Jump to content

KKC stokk


Rødrev

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Høres veldig bra ut men jeg kan ikke skjønne att den skall "gi" så stor forskjell. Kanske er den lille forskjellen stor nok ;)

Nydelig for øyet i hvert fall,, og ofte så følger jo en høy grad av estetikk prinsippet du nemner her "form følger funksjon".

 

Jeg var nært å kjøpe en slik stokk når di plutselig fantes tillgjengelig till sako ss.. Men jeg styrte unna i siste liten da jeg ikkje helt klarte å se flere konrkete fordeler ved siden av det estetiske som jeg liker veldig godt.

 

Artig med oppfrisking i kolbeverden, spes hvis den virkelig gir bedre funksjon :D

Link to comment
Share on other sites

Den laminerte looken synes jeg er særdeles stygg,, der er jeg enig. Fordi om træet ikke er så inmari hardt så gir jo laminatet mer døtt material totalt sett.

 

Jeg har sjølv ei rifla med laminert stock men gjorde slik: ( http://www.kammeret.no/forum/viewtopic. ... hilit=vmbz ) for å slippe se det stygge anletet til "laminat". 8)

 

Kan ju gjøre d samme med en KKC :mrgreen: !!

Link to comment
Share on other sites

Har KKC stokk på min m98. Det er den beste invisteringen jeg har gjort.

Den er fenomenalt god å skyte med og den har ikke den bakdelen med slike pene, lakkerte stokker

som står på nye børser nå, som blir oppstripet etter første tur i skogen. Har brukt den både på elgjakt, hjortjakt,

rådyrjakt og toppfuggeljakt uten å få en eneste stripe.

 

Har ingen ting negativt å komme med om KKC'en

Link to comment
Share on other sites

M67 sier stokken trekker vann som en svamp, er ikke dette din erfaring, Jørstad? Jeg er i en valgsituasjon selv for tiden, og er nær ved følgende kandidater, KKC; McMillan (composit), eller Bredvold (tre). Om KKC krever "S i sløyd" å eie, så slår jeg den fra meg. - Det gjorde inttrykk å se M67 sin minus-liste.

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

M67 sier stokken trekker vann som en svamp, er ikke dette din erfaring, Jørstad? Jeg er i en valgsituasjon selv for tiden, og er nær ved følgende kandidater, KKC; McMillan (composit), eller Bredvold (tre). Om KKC krever "S i sløyd" å eie, så slår jeg den fra meg. - Det gjorde inttrykk å se M67 sin minus-liste.

 

Mvh Langlo

 

Har ikke noe spesielt problem med det. Satt på elgpost i flere dager på rad i et jævla regnvær

og den ble kansje litt lysere i fargen, men med et lite lag med Schaftol så ble den grei igjenn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lykkelig eier av 2 stk. KKC skjefter, en til jaktfeltbørsa (Schultz & Larsen) og en til jaktbørsa (Sauer 202) og er kjempefornøyd med begge.

 

Så M67, jeg kjenner meg ikke igjen det du skriver om KKC. Jeg bruker KKC på elg og reinsdyrjakt og har ikke fått riper på stokken ennå. Remfestet sitter også meget godt. Har ikke merket noe til at skjefteskruene har endret seg, i allefall har jeg ikke hatt noen presisjons problemer pga. dette. Jeg har også sittet i skauen mens regnet har flommet ned uten at det skjeftet har blitt inntrukket av vann, men så har jeg da også vært flink til å sette det inn før jakta. Dette er noe jeg har gjort med alle mine skjefter. Og til slutt vil jeg si at jeg har aldri opplevd at kinnstykket har løsnet, hverken på jaktfelt- eller jaktbørsa.

 

Jeg tror rett og slett dine synspunkter bygger på synsing, og ikke egen erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg vanker i et stort jaktfeltmiljø og det kommer fler og fler "KKC" stokker har jeg merket meg. Kjenner fler som har dem og kan ikke si jeg har hørt noe negativt om dem. Har selv "Tyristubben laminat" og er fornøyd med den, men kunne godt tenke meg og prøve "KKC" om jeg ikke akurat hadde kjøpt den jeg har. Hadde jaktfelt gutta vært misfornøyde hadde jeg nok hørt det. Tror nok den er fult på høyde med de fleste.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg har hatt noe hodebry med KKC. Det tok lang tid før stokken tørket og jeg kunne behandle den med olje. Noe av grunnen kan være behandlingen med miljøvennlig beis og olje fra kkc. Den er relativ myk i treverket og søylebedding er nødvendig. Kolbeforhøyeren og rekylboltene løsnet til stadighet når stokken tørket. Nå er den tørr og oljet inn med mye stokkolje samtidig som jeg brukte våtslipepapir. Reimfestet er festet med beddemasse.

Innvendig er stokken blitt limt med aralditt og varmet opp, løpskanalen er lakkert med gulvlakk.

Denne stokken har blitt kjempegod og tåler jaktbruk i dårlig vær :)

 

331069438_e6306b538c_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne ha satt en slik stokk på min M690 nå før jaktfeltsesongen. Kan man modifisere utgaven til T3 slik at en passer? Dvs. være litt raus ved beddingen?

