Jump to content

Blyfrie .224 matchkuler fra 2,- hos Norma


Torf

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg kan nå fortsatt ikke forstå hvorfor DFS ikke ville godkjenne 5,56NATO i Sauer for skyting på 200m.

Med "gratis" hylser fra Forsvaret er vi nå omtrent under prisen på Tenex/R100 i 22lr for 100m.

Dette er jo en varslet prisutvikling vi har diskutert mange ganger her på Kammeret.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (5 timer siden):

Jeg kan nå fortsatt ikke forstå hvorfor DFS ikke ville godkjenne 5,56NATO i Sauer for skyting på 200m.

Med "gratis" hylser fra Forsvaret er vi nå omtrent under prisen på Tenex/R100 i 22lr for 100m.

Dette er jo en varslet prisutvikling vi har diskutert mange ganger her på Kammeret.

IMG_4691.jpeg.f3e0cb601081e604e8534628983cc2e7.jpeg

Ja det er skiver borti der. På 500 og på 650m hold. Det er dette DFS går ut på for mange, og vi stilte 10-15 knepp for vind, med kuler med BC på det tredobbelte. 223-kuler som du beskriver ville ha spredd seg tilnærmet ufarlig utover åssida der skivene står.  Vindavdriften avtar forbausende lite med økende hastighet, men øker forbausende mye med minkende BC.

 

Å mase om 223 med lette kuler til DFS er etter min mening litt som å mase om å spille fotball med sammenknytte tøyfiller fordi de er billigere enn ekte fotballer.

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@M67 Jeg startet innlegget med å skrive om 5,56NATO til 200m baneskyting, ikke felt.

 

Hvor mange skudd i DFS blir avfyrt på 200m/Stang/felthurig, alle "korthold", vs felt i løpet av en sesong? Jeg spør fordi jeg ikke vet.

 

Et ombyggingssett til 5,56NATO med 2000 patroner, til 200m baneskyting, vil jo koste det samme som 2000 patroner i 6,5x55.

Resten av en 200m-sesong skytes da til halv pris eller lavere. Eller man får skutt dobbelt så mye og blir dermed en bedre skytter.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (25 minutter siden):

Hvor mange skudd i DFS blir avfyrt på 200m/Stang/felthurig, alle "korthold", vs felt i løpet av en sesong? Jeg spør fordi jeg ikke vet.

 

Et ombyggingssett til 5,56NATO med 2000 patroner, til 200m baneskyting, vil jo koste det samme som 2000 patroner i 6,5x55.

Resten av en 200m-sesong skytes da til halv pris eller lavere. Eller man får skutt dobbelt så mye og blir dermed en bedre skytter.

Helt enig med deg. Det er et fåtall av de skuddene som skytes i løpet av et år som skytes på mer en 200m hold. De fleste som driver med dette her jo uansett eget våpen til feltskytinga, så da skulle det vel kunne være greit og ha en i 5.56 til bane og en i 6,5x55 til felten. Vi ville da også sikkert kunne få med oss mange av de som i dag kun skytter inn fordi de ikke liker rekylen fra 6,5x55 på ute skytingen. Jeg men er 5,56 burde vært tillat i tillegg til de som er lov nå. 6,5x55 30-06 308. Det er jo tros alt den patronen forsvaret bruker og de som ikke liker en ikke den er det jo ingen tvang en kan jo bare fortsette som før.  Vi skal jo tros alt konkurrere om å treffe best mulig ikke i og forflytte flest mulig Kg bly fra A til Å.

Link to comment
Share on other sites

Kuler med G1 BC på .2 er ofte bortimot ubrukelige på 200m og, om man sammenligner med kuler med dobbelt så mye BC.

Derfor er feks 7,62 nato kula til raufoss og 150 grain sierra Mk i samme kaliber et alvorlig handikapp en del ganger i forhold til feks en 130 DL i 6,5..

 

Men om det ikke er så viktig å alltid være på rett sia av tierstreken er de fine ;)

 

Argumentet "det forsvaret bruker" er fint. Om vi skal følge det, da bør vi over på HK 416, MR223 og lignende fortest mulig. :)

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Torf said:

Dette er jo en varslet prisutvikling vi har diskutert mange ganger her på Kammeret.

