Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

Nei det vil vi og Norsk Bassetklubb ikke! :D Som tidligere nevnt så skal basset fylle en nisje mellom kortjagere (som dachsbracke) og drever/beagle, og det er ikke aktuelt å få de til å jage lengre.

 

Det som er så fint med basseten i dag er jo at de legger av etter en time eller to, eller hvis viltet drar ut på langtur. Det er en meget prisverdig egenskap, spør du meg! :wink:

 

Man har forøvrig et skille på de Gode og de Virkelig Gode hundene i dag når det gjelder drevprøver, og det er de som går til Drevcert, dvs 52 poeng eller mer på en prøve. Men til syvende og sist er Jaktchampionatet i grunnen det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Greit :) men det er jo ikke langt frem fra deres 60 min til våre 90 min da, og skal dere

ha noe økning i drevtidkravet så nermer man seg fort. Og når det gjelder harelos så

er nå min erfaring at losen går som best når første timen er unnagjort og pus begynner å

bli skikkelig varm :) Dette med å legge av når losdyret drar på langtur er jo godt, men

hva regner dere som langtur :?: avstand fra slipp :?:

Link to comment
Share on other sites

GRUPPE 7 – STÅENDE FUGLEHUNDER

Samtlige raser:

NORSK JAKTCHAMPIONAT (NJCH):

Foruten å ha oppnådd 25 poeng på jaktprøve i Norge etter nedenstående

regler og oppnådd 1. premie på offisiell utstilling etter fylte 24 mnd, må hunden

i ha oppnådd et av følgende kriterier: ÆP på skogsfuglprøve, CACIT, Reserve-

CACIT, 3 x CK, eller 1. AK fullkombinert jaktprøve for stående fuglehunder.

Alle CK til jaktchampionat må være oppnådd etter 1.1.2010

Poengberegning:

Det gis poeng etter følgende kriterier:

1. premie UK 2 poeng

(maks 2 x 1.UK teller til jaktchampionat)

1. premie AK 3 poeng

1 premie AK fullkombinert 5 poeng.

1. premie Norsk Derby kvalifisering 2 poeng

2. premie Norsk Derby kvalifisering 1 poeng

1. premie Norsk Derby semifinale 3 poeng

2. premie Norsk Derby semifinale 2 poeng

3. premie Norsk Derby semifinale 1 poeng

1. premie Norsk Derby finale 5 poeng

2. premie Norsk Derby finale 4 poeng

3. premie Norsk Derby finale 3 poeng

4. premie Norsk Derby finale 2 poeng

5. premie Norsk Derby finale 1 poeng

1. premie Unghund Grand Prix 3 poeng

2. premie Unghund Grand Prix 2 poeng

3. premie Unghund Grand Prix 1 poeng

1. premie Sør Norsk Mesterskap 3 poeng

2. premie Sør Norsk Mesterskap 2 poeng

3. premie Sør Norsk Mesterskap 1 poeng

1. premie Forus Open 3 poeng

2. premie Forus Open 2 poeng

3. premie Forus Open 1 poeng

1.premie Arctic Cup finale 4 poeng

2.premie Arctic Cup finale 3 poeng

3.premie Arctic Cup finale 2 poeng

4.premie Arctic Cup finale 1 poeng

Ved NM-lagkonkurranser får de seks beste hundene individuelt fra 6 til 1

poeng, forutsatt at de har brakt fugl for skudd og at det er skutt over hundene.

Alle hunder som kvalifiserer seg til Norsk Derby finale får 1 poeng.

