Jump to content

Påmelding Langholdstevne10.mai, Sixpack på god glid...


HS Precision

Recommended Posts

Da har jeg vært å sjekket ut et nytt sted for bane, og bedre plass til formålet enn dette skal en lete lenge etter :!:

Jordet blir annethvert år brukt til feltstevne av DFS.

Gode parkmuligheter ved riksvei, langt jorde med skogåser på begge sider, og blinker i enden ved en traktorvei som går på tvers.

Hold fra 0 til 800 meter+. Gonger kan henges fra 300 til 800. Det er flatt(jorde) de første 600, resten i nyhogd skråning bak.

Vi har 8-10 blinker ferdig med rammer, men rammeverk til å henge de opp må lages.

Gård som driver med brylluper og tradisjon/gårdsmat 100 meter unna. Her kan avtales middag etc. med bestiling av X antall.

 

Dato; Det må bli FØR bonden kjører møkk på jordene...Joda, en kan skyte etter det også, men men... :lol:

I følge han var normal dato rundt pinse, men hvertfall 17. mai. Det var garantert.

 

Hvis Morten S. tar seg av alt som har med internett og data/påmelding( http://www.sixpack-shooters.com ) skal jeg og en til begynne å ordne med praktiske ting som godkjenning av bane, stativer etc.

 

Det var en langholdkveld med pils og pizza planlagt den 18 april i Kristiansand, men den listen ligger på Sluttstykket... :roll:

 

Hvis ikke det hopper opp igjen kan vi starte tråden igjen her. Der kan jeg kanskje få rekruttert noen til forberedelsene. Skal til Flekkefjord på jegerfelt på lørdag, og der finner jeg også noen håper jeg.

 

Om vi legger oss på samme linje som de to foregående stevnene får tiden vise. Tror vi beholder særegenheten hvertfall, men skyteprogrammet kan kanskje endres. Slik som det har vært tidligere har det vært begrenset hvor mange som det var plass til på standplass. Det er det ikke nå. Tipper 300 kan ligge samtidig :lol:

Jeg ser for meg at under seriene til "hovedskytingen" samtidig kan skytes på gonger. Egg skyting skal hvertfall med. Vi er jo der for å ha det moro, bare sikkerheten blir ivaretatt så må en få SKUTT mye :!:

 

På lørdag får jeg en endelig bekreftesle på banen og datoer for møkkkjøring og om det ellers er noe vi må tenke på.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Stille 6.5x55 : Jervenmunkene fryser ALDRI!

hehehehe så det på hengsvann ja :mrgreen:

men jeg er klar for skyting på sørlandet :lol: både korte og lange hold så regner med at det er en del damer blant publikum :mrgreen:

 

Regner med at dette stevnet er sammenfallende med et vekkelsesmøte i Sarons Dal slik at vi kan reise dit og narre litt bibeldamer utpå kvelden! ;)

 

Fra spøk til revolver.. er det mulig å poste en link på gulesider.no/kart for oss som ikke er lokalkjente?

Link to comment
Share on other sites

Phu, der var jo fortsettelsen av tråden fra Sluttstykket :D -Var redd vi nå ble spredd for alle vinder...

Jeg skal få oppdatert nettsiden sporenstreks. Kommer sikkert først en liten notis for å bekrefte at vi er bækk in bissniss, så skal jeg få på plass påmeldingskjema, kart og litt info om selve "stevnet".

HS P: Er det på samme stedet på Versland som stevnet var på i 2002?

 

Jeg må komme med en liten innrømmelse når det gjelder bildet over (jeg var fotografen og ansvarlig for "fuskinga"). Beste samlinga denne dagen mener jeg å huske at var på 63mm, men da var ikke linsa i nærheten av pappen. Denne samlinga hadde ei lita flue like bak langfingeren (til Johan tror jeg det er), men med litt enkel retusjering i Photoshop og det dukket plutselig opp et nytt femte skudd... God skyting var det uansett.

Dro forresten ikke den 63mm samlinga hjem 13 sixpacker den dagen?

 

http://www.sixpack-shooters.com

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

HS P: Er det på samme stedet på Versland som stevnet var på i 2002?

Nei, lenger opp austerdalen, men med fylkesveien. Venter på bekreftelse fra grunneiger om møkkasperedning. Skulle ringt i går. Får purre på.

 

Den femskuddgruppa; Sånn går det når du kanter rifla på sisteskuddet. Da drar det ut en flue på 8-10 cm fortere enn svinnt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker fikk jeg også litt øl med hjem. Skutt med en standard fabrikkrifle 7 mm rem.mag umoddet.

Var det ikke Johnny som vant, eller ? Kan huske at det løse løpet hans trengte litt hjelp fra mitt Gunsmith-Kit som jeg haddde liggende i bilen, det vil si en jernbindertang med fille mellom løp og tangkjeft og tiltrekkingsmoment

3 og 3/fjerdedels - etellerannet --

Om nødvendig stiller jeg med samme proffe teltløsning som sist dersom det regner.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 4. mai skal der mye til om ikke det blir... :!: Lørdag 10 mai kunne også vært aktuell som reservedag.

 

Det har mange grunner. Den viktigste er at bonden forhåpentligvis ikke har spredt møkk da. Hvis så har skjedd er det verst den første timen, etterpå kjenner en ikke noe likevel :lol: Men noe graps er det, og det hadde jo vært greit å sluppet med å legge ut underlag. Rett på gress er det greieste.