En tilsvarende kule i 6,5 kan da umulig koste mere enn maks 50 øre ekstra i materialpris? Hvorfor ikke bare få laga ei dreid kule (om den ikke er pressa) i 6,5 i stedet? Da slipper man å kjøpe ekstra Sauer.

Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (6 minutter siden):

For en middelhavsskytter hentes slike "ulemper" glatt inn igjen med rekylfri "laser" på stående og knestående poengmessig

Helt enkelt nei. "Middelhavsskytteren" trekker av i 8eren på stå. At han da får 8ere på ligg også fordi metallurgividunderet driver i vind hjelper ikke.

Diskusjonen er uansett bare tull, da det er like enkelt og billig å lage kuler med god BC som dårlig, såsnart de er 6.5 og ikke 556 - det gjelder også blyfrie - og når en vet at 90% er bearbeidisngskost, så blir det klart at prisfordelen forsvinner sånart Norma avslutter tilbudet. 
Denne diskusjonen dukker jo opp hver gang noen har restsalg på noen 223-kuler de ikke fikk solgt.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Det er ikke restesalg på .224-kuler nå. Det er resultatet av enorme produksjonsmengder av disse kulene. Akkurat nå produseres det sikkert 1000 .224 for hver 6,5mm.

 

Tipper prisforskjellen over tid på .224 vs 6,5 kommer til å være 2 - 1 for samme pris.

 

I USA skytes det sikkert minst et 30-skudds AR-magadin for hver 6,5-kule. Antagelig er forskjellen på 10 AR-magasiner pr 6,5-kule.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Torf said:

Det er resultatet av enorme produksjonsmengder av disse kulene.

Infitech er et Svensk firma som dreier kulene, hvorfor skulle de ikke kunne lage en megabach med "lette" 6,5 kuler til DFS bruk for lik maskineringskost pluss de ekstra 10%ene for material?

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (16 minutter siden):

Helt enkelt nei. "Middelhavsskytteren" trekker av i 8eren på stå. At han da får 8ere på ligg også fordi metallurgividunderet driver i vind hjelper ikke.

 

K

 

Det er lettere å skyte med 5,56. Det er vel fler som trekker av i 10-eren og drar skuddet ut i 8-eren med 6,5-rekyl. Kanskje det hadde blitt 9-er med 5,56?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (2 minutter siden):

Infitech er et Svensk firma som dreier kulene, hvorfor skulle de ikke kunne lage en megabach med "lette" 6,5 kuler til DFS bruk for lik maskineringskost pluss de ekstra 10%ene for material?

Fordi det er 100%+ mer materialkost på 6,5 og at de sikkert produserer 10x+ mer i .224.

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe de har sett på tilbud og etterspørsel før de produserer 10x+ mer kuler i .224 vs 6.5mm

Regner med de ikke ønsker seg inn på DFS markedet i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (31 minutter siden):

@høggern

For en middelhavsskytter hentes slike "ulemper" glatt inn igjen med rekylfri "laser" på stående og knestående poengmessig.

 

Etter "en del" skudd med 308win på 2- og 300m  hvor jeg ser på de  elektroniske skivene resultatene av hva som skjer med en kule med G1 BC på .4 i forhold til de som har kuler med G1 BC på feks 0,55 så er forskjellen signifikant i for eksempel skiftende værforhold. 50 serier med 6,5 kan bli helt ned i 45 med 308en. 

 

 

Rekylmessig kan jo en 6,5 nesten laddes ned til 5,56 nivå om man ikke bryr seg om BC, det fins mange 5,5-6,5 grams kuler som kan laddes ned til relativt rolig hastighet og gi god presisjon i vindstille vær på 200m feks :)  Jeg har forresten også brukt sierras gamle 100 grain rekruttkule med G1 BG på ca .26 på 200m, det er og en sjanseløs patron om naboen skyter med 6,5 med 8 grams kuler eller mer. Men den er relativt rekylfri :) 
 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Torf said:

produserer 10x+ mer i .224.

