fra MP9(ca 6000) og oppover(Glock 17 er vel billigere hvis man finner den hos XXL med den "gamle" ramma, altså ikke RTF 2). SIG får man vel fra ca 11 til 12 tusen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Et annet alternativ er forsåvidt gode gamle CZ75 evt 85 nå som mag kapp har blitt begrenset (En god ide IMNSHO)

 

både glock og CZ fåes jo til greip pris på bruktmarkedet og er greie våpen å veldikeholde skaffe dimper og reservedeler til.

 

Ellers håper jeg å hente en RUGER SR9 snart, og sa må jeg jo kvitte meg med en av mine kjære CZ'r

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere er det lureste å få prøvd nevnte pistoler for å se hva som passer deg best.

For å være subjektiv kan på det vameste anbefale Sig¨s 226 Blackwater Tactical uavhegig av høy magasinkapasitet . Godt grep selv for personer med små hender og et bra DA/SA avtrekk rett fra esken.

Ta kontakt med Roar på Sportsvåpen D/A så får du nok noen gode råd og tips angående Sig.

Link to comment
Share on other sites

Et annet alternativ er forsåvidt gode gamle CZ75 evt 85 nå som mag kapp har blitt begrenset (En god ide IMNSHO)

 

både glock og CZ fåes jo til greip pris på bruktmarkedet og er greie våpen å veldikeholde skaffe dimper og reservedeler til.

 

Ellers håper jeg å hente en RUGER SR9 snart, og sa må jeg jo kvitte meg med en av mine kjære CZ'r

 

Da har du vel passet på å få tak i en som ikke er produsert mellom Oktober 2007 å April 2008!

http://www.ruger.com/SR9Recall/

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt,Dr.Hassel

 

Burde ikke Ruger bli ved sin lest?De lager jo pr.i dag noen av de beste revolverene verden har sett,og i mine(ferske og ubesudlete øyne)

de peneste....

Nei,la fagfolk lage semi-tjenestevåpen og vi beholder nisje-produsentene.....Forsvinner snart nok de og......

 

Tror revolver er som svartkrutt om ti år.....Dyrt og skittent...

 

 

 

 

Ole..

Link to comment
Share on other sites

hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det?

 

 

Det sier vel seg selv.

Kjedelig å måtte sende inn et våpen man nettopp har kjøpt.

Det mener iallefall jeg.

 

Man kanskje du har lyst til det.

Å da kan det jo hende at du får tilbake pistolen + en ruger sticker du kan ha på Chevyen din.

Link to comment
Share on other sites

Om du hadde fått en tikkroning med trykket av kongen opp ned. Hadde du gått til Norges bank for å bytte den i en som er laget riktig? :D

 

Klistremerke til hevy'n og ekstra magasin hade jo vært fint (De koster jo satan smekke over 500 spenn hos midway...)

Men men. vi får se når den kommer. Jeg skal uansett plukke ut magasinsperra... med mindre det kanksje muligens gjør den production ilegal da...

 

Rook

Du har helt rett (Bortsett fra at jeg kanksje ikke syns ruger har de peneste revloverene i verden, der må Smith få prisen for DA og Remington for SA)

Men det er disse stemmene i hodet mitt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå med nye magasin regler med 15 skd i magasinet ved start, så kan lure på om det er noe som er mer egnet enn Shadow og glock, nå som man kan se bortifra magasinkapasitet?

 

Noen som har noen tanker rundt dette? hva blir neste "måhaforåvinnepistolen"?

 

 

 

 

tenker på dette da jeg trenger 1 stevnestart så kan jeg søke på reservepistol 8)

Link to comment
Share on other sites

Tja....

Jeg ville sterkt vurdert Sphinx eller CZ SP01 fortsatt jeg da. Det er bra pistoler selv om de mister noe av fordelene med begrensingin i magasin kapasitet. Generelt vil jeg tro at SA/DA psitoler som CZ er bedre en Strikerfirer som Glock, Ruger og Sprigfield f.eks.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

... sa han som solgte STI.

 

Så har vi regjerende verdensmester i Standard, Travis Tomasie - som skyter Caspian 1911.

Jada, det er vel samme greia 1911/2011, men du kommer langt med de alle fleste DS 1911/2011.

Merket spiller liten rolle da de fleste i Standard divisjon bytter ut halve pistolen i custom deler.

 

Kort sagt, hold deg til 1911/2011, da kommer du lengst (på korteste tid :lol: ).

Link to comment
Share on other sites

Det går jo, og noen av os bakstrebereske mennesker syns jo singlestack er gøy bruke i Praktisk. Dog vil jeg vel anbefale kaliber.45 acp... eller til nød .40

Targetmasteren passer nok ikke i boksen, så med den må du eventuelt skyte open klasse. Forøvrig finnes det da 10 skudds 9mm magasiner.

Link to comment
Share on other sites

Det går jo, og noen av os bakstrebereske mennesker syns jo singlestack er gøy bruke i Praktisk. Dog vil jeg vel anbefale kaliber.45 acp... eller til nød .40

Targetmasteren passer nok ikke i boksen, så med den må du eventuelt skyte open klasse. Forøvrig finnes det da 10 skudds 9mm magasiner.

 

Da går sikkert STI Spartan i 45 ACP i boksen :?::)

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke IPSC-boksen mer eller mindre designet rundt en standard 5" 1911 singlestack med 8-skudds magasin i 45 ACP?

 

Tipper du kan komme langt med en singlestack i Standard, selv om NM-gull antagelig er utenfor rekkevidde. Og hvis/når det kommer en singlestack-divisjon har du et forsprang på å tenke taktikk og trene på gjennomføring av magasinskift.

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes bra ut det er jo mulig at den går i kassen også med 10 skudds magasin. Jeg skal få sjekket kassen både med Spartan med 5" løp og Target Master med 6" løp så får vi se hva som passer.

Liker godt å skyte 1911 som jeg bruker til felt og M7 så jeg har ikke lyst å bytte våpen for å koseskyte litt Standard og jeg er ikke opptatt av å ha så mange våpen som mulig:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ser at p226 sport står både som godkjent å ikke godkjent på listen. Jeg har en p226 xpresse. Men på sleiden står det 226 sport. Hvordan er det visst jeg møter opp på ett produktion stevne, å en kranglevoren kontrolør ikke vil la meg skyte.

 

Har du en P226 xpresse, så er den godkjent. Når det gjelder Sport , så er det forskjellige modeller som ikke er godkjent, og som er godkjent.

 

Det kan selvfølgelig by på visse problemer hvis det står noe annet på den enn det det egentlig er. Spørs på hvor god kjennskap den som sjekker har om SIG da

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...