Jump to content

Triggerguard/boksmag, Rem M700


omega

Recommended Posts

Planlegger å bytte ut BDL-triggerguarden på min Remington Model 700 Short Action. Nå har jeg lyst på boksmagasin! Da finnes det finnes to løsninger:

 

Badger Ordnance M5 Detachable Magazine Triggerguard:

badgerth.jpg

 

H-S Precision Pro-Series stainless steel floor-plate and detachable magazine:

hsth.jpg

 

Man kan jo sjelden gjøre feil hvis man velger Badger. Jeg, derimot, er egentlig mest hypp på H-S Precision (fordi den er i stål). Men så har jeg lest litt ymse om H-S, bl.a. at magasinene ikke fungerer noe særlig. Noen som har erfaring med H-S' triggerguard-løsning? Noen som vet om andre produsenter? (Er det f.eks. mulig å få kjøpt originale DM-deler fra Remington?)

 

_____

Noen oppdateringer:

 

• American Precision (tidl. Patriot Arms) lanserte bunnmetall på SHOT Show 2010. Ikke noe å finne på hjemmesidene deres ennå, men

.

 

CDI Preciscion Gunworks Detachable Magazine Bottom Metal:

thumb_cdi1.jpg

 

Tactical Rifles Detachable Magazine Assembly (passer AI-magasiner):

100003754_th.jpg

 

Surgeon Bottom Metal:

thumb_surgeon-001.jpg

 

Seekins Precision Detachable Mag Systems:

thumb_dms.gif

 

Hooper Ordnance:

thumb_Rem_guard_double.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har brukt HS sitt underbeslag med 10 sk. magasin i flere år. Liker at det er av stål siden det blir brukt en del. Er veldig fornøyd. Med litt modd'ing funker 308-magasinet så det griner med 6 BR. Mater som om det skulle være 308.

Hadde egentlig en liten mistanke om at det som skulle til, var litt tuning, ja.

 

Kommer enda ett alternativ hvis du har tid til å vente til etter SHOT SHOW

 

http://www.snipershide.com/forum/ubbthr ... 63&fpart=1

Ja, jeg kan saktens vente til etter Shot jeg, hvis jeg får kjøpet det når jeg er der da ...

 

Takk for innspill, begge to! (Takk til deg også, 50calibershooter, selv om jeg ikke klarte å finne ut noe mer. :))

Link to comment
Share on other sites

Fekk høyre i dag at ein M700 DM, altså med laust magasin frå fabrikk, har forskjellar i kassa slik at ikkje vanlege hangsla underbeslag passar, og då heller ikkje dei ulike variantane av lause "aftermarket" magasina som er viste over her...

 

Nokon som har modifisert noko slikt til å passe i ein 700DM?

Link to comment
Share on other sites

Fekk høyre i dag at ein M700 DM, altså med laust magasin frå fabrikk, har forskjellar i kassa slik at ikkje vanlege hangsla underbeslag passar, og då heller ikkje dei ulike variantane av lause "aftermarket" magasina som er viste over her...

 

Nokon som har modifisert noko slikt til å passe i ein 700DM?

 

Hvem hørte du dette av? Har brukt orginalt Rem DM-sett til min Rem (som begynte livet som ADL), og det passer jo den veien. Det som jeg har sett er at det orginale DM-magasinet til Remington må ha en utfresning i stokken på hver sidet for magasinutløseren for DM-magasinene. Er rimelig sikker på at kassene er like.

Link to comment
Share on other sites

Eg har også alltid vore sikker på at kassa er lik, men denne informasjonen kjem rett frå importøren, så det er nok riktig... Vangane i låskassa er visst smalare i DM-kassa...

 

Skulle gjerne hatt eit vanleg hengsla i kassa mi, så får forske litt vidare på det...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Velger på ta frem denne gamle tråden da jeg har en Rem 700 hvor boksmagasin er ettermontert. Jeg synes ikke at dette fungerer godt, og kan tenke meg å skifte det ut. Dette aftermarket for org remington magasiner. :(

 

Problemet er låsingen av magasinet, dette svikter og bolten går over patronen og mislykket lading. Noen som har erfaringer/anbefalinger med typene nevnt over?

 

Cabelas ser jo OK ut og er billigst, men bør en styre unna?

 

Tips mottas med takk! :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg synes DM magsinet til Remington var noe søppel. Det var slarkete og jeg likte ikke låsinga. Det funket da på ett vis når jeg hadde 260, men da jeg skulle ha 6 BR i rifla måtte jeg ha ett rettmatet magasin for å få denne patronen til å funke. HS fungerer helt optimalt. Det er dyrt men man får jo noe i stål som man kan være sikker på at men ikke får slitt ut med det første. Det er såpass "tight" at det er ikke mer slark i låsinga enn det må være for at det skal fungere. Som det heter, "by the best and cry once!" Har ikke erfaring med Badger men må si jeg er skeptisk da det er aluminium.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på vangene på hengslet og dm, men det lar seg som regel løse.

