Jump to content

Fiocchi 308, erfaringer?


Recommended Posts

Jeg kjøpte noen pakker for å prøve i min Sako 308. De var tyngre å kamre, dvs sluttstykket var tyngre å låse, mulig kammeret på Sako er trangt. Fikk heller ikke noe særlig til samlinger. Så jeg skjøt opp de jeg hadde og kjøpte ikke flere.

Link to comment
Share on other sites

Gikk greit i både min og samboerens Tikka T3x. Begge samlet innenfor tieren på 200 meter. Helt fin treningsammo. Kjøpte en del da de var på tilbud i fjor til 7,99- skuddet. Jeg synes hylsene er helt ok også, for hjemmelading. 

Link to comment
Share on other sites

Fungerer fint i Sako A-II, Sako Finwolf og Browning X-bolt  

Bilder fra litt lek og inn skyting i høst med nevnte ammo.

Jeg kjøpte ammoen litt tilfeldig på vei til skyting, da jeg ble sterkt frarådet å bruke medbrakt  nato i Finwolfen, av børsemaker etter dreing av gjenger til demper. Så da ble den brukt i alle 3, fine nok samlinger på blink/reinsdyrfigur for mitt nivå IMG_3935_wgnp_55a896de.jpeg.7844ef2effff89f817deece613db73ce.jpegIMG_4544_xflo_17175420.jpeg.f1d37d969468f15662df1225624b0be3.jpegIMG_4547_bkmc_e2cd5fdd_HEIC.jpeg.f4a3cc60db98572f5cac490fd2c4ca55.jpegIMG_3970_wbfh_97f340f6.jpeg.126de14f61d4ca026f901616011d9168.jpegIMG_4546_vymq_11dba9d8_HEIC.jpeg.4f08e4c6bc674e6150faad240e87863d.jpegIMG_3960.jpeg.832e352fdcff6175dda92d85f27b669f.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (16 minutter siden):

Legg på 1kr så får du Norma fra Jakt&Friluft

Om det er Trainer du tenker på trenger ikke den samle bedre bare fordi det er Norma for å si det slik ;) Har sett den bli brukt i flere våpen og det er alt fra bra til "ojda, er det noe feil med rifla di" samlinger. 

Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (46 minutter siden):

Om det er Trainer du tenker på trenger ikke den samle bedre bare fordi det er Norma for å si det slik ;) Har sett den bli brukt i flere våpen og det er alt fra bra til "ojda, er det noe feil med rifla di" samlinger. 

Selvfølgelig, men en får tomhylser av bra kvalitet (som en får solgt for 2-3kr/stk). 

Og oddsene for bra ammo er jeg nokså trygg på er bedre enn med Fiocchi

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig, men en får tomhylser av bra kvalitet (som en får solgt for 2-3kr/stk). 

Og oddsene for bra ammo er jeg nokså trygg på er bedre enn med Fiocchi

 

Det er ikke Noma hylser på Norma Trainer, men NP hylser. Betaler folk 2-3 kroner for NP hylser?

Link to comment
Share on other sites

Daniel. skrev (34 minutter siden):

 

Det er ikke Noma hylser på Norma Trainer, men NP hylser. Betaler folk 2-3 kroner for NP hylser?

NP fra Trainer er samme hylser som Norma, men de har ikke kjørt poleringen for å fjerne herdingprossesen(så hylsene ser ut som RA, Lapua og noen til som ikke gjør det steget).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (4 timer siden):

NP fra Trainer er samme hylser som Norma, men de har ikke kjørt poleringen for å fjerne herdingprossesen(så hylsene ser ut som RA, Lapua og noen til som ikke gjør det steget).

 

Ja jeg har hørt at det skal være det samme. Men tror ikke folk betaler det samme for NP hylser som Norma hylser. Var derfor jeg spurte.

Jeg selv lader ammo med NP hylser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...