Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

En kennel i Sverige har også gode tips og råd om innjaging, viltspor og utstilling, nederst til venstre på denne sida: http://www.vantanskennel.se/

 

Jag har en jaktkamrat som köpte en valp Väntans Kennel för 1 1/2 år sedan, och hon är helt grym till att jaga :shock:

Han släppte henne första gången vid 6mån och hon tog upp rådjur direkt! Hon har faktiskt en väldigt bra sök för att vara en Petit :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et godt søk på en petit er jeg vant til! :mrgreen: Ares kan godt søke i en radius på 500 meter rundt meg, men det er ikke så ofte det skjer, han finner som regel en fot å følge innen den tid! :D Har også observert han med utslag på opptil 700 meter fra meg. Andre dager... ja da suller han med sitt et par hundre meter unna før han kommer tuslende innom.

 

Uff, ble mer som skryt dette, men må bare få fram at petiter kan hvis de vil!! :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ranger: Gratulerer med hjemmeside :D Mye fint å lese og fine bilder.

 

Her har vi så smått kommet i gang med blodsporsesongen. Milla og Gitte har fått hver sitt spor de siste to søndagene, og begynner så smått å komme på nivå med fjoråret.

 

DSC00434.JPG

 

Stor stas med skanken i enden av sporet.

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg også på som en nykommer. Har også bestillt ei tispe etter Hedda :D blir spennende å få hjem nurket.

 

Er nokså fersk med drivende hund selv, leser det meste jeg kommer over av bøker og forumsider om emnet :lol:

Har hatt en Weimaraner tidligere så blir spennende å få en ny rase og ikke minst drivende hund :mrgreen:

 

Godt å ha en plass der jeg kan rette evtuelle spørsmål jeg måtte ha. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit (også) Basse! :D Orker du å lese så finner du sikkert noe interessant i denne tråden, og vi som har vært med i denne tråden fra starten har sikkert glemt hva vi prata om på de femti første sidene, så da kan vi diskutere det på nytt! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Drevprøveresultater på Dogweb!

 

Drevprøveresultatene for 2009 er nå kommet med i Dogwebs statistikker. :D Da kan man logge seg inn og se på hundenes premieringer og poengsum (ikke kritikker). En kjapp stikkprøve tyder på at drevprøveresultater fra tidligere år ikke er lagt inn. Vi får se om det kommer, eller om 2009 er oppstartsåret for dette.

Link to comment
Share on other sites

Far) NVCH Dam-Pompel

Mor) NJCH SJCH NUCH MB-Frida

Ok, alltid interessant å se hvem valpene kommer fra :D Han Dam-Pompel må ha Norgesrekord for Cert på utstilling, var 18 Cert sist jeg så, tydeligvis eiere som er glad i utstillinger. :wink:

Mor er jo norsk og svensk jaktchampion, og det er jo bra. :D

Link to comment
Share on other sites

Eg gleder meg til høsten og ha den med meg på og søke etter påskutte dyr sånn at den kan begynne og leite litt men det er nok litt fortidlig og bruke henne noe mer så får vi se om hun er villig til og vere med og gå opp blodspor etter på.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig flotte bilder Merete! :D Men jeeezes så like mange av de valpene der er Ares! :lol: Prikk like han da han var valp; samme pigment og farger i hode og flekker, og den samme kritthvite kroppen ellers. :D Er du sikker på at han ikke har vært på "raill"? :lol: Han har jo vært borte en gang i mellom vet du! :mrgreen:

 

Tror de kan glede seg de som skal ha valp fra det kullet der. :D

 

Har forresten bestemt meg for å stille Ares på noen utstillinger denne sesongen også, går jo tre utstillinger lokalt her, er jo artig å være med på. Klarer liksom ikke å holde meg unna. :oops:

Årets andre utstilling for Ares blir i Østersund i Sverige 23. mai, og helga etter stiller han på Raillhuinnutstillinga til Mo Hundeklubb.

 

Så tygger jeg på Trondheim i juli, og to store utstillinger på Mo igjen i august.... Ja ja, noe må man holde på med i sommerhalvåret. :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ja du sier noe men hun sto i sør Sverige når hun beg å løpe, så får jo håpe han ikke er sååååååå vidfør da :lol:

 

Er jo morro å treffe andre hunde mennesker på uts da, så bare stå på :D

Ligger foresten en liten video snutt av Leea på uts i helgen, på hjemesiden min.

Skal si Maria 13 år fikk dreis på henne. :D Tror jeg må henne som fast handler :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ja du sier noe men hun sto i sør Sverige når hun beg å løpe, så får jo håpe han ikke er sååååååå vidfør da :lol:

Er jo morro å treffe andre hunde mennesker på uts da, så bare stå på :D

Nei jeg er rimelig sikker på at Ares er jomfru ennå, så den saken er klar! :lol: Nå har "kjæresten" hans, bretontispa til naboen, dødd av magekreft også, så han går bare og snuser og småpistrer borte ved gjerdet til naboen om dagen. :(

 

OddH & Ilatad, jeg tror gruppe 6 er søndag 4. juli på NKK-utstillinga i Trondheim. Blir moro hvis vi er en hel bøling kjente og ukjente med basseter der, jeg får mer og mer lyst til å melde på der også. :D

 

Veslefrøkna di er jo bare med på valpeshow da Odd, du får sjekke hvilken dato det er for sikkerhets skyld, er et eget opplegg for de småtassene. :D

 

- Fikk forresten en idé til å bygge muskler på bikkja; Kjøpe kløv og ha litt vekter oppi, og kommandere stå-ligg-stå-ligg-stå-ligg.... Armhevinger! :lol:

 

Neida, de lange ryggene på disse kortfotingene har vel ikke godt av det, blir nok sykkelturer istedet. :D

Link to comment
Share on other sites

Vi planlegger å kjøre til Bø fredag 14. mai for å se på valpene. Eh...kanskje ikke BARE se...hehe :wink:

Fanden å tida går sakte nå da...sukk...dobbeltsukk..:-)

Basse, kanskje vi sees i Bø:-)

 

Hehe ja kaskje det. :) Må kanskje ringe å hørre med Merete om det passer den helgen.?? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva med Onatopp? Som i Xenia Onatopp i James Bond i Famke Janssens skikkelse i Goldeneye; hun som fikk.. tilfredsstillelse av å kryste livet av menn mellom sine ben? :mrgreen: Og hvis bikkja da heter Onatopp så kan man også bruke Xenia (uttales Senia), hvilket er det ene navnet til mora til Ares, og hun bli kalt Exi til daglig. Det er et fint tispenavn. Voila! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...