Jump to content

Slangebesøk


jaktlykke

Recommended Posts

Jeg er nestleder i Dyrevernnemnda for ytre Haugalandet og kom over slangen i den forbindelse. I følge Mattilsynet er det en pyton... jeg har overhodet ikke snøring på sånt. Men den var deilig å ta på :D (litt ekkelt når han begynte å kvele meg men pyttsan).

Link to comment
Share on other sites

den var deilig å ta på [...] litt ekkelt [...] helt fasinert av hvor myk han var å ta på [...] jeg kladda i vei på ham [...] jeg storkoste meg
Hmmm™

 

Er det bare jeg som får litt sånn der tvilsomme tanker i hodet mitt nå?

:mrgreen:

 

Slangesteik i går då ?
Hva er det de sier? "Tastes like chicken"? Lurer på om det ikke var på hotellet i Hattfjelldalen du kunne få servert hoggorm på matbordet :lol:
Link to comment
Share on other sites

Du Lykke, du Lykke.........

Legger slangen rundt halsen og freser baller i panna.........

 

Når man tror du ikke klarer dra'n lenger (pun intended 8) ) så gjør du nettopp det :mrgreen:

 

 

Neida, utrolig kult bilde! Er litt fasinert av slanger, og skulle gjerne prøvd å hatt den rundt halsen selv :D

 

Og Skaubjønn, her har du nå fått en herlig setning av meg som du kan få manipulere etter beste evne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Slanger er driit kule....har stor fasinasjon for disse :D

Et par kompiser hadde slike som jeg ofte håndterte eller passet når de var på ferie.

Utrolige skapninger.

Å se muskel bevegelsene når den bevegere seg er sprøtt.....videre hvordan den til egner seg varmen fra arm eller hals....

Enig med Pilla at de er myke å ta på.....som silke.

Og måten den "klemmer" rund hånd/arm eller hals viser hvilke krefter som bor i den, får liksom frysninger hvis den skulle skvise til med full kraft...... :shock::shock:

Gubben hadde vel fått flua om jeg hadde kommet drassende hjem med en boa...slange.... :mrgreen::mrgreen:

 

Har en egen fasinasjon for repitiler, både slanger og øgler selv edekopper synes jeg er fassinerende :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja vil tippe den var litt over metern. Den fikk kveile seg rundt armen min og dæsken ta så den stramma grepet :shock: Det var skikkelig fasinerende å se hvordan den systematisk gikk til verks for å kaldkvæle pilla :P Til slutt begynte det å gjøre vondt og armen dovna vekk, så da var jeg glad for at det var en liten fysak og ikke en voksen kar som klemte meg.

 

@Bukkebrøl; selvsagt skulle jeg hatt safariantrekket på meg; fy skam meg på lanken hihi :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en skrekk/fryd blandet fascinasjon for slanger. På hytta mi ser jeg ofte huggorm, og dreper dem aldri, med unntak av en gang da den stadig kom tilbake. Vet ikke helt sikkert om det var den samme, men tror det. Artig å studere dem i alle fall.

Jeg bodde 2 år på østkysten av USA, og der krydde det også av alskens slanger. Og toppen var , når en bekjent "guida" meg til skikkelige Eastern Diamondback klapperslanger. De er bare heftige :shock: , når de syntes nok er nok, og begynner å klapre :D . Men å ta på slanger. ALDRI ! :shock:

Var også engang i dyrehage i Seattle, hvor de hadde et stort slangehus. Og toppen var og se en 8,5 meter lang Nettpyton,tror jeg det var, ble fora med kaniner, døde riktig nok :) for ikke å snakkke om den beryktede Gabon viperen fra Afrika, med 5 cm lange hoggtenner, jeg hadde jo mareritt hele natta :lol: kult !

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble også bitt av en huggorm under hjortejakta for mange år siden , jeg satte meg ned og la hånden på en tue, noe jeg ikke skulle gjort , jeg ble bitt i håndbakken og hovnet kraftig opp helt opp til skulderen og fikk en j****la verk i ledda . Hvit og blåprikket arm.Det gikk over etter et par dager. Hadde også en hund som ble bitt i brystet/skulderen på et ettersøk....ble rimelig syk den.

Link to comment
Share on other sites

Liten hjerne og store giftkjertler er aldri en heldig kombinasjon, men ellers har jeg ingenting i mot slanger. Ikke akkurat noe supert selskap i de, så jeg hadde aldri brydd meg om å ha en, men de kan være virkelig flotte. Og det er facinerende å kjenne en kvelerslange kveile seg rundt kroppen, enormt med krefter i selv små snoker.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...