Ammoguy Posted September 17, 2020 Share Posted September 17, 2020 Kjøpte Lapua rekrutt ammunisjon i 6,5 til dem tidlig i august med lovnad om hurtig levering direkte fra Importør, da min sønn skulle på stevne kort tid etter. Betalte i nettbutikken via PayPal, men varene har enda ikke kommet. Etter utallige forsøk å nå dem på telefon, SMS, epost, Facebook osv, ringte jeg importøren som ikke hadde fått bestilling fra dem. Har klagd inn til Forbrukerrådet, Paypal og nå anmeldt til politiet. Regner ikke med å se noe til innbetalt sum. Gode forslag til løsning mottas med takk. Så langt den verste bedriften jeg har handlet hos i Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein37 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Fikk du noe respons av forbrukerrådet/ politiet? Jeg betalte også med slik "liksom paypal" hos dem å akkurat samma historien skjedde her og. Ser de driver å legger ut reklamer på facebook å instagram som om det er bare velstand så dette er jo helt utrolig.. Skal vi kontakte tv2 hjelper deg?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B5 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 (edited) Det er meget beklagelig! Både Interne og eksterne utfordringer. Ta gjerne kontakt direkte, så skal jeg løyse opp. -ah@big5.no -48867711 Helst sms nå i elgjakta Edited October 8, 2020 by B5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nagant 762 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 At dere totalt overser alle henvendelser til dere har vel ingenting med "disputt mellom 2 firmaer" å gjøre ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B5 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 4 minutes ago, Nagant 762 said: At dere totalt overser alle henvendelser til dere har vel ingenting med "disputt mellom 2 firmaer" å gjøre ?? Ring meg gjerne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nagant 762 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Nei, det er totalt uinteresant å handle med en så useriøs butikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Er det så vanskelig å svare på eposter som kommer? Særlig fra kunder som allerede har betalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein37 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Når jeg har prøvd alle mulige veier for å få tak i dere siden i sommer uten hell så ringer ikke jeg ett tlf nr som bli oppgitt på forumet for å forhandle om bestillte varer. Dere har jo oversikten over hva som er ubetalt, så det er jo bare å sørge for at folk får varene sine. Går ikke an å holde på slik om man skal fungere i bransjen der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nagant 762 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Jeg ser at tlfnr som ble lagt ut er det samme som står oppgitt på nettsidene. Lurer på om det virker bedre når det har blitt lagt ut her ? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vass Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Samt, kanskje prioritere å få ting på rett kjøl fremfor elgjakt 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EssE Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 (edited) Hei, Jeg finner ingen indikasjoner på at en handel jeg gjorde med dette firma i sommer, er noe annet enn helt vanlig svindel. Jeg har ikke fått varene jeg betalte for. Firma besvarer ikke telefon, svarer ikke på epost henvendelser, og viser på denne måten ringeakt for sine kunder. Ikke gjør handel med denne forretningen. Edit 10.12.2020 Jeg tok kontakt med firma gjennom epost som var tilgjengelig her på forum. Firma har nå tilbakebetalt utestående beløp. Det kan indikere at noen prøver å rydde opp. Skulle selvfølgelig vært unødvendig, men vil påpeke at jeg da ikke lenger har noe utestående med dette selskapet. De skal ha for at de prøver å rydde opp. Edited December 10, 2020 by EssE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkskive Posted June 10 Share Posted June 10 Henter frem en gammel tråd igjen da jeg har inntrykk av at den fremdeles er aktuell. Betalte håndpenger til Big 5 AS i påvente av våpensøknad. Søknaden er nå innvilget og jeg har prøvd å få tak i dem i flere uker via telefon, mail og finn uten hell. Prøvde igjen å ringe akkurat nå og kom