 

Fint om jeg får tilbakemeldinger fra noen som har gjort det, eventuelt børsemakere som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne ha satt en slik stokk på min M690 nå før jaktfeltsesongen. Kan man modifisere utgaven til T3 slik at en passer? Dvs. være litt raus ved beddingen?

 

Fint om jeg får tilbakemeldinger fra noen som har gjort det, eventuelt børsemakere som vet?

 

 

send en mail til kkc å hør om han har begynt å lage til tikka m690 nå.

 

han skulle vist lage til noen flere typer får han hadde stor etterspørsel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestillt meg en Tikka T3 med kkc-stokk og en Schmidt & Bender 4-16 x 50 med elgbanedotter på toppen.

 

KKC-stokken koster 5.000,- ferdig beddet og montert.

 

Gleder meg som en unge. Måtte påregne minst 3 uker leveringstid. Det har gått en uke nå, og tia går seint.

 

Hø, hø... Ringte i dag for å høre om leveringstidspunkt. Får den til neste helg. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kansje litt OT, men jeg mista fremre skjefteskrue til min KKC stokk. Dette var til en Sauer 202. Jeg fikk svar på mailen til Kjetil etter en dag. Med den gledelige beskjeden at han skulle sende ny. Og jeg fikk ny skrue + tre forsjellige skiver til mothold inni stokken. (Litt spesiellt på 202 stokken da den er todelt. Jeg syns i allefall at det var bra service og kjapt levert.

Link to comment
Share on other sites

Kan man få en slik stokk til en Tikka M55 (.308w)?

 

Tvilsomt, men sjekk på www.kkc.no der kan du kontakte Kverndokk på mail.

Neppe, han svarer ikke på mailen jeg sendte for lenge siden med en tilsvarende forespørsel.

jeg sendte akkurat det samme spørsmålet til han og da ble jeg sendt vidre til jakt og friluft for de visste det bedre enn han selv

så jeg ringte til jakt og friluft, og det funker ikke med kkc til tikka m55 desverre :(

Link to comment
Share on other sites

Tvilsomt, men sjekk på www.kkc.no der kan du kontakte Kverndokk på mail.
Neppe, han svarer ikke på mailen jeg sendte for lenge siden med en tilsvarende forespørsel.

jeg sendte akkurat det samme spørsmålet til han og da ble jeg sendt vidre til jakt og friluft for de visste det bedre enn han selv

så jeg ringte til jakt og friluft, og det funker ikke med kkc til tikka m55 desverre :(

Har ikke Tikka selv, jeg mente at det ikke er noe vits å sende mail da man ikke får svar, jeg sendte en mail med forespørsel om en Remington, men får ikke svar.
Link to comment
Share on other sites

Dersom Kjetil Kverndokk ikke svarer, så regner jeg med at det er fordi han har for mye å gjøre.

Jeg ringte ham angående stokken min, og sa at jeg ikke var helt fornøyd med finishen. Jeg sa videre at jeg ikke var interessert i å sende den tilbake for utbedring, men kunne tenke meg å pusse litt på den selv etterhvert og ble enige om at han skulle sende meg litt olje og beis.

 

Han ba meg sende en e-post så det ikke ble glemt, og sa at dersom jeg ikke mottok varene innen rimelig tid, så måtte jeg for all del sende en påminnelse. Som han antydet, så måtte hen få en påminnelse etter en stund :) Varene kom i posten.

 

Jeg synes Kverndokk var velvilligheta sjøl, men han har det tydeligvis travelt. Han fortalte at han hadde satt bort arbeidet med finishen til et annet firma, og drev med opplæring av dem. Dette var sannsynligvis årsaken til litt halvdårlig finish. (slipespor etter sandpapir på vanskelige steder)

 

Bortsett fra det er jeg superfornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Vurderer en KKC til en av mine rifler og har et spørsmål....

Jeg tenker meg at også min bedre halvdel skal kunne bruke denne rifla. Kan KKC reguleres så mye på lengden at den passer både henne og meg, når hun er 165cm og jeg 188cm? Mener å ha sett et sted at lengden kan kun varieres ca 2cm, og det høres litt snaut ut...? Kan det evt gjøres andre "grep" for å få til dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 173cm og korte armer. Jeg har tatt av mellomleggene og det har blitt kort nok for meg. Jeg tror det er ca 34 cm fra stokkende til avtrekk på min Rem 700. Du kan trekke fra 0,5 cm til hvis du limer kolbekappa rett på, men da mister du jo justeringsmuligheten.

Jeg synes det er dumt at han laget stokken såpass lang når han først har laget en justeringsmulighet. Hadde ikke gjort noe om den var enda kortere.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som mener KKC-stokken trekker vann: Jeg har brukt min i hele høst i all slags vær. Fra finvær til regn i bøttevis. Har ikke hatt problemer med att den har trekt vann i det hele tatt. Har satt den godt inn med den oljebeisen som følger med stokken og vannet har bare prellet av.

Ellers så er det nok lurt å bedde stokken pga som en del påpeker så er treverket ganske bløtt. Jeg søylebeddet min egen so står på en Rem 700 .375 H&H. http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=2362&start=0&st=0&sk=t&sd=a

 

Har som sagt brukt denne på jakta i hele høst og er kjempefornøyd. Kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...