10

VK: 1. VK 3 poeng VK Semifinale: 1. VK 4 poeng

2. VK 2 poeng 2. VK 3 poeng

3. VK 1 poeng 3. VK 2 poeng

4. VK 1 poeng

VK-finale: Premiering fra VK-finale berettiger til poeng som varierer med antall

startende hunder etter følgende tabell, max 10 poeng:

Antall 1. VK 2. VK 3. VK 4. VK 5. VK 6.VK

Inntil 30 3 2 1 0 0 0

31-40 4 3 2 1 0 0

41-50 5 4 3 2 1 0

51-60 6 5 4 3 2 1

61-70 7 6 5 4 3 2

71-80 8 7 6 5 4 3

81-90 9 8 7 6 5 4

91 - 10 9 8 7 6 5

Praktisering i VK: Ved registrering av premiering i VK-finale, må totalt antall

startende første dag i VK komme fram.

En hund kan på den samme jaktprøven oppnå poeng både fra VK første dag,

VK-semifinale og i VK-finale.

Ved lukket prøve gis det championatpoeng bare for premier oppnådd i

kvalitetsklasse.

Det gis tilleggspoeng etter følgende skala:

1 UK /AK apport 1 poeng (maks inntil 5 ganger).

CK 1 poeng

CACIT 2 poeng

Res.CACIT 2 poeng

ÆP skogsfuglprøve 2 poeng

Eksempler:

1. AK og ÆP på skogsfuglprøve gir 5 poeng

1. VK finale med 27 startende hunder gir 3 poeng

1. VK finale med 27 startende hunder samt 1. AK apport gir 4 poeng

2. VK finale m/CK med 72 startende hunder gir 8 poeng

1. VK finale m/CK med 59 startende hunder gir 7 poeng

2. VK, samt 6. VK finale med 38 startende hunder ved samme prøve gir 2

poeng

3. VK, samt 2. VK finale med 72 startende hunder ved samme prøve gir 8

poeng

Alternativ for utenlandske jaktchampions:

For hunder som allerede har oppnådd jaktchampionat i utlandet gjelder de

samme kravene med unntak av kravet til 25 championatpoeng og 1.premie på

utstilling i Norge.

 

Sånn skiller du de gode fra de skikkelig gode :D

Link to comment
Share on other sites

Taiko: En langtur med basset før den legger av kan variere mye, avhengig av hvor lenge bikkja har vært ute, drevfart og topografi feks. Utpå den flate øya di så har Ares løpt kanskje 2 km fra meg i luftlinje før han har lagt av, tilsvarer kanskje borti 3 km i terrenget. Tror kanskje jeg kan si at 2-3 km er det Ares max løper ut, begynner det ikke å ture da, så vil han hjem til far. :)

 

Forøvrig tror jeg ikke det er kravet til drevtid (60 min på rådyr, 45 min på hare) som er veien å gå for å eventuelt høyne kravene på drevprøver. Det måtte være i Egenskapspoengene eller andre momenter i såfall.

 

Jeg mener fortsatt at de kravene som stilles i dag til en 1. premie (og dermed muligheten til championat) kan være tøffe nok. :)

 