Problemet er at magasinet ikke kommer høyt nok og resulterer i at bolten glipper over øverste patron.

Dersom en tilpasser DM-underbeslaget og stokken slik at magasinet blir liggende helt mot vangene på kassa

funker det greit, men en kan risikere en og annen patron som ikke mater likevel.

Det er jo bare å prøve seg frem. I verste fall må en frese ut vangene, og da kan en likegodt legge

pengene i et HS u.beslag og magasin først som sist.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på vangene på hengslet og dm, men det lar seg som regel løse.

Problemet er at magasinet ikke kommer høyt nok og resulterer i at bolten glipper over øverste patron.

Dersom en tilpasser DM-underbeslaget og stokken slik at magasinet blir liggende helt mot vangene på kassa

funker det greit, men en kan risikere en og annen patron som ikke mater likevel.

Det er jo bare å prøve seg frem. I verste fall må en frese ut vangene, og da kan en likegodt legge

pengene i et HS u.beslag og magasin først som sist.

 

Det er dette som er problemet mitt på en ombygd ADL. Låsingen av magasinet sitter også så langt frem at magasinet tipper og sluttstykket hopper over hylsebunnen.

 

Løsninen blir altså utfresing av vangene ( det meste er allerede slipt bort). og nytt beslag og magasiner. Er det noen som har erfaringer fra andre løsninger eller er det HS som er eneste som funker?

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Badger og HS underbeslag, uten å bli helt fornøyd. Badger er for slarkete, og jeg likte ikke utløseren for HS magasinet. Ragnar Hansen, eller rettere sagt Roger har laget et underbeslag til meg, som tar AICS magasiner. Ligner litt på Badger sitt, men magasinet sitter mye taitere, men glir likevel ut når en trykker på utløseren. Bruker dette til 6,5x47 Lapua, men er usikker på om det vil funke med 6BR. Det var mye billigere en noen av de andre også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt HS på en 700 i 308 og 6 mmBR. Dette kan jeg anbefale på det sterkeste. Kvalitet tvers igjennom. Jeg har også hatt en 700 mountain DM i 260, og det skal jeg aldri ha igjen. Rett og slett for skranglete og dårlig innfestning av magasin. Måtte bruke papp i mellom for at det skulle bli lydløst. Håper det var et mandags eksemplar.

Link to comment
Share on other sites

... Roger har laget et underbeslag til meg, som tar AICS magasiner...

 

Hva koster noe slikt?

 

Løsninen blir altså utfresing av vangene ( det meste er allerede slipt bort). og nytt beslag og magasiner. Er det noen som har erfaringer fra andre løsninger eller er det HS som er eneste som funker?

 

Har du prøvd å frese ut undersiden av stokken for å få løftet underbeslaget og magasinet høyere opp.

Dersom vangene er frest og du får magasinet helt opp så det ligger helt mot vangene pleier det å fungere ganske bra.

Dessuten sitter magasinet bedre så skrangling unngås

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei jeg slenger meg på denne posten jeg, istedenfor å starte en ny en.

Jeg er også interessert i å ha et 10 skudds magasin til en 700.

 

Jeg har sett på den HS pakken som de selger på midwaynorge.com (den samme som det er bilde av i denne posten)

 

Jeg har ikke kjøpt meg en Remington 700 rifle enda, men jeg har sett litt på en SPS Varmint. Synes stocken på den er fin også.

 

det står følgende info om den HS pakken:

-Replaces factory trigger guard and floorplate.

-This assembly is for use with H-S stocks only. It is not intended to be used with factory stocks.

-Installs into H-S stocks without gunsmithing

-If used with factory stock, may require extensive fitting and other gunsmithing. This will not drop-in a factory stock.

 

Dette betyr altså at jeg må bytte ut orginal stocken med en HS stock?

Passer denne pakken i 700 rifler uten DM eller må man kjøpe en 700 med DM?

 

Ville jo vært synd å måtte bytte ut den fine Varmint stocken uten at den er brukt isåfall.

På Midwaymorge har de ADL stocks og BDL stocks til 700. Passer disse til en SPS Varmint?

Nå ble det mange spørsmål her, hehe. Håper noen kan hjelpe meg litt her.

 

For og oppsumere: Hvis jeg vil ha denne HS magasin pakken hva må jeg gjøre. Hvilken 700 rifle må jeg kjøpe? Ny stock? DM eller ikke? :?::(

 

På forhånd takk.

Ha en fin dag.