Det er ikke en kostnad i en CNC dreiebenk. Det som koster er å "sette opp benken", slitasje på verktøy (og maskin) pluss forbruk av kjølevæske og maskineringstid. Det vil være tilnærmet likt for ei kule i 6,5 som 224. Produksjonsvolum er unerordnet når man kommer over et nivå hvor det likevel må justers for slitasje av verktøy.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en kostnad i en CNC dreiebenk. Det som koster er å "sette opp benken", slitasje på verktøy (og maskin) pluss forbruk av kjølevæske og maskineringstid. Det vil være tilnærmet likt for ei kule i 6,5 som 224. 

Bare siden jeg ikke vet, har du noen ide om hvor mye materialkost vil utgjøre for en 40 grain 5,56 kule

og for en 100 grain 6,5 kule? 

Link to comment
Share on other sites

@høggernFor meg og deg koster messingstang med aktuell diameter ca.173 kr/kg hos Smith stål. Så da blir differansen maks  kanskje 50 øre? Det vil jo forsvinne litt mere materiale fra ei stang som er 1mm tykkere når man skal dreie vekk materiale på ei større kule enn ei som er mindre. Det må man regne på når man vet eksakt form på kula. Jeg tipper at de som produsere har en betydelig bedre pris, og at de leverer inn spon til gjenvinning mot noen kroner "tilbakebetalig".

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

kaste noen tall ut i lufta.
173 kr pr kg. Om man regner 40% svinn. så er det 600 gram kuler man får ut av 173 kr, da vil de 600 grammene komme på ca 288 kr, (så kan man trekke fra at man sikkert får 50 kr pr kg for ren messing som skrot, det blir ca 20 kr fratrekk) uansett, om vi sier  275 kr pr kg på det som blir kuler etter sponfraskillelsen. 
Om man bruker 40 grain blir det 386 kuler for 275 kr, som blir 71 øre pr kule. 

Om man bruker 100 grain blir det 153 kuler for 275 kr, som blir 1 krone og 97 øre pr kule. 
Kan en 40 grains 5,56 kule selges for 2 kr bør da en 100 grain 6,5 kule kunne selges for 3.... 

(valgte 100 grain 6,5 kule da den er lett for kaliberet, og det er også en 40 grain 5,56 kule.) 
 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, høggern said:

Kan en 40 grains 5,56 kule selges for 2 kr bør da en 100 grain 6,5 kule kunne selges for 3.... 

Og hvis du ser på Norma sine sider så koster ei 40gr kule 2,50 som er det samme som ei 53gr kule😏. Så hvordan man regner prisen er vel litt fingeren i lufta og gjett på et tall..Her er det sikkert rom for anbud og forhandlinger...?

 

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (16 minutter siden):

@høggernFor meg og deg koster messingstang med aktuell diameter ca.173 kr/kg hos Smith stål. Så da blir differansen maks  kanskje 50 øre? Det vil jo forsvinne litt mere materiale fra ei stang som er 1mm tykkere når man skal dreie vekk materiale på ei større kule enn ei som er mindre. Det må man regne på når man vet eksakt form på kula. Jeg tipper at de som produsere har en betydelig bedre pris, og at de leverer inn spon til gjenvinning mot noen kroner "tilbakebetalig".

 

Men du glemmer at de som produserer messingstenger også lager 1000X+ mer for .224 enn 6,5mm. Det gjør også noe med den prisen.

Samme gjelde produksjonsverktøy.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Bly skrev (9 minutter siden):

Og hvis du ser på Norma sine sider så koster ei 40gr kule 2,50 som er det samme som ei 53gr kule😏. Så hvordan man regner prisen er vel litt fingeren i lufta og gjett på et tall..

 

 

Mengde.

 

Se på forskjellen i pris på 222 og 223 hylser.

Her byrde jo 221 være billigst sett fra råvarekost.

 

image.png.f1ce60c39ebed54b3bdf4a5dce500dde.png

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Ja bare slengte noen tall ut i lufta basert på overskrifta her. 

Så kan regne litt mer jeg

 

Om man bruker 53 grain blir det 386 kuler for 275 kr, som blir 95 øre pr kule. 

Om man bruker 100 grain blir det 153 kuler for 275 kr, som blir 1 krone og 97 øre pr kule. 