til mobilsvar. Er seks timer kjøring fra meg så får ikke svippet innom dem heller, og har ei heller lyst til å ta turen uten å ha pratet med dem på forhånd og forsikret meg om at det er noen tilstede. Har butikken gått konk i mellomtiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted June 10 Share Posted June 10 De svarer på finn meldinger, men de har ikke klart å hente rifle jeg sendte de som de skulle ta i innbytte. Hentes den ikke i morgen på posten så sendes den tilbake til meg og da blir det ingen handel med de. Ellers svarer de ikke telefon har jeg også funnet ut i ettertid så virker litt useriøst ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkskive Posted June 10 Share Posted June 10 I mitt tilfelle svarer de ikke på finn heller. Sendte en ekstra melding akkurat nå for å prøve og få kontakt. Når det har gått såpass langt er jeg skeptisk til å sende papirsøknad til dem via posten eller sende mer penger selv om de plutselig skulle svare på en melding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted June 10 Share Posted June 10 (edited) Bakkskive skrev (1 time siden): I mitt tilfelle svarer de ikke på finn heller. Sendte en ekstra melding akkurat nå for å prøve og få kontakt. Av og til tenker jeg at dette må være en bransjestandard.... Iflg. nøkkeltall fra Proff ser regnskapstallene for 2022 greie ut, og det ligger melding om at Big 5 AS fikk nytt styre og ny ledelse i april i år. Men jeg ville definitivt ikke sendt mer penger før jeg var sikker på at det var "fast fisk". Edited June 10 by Sølvrev Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5.6×15mm Posted June 10 Share Posted June 10 Samme hva du kjøper, hvor du kjøper: alt av dyrere ting betales med kredittkort! Da er man beskyttet mot konkurs og annet mislighold fra selgers side. Kredittkort: bankens penger, ikke dine! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted June 10 Share Posted June 10 Det har vært så mange negative fortellinger om den butikken at jeg er direkte sjokkert over at folk fortsatt handler der. Det er vel snakk om minst 6-7 år med erfaringer fra folk som ikke får ting, får ihjelrusta våpen og 0 mulighet å returnere, osv.. Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkskive Posted June 10 Share Posted June 10 Var ikke klar over at andre hadde hatt problemer ved tidspunktet når jeg holdt av våpenet. Tilbake da var de også veldig hyggelige og imøtekommende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkskive Posted June 10 Share Posted June 10 5.6×15mm skrev (2 timer siden): Samme hva du kjøper, hvor du kjøper: alt av dyrere ting betales med kredittkort! Da er man beskyttet mot konkurs og annet mislighold fra selgers side. Kredittkort: bankens penger, ikke dine! Bra tips! Er snakk om under 1000kr, så ikke noe stort tap, men irriterende likevel. Mest skuffet er jeg over at det var noe veldig spesifikt jeg skulle kjøpe og nå må jeg lete opp en annen en. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkskive Posted June 10 Share Posted June 10 Oppdatering: De svarte akkurat nå på finn med et langt og utfyllende svar der de forklarte at de hadde hatt problemer med fravær pga sykdom de siste ukene. Utsiktene for å få fulgt opp ting var visst bedre nå fremover. Jeg er tilgivende og tror det beste om folk så velger å tro at dette er en liten og følsom bedrift som har hatt en røff periode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted Tuesday at 03:10 PM Share Posted Tuesday at 03:10 PM Bakkskive skrev (20 timer siden): De svarte akkurat nå på finn - - kanskje en liten indikasjon på at de leser "Kammeret"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted Tuesday at 08:28 PM Share Posted Tuesday at 08:28 PM Men så amatørmessig. Melding på mobilsvar og automatisk svar på e-post fikses på et par minutter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted Wednesday at 11:07 AM Share Posted Wednesday at 11:07 AM Har flere ganger opp igjennom tidende tatt kontakt med de igjennom finn.no for å kjøpe interessante objekter. Har aldri noen sinne fått ett svar. Har prøvd å ringe og uten hell. Så gidder ikke å prøve de lenger. Scroller lett videre lar andre få pengene mine 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.