EDIT: Ser Custer har kommet med ei lang lefse her. :wink: Det der skjønner jeg bare halvparten av, men det handler om å samle poeng til man har 25 poeng, og så oppfylle en av de andre kriteriene? Hvor lenge er en fuglehund effektivt ute på prøve for å oppnå en premiering? Dette kan jeg lite om. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Det er stort sett bare en oppramsing av poengverdier ift oppsamling av championatpoeng. Krav til avprøvingstid er gjeldende for tildeling av 1 premie i UK og AK. Dvs at hunden minimum skal avprøves i 60 minutter. I tillegg skal selvfølgelig alle kvaliteter være prima hele dagen igjennom, og det tåles svært lite minuser før man trekkes ned til en 2 premie, særlig i AK. Mange vil si at 1 AK gjerne er den vanskeligste premien å oppnå. Når hunden har oppnådd 1AK, kan den stille i VK, som er en ren konkurranseklasse, altså at hundene matches mot hverandre, to og to, og rangeres etter prestasjoner gjennom dagen. Altså kan man få en 1 VK på et rufsete fuglearbeid uten reis, og kun 20 minutter slipptid, hvis ingen andre hunder har fuglearbeid i løpet av dagen. Imidlertid har man i VK noe som kalles CK og Cacit. For å tildeles CK, skal alle kvaliteter være prima på linje med krav til en 1AK. Cacit deles ut kun på utvalgte prøver, og da skal VK gå over minimum to dager. Cacit kan deles ut til vinneren av VK-finalen og reserve-cacit kan deles ut til nummer to. Det blir henholdsvis 1 VK m/cacit og 2 VK m/res-cacit. Fram til 1 januar i år, har kravet for å oppnå jaktchampionatet vært 25 championatpoeng pluss Cacit eller res-cacit. Dette er imidlertid nå endret, slik at man kan oppnå championat med 3xCK. Personlig er jeg ikke så sikker på at det er noen god løsning. CK kan oppnås i hvilken som helst VK. Teoretisk kan man oppnå 3xCK i løpet av to påfølgende helger. Har vi for lite jaktchampioner ? I tillegg skal selvfølgelig hunden også ha oppnådd minimum en førstepremie på utstilling etter fylte 24 måneder.

 

edit;skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Hoffvoff; ja et Drevcert ville gjort det mye vanskeligere å bli jaktchampion, men så liten som rasen er så hadde det jaggu ikke blitt mange championer heller med et sånt krav. Dessuten, sånn som kriteriene rundt Drevcert er i dag, at man da ikke lenger kan stille på bevegelige prøver hvis man har oppnådd det (kun terminfestede), så vil det vanskeliggjøre muligheten til å stille bikkjer på prøver. Iallfall for oss som bor i dalstroka uttafor der alt skjer. :)

 

Funnsjødalen, takk for oppklaring, da lærte jeg noe i dag også. :D

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi har jo forsåvidt et mål for virkelig gode bikkjer i dag blant championene og, nemlig de som har drevcert, Cacit og er utenlandske og internasjonale championer, og her bør vel også nevnes de som gjør det bra på utstillinger også. En NUCH i tillegg til NJCH gjør jo også bikkja til ei "bedre" bikkje. Og da er vi igjen inne på hvorfor utstillinger er viktige som et mål i forhold til rasestandard, avl og forutsetninger for funksjonalitet i skauen. :)

 

Hadde vært fint om Petit og Vilma også ga sitt syn på disse tingene, hvis de vil. :)

 

Det skulle også vært artig å vite hvor mange petiter som faktisk blir (jakt)championer årlig og er det totalt sett?

Link to comment
Share on other sites

liten komentar når det gjelder fuglhunder:

det er helt forkastelig at det ikke forlanges utstillingsbedømmelse på disse rasene før du får stille på jaktprøve.

Det er altfor mange hunder som er raseutypiske som når opp på jaktprøve.

Ellers syns jeg at sporten blir for komplisert med hensyn til et meget strengt reglemang som gjør at det er dressuren som står i høysete og ikke hundene.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke gidda mere med fuglhundprøver .og apportkravet i ak.

 

Jeg syns og at reglemanget for basset er lite gjennomtenkt med hensyn til G og N.Og kravet til drevcert er ihverfall høyt nok.

Jeg trur at veien å gå her er å fjerne N en og gi en dommer muligheten til å gi G utenfor skalaen og heller få poengskalaen til å skille. Det bør være mulig å gi en hund alle poeng uten at det får kosekvenser for evnt premier. :D

Link to comment
Share on other sites

He he, som du vet dunkern, så er vi litt uenige om bruken av N. :mrgreen:

Får bikkja en N så er den ikke god nok for en førstepremie, derimot god nok til en 2. premie, hvilket også er en god premiering. Grei skuring, synes jeg.

 

Sett nå at bikkja ikke har søk, den er aldri mer enn noen meter unna hundefører, men slumper til å finne fersk fot, tar ut, og går til full tid. Fortjener ei bikkje med minimalt søk en førstepremie? Og etterhvert jaktchampionat?

