Jump to content

Hva er rimelig pris på denne mauseren? Haster!!


Dunkerante

Recommended Posts

Ber om at dere bærer over med meg, men jeg har hastverk!!

En kompis av meg skal gifte seg og en gaveidè har dukket opp i siste liten.

For å gjøre en lang historie kort.

Hva er en ok pris på en:

Ombygd tyskmauser. Ny (kurant, men ikke mer) stokk. Nytt løp (skutt omkring 500 skudd), med en strøken Nikon 3-9X40 (standard stålmontasje). Jeg har selv skutt med den både på bane og jakt og den samler meget godt.

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

Mausere får en ikke mye for for tida. Desverre. I deler er den nok verdt 3-5000. men om markedet ville gitt det for den er noe annet. For se hva en kan fåes kjøpt for ca 5000. Som Howa feks.

 

Kikkerten drar jo litt opp selvfølgelig

 

Men det er jo en kjempe gave :D

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hvilken kikkert det er snakk om. Strøken kan den jo godt være, men er den billig ny så får du knapt noe for den brukt. Jeg ville aldri gitt mere enn 4000 for en Tyskmauser uten større modifikasjoner enn du beskriver. Heller mer i retning 3-3500.. hvis det er en god kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan skaffe 20 slike til under 3000kr om du har en uke på deg!

Ikke missforstå (jeg har også en M98), det er jo et godt jaktREDSKAP, men en FLOTT gave er det ikke!

Når jeg giftet meg langt tilbake i steinalderen for 6år siden var gamle mausere noe umoderne gammelt rask!

Jeg ville ikke blitt glad for en slik gave, og jeg mener også at man ikke skal dytte over gammelt rask på en kompis, det kan komme rusk i vennskapets marskineri :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det seier vel kanskje litt meir om deg enn Mausern, Hans Kristian. Hvis du har sett den Mausern til Hyperlink, så er du vel kanskje litt meir einig i det, ein Mauser kan absolutt være ei flott børse. Om det er verdt å putte så masse penger i ein Mauser som enkelte gjer, det blir ein sak for den som har våpenet. Ein får det desverre neppe igjen, men ein auker definitivt eigenverdien av det.

Det at ein Mauser er i utgangspunktet billig, gjer den ikkje til et billig og simpelt våpen, og hadde eg hatt ein kamerat som hadde blitt sur for at eg hadde gitt han det i gave, så trur eg faktisk glatt kunne unnvære å ha den kompisen også, hvis gaven hadde blitt fokuset. Då hadde ikkje grunnpilarene i vennskapet vært mykje verdt.

 

Ellers for å svare trådstarter, så er det vanskelig å sette akkurat pris på den Mauser, du får så masse billige ferdig ombygde Mausere i dag, til ein rimelig penge. Men mellom 3-4.000.- kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg fått en Mauser i brylupspresang hadde jeg blitt glad...

 

For jeg kan love dere at jeg ikke ble så veldig glad for serviser, glasser og gavekort på glassmagasinet..

 

Suntes det hørtes ut som en omtenksom gave jeg :D

 

Men verdien på en sånn sak er desverre veldig lav..

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev IKKE MISSFORSTÅ. Jeg ville personlig ikke fylt opp en begrenset våpenkvote med en tyskmauser som ikke er noe utover det vanlige!

8) når det kommer til våpen får jeg innrømmr at jeg er litt jålete :lol: og det får jeg heller tåle litt pepper for :oops:

 

Eg leste det Hans Kristian, og du skal få være så jålete du vil for meg når det gjelder våpen, har du lyst og råd, så har du lov... 8):)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde gladelig byttet ut frityrkokeren og vaffeljernet vi fikk i bryllupsgave når vi giftet oss for 6 år siden mot en mauser. Hadde vært bedre for helsa og sexlivet også. :lol:

Jeg har tre Mausere og ingen frityrkoker, men jeg vet nå ikke om sexlivet er noe bedre av denn grunn. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde gladelig byttet ut frityrkokeren og vaffeljernet vi fikk i bryllupsgave når vi giftet oss for 6 år siden mot en mauser. Hadde vært bedre for helsa og sexlivet også. :lol:

Jeg har, sånn i forbifarten, registrert at noen bruker remedier som håndjern etc. - men min eventuelle skitne fantasi strekker ikke til for å skjønne hvordan en gammel M 98 skal benyttes i den sammenheng - :?::D

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Som mange andre skriver: 3000kr. Kan tenkes det er ei kjempe børse, men med dagens lave våpenpriser (rem-hova-smith&wesson o.s.v.) Så er den nok ikke verdt mer. Jakt og friluft pleier vel å selge slike ombygde mausere for en 1500-2500kr (uten kikkert), og der har en jo med en slags brukt garanti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har fått børsa i hus og kan oppdatere/rekapitulere med følgende.

Ombygd tyskmauser. Kaliber .308. Velholdt og pen (Vel.... mauserpen :mrgreen: ). Ny og strøken stokk med kinnstykke. Nytt løp (skutt omkring 500 skudd), med en strøken Nikon Fieldmaster 3-9X40 (to år gammel, da til 2000,-).

Nytt Timneyavtrekk. Original sikring.

300 Nato skudd og 40 Fusion.

 

Vi har satt verdien til 3900,-

 

Dette blir brudgommens første rifle og jeg vet at han blir fornøyd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...