Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

I dag har vi vært på NKK's utstilling i Bø med Milla.

 

Det var hennes første utstilling, i en alder av 11 mnd, med utmerket resultat: 1.JK, 1.JKK HP.

 

Kritikk:

Meget god helhet, feminin utstråling, akseptabelt neseparti, meget gode frambensvinkler, uutviklet i kroppen, beveger seg meget bra fram, stri pels.

Dommer: Nils Molin, Sverige.

 

Lover bra for framtidige utstillinger! :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Artige bilder, veldig fin tispe hun Milla! :D

Har en hannhund her som melder seg "på" etterhvert! :lol:

 

Husker Ares fikk nøyaktig samme resultat på sin første utstilling. :D

 

Var veldig blå den HP-rosetten da, de skal jo være lilla. :) Men kameraet lyver kanskje litt. :D

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde litt vintermorro for gutter her igår, og fruen tok litt bilder.

 

Sønnen til svogeren min, synes onkel er en tøffing :mrgreen:

2m60l55.jpg

 

Det som imidlertid var morsomt, var det lille strihåra krapylet, som stod ringside og var snurt fordi hun ikke fikk delta i morroa. Passerer 2-3 meter unna dette gjerdet med scooteren, så jeg begynner vel å føle meg ganske trygg på denne bikkja har psyken i orden :lol:

2rwrfv8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk h?m?t i Chess til Ruger i helga, kraftig h?ig Bassetm? Var p?evjakt,men vi hadde r?r i terrenget ?a var ikke den unge fr? vanskelig ?e, holdt p?a 40 min f?o ble koblet i sporet, neste los ble ho plystra av etter 10-15 min, kanonbra

Hadde revlos p?egge petita mine, den ene p?0 min, bom stopp viste seg at reven hadde begynt som fjellklatrer ?aila la av, den andre tura fint i ca 40 min f?et ble tap etter at losen hadde g? ti runder i ett granfelt p?00x300 meter han e lur den reven, dette var f?e turen etter rev i vinter, jeg bygger hus s?et er lite med tid til jakt,men fy f.. det gjorde godt for b? bikkjer og General med en tur i str?nde vinterv?og fire h?ige Bassetloser.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg tro General, fine geier! :D Hun er blitt en dreven revejager Laila n?artig det! Her i dalstroka innafor er det h??sn?hold, s?et er stillstand for tiden. :( Har istedet begynt ?reshe opp litt utstillingstrening med Ares i p?nte av at vi kan bruke iallfall deler av mars m?d p? slippe bikkja.

Link to comment
Share on other sites

Prøvereultatane fra 2009 ligger ute på sidene til Norsk Basset klubb. Ser at medlemmer på Kammeret gjør det sterkt! Gratulerer alle sammen!

 

1.Bøjentan’s Tussi, Oppdretter Petit

2.Vilaudden Neyolf, Flakking

3.Bøjentan's Knall Kule Ulla, Vilma

7.Ares, Ranger

8.Bøjentan's Gitte, HoffVoff

8.Tassa, 243 W

 

Selv har jeg den "ære" å okkupere plass nr 8 på utstillingslista :lol::lol::lol::lol::lol:

 

edit: Lagt inn Neyolf, da det viser seg at også han frekventerer Kammeret.no. Siden HoffVoff selv påstår at han har fått for høy poengsum flytter jeg han ned til delt 8. plass selv om de offisielle tallene sier noe annet. Også lagt inn Tassa som også bruker Kammeret.no

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en overraskelse for min del å se resultatene fra "Årets Drevhund 2009", jeg er veldig stolt og glad for at Ares har kommet med i så celebert selskap! :D Det betyr vel 7. plass til Ares det da, når Gitte har fått feil poengsum.

 

Tassa til "243w" er også med på lista, og vil få en delt 8. plass når lista er justert!

 

Gratulerer til alle sammen, og grattis sjøl, med Iak på utstillingssida, krone! :D

 

Her er link til Norsk Bassetklubb

Link to comment
Share on other sites

Dette var morsom lesing,meget positivt overasket over en 8 plass.

Nå er foresten løpetia igang for Tassas del,skal til Namsos for

å hente Neyolf rundt helga så får vi se hva som skjer :roll:

Tror det kan bli en spennende vår i år for vår del.

Vil forøvrig grattulere alle andre med plasseringene.

Link to comment
Share on other sites

Mange fine resultater!