Kan en 53 grains 5,56 kule selges for 2,50 bør da en 100 grain 6,5 kule kunne selges for 3,50.... 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Torf said:

Samme gjelde produksjonsverktøy.

Det er litt det jeg vil frem til at slitasjen på verktøy er lik for 224 og 6,5 😏.

Differansen i produksjon er bare material. Hva kula selges for etterpå gjenspeiler ikke differansen. Det virker som om tallet hentes ut fra forventninger om at større kule koster mye mere..

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nja, prisen for kaliberspesifikt verktøy blir rimeligere når det blir produsert i skala 1000 - 1.

Tipper man får forenklet produksjonsverktøy spesifikt kun for .224 og .308. 

Samme gjelder sikkert utstyr til hylseproduksjon.

 

Tenk GGG som bare produserer ammo i 223 og 308.

Disse produsentene setter også standarden for hva de med vidt produktspekter kan forlange for militære kalibre.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torf said:

Tipper man får forenklet produksjonsverktøy spesifikt kun for .224 og .308. 

Konvensjonelle lagde kuler, ja! "Liten bedrift" som dreier i CNC benk, nei!

Du kan jo se selv hvordan Cuttingedge lager kula her. Hva tror du forandres fra kule i et kaliber til kule i et annet? 

 

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Hva man dreier, eller i hvilken størrelse man dreier spiller jo liten eller ingen rolle.

Det er snakk om tastetrykking.

Økt materialkostnad sammen med tilbud og etterspørsel styrer prisen. Sistnevnte i størst grad.

50 eller 100gr kule, råvarekostnaden er dobbel og etterspørselen bestemmer prisen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (3 timer siden):

 

Mengde.

 

Se på forskjellen i pris på 222 og 223 hylser.

Her byrde jo 221 være billigst sett fra råvarekost.

 

image.png.f1ce60c39ebed54b3bdf4a5dce500dde.png

Hoho! Norma produserer 221 igjen :D Har kulene i åpningsinnlegget, men jeg har enda ikke somlet med til å teste de. De er lange, sikkert 5 mm lengre en 55 gr FMJBT.

 

 

IMG_20220505_182202_edit_338991707639418.jpg.db3f482d2323a86be168bed302c9b1d2.jpg

Edited by Polardego
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Torf said:

Mengde.

 

Se på forskjellen i pris på 222 og 223 hylser.

Her byrde jo 221 være billigst sett fra råvarekost.

Du vet jo like godt som meg at når man produserer hylser så er det en betydelig mere omfattende prosses enn å dreie ei kule i en CNC maskin som ikke bryr seg om stanga du stapper inn er 6 mm eller 7 mm i diameter. Hylser har en hel produksjonslinje med mange prosesser og mye leamik som skal stilles inn og fungere. Så helt klart betyr volum og etterspørsel noe her. Nå er du bare vanskelig og vil ikke sammenligne epler og epler😊

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Jo, det også..

Vi er jo inne i en klassisk avsporing.

Det det koker ned til er at 223 er det mest økonomiske alternativet man kan skyte i grovkaliber uansett hvordan man snur og vender på det. Er 223 brukbart på 200m er det egentlig en nobrainer.

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Torf said:

Vi er jo inne i en klassisk avsporing.

Det det koker ned til er at 223 er det mest økonomiske alternativet man kan skyte i grovkaliber uansett hvordan man snur og vender på det.

Uten at jeg gidder å regne på det, så er vel 6,5x55 hylser billigere i butikken enn 223. Skytterlagskrutt til 6,5 er også billigere enn krutt som egner seg til 223. Men nå er vi kanskje der at hjemmelading ikke lengre er lønnsomt?

 

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (6 minutter siden):

Jo, det også..

Vi er jo inne i en klassisk avsporing.

Det det koker ned til er at 223 er det mest økonomiske alternativet man kan skyte i grovkaliber uansett hvordan man snur og vender på det

 

Hva som er det mest økonomiske er ikke et tema i min bok. Vi skyter de øvelsene vi skyter fordi vi syns det er gøy. 223 er åpenbart underlegent - ihvertfall om man ikke går til tungvinte (og dyre) spesialversjoner - og er slik sett ikke et tema før man endrer øvelsene. Du snakker om å spille fotball med filler, barfot fordi det er billig. Men det er et annet spill.
Sålenge materialkostnaden er det eneste man sparer, og folk argumenterer med tilfeldige tilbudspriser, så er det svært lite å spare også.

