Jump to content

Gong-spørsmål...


Argus

Recommended Posts

Planlegger å svi sammen en gong eller to for koseskyting på 100-200m, og har en kammerat som har fin tilgang på stål. Hvilke kvalitet bør jeg bruke? Hardest mulig, eller øker det sansynligheten for rikosjett osv osv...? Og hvor tykk bør den være? Blir mest .223/.308...helt til noen med kraftigere skyts ser den. D=300mm x 1'' -ish?

 

Lager sikkert en selvanviser for salong samtidig, og der holder det vel med vanlig 5mm stål/rustfritt eller over?

 

Takker for alle svar:)

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenkte no mer sånn hvis jeg har folk med meg som ikke har skutt så mye så er det arti med litt "fysisk treff", og for å trene kjappe oppfølgingskudd. Trenger gjerne ikke blink-presisjon da, men noe som lager lyd. Får se, men det høres no ut som det er hardox som gjelder, hardest mulig altså;) Og 10mm er mer enn nok...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker 14X14 cm gong den er 15mm tykk. denne bruker jeg til å trene stående på 100meter.

med 308-6,5X55 og 3006 så ser du greit at det er treff og den blir stort sett hengene greit etter hvert skudd.. kommer det 338 win mag eller andre strørre magnumer så reiser

gongen flere runder runt og ender somregel noen meter i heia bak..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Sitat

Hva koster det ca for en 20x20cax10mm hardox bit? får en kjøpt det hos de fleste som forhandler stål?

Hardox 10mm tykk koster ca 30,- /kg

Ja.

Sitat

 gonger på sentrale Østlandet

Alle mekaniske verksteder, spsielt de som er rettet mot bygg/anlegg og mot landbruket har eller kan skaffe Hardox, og kan kutte det i ønskede biter.

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...