 

Eller ei bikkje som ikke arbeider på tap, eller et av de andre ti momentene den skal bedømmes i? Jeg synes N er greit jeg ved 2 poeng. :)

 

PS: Er ikke skalaen for drever og beagle fra 1 til 5 poeng, hvor 1 poeng også tilsvarer N..? Jeg husker ikke i farten? Hvis det er slik så er det jo like stor skala å gå på.

Link to comment
Share on other sites

beagle og drever er det samme som Harehund du kan gi G N en er fjerna.

Når det gjelder basset er det stor sannsynlig for at hunden ikke får nok poeng til en første hvis du f eks kan gi en på søk så det regulerer seg selv.du får minus på jaktlyst og andre ting og.nå er det noen som får kanskje for mange poeng slik hunden får en første.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns også nivået for å få en jaktchampion på basset og dachs kan virke noe lett. Jeg mener at vi må bruke den teknologien(GPS-peiler og oppringing) vi faktisk har - og som brukes under vanlig jakt, også skal inngå som "måleenhet" og vurderingsredskap under jaktprøve. Ved å bruke en gps-peiler - som man også kan ringe opp, får man en sikker måling av både søk, lostid, etc. Jeg mener at dette vil kvalitetssikre jaktprøvene enda mer og hjelpe til med å skille mellom en god jakthund og en skikkelig jaktchampion.

 

Dette burde selvfølglig gjelde på alle raser, og på alle former for jaktprøver der dette vil være med på å bedre standarden.

Link to comment
Share on other sites

liten komentar når det gjelder fuglhunder:

det er helt forkastelig at det ikke forlanges utstillingsbedømmelse på disse rasene før du får stille på jaktprøve.

Det er altfor mange hunder som er raseutypiske som når opp på jaktprøve.

Ellers syns jeg at sporten blir for komplisert med hensyn til et meget strengt reglemang som gjør at det er dressuren som står i høysete og ikke hundene.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke gidda mere med fuglhundprøver .og apportkravet i ak.

Joda hver sin mening, meninga mi er at det er på sin plass at bikkja er jaktpremiert før den kan oppnå cert, det er tross alt lettere å bygge en pen hund enn en god hund :wink:

At det er strengt gjør jo nettopp det jeg har prøvd å påpeke, skiller de gode fra de skikkelig gode, å du Dunkern, hvis du mener at det er formye å forlange at en voksen fuglhund apporterer så er du litt slakk i kravet :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se noe problem i at en hund som får N ikke får første premie. Jeg er enig i at det skal være visse minimumskrav i sentrale momenter for å oppnå en førstepremie. En annen ting jeg har reagert på på drevprøver er at det av og til kan virke som om drevtiden avgjør poenggivning også i andre momenter. F.eks. hvis drevtiden tilsier en annenpremie så tilpasses poengene slik at det tilsvarer samme premiering. Hvis man leser prøvereglene er det ikke noe som tilsier at man ikke kan få eksempelvis 43 poeng, men på grunn av drevtid få 2. eller 3. premie. Jeg har imidlertid til dags dato ikke sett en kritikk hvor dette poengsummen er høyere enn premiegraden skulle tilsi.

Jeg må også innrømme at jeg etter hvert har fått en viss motvilje mot fuglehundprøver. Etter min mening har mengden prøver og prøvedeltagere tatt fullstendig overhånd, og mitt inntrykk er at en del fuglehundeiere er mer opptatt av prøver enn av jakt. Jeg må også si at jeg reagerer på uttrykket fuglehundsporten. Jeg håper aldri jeg får høre om bassetsporten. (Eller harehundsporten eller elghundsporten for den del.)