 

De beste vil alltid vinne, og de ivrigste vil alltid gjøre alt for å vinne. Her hvor jeg skyter er kanskje 30-50% av dagene på banen slik at jeg, i konkurranse mot meg selv, (jeg trener på forskjellig skyting, med 6mm, 223 og 6.5, gjerne flere ganger i uka) ikke vil ha sjangs om jeg skyter 223. Det går bare ikke, selv ikke med 77gr-kuler. Med 55gr kan du bare glemme det.

Men 20-30% av dagene, eller om morran, så er det vindstille, og da har jeg en godt merkbart fordel med det rekylfrie kaliberet. 

 

Jeg er helt sikker på at dersom vi tillater 223, så kommer de beste/ ivrigste til å stille med to rifler, og velge den som passer til forholdene. De må faktisk det for å vinne. Vil det dra ned kostnadene? De vil selvsagt også når de skyter 223, skyte de beste kulene - og det er neppe de billigste. Nybegynneren vil lettere gi opp, siden han ser at alle har to rifler, og i det hele tatt.

 

Torf skrev (6 minutter siden):

Er 223 brukbart på 200m er det egentlig en nobrainer.

 

For de billige kulene du starter tråden med, svarer du jo på ditt eget spørsmål, det er nemlig en nobrainer, siden det ikke er brukbart. 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Må vel opp i 80 og helst 90gr om .223 skal være konkurransedyktig.

Jeg tror også nybegynneren vil gi opp fortere. Det er kjedelig å bli belønnet med en 8er når avtrekket er godt mens det er et lite drag i lufta. Da kan man nesten like greit skyte .22LR på 100m

 

Link to comment
Share on other sites

Har nå testet litt med 69gr Lapua Scenar ladet til 900 m/s på 200m. Og den går jaggu ganske så  bra der. Tror det skal blåse en del før jeg vil skute vesentlig bedre med 6,5x55.

Jeg ønsker nå bare at folk selv skal kunne velge og bruke 5,56 om de måtte ønske det. Og ikke at et gjeng gamle gubber på død og liv skal tvinge alle å skyte med det samme som det bestefar en gang i tiden brukte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (8 minutter siden):

Har nå testet litt med 69gr Lapua Scenar ladet til 900 m/s på 200m. Og den går jaggu ganske så  bra der.

Kula går jo meget bra, og i rolig vær kan man skyte overjordisk. Men vindavdriften er nesten nøyaktig 50% mer enn 130gr DL i 830m/s. Hva er prisen forresten?

IMG_4706.PNG.2d485084782c96047146deac408fb626.PNG

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (7 minutter siden):

Hvis 5,56NATO hadde blitt tillatt i DFS hadde prisutviklingen blitt som 9mm vs 40/45acp i praktisk og feltskyting med pistol.

Eller så hadde både 556 og 6.5 blitt for små og 6.5 bare blitt dyrere...

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder presisjon i konkurranser på 200yds/182m er 6ppc enerådende. Den har omtrent samme ytreballistikk som 223. Er det noen som ikke ville brukt 6ppc til baneskyting på 200m hvis det var tillatt og alle patroner i alle kalibre kostet det samme?

 

223 er allerede billigere enn 6,5. Jeg skjøt banestevne på 200m med NROF på lørdag. De tok 8.- pr skudd på banen. Tror det var PMC 55gr SP. Den ammoen har jeg testet i ei boltrifle for et par år siden, og den gikk bedre enn fmj bulk. Ca 2cm på 100m.

Jeg skjøt rullelås i 7,62 på lørdag..

Link to comment
Share on other sites

223 I DFS skal jeg ikke blande meg så mye inn i, men dette viser jo at blyforbud ikke er døden for skytesport.
hvis disse kulene er presise nok, ikke legger igjen for mye mantel og ikke herper stål så vil det jo være et fullgodt blyfritt alternativ (blandt mange andre) til DSSN f.eks.