Og så har jeg langfri, som betyr at det ikke blir mer stress en nødvendig.

 

Merk av denne datoen på skytekalenderen. Søndag 4. mai

Link to comment
Share on other sites

Litt mer info samt påmeldingsskjema er lagt til.

Håper virkelig flest mulig har muligheten til å bli med denne dagen.

Er du usikker på om du kan slippe fri fra tidsklemma, så meld deg uansett opp og send meg heller en melding i etterkant at du må strykes.

http://www.sixpack-shooters.com/

 

Morten

 

Veldig synd at dette stevnet dere arrangerer 10. mai kolliderer med et benkeskytterstevne som går i Sverige/Säfsen, (SM) samme helg

Jeg har sett frem til å delta på stevne selv - og jeg er sikker på at minst en 5 - 6 skyttere fra BR miljøet her i Østlandsregieonen hadde kommet ned til dere - men er nok redd for at vi prioriterer dette BR stevne i Sverige. (vi trenger konkurransetrening til EM - som også går i Sverige - i juli)

Det er ofte vanskelig å finne datoer for slike "spesielle arrangementer" som passer alle. Men det er jo ikke så mange slike stevner som avholdes her i Norge - enda - og derfor er det stor interesse for å delta i de få som arrangeres.

Håper at neste gang det arrangeres slike "Langhold-/sixpack stevner" vil kunne tilpasses mere med allerede oppsatte terminlister og stevner innenfor dette miljøet - slik at flest mulig får anledning for å stille opp.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer info samt påmeldingsskjema er lagt til.

Håper virkelig flest mulig har muligheten til å bli med denne dagen.

Er du usikker på om du kan slippe fri fra tidsklemma, så meld deg uansett opp og send meg heller en melding i etterkant at du må strykes.

http://www.sixpack-shooters.com/

 

Morten

 

Va jo typisk dette Morten.. Me spele den dagen så det Ryke for meg..Dog i kvinesdal;)

 

Hadde sett frem te å testa 300'en;)

Link to comment
Share on other sites

Heia hvordan er "Six-Pack" i rute???

Gleder meg noe sinnsykt, og håper på å få sugd til meg en masse lære :D

 

Var foresten en tur på banen for å teste ut hvilken ladning som skal brukes på skytingen, og det gikk sånn.

Riggen er en T3 Varmint, med Hausken demper, Tikka Optilock, som er shimset til 15MOA tilt, og Leupold VX3 6,5-20X50 LR.

Skytinga foregikk uten demper montert pga Mirage ved slik mengdeskyting.

 

Hylser - Norma 6,5x55

Tennhette - Remington 9,5?

Kule - Lapua Scenar 123gr

Krutt - Norma N19

 

Det måtte bli N19 siden jeg kjøpte en del av Grimstad jakt og fiske før dem stengte til røverpris :lol:

 

Col ble forsøk mellom 78 til 80, men havnet tilslutt på 79mm, som viste seg at harmonerte best i forrhold

til trykkoppbygning og presisjon.

 

Skytestilling var liggende feltmessig, med rypesekk fyllt med 2 gamle dunputer, uten noen som helst bak"rest".

 

Her kommer noen av samlingene som jeg likte best, med tanke på hastighet og presisjon.

 

T30011024x768.jpg?t=1209762531

Denne ladning er på 45,5gr, og ga 874-882-889m/s og samling på ca 14mm

 

T30021024x768.jpg?t=1209762694

Denne er på 46gr, og gav 886-888-897m/s og samling på ca 14mm

 

T30031024x768.jpg?t=1209762825

Denne er på 46,5gr, og gav 895-899-905m/s og også samling på ca 14mm

 

Så kom denne :D

T30041024x768-1.jpg?

Denne er på 47gr, og gav 913-915-917m/s, og en samling på ca 7,7mm :lol:

Gjett hvilken ladning jeg kommer til og kjøre på???

 

Det virker som om min lott med N19 er noe raskere en hva QL foreslår, og jeg er også over maks på hva Norma annbefaler som maks på boksen, men børsa/hylsene viste ikke noen tegn til overtrykkstegn, så det får briste eller bære.

 

Prøvde også en ladning på 47,5gr, som gav 944-941,939m/s, men her var det trykktegn i form av kratrede og flate hetter, men hevarmen gikk fortsatt lett. Ladningen var likevel uaktuell pga spredning på 34mm

 

NB! ikke prøv mine ladninger annet en i min børse.

 

Gleder meg helt villt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser det er 8 som har meldt seg på. Jeg vet om etpar til som jeg skal få på. Men det blir ikke mindre morsommt om vi blir få...Jeg har stativene til skivene bak på bilen, og skal opp å sette opp det jeg kan i morgen og fredag. Været blit akkurat som jeg beskrev for 3 uker siden :wink:

 

Jeg ser ikke vekk ifra at det kan bli et stevne til senere i år sålenge skivestativene er oppe likevel. Datoer for dette kan vi "ta en runde på", men det hadde vært morsommt å hatt en avstemmning på noen aktuelle. Det må i så fall bli rett etter en slått, slik at det er perfekt å arrangere, og perfekt for bonden.

 

Vi vil ta en diskusjon med de som kommer på lørdag, mht. opplegg og skyteprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...