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig. Hensikten med jaktprøver er å vurdere avlsmaterialet, akkurat som utstillinger. Har man oppnådd et championat, er etter min mening målet nådd, og det har ingen hensikt å fortsette å stille hunden til ytterligere prøver eller utstillinger. Det er da det går over i sport.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig. Hensikten med jaktprøver er å vurdere avlsmaterialet, akkurat som utstillinger. Har man oppnådd et championat, er etter min mening målet nådd, og det har ingen hensikt å fortsette å stille hunden til ytterligere prøver eller utstillinger. Det er da det går over i sport.

 

Men det er jo forøvrig slik da, Per, at for å kunne oppnå et championat i gr 7, så MÅ man nødvendigvis stille i konkurranse x antall ganger....

Link to comment
Share on other sites

Greit nok. Mitt poeng er at hensikten med drevprøver ikke er å konkurrere, men å bedømme hundene opp mot en satt standard (gjelder også utstilling). Når det gjelder drevprøver for bassets er det bare på ordinære prøver at hundene konkurrerer mot hverandre, og også der er konkurransemomentet så lite at resultatlistene ikke engang offentliggjøres, ikke engang til deltagerne :roll: . På bevegelige prøver er det ingen konkurranse hundene imellom i det hele tatt, kun kvalitetsbedømmelse.

Når det går så langt at konkurransen blir hovedhensikten, er etter min mening det meste av den opprinnelige hensikten borte. Jeg synes også det er synd at en del (fugle)hunder blir mer eller mindre rene prøvehunder og ikke brukes til jakt.

Link to comment
Share on other sites

Vi er nok bra enige i våre synspunkter Per. Jeg har forøvrig ingen erfaring når det gjelder drevprøver, enn så leng, så jeg velger å ikke uttale meg om disse. Forøvrig er det vel lite aktuelt å gjennomføre drevprøver på konkurransenivå etter samme modell som fuglehunder, eller tar jeg feil ? Forøvrig har man jo nå etter mitt syn, lempet på kravene for jaktchampionat for fuglehunder, ved at det ikke lenger kreves cacit eller res-cacit. Dette har nok en direkte sammenheng med det høye antallet deltakere vs mangel på terreng og dommere. Men at det er bra for hunde-kvaliteten er jeg ikke så sikker på. Hos PBGV er det jo det motsatte man nå snakker om, nettopp at det er for lett å få championat.... Dette er på en måte en balansegang. Men jeg er enig Per, det er for mange som unødig deltar på fuglehundprøver...

Link to comment
Share on other sites

Ja la oss håpe vi ikke får en bassetsport, enig i det Per! Jeg skulle til å si heldigvis, så kan ikke en basset stille på bevegelige prøver lenger etter å ha blitt jaktchampion, det er nok med på å demme opp mot sådann sportslig aktivitet. Det ville også medført at nye hunder ville måtte kjempe om en allerede sprengt dommerkapasitet. Riktignok kan champions delta på ordinære, terminfestede prøver, men det virker som prøveaktiviteten avtar hos de fleste når bikkja er blitt NJCH.

 

På utstillingssiden er det kanskje noen som kjører løpet lenger, jeg ser blant annet en petit som står oppført med 17 cert på utstilling, men ingen drevpremiering (men 3x1. pr på sporprøve), og hunden er da hverken NUCH eller NJCH.

 

Dette at drevtidens premiegrad smitter over på egenskapspoengene og gir tilsvarende grad der er interessant å høre. Ares ble innstilt til 3. premier på to av drevprøvene i høst pga for kort lostid, men jeg har ikke sett poenggivingen. Det kommer vel i posten snart.

Link to comment
Share on other sites

til custers svar jeg er ikke tilhenger heller av den form for tvangsapport som læres inn på fuglhundene.Jeg har trent jaktapport på mine hunder og da har jeg ikke vært så nøye om de sitter i 5 minutt nedenfor føttene mine med ei frøsen rype i kjeften. Men jeg holder på mitt syn om at alle hunder som skal stilles på jaktprøve burde ha vært på utstilling først for å slå fast at det faktisk er en engelsksetter eller gordon osv.Det synes jeg er bra at det er i drivende verden.