 

Man må bare sørge for at evt oppdukkende banerestriksjoner rundt bly BARE gjelder blyprosjektiler. Så ikke felthold med blyfritt blir forbudt fordi man ikke kan samle blyet.

 

blir interessant å se hvordan de går.

vil man ha 6.5mm så er det sikkert ingenting i veien å melde behov rett til kilden.
Kulor - Infitech.se

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Torf said:

Er det noen som ikke ville brukt 6ppc til baneskyting på 200m hvis det var tillatt og alle patroner i alle kalibre kostet det samme?

Jeg liker mentaliteten til denne karen😏. Han har slutta å skyte PRS med pysekaliber for å skjerpe skyteferdighetene;

 

Link to comment
Share on other sites

meatpukk skrev (42 minutter siden):

 

 

Man må bare sørge for at evt oppdukkende banerestriksjoner rundt bly BARE gjelder blyprosjektiler. Så ikke felthold med blyfritt blir forbudt fordi man ikke kan samle blyet.

 

Tror du at man begrensinger mot utslipp stopper om det bare kommer et blyforbud, og at man da får fortsette å spre rundt seg med andre metaller ? ;)

Link to comment
Share on other sites

på ingen måte, men man kjøper seg tid.

legger man begrensning på all skyting utifra begrensningene på bly, så rævkjører man alle potensielle fullgode "miljøvennlige" alternativer for alltid.

løsninga ligger like mye i kulekonstruksjon som i oppsammling og avrenning.
Infinitechs sine messingkuler er jo alternativer som kommer til å være tillatt mye lenger enn bly i alle fall

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikke helt innsatt i miljøkjemien, men den dagen messing (gitt at den er blyfri) blir forbudt pga farlig avrenning og sånt, ja da har vi større problemer.
pr nå så må vi bare kvitte oss med blykjølen, skuta synker ikke hvis vi har et godt alternativ

tilbake til topic @Polardego du må rapportere litt resultater når du får lada opp noe

Sånn ellers er det litt rart at den har så lav BC?
NM255/268 med stålkjernen sin ligger jo på .350, ss109 som den ligner på i størrelse har .310+, 55gr FMJ er vel .250 omtrent, tilogmed m193 med flat base har vel greit bedre BC enn .218?
 

Edited by meatpukk
Link to comment
Share on other sites

Har spurt Infitech, her er kommunikasjonen:

 

Hej!

Vi har haft planer på 6.5, och vi tog faktiskt fram en 6.5 kula åt Norma AS för ca 2 år sedan men projektet blev tyvärr nedlagt.

Det är mycket troligt att vi kommer släppa en 6.5 kula längre fram, men jag kan tyvärr inte ge någon tidsuppskattning. För att kulorna ska kunna nå Norge måste vi även ha en intresserad distributör, så jag rekommenderar att du tar upp dina önskemål med tex Norma AS.


 

Med vänliga hälsningar 
 
Dennis Husell, VD
Infitech Sweden AB
Telefon: 0707380454 
E-post: dennis.husell@infitech.se
Hemsida: www.infitech.se

Den 2024-04-09 kl. 08:51, skrev xxx:

Men du, når jeg først har din oppmerksomhet 😊

 

Kommer dere til å begynne produksjon av monolittiske kuler i 6,5mm?

 

Vennlig hilsen xxx

 

Fra: Infitech Sweden AB <dennis.husell@infitech.se>
Sendt: mandag 8. april 2024 10:21
Til: xxx
Emne: Re: Ladedata - Infitech bullets

 

Hej!

Vi har tyvärr ingen egen laddata vi kan ge ut, men du kan utgå ifrån laddata för 55gr FMJ då den brukar stämma väldigt bra.


 

Med vänliga hälsningar 
 
Dennis Husell, VD
Infitech Sweden AB
Telefon: 0707380454 
E-post: dennis.husell@infitech.se
Hemsida: www.infitech.se

Den 2024-04-08 kl. 10:10, skrev xxx:

Hei

 

Finnes det noe ladedata for .224 53gr. for .223Rem? Gjerne med Vihtavuori eller Norma.

 

Vennlig hilsen xxx

Edited by Akto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...