Jump to content

El. hørselvern til 500,-!!


Høntersen

Recommended Posts

Ville bare tipse dere om disse elektroniske hørselvernene som man kan skambillig fra USA.

http://cgi.ebay.com/Howard-Leight-Electronic-Earmuff-Impact-Sport-New-01526_W0QQitemZ350237663481QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518bcaa0f9&_trksid=p3286.c0.m14

 

Ferdig importert med moms kommer disse på ca 500,-. Midway selger de til 868,- og Schou selger de til 1250;- :shock: men da under navnet Bilsom.

 

Har lest masse ulike tester og brukeromtale av de og nesten alle roser de opp i skyene. På både Cabelas og Amazon har de fått over 4,5 i karakter av 5 mulige av kjøpere. Her kan dere se hva Western Shooter skrev om de etter å hardtestet de et halvårs tid. http://www.westernshooter.com/2008/03/howard-leight-impact-sport-electronic.html

 

Synes dette virker som et lovende alternativ til Sordin og Peltor som nesten har eneretten på elektroniske hørselvern her til lands. Jeg har hvertfall bestilt meg et par. Skal gi dere en grundig omtale av de når jeg har fått prøvd de skikkelig. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du mista visst en "h" i linken din, men her er den: http://www.westernshooter.com/2008/03/howard-leight-impact-sport-electronic.html

 

Blir spennende å høre om dem når du får dem hjem... Kanskje litt surfing kan frembringe en kabel som gjør dem kompatible med 500-spennsradioene fra Elkjøp/Lefdal? Da kunne vi fått et artig lavprisalternativ :)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å søke på ebay. Mange som selger de der som også sender til Norge. Her for eksempel: http://cgi.ebay.com/Howard-Leight-Electronic-Earmuff-Impact-Sport-New-01526_W0QQitemZ350237663730QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518bcaa1f2&_trksid=p3286.c0.m14#ht_2485wt_939

 

Har vært i kontakt med de og de sender til Norge.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre om dem når du får dem hjem... Kanskje litt surfing kan frembringe en kabel som gjør dem kompatible med 500-spennsradioene fra Elkjøp/Lefdal? Da kunne vi fått et artig lavprisalternativ :)

 

Kan ikke forstå at det skulle vært så vanskelig. Den har jo en minijack-inngang :D

 

Vurderte faktisk å kjøpe den 500-spennsradion også, men trenger vel egentlig ikke den siden jeg får låne med svigerfar...

Link to comment
Share on other sites

Hadde et sett av disse. Lydgjengivelsen er meget god, og de er komfortable å ha på hue. Det eneste problemet jeg kan komme på med disse er at bøylen som skal over hue er litt stor. Disse passet retten og sletten ikke på meg da hue mitt tydeligvis er for lite slik at bøylen "lå over" skallen.

Link to comment
Share on other sites

25 % pluss tollgebyret, men det er DERSOM pakken blir tatt inn og sjekket.... Ikke alle som får "tull og tøys" på sin bestillinger... ;)

 

det blir den nesten alltid om det er en pakke. har aldri opplevd å ikke betale moms og gebyrer(postens gebyr for utlagt mva) på en pakke med verdi over 200kr.

Link to comment
Share on other sites

Bestilt meg et par jeg også til elgjakta :) Ble 513 kroner på meg før tull og tøys. Ser prisene varierer veldig :?

 

 

Gjelder å være tidlig ute vettu når man blir tipset om slike godsaker :wink:

 

Hvis du bestiller fra ebay så er det ikke alle selgere som oppgir at de sender til Norge, men oftest får du et positivt svar bare du sender de en forespørsel. Ofte er dette de som har de beste tilbudene også av en eller annen grunn...

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg bestillt ett også.

 

Veldig hyggelig selger som har brukernavn: vsoutfitters svarte mailen min ang shipping innenfor 10min!

 

Den jeg fikk var vist siste han hadde på lager, men han skulle "Restock", og det tok vist 2-3dagers tid.

Han sender til Norge, og tar ca $20 i shipping.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg hentet mine. Førsteintrykket er bra. Tighte og fine og gir en kvalitetsfølelse når en holder i de. Tilsynelatende ikke noe billig "ræl" slik som jeg fryktet.

Totalpris for min del inklusive mva og gebyr ble 587,- (som en positiv overraskelse fulgte det med 2 AAA batteri og en 3,5mm minijack kabel slik at en kan koble til jaktradio, ipod,etc)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hentet mine. Førsteintrykket er bra. Tighte og fine og gir en kvalitetsfølelse når en holder i de. Tilsynelatende ikke noe billig "ræl" slik som jeg fryktet.

Totalpris for min del inklusive mva og gebyr ble 587,- (som en positiv overraskelse fulgte det med 2 AAA batteri og en 3,5mm minijack kabel slik at en kan koble til jaktradio, ipod,etc)

 

Hentet mine her for et par dager siden og sitter igjen med samme inntrykket. Virker som solide saker til en billig penge. "thumbs up" :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått prøvd mine hørselvern et par ganger mens jeg har sittet på post og er MEGET fornøyd! Satt inni ei jaktbu og dempet smellet godt da ungkolla datt :D

Solide saker som sitter godt på hodet, god lydgjengivelse og lett å høre hvor lydene kommer fra. Dessuten tar de liten plass når de er slått sammen.

 

Eneste som irriterte meg littegrann er at i begynnelsen kom det en meget svak tikkelyd, men dette var ikke et stort problem, og er mer eller mindre helt vekke nå.

 

(Ser at det går ann å få kjøpt hygienesett til de som skal gjøre de enda mer komfortable. Kommer sikkert til å kjøpe dette senere)

 

Konklusjon: Ekstremt mye for pengene!!

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte eit elektronisk hørselvern på tilbud hos Midway for kr 299. Merket var Caldwell. Eg har aldri prøvd slikt før,og har kun brukt det på bana no i haust. Må sei at det har fungert heilt fint til slik bruk.Tilkopling for jaktradio er det ikkje,men så hadde eg ikkje tenkt å bruke det på jakt heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...