 

Jeg synes heller ikke at det er for lett å få til en JCH i basset.Hvor kom det frem ?

Det er strenge regler for drevprøvene på basset og det skal være en god hund for å oppnå en 1 premie.

Men jeg er ikke noe tilhenger av at du kan få en utstillingschampion uten drev premie.Og at det er to veier til et Utstillingchampionat.

kort drevtid/ poeng her kan drevtiden spille inn på om man som dommer får bedømt allt man helst vil se i en los.

Link to comment
Share on other sites

til custers svar jeg er ikke tilhenger heller av den form for tvangsapport som læres inn på fuglhundene.Jeg har trent jaktapport på mine hunder og da har jeg ikke vært så nøye om de sitter i 5 minutt nedenfor føttene mine med ei frøsen rype i kjeften. Men jeg holder på mitt syn om at alle hunder som skal stilles på jaktprøve burde ha vært på utstilling først for å slå fast at det faktisk er en engelsksetter eller gordon osv.Det synes jeg er bra at det er i drivende verden.

Joda vi er uenige, å d jo flott d, siden vi er så Åff tåpikk så det går ann her så fortsetter jeg like godt :mrgreen:

Du maler fanden på veggen her synes jeg, hva var det di putta i dunkern for å bevare dunkern? det er snakk om lovlige parringer, alt annet er noe kjærringa til Snøfte Smith holder på med til daglig :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da tikka det inn to dipomer med navnet til PBGV Thyra på begge. :D

På den ene står det 2 pr Hare 41 poeng og den andre står det 1 pr Rå 47 poeng.

Det fulgte og med medaljer i sølv og Gull. :D

 

Poengfordeling 2 pr Hare:

1 Søket : 5

2 arb på fot (3)

3 Drevsikkerhet 4

4 Drevmåte/fart 4

5 Arbeid på tap 4

6 Mål /Hørbarhet 5

7 Losfør/nyans 4

8 Samarbeid 3

9 Lydighet 5

10 Jaktlyst 5

sum EP 41

Drevtider:

Slipp nr 1 :Slipp kl 1300,fot kl 1423,uttak kl 1423,tidt.opph 1445 koblet 1545.= Drevminutt: 23 Rådyr.

Slipp nr 2 :Slipp kl 1600,fot kl 1604,uttak kl 1604,tidt.opph kl 1647,koblet kl 1650= Drevminutt 32 Hare.

En hund som viser ett meget godt søk.Reiser Rådyr og driver dette innenfor greit hørehold.Rådyret sett.Rådyret vert støkt.Tar ut av hørehold.hunden legger av og blåses inn på vei.Nytt slipp med hare som drevdyr.Haren sett.Hunden blåses inn på hovedvei,gårdstun.

 

Poengfordeling 1 pr Rå:

1 søket: 4

2 arb på fot: (3)

3 Drevsikkerhet: 5

4 Drevmåte /fart:4

5 Arbeid på tap: (5)

6 Mål/hørbarhet: 5

7 Losfør/nyans: 5

8 Samarbeid: 5

9 Lydighet: 6

10 Jaktlyst: 6

Sum 47

Slipp nr 1: slipp kl 0805,fot kl 0828,uttak kl 0829,tidt.opph 0900,koblet kl 0900.Drevtid 17 minutt Rådyr

Slipp nr 2:slipp kl 0921,fot kl 1000,uttak kl 1001,tidt.opph 1102,koblet kl 1125.Drevtid 60 minutt Rådyr.

Slipp nr 3: 1135,koblet kl 1143.

 

Hunden tar ut dyr som turer rundt os.Geit m 3 kje.Tar så ut,krysser en elv og hunden legger av, og kommer inn til eier.

