Jump to content

Winchester M70 pre 64 er tilbake.


Think!

Recommended Posts

Winchester har begynt å produsere M70 i pre 64 utgave igjen i normal kaliber 308W og 30-06, når kommer den til Norge, ingen ting på websiden til norsk importør, heller ikke safarimodellen som har vært der hele tiden i 458W.

 

Denne kan bli en storselger i norge, rustfri og kvalitet plast stokk

https://www.winchesterint.com/products/rifles/bolt_action/A-WM70EXWTTHR/A-WM70EXWTTHR.html

 

Vanlig

https://www.winchesterint.com/products/rifles/bolt_action/A-WM70CLHUNT/A-WM70CLHUNT.html

 

Safari, 416 kaliber, er det 416rem eller kan det være at de har tatt til fornuft å bruker 416Ruger

https://www.winchesterint.com/products/rifles/bolt_action/A-WM70SAF/A-WM70SAF.html

Link to comment
Share on other sites

"Pre-64", sjøl om den hadde noen fordeler i forhold til "billig-produksjonsutgaven" som kom etterpå, stiller nok i samme klasse som M/98: De er for folk med litt nostalgisk sans for "gammeldags" pålitelighet, tro på at "godt nok" faktisk er godt nok, og litt kritisk sans, i forhold til "nyheter", der det meste "nye" er påfunn for å få folk til å åpne lommeboka/dra kortet.

 

Jeg ville nok gjerne hatt en slik "lekkerbisken" som @Elgjaeger la ut bilde av. Men det hadde jeg nok også villet, om det var en OK M/98-kasse som var "spikeren" i suppa.

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en sånn safari i 458 . Var ikke noe god mating med rundnesede kuler og helt ubrukelig med 300 gr 45/70 kuler. Årsaken var at det var tatt ut et stykke i kammerenden på pipa til utdrageren på sluttstykket som kula stoppet i på vei inn i kammeret.  Akkurat i 458 ville jeg heller hatt push feed mekanismen fra winchester . Åssen den er i 375 og 416 vet jeg ikke

Edited by 358 Win
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sako 85 er ute av markedet, erstatter presenteres i mars. Så spørsmålet er om det vil finnes et våpen i rustfritt stål gjenget for demper på det Norske markedet. Så den allværs Winchesteren har alt for å lykkes i Norge Pris, rustfri, m70 sikring, gjenger for demper, 5 skudds magasin, og en kraftig forbedring sett i forhold til Sako 85, tilrettelagt for skikkelig kikkermontasje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ståle R skrev (På 1.1.2023 den 14.03):

Min erfaring med de også, desverre 😐

 

samme her også, har venta på ei rifle jeg bestilte i Feb 2022, ble fortalt at det var 6-8mnd lev.tid, og det er greit nok at ting blir forsinket, men de lover gang på gang at de skal sjekke opp og ringe tilbake, hører ingenting.

sist gang ringte jeg direkte til Schou og fikk svar av de hvor rifla mi var i verden. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 12/31/2022 at 8:07 PM, 358 Win said:

Jeg har hatt en sånn safari i 458 . Var ikke noe god mating med rundnesede kuler og helt ubrukelig med 300 gr 45/70 kuler. Årsaken var at det var tatt ut et stykke i kammerenden på pipa til utdrageren på sluttstykket som kula stoppet i på vei inn i kammeret.  Akkurat i 458 ville jeg heller hatt push feed mekanismen fra winchester . Åssen den er i 375 og 416 vet jeg ikke

Jeg hadde en Safari Classic i 375 H&H i .375 H&H en del år.
Benyttet på elgjakt i Norge og en tur til Sør Afrika.
Fungerte prikkfritt med alt jeg putta i den.
Den lever nå i beste velgående hos en kompis på jaktlaget , han knerter vanligvis et par-tre stykker av kvoten vår på 5 elg og 4 hjort hver høst med den rifla og 270 grs Woodleigh PP.
Ypperlig elgmedisin.
Begge mine to M70 CF fungerer også 100% uansett kuletype.
 

M70 FW.JPG

Edited by seawolf
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ola er  en flink stokkmaker, og 300 H&H er jo så klassisk som det kan bli.
En kompis har en ZKK 602 i 300 H&H, og maken til "glatt" patron å mate skal en lete lenge etter.
Effektiv jatpatron er det også.
Uansett, flott rifle  :)

Vuderte sterkt for noen år siden å kamre om en av mine M70 FW i 30-06  til 300 H&H, men låskassa i  ble for kort.
Så det ble 338-06 A Square i stedet.
Men super elgpatron det også  :)

 

Edited by seawolf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...