Jump to content

Smalahove, ein opplevelse!


Mauser68

Recommended Posts

Her nede på sørvestlandet har den en tendens til å bli solgt flådd. Det ser, om mulig, enda jæ.... ut.
Men smaker minst like godt.

 

Sjøl liker jeg best om lammet og sauen ikke er røkt, og på de delene av Vestlandet der man ikke røyker sauen (der bl.a. salig Einar Førde kom fra, han som sa om "de andre" at "men dei kan'kje med smale, dei" :mrgreen: ), flår man huene før salting. Hvis du er så sart, lukk øya og spis. Det er nydelig mat, med masse go'smak og veldig fin konsistens. Og tunga, da gitt! Hey, Ås! Når kommer dere med en sauerase med minst to tunger?!

 

PS, @trådstarter: "Glemme å kjøpe stappe"??? Sånt lager man da sjøl, fra bånn av? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi flår dei, saltar og røyker. Dei vart jækla gode i år!

Vi tar av nokre som vi ikkje røyker, berre tørkar. Nokre i slekta som foretrekker det.

 

Vi hadde 50 slektningar på "skjeltefest" på laurdag.

Serverte som vanleg med kokte poteter, heimelaga kålrotstappe, surkål/raudkål, heimelaga dampepølse og godt drikke.

 

Suksess!

Link to comment
Share on other sites

He, he, for å sei det sånn, den drinken der tar garantert all fokus vekk frå det å ete smalahove.. :mrgreen:

 

Eg har heller aldri smakt den, kjem aldri til å gjera det heller, det var ein liten motbydelig gest, som eg kom på i farten, he, he.. :mrgreen:

Altså. Å ete sauehuer, hjorteballer, siloballer og fanken veit ikke hva, det er ok, men å nyte ett glass Laphroig det skal de ikke :shock: Nei Mauser, du får ta deg en tur til øya, så skal du få litt skikkelig mat, og ett glass Laphroig. :mrgreen:

Hvis du synes Laphroig er for lite røykt har jeg en Bowmore som nok er hakket vassere. Som fadern sa " jøye meg, det lukter stavkirke og jernbanesviller en varm sommerdag"

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Var så uheldig og havne på sykehus i Voss i vinter, og under rekonvalesenten benytta vi tiden til og ta en tur bort til selve smalahauekongen. Han Ivar, er det vel han heter. Det er bare en ting og si, smalahaue er bare fantastisk når du får det tilberedt og servert av en proff. Med smalahaueakevitt og Vossaøl og Vossakorv. Bare hærlig hele sulamitten :D:D:D

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Tradisjonar er so forskjellig.. Eg må sei at fårekjøt, uansett om det er røykt eller ikkje, ein delikatesse som nærmar seg vilt..

 

Men det som er dumt med å flå hodene som dei klakaskadlane ( :mrgreen: ) i Sogn gjer, det er at då forsvinn ein del snadder, skinnet og fettlaget under, er rett å slett snop. For å ikkje snakke om at det er omtrent 1/3 av maten på eit hode.. :mrgreen:

 

Og Hr Luftwaffe, eg tar gjerne turen ein gong, men den der røykte eliksiren din, den skal du få lov å kose deg med sjølv.. Har nettopp bestilt eit lite knippe med rasshår og nasehår her, kanskje det kjem seg med tida.. 8)

 

Graahund, han heiter Ivar Løne også kalt Smalahovekongen, gudene veit om kvifor han har fått det kallenavnet. :mrgreen:

 

Ktm250sx, du treng 1 flaske aquevite til forrett, minst 2 pils og ei 1/2 flaske med aqeuvite under middagen.. Hvis du fortsatt er oppegående og husker smaken, så har du ingen problemer neste gong du spiser det.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kok dei ca 2.5 time i ei stor panne, med masse vatn, så burde det gjere susen. Har du ei lita panne, så tar å kok ca halvtimen, så heller du vekk vatnet, og så kokar du dei siste 2 timane.. Har vore litt varierande salting på dei hovene, så det er litt anpå kor mykje salt du taklar og liker. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Då er det bare og takke Kjell Åge for att han lært kån sære Vest-Telemarkingar og ete smalahove.

Me i susle laget har hatt som tradisjon og ete smalahove til jol, sammen med joleølet.Men i år var me sjuke i jola,og under ein exspidisjon i frysen fant eg smalahove,og fant ut at dei får me eta opp fort som F.

 

Oldemor hadde nok vore stolt av meg (trur eg),hadde ho sett att eg koka smalahove på den gamle ulabranden som ho bruka!!!

Smala_01.JPG

 

Og etter 3,5 timar på kok ser dei slik ut :forvirra: ,klar til og etast sammen med kålrabistappe og poteter :):)

Nam,nam :wink::thumbup::shifty:

Smala_02.JPG

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld viss jeg fornærmer noen, men sauhoder er og forblir revåte :sick::sick:

Det er nok sikkert derfor det er omtrent umulig å få kjøpe hovud frå slakteriet kvar haust :smile:

 

Eg er heilt sikker på at du ville likt det om du smakte det.

Personleg likar eg best dei som er flådde, salta og tørka. Og nei Kjell Åge; Dei skal ikkje røykast :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...