Slipp 2 Tar hunden ut nytt dyr som turer i store ringer i 76 minutt.Hunden blir blåst inn.Slipp 3 Hunden søker villig ut og finner ny fot,blir blåst inn fra fot,og prøven avsluttes.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Grattis folkens! :D

Jaggu lå det ikke diplomer og medaljer i postkassa mi og! :lol: Detaljene får jeg ta i tråden til Ares, men han har fått:

 

3. rå 35 poeng

3. rå 42 poeng

1. rå 44 poeng

1. rå 50 poeng

 

Takk til dommerne som orket å reise den lange veien og dømme, og Norsk Bassetklubb for at de står på for oss, og kjapp ekspedering. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann. Nå skal det bli petit på meg og. Sambuaren har lova meg valp i brylaupsgåve.

 

Så eg treng tips til seiøse oppdrettere i sør Noreg...

 

Hadde ein triveleg samtale med bøjentans tidligere i dag.

Og dei er førstevalget, men må kansje spille på fleire hundar når eg er så seint ute med å sette meg på liste.

Link to comment
Share on other sites

Hei jeger86, det var artig å høre! :D

 

Det er mange gode oppdrettere etter det jeg vet, du har blant annet Kennel Hoffvoff som ofte er innom her, Bøjentans ja, flere dyktige svenske, og så har du oppdretterlista som står på Norsk Bassetklubb sine sider: http://www.fauve.no/html/oppdrettere.html Ikke la deg lure av at det står "fauve" i adressen, sidene er under omlegging. :wink:

 

Du får forske litt på det, og så blir det vel alltids råd med flere tips og hint her inne om det trengs. :)

Link to comment
Share on other sites

CowboyLaila har også fått Diplom, 3 premie hare :D ( dær fikk han, tufsn som eier meg tenkte vell ho :lol: )

Nei kjempeartig det, ekstra artig at det var sønnen til oppdretter som førte bikkja, 15 år gammel ivrig kjekk ungdom :D

Grattis General, og helt enig i at den medaljen har guttungen til oppdretteren en sterk aksje i! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Casper har hatt en fin liten los idag! Losa bare 2-3min men var på sporet ca 10min! Tror det var rådyr han lukta.

Han hadde en helt annen oppførsel idag iforhold til de andre gangen vi har vært ute, virker mere voksen og vimser ikke like mye.. Jeg tror pinadø han begynner å bi voksen jeg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Håper på kull hær også til våren. Men først må det bli løpetid :|

Heisann, og takk for sist! Tassa er vel NUCH nå? Grattis! :D Hvilken hannhund har du på hånda da? Blir spennende dette, får håpe hun blir klar snart da! :D

 

Ilatad, det var gledelig å høre, det løsner vel for alvor snart, han har bare vært litt for opptatt av å være fantebasselassebisk hittil, he he! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeger 86!

Det kommer mest sansynlig to kull i nedre Telemark til våren. Men dette ble du sikkert informert om når du snakket med Bøjentane!

 

Jepp den eine blei vel bedekt i dag faktisk...

 

Har sagt heilt i frå eg var liten at eg skulle ha barte-hund , så me får håpe det beste..

Link to comment
Share on other sites

Hei RANGER. Takk for sist,grattis med premie sankingen denne høsten.

Jeg har snakket med Ole-martin om Petrus hadde lyst på et nypp

eller to, det ville han visst gjærne :roll: . Men først må det som sakt

bli løpetid,så her venter vi bare på at ting skal skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeger 86!

Det kommer mest sansynlig to kull i nedre Telemark til våren. Men dette ble du sikkert informert om når du snakket med Bøjentane!

 

Jepp den eine blei vel bedekt i dag faktisk...

 

Har sagt heilt i frå eg var liten at eg skulle ha barte-hund , så me får håpe det beste..

 

Og ei ny ei i løpet av kommende helg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...