 

Startet selv bare på en jaktprøve i fjor (21.desember) med 45 poeng og en 1. plass som resultat. Dette var jeg meget fonøyd med siden mye av høsten var preget av opperasjoner. Vi kunne da titulere oss NUCH!

Link to comment
Share on other sites

Grattulerer med flotte resultater til dere alle, skikkelig morro med så mange startenede Petiter på jaktprøver :D

 

Tassa & Neiolf kan bli en spennnede kombinasjon, :D Lykke til med parring/er

 

Det kommer og snart valper nede i skiens traktene nå i slutten av mnd. Bluff`s Happy Lotte. Hun har 1 pr jaktpr og er parret med NUCH NJCH Bøjentan`s Iak. Lotte beg å bli god å rund :D . Noen som er inntresert kan de kontakte Anders tlf 91760001

 

Også Årets drev Petit, NJCH Bøjentan`s Tussi er parret, mer info på min hjemmeside http://www.kennelbojentans.net/

Link to comment
Share on other sites

Tassa & Neiolf kan bli en spennnede kombinasjon, :D Lykke til med parring/er

 

Det kommer og snart valper nede i skiens traktene nå i slutten av mnd. Bluff`s Happy Lotte. Hun har 1 pr jaktpr og er parret med NUCH NJCH Bøjentan`s Iak. Lotte beg å bli god å rund :D . Noen som er inntresert kan de kontakte Anders tlf 91760001

 

Også Årets drev Petit, NJCH Bøjentan`s Tussi er parret, mer info på min hjemmeside http://www.kennelbojentans.net/

Nå synes jeg folk som står og teller på knappene bare skal hive seg rundt og bestille seg en petit basset griffon vendeen-valp! :D

Link to comment
Share on other sites

Her går vi også og venter på løpetid. Jeg hadde ventet at Gitte skulle løpe i februar, men hun har enda ikke kommet i gang. Når hun en gang endelig løper har vi planlagt parring med Chanteloupe de la Boutigette, en fransk import som Kennel Bluff/Kennel Star Connection har tatt inn. Dette er en kombinasjon vi mener er veldig spennende, og som vil hjelpe til å bringe nytt blod inn i rasen.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke testa det jeg, men vært litt nysgjerrig på å prøve. :wink:

- - - - - - -

En annen sak jeg fant hos NKK:

 

Endringer i NKKs etiske retningslinjer for avl og oppdrett: Link her.

 

"Innavl - i punkt 2 tilføyes følgende:

Det skal ikke foretas paringer mellom søsken, far/datter, mor/sønn eller tilsvarende tette paringer.

 

Halvsøskenparinger eller paringer med tilsvarende innavl bør unngås."

 

En god idé, da jeg alltid har vært skeptisk til såkalt linjeavl.

Link to comment
Share on other sites

Petrus (Neyolf) e mildt sagt rystet over at hains seksuelle preferansa diskuteres på det åpne nættet. Dokk må husk at hain e bære ein gutt fra ein litn utkaint. Å om hain i blodfyllt pubertet ikke ha vorri selektiv når det gjeilds rase, kjønn og art når sjansen har bydd sæ, så ska det itj ropas ferr høgt. Æ kjeinne folk innpå her som har ferbrøtti sæ på høggstabba å det som værre e, så fei ferr ega dør.

Å te dæ Odd, ætti at det kom Petrus ferr øre at Tassa går oinner utnavne "Verdalspumpa" gulpan opp ein hårbaill å ha vorri kuråt sia, så det sjer ut som hain har fått kailde føtter. Trur det må lokkas med mang ein gobit ska ho få hain t sængs ætti ailt det her oppstyre. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Som matfar te Tassa syns æ røktan om hu

e svært bekymringsverdi. Så æ tok hu me på

"kammere" for ein alvorsprat. Tassa benekte alt

og sei at hu spare sæ te Petrus.

Så da kain æ itj ainna ein stol på de :wink:

 

Mvh 243w

Link to comment
Share on other sites

Nei nordlandsdrevern du må nok ta på dæ dein.

Så vidt æ veit så har du vel itj feilt ein harri sesongen her så nåkkå må du no ha gjort på post :lol:

 

Lykke te me parringa me petrus å tassa. Petrus e ein kjempearti hoinn å jakte med så det der bli nok bra.

