Jump to content

Salg av uregistrert hagle


kimjorgen

Recommended Posts

Han har jo lov til å selge "lovlige" våpen til andre så lenge de som kjøper våpenet har en godkjent våpensøknad, men jeg leste att han hadde kappet løpet.

 

Det er en begrensning hvor kort ei hagle kan være, med andre ord han kan ha ødelagt ei funksjonell hagle....

 

Dvs. ei hagle som ikke er lovlig å omsette...

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er på bærtur nå, men selger trenger da ikke se godkjent våpensøknad for og selge en hagle? Var i allefall ingen plikt og registere uregistrerte hagler før.

Trodde det var slik at hadde jeg jegeravgiftskort eller andre våpen hadde jeg også lov til og eie/kjøpe/selge en uregistrert hagle?!

Flyter jo av gamle ureistrerte hagler.

Trenger ikke våpenkort på hagle for og kjøpe hagleammo, holder med og vise jegeravgiftskortet.

Som sagt mulig jeg er langt ute på landet med dette inlegget, jeg hadde solgt i god tro. :?

Link to comment
Share on other sites

Han kunne jo like godt ha skrevet:

Hallo alle sammen, eg har ulovlige våpen hjemme!

:lol:

 

John

:mrgreen:

Nå er det vel ikke ulovlig å selge/inneha (om kriteriene om tidspunktet våpnet er kjøpt++ er tilstede) en hagle som ikke er registrert, men en evt kjøper må ha godkjent søknad på det aktuelle våpen.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er på bærtur nå, men selger trenger da ikke se godkjent våpensøknad for og selge en hagle? Var i allefall ingen plikt og registere uregistrerte hagler før.

Trodde det var slik at hadde jeg jegeravgiftskort eller andre våpen hadde jeg også lov til og eie/kjøpe/selge en uregistrert hagle?!

Flyter jo av gamle ureistrerte hagler.

Trenger ikke våpenkort på hagle for og kjøpe hagleammo, holder med og vise jegeravgiftskortet.

Som sagt mulig jeg er langt ute på landet med dette inlegget, jeg hadde solgt i god tro. :?

 

Det er -foreløpig- ingen plikt til å registrere hagler ervervet før registreringspåbudet, men det er ulovlig å omsette dem uten godkjent våpensøknad. De skal m.a.o registreres ved eierskifte. Både kjøper og selger kan straffes for brudd på våpenloven i slike tilfeller, og den som legger ut en slik annonse kan straffes for forsøk på dette. Om man var "i god tro" vil ikke bety noe i denne sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne kjøpt kolben til den sideligger'n for ett prosjekt jeg pusler med, men han virker en smule for ustabil for min smak :D

 

"Her selges div deler enl bilde. Delerne selges bare til personer med kjøpetillatelse fra politet, Så jeg håper kjøper vet hvad som må gjøres med pappirene da jeg ikke aner hvordan det fungerer med det. Ska ta kontakt med en børsemaker før att få tingen plombert med sertifikat.Så kjøper må beregne gebyr før det æven med kjøpetillatelse, og oppassande mail fra al-qaida undanbedes vennligst men bestemt."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...