:D

Link to comment
Share on other sites

For og oppsumere: Hvis jeg vil ha denne HS magasin pakken hva må jeg gjøre. Hvilken 700 rifle må jeg kjøpe? Ny stock? DM eller ikke? :?::(

 

Det eneste du trenger å gjøre er å bestille HS-pakka fra Midway og ta det med til børsemakeren. Han har ikke noe problem med å få tilpasset dette i en hvilken som helst stokk. "Footprint'en" er rimelig likt remington sitt underbeslag så mest sannsynlig går det å skru det rett inn i orginalstokken selv. Jeg prøvde det på min Tyristubben-stokk og da sto det og braut så her måtte det til litt mer tilpassing.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kjøpt meg en Remington 700 rifle enda, men jeg har sett litt på en SPS Varmint. Synes stocken på den er fin også.

 

Litt OT, men den stokken er ok på bilde. I virkeligheten er den ubrukelig og etter min mening dårlig gjennomtenkt ift det ergonomiske. Jeg byttet min med en fulbedda Houge og ting ble mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hei, takk for svar.

Ja siden jeg ikke har mye erfaring med å sku på våpen kan det nok være lurt at en børsemaker gjør det for meg.

 

Så det spiller med andre ord ingen rolle om det orginalt er løst magasin eller ikke i utgangspunktet på 700 riflen.

 

Skal ta den kommentaren om stokken med meg å ha den i bakhodet når jeg skal kjøpe meg 700. Får kjenne litt på flere å se hva jeg synes.

 

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Litt marginalt, men: jeg ville ha kjøpt en så billig 700 som mulig - gjerne brukt, og funnet en skikkelig stokk - gjerne brukt, i stedenfor å kjøpe en dyr Remington. Hvis du får en BM til å hjelpe deg med å sette sammen rifla + +, så havner du nok ikke så langt unna prisen på den dyre. Og jeg vil påstå at du da får et bedre våpen!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

OK. Etter det jeg kan lese av web-sida deres vil jeg tippe på litt over 2 lapper for underbeslag med 1 st 5.sk magasin. Det er så vidt rundt 1500 kr billigere enn HS-løsningen. Forskjeller utenom prisen vil vel forøvrig være kryssmating fra magasinet (?) og at dette underbeslaget er i aluminium kontra HS som er i stål.

Link to comment
Share on other sites

Variasjoner over et tema! (Seekins er forresten nå med på lista.) Remington Model 700 Mod Modell Trigger Guard Assembly boksmagasin boks magasin mag bottom metal bunnmetall underbeslag under beslag Badger Ordnance M5 H-S Precision HS American Precision Patriot Arms CDI Gunworks Surgeon Seekin Tactical Rifles Detachable Magazine qwerty asdf

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
OK. Etter det jeg kan lese av web-sida deres vil jeg tippe på litt over 2 lapper for underbeslag med 1 st 5.sk magasin. Det er så vidt rundt 1500 kr billigere enn HS-løsningen. Forskjeller utenom prisen vil vel forøvrig være kryssmating fra magasinet (?) og at dette underbeslaget er i aluminium kontra HS som er i stål.

 

Hos Midway usa kommer dette på rundt 2800,- med 10sk .223 mag og 5sk .308 mag. Samme pris som bare underbesalget hos midway norge.

 

Er det noen som har prøvd løsningen til CDI? Er det verdt pengene? Mye tilpassning? Skal monteres på Howa.

 

Hvordan er det å handle slikt fra USA til Norge med tanke på regelverk. Hørte at det var endel jobb å handle fra Roedale.

Link to comment
Share on other sites

Våpendeler fra usa er stort sett helt håpløst, så det vil jeg råde deg til å glemme.Sist jeg sjekket sente de ikke magasin og underbeslag ut av statene, dette gjelder HS da de produserer til militæret og politi. Da blir vel salg til sivile nedprioritert.

 

Midway usa får du ikke bestilt noe som helst fra så det hadde ikke hjulpet om det hadde vært nesten gratis !

Link to comment
Share on other sites

Det går faktisk an å prute hos Midway Norge også, men da må en gidde å ringe dem.

Jeg fikk komplett HS underbeslag med magasin i 223 + ekstra magasin i 308 for 5 lapper.

Ikke billig, men litt rabatt var det jo.

 

Jeg hadde derimot ikke vært så veldig skeptisk til om det var stål eller alu magasin, men stål

er helt klart mer holdbart. Spesielt om man har 10sk magasin som stikker ut.

Et "flush" magasin på 4-5 skudd hadde jeg kjøpt med god samvittighet selv om det var i aluminium.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Heisann!

 

Sitt og ser på magasinløsninger til elgbørsa. Har lyst på magasin, da jeg syns tømming og lading blir tungvint på 700`n... (BDL)

Kaliberet er 338 Federal, og burde ikke by på noen problemer ang mating.

 

Midway har jo noen løsninger har jeg sett.

 

Blant anna har Wyatts Outdoors enn grei løsning, (ser det ut som) til 2729,-

Samt CDI Precision sin løsning til 2357,- uten magasin. Laget for og passe AICS magasiner står det..

 

Noen som har prøvd disse??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...