Itj dåli sagt av ein drevereier det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Toillballa! :lol:

- - - - -

 

Overvar forresten Gruppefinalen for jakthunder på Crufts på direkte livestreaming på nettet i kveld. Det var en gruppefinale med 29 hunder, dette er verdens største og gjeveste hundeutstilling, for de som ikke visste det.

 

Det var en Faraohund som vant gruppa, men nr to ble en petit basset griffon vendeen! :D Det var utrolig sterk prestasjon. Den gikk steike bra i ringen! :D

 

Hunden er: DUTCH CH CAPPUCCINO VAN TUM-TUMS VRIENDJES [ATC AJ01656NLD]

Eier: MR G & MISS G ROBERTSON & HUIKESHOVEN

 

Nr tre og fire var en strihårs minidachs og en Rhodesian Ridgeback. Bruker sjøl å slite mot dachser, dalmatinere og ridgebacker i gruppefinaler, godt at en petit slo sånne nå da! :lol:

 

Den direkte livestreaminga på nettet kan følges 11.-14. mars på dagtid og litt utpå kvelden, kommentert av folk som har greie på hund.

 

Dessverre får vi vel ikke se den petiten i BIS-finale, men flott gjort! :wink:

 

I denne linken finner man de øvrige petitene og deres plasseringer.

 

Her er et bilde av Cappuccino, en flott hannhund:

cappubloem2.JPG

 

Flere bilder av han her.

Link to comment
Share on other sites

Spennende forslag som Hoffvoff har sendt inn til Årsmøtet kommende helg! :D

 

"Forslag til Årsmøtet i Norsk Bassetklubb 2010: Innføre Drev-NM for Bassets.

Det foreslås å oppnevne et utvalg som skal utrede innføring av Drev-NM for bassetrasene. Utvalgets mandat vil være å se på rammene rundt arrangementet, kvalifiseringskriterier, premieringer, tidspunkt for arrangementet, størrelse (antall hunder), krav til arrangører (terreng, lokaliteter, dyretetthet etc) og ellers relevante forhold i forbindelse med et slikt arrangement. Utvalget skal legge fram resultatet av sitt arbeid i forbindelse med Årsmøtet 2011, med tanke på å arrangere et NM høsten 2011."

 

Kjempespennende! :D Det er vel på tide at bassetrasene også får et NM, støvere, småhunder og dachser har det jo allerede. Håper dette blir klubbet gjennom! :D

Link to comment
Share on other sites

Den unge herremannen med det akk så korte navnet (ittno fancy når du kjæm fra en bongård på Nesna! :lol: ) kan heretter tituleres NUCH Ares. :D

 

Jeg trodde jeg skulle både smelte og pesse i buksa før vi entra ringen i Harstad, men selv med null ringtrening (bortsett fra 5 minutter med utstillingsbåndet på skoleplassen her borte en mørk og kald kveldsstund sist mandag) så var han kjempeflink! :D

 

Han ble NUCH med 5 utstillinger bak seg i sitt liv, samtlige med 1.Kval & 1.Konk, og da tre Cert, én Cacib og tre BIR. :D

 

Kommer vel litt bilder og kritikk og sånt i tråden om Ares etterhvert. :)

Link to comment
Share on other sites

Takk Griffon :D Jeg har ikke lagt ned så forferdelig mye innsats da, han er bare stilt på 5 utstillinger. Det hjelper mye at han er en veldig lydig og samarbeidsvillig hund i ett og alt.

 

Du får ha lykke til med Watson, blir spennende å høre etterhvert! :D Men det viktigste er at vi har jakthunder, det er der den største gleden ved denne flotte rasen ligger. :D

 

Nå er jeg veldig spent på å høre hvordan det har gått på Årsmøtet i Norsk Bassetklubb, er det noen som har litt info derfra?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Ranger!

Årsmøte i Basset klubben gikk som en drøm og forslaget fra HOFFVOFF gikk i gjennom gjennom med en endring. Det blir å jobbe for et NM i 2012 og ikke 2011. Og vet du hva Ranger? Du er med i gruppa som skal utrede dette! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei krone, takk for det! :D

 

Jeg har nettopp fått vite at jeg er med i arbeidsgruppa ja, spennende det! :D Flott gjort at et slikt forslag gikk gjennom! All ære til Hoffvoff for dette forslaget, på tide at bassetrasene får sitt NM også, vi får se om det blir. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...